Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية من احييت قلبي الفصل الثاني 2 بقلم موني وسكر

 رواية من احييت قلبي الفصل الثاني 2 بقلم موني وسكر

رواية من احييت قلبي الفصل الاول 1 بقلم موني وسكر

 رواية من احييت قلبي الفصل الثاني

مراد قاعد علي مكتبه منهمك في الشغل الباب خبط
مراد : ادخل
السكرتريه : عم عبده بره
مراد دب فيه الفضول انه يعرف حكايه البنت ديه
مراد : دخليه
دخل عم عبده وحكي لمراد كل الي عرفه عن حياه بالتفصيل
عم عبده : هو ده كل الي عرفته يا بيه
مراد : طيب ياعن عبده خد دول وروح انت لو عزتك هرن عليك
عم عبده : ربنا يخليك يا بيه
سلام عليكم
قعد مراد علي المكتب يفكر يساعدها ولا لا
وفجأه قام لبس جاكت البادله ونزل ركب العربيه وراح المستشفي
وعرف الحاله من الدكتور بتاعه ياسمين كويس جدا وقرر يساعدها
وعرف الاوضه ياسمين وراحلها وخبط
حياه : ادخل
مراد : ازيك يا انسه حياه
حياه كانت مستغربه ازاي عرف اسمها وهي متعرفوش اصلا
وفجأه افتكرته
حياه : مش انت الي قبلتك الصبح
مراد : مظبوط
ياسمين : مين ده يا حياه
مراد : انا البشمهندس مراد مكاوي مدير اخت في الشغل
حياه استغربت من كلامه : ارتاحي انتي يا ياسمين
ممكن نتكلم برا
مراد : طبعا اتفضلي
طلعوا بره الاوضه
حياه: انت عرفت اسمي منين وأنت مين أصلا ومديري ازاي
مراد : انا البشمهندس مراد مكاوي زي ما قولت لاخت جوه
عرفت اسمك منين من اداره المستشفي
حياه: ومديري ازاي وانا متقبلتش في الشركه
مراد : c.v بتاعك صحيح مينفعش لشغل في الشركه بس ينفع لشغل تاني
حياه: يعني ايه
مراد : هتشتغلي سكرتيرتي بس في البيت
يعني هتنظميلي وقتي وكتبي ومشريعي ولبسي واكلي وشربي كل حاجه
العمل من الساعه ٨ ص لحد ٨ م
وطبعا لظروف اختك ممكن تستأذني
حياه: بس اختي تعبانه هسيبها كل دا ازاي وهي معندهاش حد غيري
مراد : ماهو اختك هتسافر تعمل العمليه وهيبقي معاها داده هناك وكل التكاليف عليا ده مقابل شغلك معايا سنه كامله
وانتي وشطارتك
حياه: هتسافر؟ يعني هتبقي كويسه وهتعيش
مراد : ان شاء الله
حياه بفرحه : موافقه طبعا
مراد :كويس جدا
وطلع كرت من جيبه
بكره الساعه ١٠ تكوني عندي في العنوان ده
حياه: حاضر
مراد : عن اذنك
حياه : اتفضل
مشي مراد ودخلت حياه لياسمين وهي مبسوطه جدا
حياه: ياسو يا قلبي هتتعالجي وتبقى كويسهوزي الفل وباستها
ياسمين : بجد يا حياه ومش هتعب تاني
حياه: خالص مش هتتعبي تاني بس لازم عشان تتعالجي هتسفري برا وهيكون معاكي داده حلوه تاخد بالها منك
ياسمين : وانتي هتسبيني لوحدي
حياه: مضطره والله عشان هشتغل هنا ياسمين : لا انا مش هسافر لوحدي
حياه: يا حبيبتي ما هو لازم انا اقعد عشان انتي تتعالجي
ياسمين : بس انتي هتوحشيني
حياه: هكلمك كل يوم♥
ياسمين : طيب ماشي
حياه : يلا نامي وارتاحي يا حبيبتي عشان تخفي بسرعه
ياسمين : حاضر
عدي اليوم من غير احداث جديده و تاني يوم حياه راحت علي العنوان فتحتلها الخدامه
حياه: مراد بيه موجود
الخدامه : ايوه يا فندم اقوله مين
حياه: قوليله حياه
الخدامه : حاضر ثواني
حياه: تمام
نزل مراد لحياه
مراد : جيتي في وقت
حياه: اة ما بحب ابقي مظبوطه ف مواعيدي
مراد: دلوقتي هتخشي مكتبي هترتبي الكتب والمشاريع الي فيه وبعد ما تخلصي هقولك علي مواعيدي بتاعت الاسبوع
حياه: حاضر
دخلت حياه المكتب رتبت كل حاجه بشكل جميل ومنظم
دخل مراد المكتب
مراد : شكلك خلصتي
حياهحطت الكتاب في مكانه : فعلا انا خلصت
مراد : تمام
دلوقتي النوته ديه فيها مواعيدي بتاعه الاسبوع ده وانتي هدوني الباقي
وبكره الساعه ٨ بالدقيقه تكوني موجوده حياه: حاضر يعني كدا انا اقدر امشي
مراد : اه اتفضلي
حياه لسه هتمشي
مراد : اه صحيح
حياه: نعم
مراد طلع فلوس : خدي الفلوس ديه هاتي بيهم لبس والحجات العجيبه الي البنات بتجبها ديه ومتنسيش انك وجهتي ولازم تبقي في كامل وجاهتك
تقدري تتفضلي
حياه: حاضر.
ومشيت حياه طلعت علي المول حست ان بقالها كتير مدخلتش مول من ايام موت باباها ومامتها
ودخلت اشترت لبس كتير. وميك اب وحجات هتحتاجها
وراحت عشان تعمل شعرها عشان هي طول ما بتشتري فاكره كلمه انتي وجهتي ف حبت تكون ف احسن حاله وحست ان الدنيا بدات تضحكلها وان كل الامور هتتحسن
تاني يوم
صحيت حياه بدري اتوضت وصلت ولبست فستان احمر شيك اوي وشوز كعب. وحطت ميك اب هادي والسواق جه عشان ياخد حياه : ممكن يا عم عبده توديني المستشفي اطمن علي ياسمين
عم عبده : حاضر يا بنتي
راحت حياه لاختها ودخلت عليها
ياسمين اول ما شفتها : حيااااه
حياه خدتها في حضنها : حبيبتي
ياسمين : ايه اللبس الحلو ده
حياه : عجبك
ياسمين : جدا شكلك حلوه فيه اوي
حياه : ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي
خفي انتي بس وانا اجبلك احلي منه
قعدت حياه مع ياسمين نص ساعه ونزلت ركبت مع عم عبده وطلعت علي الفيلا

للفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' من احييت قلبي '' اضغط عي اسم الرواية

reaction:

تعليقات