رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الثلاثون 30 بقلم هاجر حسين
رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الثلاثون
وبعد تلات اسابيع
ليان ورعد مفيش مشاكل بينهم واسر وفرح قربه من بعض اوي وحازم وغاده حبو بعض جدا ويوسف وشمس حبهم ذاد اوي ومحمد وزينب ومحمود جو من الصعيد
ليان:-شمس شمس
شمس:-اممم
ليان:-يلا قومي علشان تروحي البيوتي سنتر
شمس:-ليه
ليان:-انتي اظهر بتخلصي كل اللي عمالتيها معايا
شمس:-طيب سبيني انام شويا
ليان:-بت انتي ناسيها ان فرحك النهارده
شمس:-يالههههوي اااه والله
ليان:-ههههه طيب يلا جهزي نفسك هروح اشوف غاده
شمس:-ماشي
ليان شافت غاده خراجه
ليان:-يسلام علي الناس الفايقه
غاده:-هههه جداا ده حازم كان هاينتحر بسبب كل شويا يران واقوله هقوم اهو ويران تاني يلقيني نايمه
ليان:-هههه اااه ما انتي غيبوبه
غاده:-هتيجي معانا ولا هتروحي القاعه
ليان:-هاجي انا ورعد علي القاعه……بقلم هاجر حسين
غاده:-ماشي انا هنزال استني حازم
ليان:-ماشي وانا هصاحي رعد
•••••••
حازم:-خلاصتي يا فرح
فرح:-ااااه ونزاله لي اسر كمان
حازم:-طيب ما اوصالك انا احسن
فرح:-ودااه ليه ان شاء الله
حازم:-اخوكي لكن اسر منعارفهوش
فرح:-لا والله كله كام ساعه ويبقا جوزي سلام يا زوما
حازم:*طيب استني انزال معاكي
ونزاله واسر كان واقف بالعربيه
حازم:-صباح الخير
اسر:-صباح النور
حازم:-خاليا بالك من فرح يا اسر
اسر:-في قلبي والله
فرح:-طيب يلا انت وهو هنتاخر
حازم ركاب عربيته وراحح لي غاده
اسر:-شايفك مبسوطه
فرح:-جداااااا
اسر:-ليه
فرح:-علشان انهارده فرحي وكمان شويا احلا دكتور هيكون جوزي
اسر:-بحبك
فرح:-وانا كمان بحبك
•••••••••
يوسف وحازم وصله في نفس الوقت
يوسف اول ما دخال:-اهو جالك اهو ريح بالك اهو و النهارده فرحى يا جدعان وعايز كله يبقى تمام
و لولولولولولولى
زينب:-هههه ربنا يفرحكم يارب
حازم:*يلا يا غاده
زينب:-انا وصيتكم كتير علي البنات خاليا بالكم منهم
حازم:-في عيوني والله
يوسف:-احنا اللي هنتظلم والله
شمس:-بتقول حاجه يا يوسف
يوسف:-لا ياروحي يلا قدامي
خراجه كلهم وركاب كل واخد عربيته
•••••••••••••
ليان:-رعد قوم ……يا خرابي يا ناس علي جوازي القمر حتي وهو نايم ……قوم بقا يارعد
رعد:-لحقت اوحشك
ليان:-مش صحيتك بدري اهو قوم دااه حتي عندنا فرح
رعد:-طيب .....فرحنا كان احلي صح
ليان:-احم اااه كان احلي علشان في اسيوط بس مش كان حلوه من نحيت حاجه تانيه ولا الايام البعد الفرح
رعد:-ياااااه يا ليان انا وجعتك اوى انا لو اعتذرت من هنا لباقى عمرى مش هكفيكى حقك عليا
ليان:-انا مش عايزه حاجه غير انى افضل جنبك وفى حضنك باقى عمرى وبعدها هموت وانا مرتاحه
رعد:-اياكى تقولى كده تانى يا ليان ربنا ميحرمنيش منك ياارب ……بقلم هاجر حسين
ليان:-ولا منك ياروحي يلا بقا قوم
رعد:-شمس وغاده مشيو
ليان:-اه مشيو ويلا علشان انت كمان هتوديني
رعد:-لا ياروحي تروحي تعملي ايه شوفي بطنك
ليان:-انت بتترايق عليا يارعد …حطط اديها علي بطنها:شايف ياروحي بابا بيترايق علينا ازاي
رعد:-انا بترايق ياقلبي انتي
ليان بعيط:-اااه يارعد بتترايق وبعدين انا لسه في الشهر التاني
رعد بهمس:-هرمونات الحمل هتظهر …… مين قال كده ياقلبي بس ماتعيطيش علشان منخيرك ابتدات تكبر
ليان:-بجد يارعد
رعد:-اه ياروحي تعالي بس كده وانا هاخاليها تصغر ……وبسها
ليان:-ممكن يلا بقا بلاش كسل
رعد:-ماشي……وقام وداخل اخد دوش وخارج وكانت ليان جهزات ونزاله وكانت زينب ومحمد ومحمود علي السفره
رعد:-صباح الخير
الكل:-صباح النور ………وقاعده علي السفره
زينب بتردد:-ليان
ليان:-نعم يا تيته
زينب:-انتي لسه مصرا انك تكمالي في الحامل
ليان:-تيته احنا اتكلامنها في الموضوع دااه كتير وانتو عارفه ردي
زينب:-متبقيش عنيده زاي امك الله يرحمه كانه بنقوله انها تنزال واهي النتيجه
ليان:-الله يرحمه هي في مكان افضل
محمود:-يا امي انا شاء الله خير وربنا يقومها بسلامه
محمد:-ان شاء الله وبلاش تتكلمي معاها في الموضوع دااه كتير
زينب:-انا خايفه عليها علشان لو هتنزال تنزال دلوقت هي لسه مكماله الشهرين
ليان مستغرابه من سكوت رعد:-لا يا تيته مش هنزال
زينب:-ما تتكلام يا رعد ولا انت كمان عايزه تكمال
رعد بتنهيده وبص لي ليان:-انا حاولت معاها كتير يا تيته
ليان:-والله يا يعني انت كمان عايزني انزالو
رعد:-لا مش كده بس انا خايف عليك واهو كل ما بنروح لدكتوره بتقول هيبقا في خطوره في حياتك
ليان:-اااه ولو نزالت البيبي هبقا كويسه يعني
رعد:-ااااه
ليان:-ااه بس مش هخالف ولا هبقا ام فمستحيل انزاله
زينب:-لا يا ليان هتنزالي
ليان بدموع:-داااه قراري انا وانا حره
رعد:-يلا يا ليان تعالي اوصلك ......خراجه الاتنين
زينب:-عاجبكم انها تتعب كده وتخبي ..الزمان بيعيد نفسه ...نفس اللي كانت بشوفه في أمها
محمود:-ربنا معاها يا امي وان شاء الله هتقوم بسلامة
محمد وزينب:-ان شاء الله
••••••••••
في عربية رعد
رعد:-هتعيطي كده كتير
ليان:-متكلامنيش
رعد:-ليه بقاا
ليان:-علشان انت المفروض تبقا جنبي وتشجعني لكن لا
رعد:-يا حبيبتي خايف عليك والله
ليان:-يعني خايفين عليا أموت
رعد:-بعيد الشر عنك يا ليان متقوليش كده تاني
ليان:-طيب .......دي اكتر حاجه هتفرحني يا رعد فخاليني اكمال
رعد:-ان شاء الله بس انا خايف عليكي بجد يا ليان
ليان:-ولو مات يعني انا مش احسن من اللي راحو يا رعد
رعد دموعه نزالت:-بس انا مش هقدار اعيش من غيرك يا ليان
ليان:-احيييه انت هتعيط من دلوقت لا بقولك ايه انا لو مات تدعيلي مش تعيط
رعد وهو بيحضانه:-ممكن تسكاتي بقا مش عايز اسمع اي كلامها تاني
ليان بعدت عنها:-ليه بنهرب من الحقيقه
رعد بدموع:-مش كده انا خايف عليكي من الموت
ليان بدموع:-أنت عارف أيه اكتر حاجة بتخوف أي حد فينا مش الموت لأ اللي بيخوفنا أكتر هو اننا منفضلش عايشين في قلوب اللي حوالينا ان ببساطة كل الناس تنسانا وكأننا مكوناش عايشين معاهم ولا موجودين كلنا بنحاول نترك اثر في قلوب اللي بنحبهم عشان لما نموت رصيدنا في قلبهم يخليهم يدعولنا كل يوم ودرجاتنا في الجنه تزيد بسببهم الوقت اللي احنا بنعيط فيه هما بيبقوا منتظرين ندعيلهم فيه العياط مش هيفيدهم الدعاء هيفيدهم أكتر وهيطمنهم في قبورهم ان حتى لو اعمالهم انقطعت من الدنيا فَـ لسه فيه امل أن ولد صالح يدعو لهم او علم تركوه انتفع به غيرهم او صدقة جارية عملها لهم حد بيحبهم اوي دعواتك هتطمني يا رعد
……هههههههه حلو الدراما اللي احنا فيها دي
رعد:-والله حرام عليك قلبي بيتقطع
ليان:-طيب هكمال الحمل ولا لا
رعد:-طيب يا ليان هتكمالي مش عايز اشوف دموعك
ليان:-ماشي
رعد:-متجبيش سيره البعد تاني علي لسانك
ليان:-المفروض تقول ما اللي عايز يبعد يبعد هنعمله ايه يعني هو فاكر نفسه الراوتر
رعد:-وانتي مش اي حد انتي قلبي
ليان:-يوغتي علي جوزي القمر يا ناس والله يا بختي بيك
رعد:-ربنا يخليكي ليا
ليان:-نسيت الهدوم بتاعتي
رعد:-مش مهم انا هبعتلك
ليان:-ماشي...........ونزالت
في البيوت سنتر
فرح وشمس وغاده كل واحد كانت زي الاميره في الفساتان والحجاب بتعها ……بقلم هاجر حسين
شمس:-ياااربي ايه القمر ده
فرح:-قمر ايه بس وانبي انتو القمر
ليان داخلت:-وانبي انتي وهي وهي اللي قمر يالههههوي ياناس
شمس وفرح وغاده اتفاجأو
غاده:-انتي قولتي مش هتيجي
ليان:-ينفع اسيب اخواتي في يوم زي ده
فرح وهي بتحضنهم:-ربنا ياخليكي يارب ياحبيبتي
ليان:-الف مبروك ياحبايب قلبي
شمس وفرح وغاده:-الله يبارك فيكي ياروحي
شمس:-يلا ادخالي اجهزي
ليان:-ماشي
وبعد شويه يوسف واسرورعد
رعد هو وبيحضن يوسف واسر وحازم
رعد:-الف مبروك
اسر:-الله يبارك فيك
يوسف:-الله يبارك فيك ياكينج
حازم:-الله يبارك فيك
وبعد وقت كله جهز ورعد جاب فستان جميل جداا
وكلهم كانه قمرات وطالعه كل واحد يا خد عروسته
انبهرو من جاملهم
كل واحد خد عروسته ونزال
و نزلو والناس صقفلهم ورقصو سلو مع بعض الراقصه خلصت و شغالو اغاني الفرح و فضلو يرقصو سوا كلهم
رعد وهو بيرقص مع ليان:-كانت عارف انا الفستان جميل عليكي شكلك حلو اوي
ليان:-علشان انت اللي جايبه
رعد:-ماتيجي نروح كفايه كده
ليان:-لاااا
وبعد شويا جه المآذون و ال D.G فصل و كتبو الكتاب
المآذون :- بارك الله لكما و بارك عليكما وجمع بينكما في خير
كل وحد حضان مراته
ليان ورعد حضانوا شمس:-الف مبروك يا شوشو
يوسف:-أيه ده ايه ده مين سمحلكم تحضنو مراتي اوعي يا ماما منك ليه و شدها من ايدايها
رعد:-بتقول حاجه يا يوسف
يوسف:-لا يا كينج دي اختك
وضحكو كله وبركه للكل وخلاص الفرح وكله راح علي بيتو
••••••••`••••••••`••••••••`•••••••••`••••• عدها سابع شهور
ليان بداري تعبها ورعد بقي بيموت فيها .وفرح حامل في الشهر الخامس وشمس حامل في الشهر التاني واهله رجعه الصعيد
في اوضة رعد
ليان:-رعد
رعد بنعاس:-اممم
ليان:-انا زهقانه
رعد:-طيب اعمال ايه انا
ليان:-قوم اقعد معايا
رعد:-اهو يا ليان في ايه
ليان:-انت مش هتروح الشركه
رعد:-لسه كمان ساعتين…...في ايه
ليان:-حاسه اني هولد
رعد:-ما انتي دايما بتقولي كده ومش بتولدي
ليان:-بس حاسه بجد ااااه
رعد:-حاسه بايه
ليان:-بألم في ضهري و من تحت في بطني شكلي بجد هولد ااااه ……مش قادره هموووت ……و مسكت ضهرها
رعد شالهاو جري حطها في العربيه و طلع بيها علي المستشفي و الدكتور كشف عليها و كله راح
ليان وهي وداخلها اوضة العمليات مساكت ايد رعد
ليان:-انا بحبك اووي
رعد:-وانا بحبك يا ليان انا مستنيكي
ليان بتعب:- لو حصل لي حاجه تدفني جنب اهلي…ااااااه
وداخلوها اوضة العمليات
وبعد وقت الدكتوره خراجة……بقلم هاجر حسين
الدكتوره:-مبروك بنوته زي القمر
رعد:-وليان كويسه
الدكتوره بحزن:-البقاء لله مقدرناش ننقذها شد حيلك
رعد وقف مكانه وبص للدكتوره بعلامات استفهام كتير اوي وصدمه كبيره في ملامحه وقال بزعيق:-انتي بتقولي اي بتقولي اي
الدكتوره:-احنا عملنا اللى علينا بس دى اراده ربنا ربنا يقويكم
رعد:- لا ليان مش هتسيبني وعدتنى تفضل جنبى ……وفتح الباب وداخال
شمس بدأت تترعش وتقول كلمات مش مفهومه ووقعت علي الأرض يوسف سندها
غاده انهارت:-لا اكيد ما هتسيبني اكيد مقلب منها انا عارفه …………حازم حضانه
حازم:-اهدي يا غاده اهدي
فرح انهارت من العيط وقالت:-بس عنده السكر فااييمكن غيبوبه ...اسر ضمها
اسر:-ان شاء الله هتكون كويسه اهدي
رعد داخل وبس راسه وقال بدموع:-يلا يا ليان قومي فكري كدا يا ليان حياتي من غيرك هتبقا عامله ازاي يلا فووووقي مقدرش اعيش من غيرك قومي متسيبنيش متسيبنيش
حط ايده ورا ضهرها وقال: قومي يا ليان انا عارف انك هتقومي معايا ومش هتسيبيني لوحدي قومي يلا يا ليان
عاليت شهقاته وصرخ بألم :-…
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' عشقت صعيدي قاسي '' اضغط علي اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق