Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عندما يعشق الملاك الفصل الثالث 3 بقلم ملك عمرو

رواية عندما يعشق الملاك الفصل الثالث 3 بقلم ملك عمرو

رواية عندما يعشق الملاك الفصل الثالث 3 بقلم ملك عمرو

رواية عندما يعشق الملاك الفصل الثالث

وعندما استعادت ملك وعيها وجدت نفسها نائمه علي سرير في المستشفي وادهم نائم بجانبها علي كرسي
ملك بفزع: اعااااااااا انت بتعمل ايه هنا وانا فين
ادهم: يا مجنونه وطي صوتك احنا في مستشفي
ملك ببرود: شكرا جدا انك قولتلي
ملك بعصبيه: ايوه يعني انا بعمل ايه هنا وفين منه
ادهم: يا ملك افهمي انتي تعبتي وجبناكي علي هنا
ملك بعياط: ايوه انا افتكرت انا شفت... وبدأت في البكاء بهستريا
ادهم بهدوء: هششش اهدي مفيش حاجه خلاص ثم اكمل بمشاكسه وهو يغمز : وبعدين طلاما قلبك رهيف كده دخلتي جراحه ليه
ملك بضحك: بابا الله يسامحه اللي اصر عالكليه دي
ملك: دكتور هوا حضرتك عندك كام سنه
ادهم ببرود مصطنع: ليه هتعمليلي بطاقه
ملك بخجل: انا اسفه جدا هوا انا همشي امتي
ادهم: انا بهزر انتي زعلتي انا ياستي عندي 24.سنه واستني لما المحلول يخلص وهنمشي
ملك: قصد حضرتك همشي
ادهم: لا ماهو انا هوصلك
ملك: لا يا دكتور شكرا
ادهم: اولا متقوليش دكتور طول ما احنا مش في الكليه ثانيا انا طلاما قلت هوصلك يبقا خلاص مفيش كلام
ملك بضحك وقد ظهرت غمازاتها: ماشي يا ادهم😂😂
ادهم بتوهان: يخربيت ضحكتك تودي مكان تاني
ملك بصوت عالي: يا ادهمممممممم
ادهم بفزع: ايه يا ملك في حاجه بتوجعك
ملك بضحك: لا مفيش بقالي ساعه بنادي عليك المحلول خلص
ادهم بإرتياح: طب يلا عشان اوصلك
ملك وهيا بتقوم: اااه لا لا مش قادره اقوم
ادهم: طب تعالي اشيلك
ملك: ها لا خلاص انا بقيت كويسه😂😂
وطبعا كل ده تحت مراقبه ميننن الحربايه اقصد كايلا😂😂
...............
كايلا: اما وريتك يابت انتي ادهم ليا انا بس واكملت بخبث ماشي يا ادهم انت اللي خلتني اعمل كده
**في منزل ملك**
الام: اتصل بملك يا فهد شوفها فين
ولد اتصل الاب بملك
الاب: انتي فين يا حبيبتي
منه: انا مش ملك يا عمو انا منه احنا في كافيه وشويه وجايّن
الاب: ماشي يا حبيبتي تيجو بالسلامه سلام
--عند ادهم وملك--
ادهم: ما تحكيلي يا ملك شويه عن نفسك
ملك بضحك: ليه حضرتك اشمعنا
ادهم: حضرتك! انتي بتتكلمي مع واحد عندو 60 سنه يابنتي انا ادهم بس
ملك بضحك: حاضر ادهم بس
وبدأت ملك في قص حكايتها عليه
ادهم: وانتي مش ناويه تتحجبي يا ملك
ملك: نعم! اظن دي حريه شخصيه
ادهم: ايوه طبعا انا مش قصدي
ملك: حصل غير خلاص البيت اهو
ادهم: حمد الله عالسلامه
ملك: الله يسلمك
ودخلت بيتها والقت التحيه علي والديها ودخلت غرفتها
ملك: الو يا منه انتي فين
منه: انت اللي فين يا جميل وصلك بعربيتو يا معلم
ملك: والله انتي لو تصفي نيتك الدنيا تمشي
منه: ها احكيلي
وبدأت ملك قص ما حدث
منه بمشاكسه: ايوه بقا ياعم هوا ده المطلوب
ملك: ها مطلوب ايه انتي اتهبلتي يابت
منه: طب اوصفيلي شعورك كده وانتي معاه
ملك: بصي هوا انا بحس ان انا متطمنه ومن جوايا ببقي فرحانه
منه: تيرارارارا
ملك: والله لو ما لميتي نفسك لهاجي المك
منه بخوف مصطنع: ياعم خلاص انا مش قدك
ملك: طب اقفلي دلوقتي اشوفك بكره سلام واغلقت الهاتف
صدر صوت رساله
ملك: نعممم! ايه ده مين دي
وكانت الرساله هيا
(ابعدي عن ادهم احسنلك متجيش علي حاجه ملكي انا بحزرك)
شعرت ملك بخوف ولاكن تجاهلته
في صباح يوم جديد
تقابل كل من منه وملك وذهبوا الي الكليه
منه: مين المزه اللي دكتور ادهم واقف معاها دي
ملك وهيا تنظر بغيره قويه: مين الملزقه دي اتفرجي شوفي هعمل ايه
وذهبت الي ادهم
ملك: دكتور ممكن تشرحلي المسأله دي
ادهم: طب ممكن نأجلها يا ملك
ملك: لا للأسف مش هينفع
ادهم: تمام ماشي تعالي ورايا فين بقا المسأله
ملك: لا ماهوا مفيش مسأله
ادهم: نعم امال جيباني هنا ليه
ملك: كنت عايزه اسئل حضرتك سؤال
ادهم: اتفضلي قولي
ملك: اممممم نسيت
ادهم بضحك: اعترفي بقا انك غيرانه
ملك: نعم واغير ليه ان شاء الله
ادهم: لا مفيش خلاص
وانتهي اليوم
منه: والله انا مش عارفه اقول ايه شابووه دكتور ادهم
ملك: طب عشان لسانك ده انا هركب تاكسي وهسيبك
منه: امشي ياختي😂
......................
كايلا: يلا هننفز دلوقتي
مجهول: ماشي يا انا جاهز
وفجأه يظهر تاكسي امام ملك
السائق: تركبي يا انسه
ملك: اه وديني العنوان ده*******
وركبت ملك التاكسي
فجأه التاكسي يسير في طريق غامض
ملك: ده مش طريق البيت
السائق: لا ده طريق مختصر
ولما شعرت ملك بالخطر وضعت هاتفها في ملابسها
وفجأه السائق يرش شئ في التاكسي
ملك: هوا حضرتك بترش ايه
وهذه الماده تكون مخدر وتفقد ملك الوعي
عندما تستعيد ملك وعيها تجد نفسها مربوطه بإحكام واحست بدوار
دخل شخص لما تعرفه الغرفه واغلق الباب
ملك بخوف: انت مين
مجهول: مش لازم تعرفي
وضرب ملك في ضهرها حتي وقعت علي الارض وخرج من الغرفه
...........
ادهم حس بحاجه في قلبو بتقللو ان ملك في خطر وهوا حاطت ايده علي قلبي وخايف عليها
.............
مسكت تليفونها واول رقم ظهرلها رقم ادهم بعتتلو عنوانها وقالتلو
ادهم الحقني انا اتخطفت من عصابه الحقنييي
ادهم عندما رأي رسالتها خاف كثيرا وذهب سريعا الي العنوان
عندما ذهب الي العنوان وجد ملك مربوطه بإحكام فكها وطلب البوليس وضرب كل البودي جارد
(اصل ادهم طول بعرض يعني لا يقل حاجه عن البودي جارد😂😂)
خد ملك وطلعو بره
ملك: الحمد لله شكرا جدا انك انقذتني
ادهم بخوف: ملك حبيبتي فيكي حاجه انتي كويسه
ملك باستغراب: حبيبتي!
وفجأه
ملك: ااااااه راسي..... وفقدت الوعي و

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كاملة ''رواية عندما يعشق الملاك'' اضغط علي اسم الرواية
reaction:

تعليقات