رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم هاجر حسين
رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الثالث والعشرون
ليان:-رعد ابن عمي و…………………وحكتله كل حاجه
فاطمه:-ياااااه بس كده انا هروح في داهيه
ليان:-ليه
فاطمه:-رعد باشا مش بعيدها يقتلني لو عارف انك عندي
ليان:-لا متقلقيش انا هراجع اسيوط
فاطمه:-بس ازاي و لوحدك
ليان:-عادي
فاطمه:-طيب ما كده هيرجعك برضو
ليان:-مفيش حل غير كده
فاطمه:-لا انتي خاليكي معايا هنا
ليان:-لا مش عايزه اجبلك مشاكل
فاطمه:-لا خاليكي اختي منتقبه انتي البسي النقاب وانزالي معايا عادي وانا لما اروح الجامعه هجبلك المحضرات وصدقيني انا هساعدك
ليان:-حبيبتي تسلمي ياارب
فاطمه:-يلااا بقا ادخالي نامي وفي هدوم عندك غير
ليان:-ماشي
وداخلت ليان وفضلت تعيط :-ياااه يارعد انا مش عارفه انت بتحبني ولا لا انا مبقتش فهمك
•••••|•
شمس:-يعني ايه ملقتهاش في المستشفى
يوسف;-اهدي اكيد هتراجع
غاده:-بس لو كانت هتيجي هنا كانت جات من بدري ممكن تراجع اسيوط
رعد:-مش عارف انا دماغي تعبت مش عارف اعمل ايه ولا اتصرف وحتي تلفونه مقفول ولازم تاخد علاجه علشان متتعبشبقلمي هاجر حسين
يوسف:-علاج ايه
رعد:-ليان عندها السكر ولازم تاخد حقان الإنسولين
شمس بصدمه بدموع:-انت السبب يا رعد انت السبب انت اللي زعالتها
غاده حضانتها:-اهدي ان شاء الله هتراجع
شمس:-ليان لو حصله حاجه احنا مش هنسامحك ابدا
يوسف:-خلاص اهدي يا شمس
داخل اسر:-هااا جات ولا لا
يوسف:-لا
اسر:-طيب كلامتها حد من صحابه
رعد:-مش مصحابه حد غير فرح
اسر:-طيب انا هكلامها واشوفه
مساك الفون وران عليها
فرح:-الووو مين
اسر:-اسر
فرح:-معلش رقمك مش مسجل في حاجه
اسر:-ليان عندك
فرح:-ليان ليه هي مالها
اسر:-اتخانقه هي ورعد وسابت البيت
فرح:-لا مش عندي هي متعرفش البيتي اصلا
اسر:-خلاص سلام
فرح:-ابقا طمني سلام
اسر:-مش عندها
رعد كل حاجه جانبو كسرها:-لو حصله حاجه انا مش هسامح نفسي
شمس بدموع:-ما كل منك انت لسه هتعارف حرام عليك ليه كده
يوسف:-خدي شمس وطلعي فوق يا غاده
غاده:-ماشي
اسر:-اهدا صدقني هتراجع بس استنها ممكن تروح الصعيد وجدك يكلامك بس اصبر يلا اطلع رايح
رعد:-هه اريح ايه انا مش هقدار انام …انا مش عارف ايه اللي بيحصل معاها دلوقت وانام
يوسف:-والله اكيد كويسه يلا اطلع اوضتك وانا هتبع مع الرجله
رعد:-ماشي
مشي اسر و يوسف
••••••••••••••••••••
وبعد يومين
حازم'-فرررح
فرح:-امممم
حازم:-افتكرك نايمه
فرح:-لا صاحيه
حازم:-مالك
فرح/من يومين دكتور اسر كلامني و كان بيسالني عن ليان وبيقول انها سابت البيت
حازم/طيب تعالي نروح لرعد علشان افهم منها علشان اساعدهم
فرح;-بس انت تعبان
حازم/تاني يا فرح تعبان
فرح/انا بقول تعبان مش ثعبان
حازم/طيب اجهزي علشان نروحلهم
فرح:-ماشي
•••••••••••••
وبعد شويا حازم وصال هو وفرح
فرح:-عارفتو حاجه عن ليان
شمس:-لا لسه
غاده:-رعد واسر ويوسف في المكتب التفضل ادخلهم
حازم:-ماشي……وداخل
رعد كان حطط راسه علي ايده وساند علي المكتب
حازم:-وصلتو لحاجه
اسر:-لا
حازم:-طيب انا هروح القسم وهشوف
يوسف:-بس انت باين عليك تعبان
حازم:-لا انا كويس …… وخراج
يوسف:-طيب يا رعد كلام جدي ممكن تكون راحت عندها ……بقلم هاجر حسين
رعد:-لو كانت راحت كان كلامني
اسر:-طيب ما ممكن هي تكون قالتلو ميكلامكش ران عليها وشوف وكلامها عادي علشان ميقلقش
رعد:-طيب هران علي تيته
زينب:-حبيبي عامل ايه
رعد:-الحمدلله وانتي اخبارك ايه
زينب:-الحمدلله يا روحي ليان عامله ايه
رعد:-ك كويسه
زينب:-صوتك ماله
رعد:-مفيش عادي هكلامك كمان شويا
زينب:-ماشي يا بني سلام
رعد:-سلام
رعد:-مش عندها اعمل ايه انا تعبت
اسر:-اهدا
يوسف:-الرجاله بيدوره في كل حته
رعد:-وانا مش هفضل قاعد كده انا عايز صورتها تتعلق في كل حتي وعلي النت واللي هيلقيه ليه مكافأة مليون جنيه انت فاهم
يوسف:-طيب كده جدك ممكن يعارف
رعد:-عادي يعارف اعمال اللي قولتلك عليها
يوسف:-ماشي
••••••••••••••
فاطمه:-هتفضلي تعيطي كده
ليان:-لا مش هعيط تاني
فاطمه:-الظهار انك بتحبيها اوووي
ليان:-اااااه اوووي
فاطمه:-بكره ترجعيله يا حبيبتي
ليان:-لا مش هرجعله تاني انا تعبت منه
فاطمه:-مع انه كويس مع غاده
ليان:-انتي تعارفي غاده
فاطمه:-ااااه بنت خالتي
ليان:-اكيد قولتيله ان انا هنا
فاطمه:-لا متقلقيش مقولتش حاجه ومش هقول
ليان:-ماشي
فاطمه:-طيب انا هنزال الشغل ولو اي اي حد خبط متفتحيش ومتعمليش صوت علشان كله عارف ان انا بنزال في الوقت داااه
ليان:-حاضر
خراجة فاطمه و ليان فتحت تلفونه
و وصلتله الرساله حاول انه حاول يتصال بيها
••
اسر:-شوف الرساله
رعد بيمسك الفون لقي فون ليان اتفتح……بقلم هاجر حسين
رعد:-تلفون ليان اتفتح
اسر:-طيب مستني ايه ران عليها
رعد ران:-ليان انتي فين علشان خاطري ارجعي يا ليان انا اسف
ليان قفالت الفون وطلعت الخط وكسرته
رعد:-قفلت انا متاكد انها هي
اسر:-ران تاني
رعد:-مش موجود بخدمه اكيد كسرات اخط علشان مقدارش اوصاله
اسر:-طيب اهدا هي اكيد قاعده في مكان دلوقت مرحتش الصعيد كده احنا اطمانه
رعد:-انا مش هطمان غير لما تراجع
•••
ليان كلام رعد بيتقرار في دمغه ليان انتي فين علشان خاطري ارجعي يا ليان انا اسف:-معلش بقا يارعد استحمل نتيجة افعالك
ومساكت الفون وشغالت
(من يومين تلاتة إتسألت عليه ربي وحده عالم اللي قولته عليه حبيبي لما تيجي سيرته انا بقول يا ناس في سيرته حبيبي نفسي يوم اقابله بس فين الاقيه حبيبي عمره ما يغيب حبيبي وعده ليا اللي عايش بيه امانة نفسي لتسلمولي عليه جوا قلبي والله لو بعيد عن عيني دوبت الف مرة بعد شوق وحنين حياتي مش ناقصها غيره ولا هكون في يوم لغيره واديني حالي بعد منه غير ما كنت عليه حبيبي عمره ما يغيب حبيبي وعده ليا اللي عايش بيه امانة نفسي لتسلمولي عليه انا هموت عليه ايوة ليه يا زمان هقابلوا يوم ايوة في الامكان حبيبي واعمل ايه عمري واتعلقت بيه والحكاية في كلمتين... خلاص هموت عليه... حبيبي عمره ما يغيب)
ليان بعيط:-بيلومني علي حبك وبيقولوا قاسي وانا مش بحبك بس انا بعشقك بعد اللي عمالتو فيا.………
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' عشقت صعيدي قاسي '' اضغط علي اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق