رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم هاجر حسين
رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الواحد والعشرون
رعد:-لا ………هو انتي موافقه علي يوسف
شمس:-لا انا لسه مقولتش حاجه
رعد:-يعني موافقه ولا لا
شمس بكسوف:-اللي تشوفه صح يا رعد انا موافقه عليه
رعد:-يعني انتي معندكيش راي ولا ايه
شمس:-لا مش كده انا موافقه بس انا ورا رايك
رعد:-طيب يا شمس وانا موافق
شمس:-بجد
رعد:-ههه اااه بجد …انا هروح اشوف ليان
شمس:-ماشي
داخل رعد لي ليان
رعد:-ليان
ليان:-امممم
رعد:-تعبانه
ليان:-لا
رعد:-بصي عليا بتبصي ليه بعيد
ليان:-انا هنام
رعد رفع وشه:-بتعيط ليه انتي تعبانه في ايه يا ليان
ليان بدموع:-لا مش تعبانه وهي دي المصيبه
رعد بستغراب:-ودااه ليه بقا
ليان:-علشان انت ها عااااااا
رعد:-صوتك يا ليان في ايه انت ها ايه
ليان:-هاترجع تضربني تاني
رعد:-ههههه لا بس قصري لسانك معايا
ليان:-بجد يعني مش هتضربني
رعد:-لا يلا كلي وخدي العلاج وانا هداخل اخد دوش
ليان:-انا ماليش نفس هاخد العلاج بس
رعد:-اللي يرايحك……وداخل
وبعد شويا خراج لقي ليان نايمه خدها في حضنه ونام
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
في الصباااح
حازم:-فرررررررح
فرح;-عاااااااا …في ايه حرام عليك
حازم:-عايز افطار
فرح:-مش كفايه اليل كل وانا باكلك واعمال اكل وانت وقف جنبي حطي دااه وعاملي داااه دانا صداعت منك
حازم:-ههههه ما انتي خايبه وانا كانت جعان ولازم اكل علشان الجراح والعلاج وماليش نفس علي اكل باره
فرح:-مالكش نفس برضو ولا انت عايز تنتقام مني علشان انت اللي بتعامل الاكل دايما
حازم:-ههههه بظبط كده يلا بقا قومي اعمليلي الفطار
فرح:-والله يا حازم لوله انك تعبان مكنتش قومت من مكاني اصلا
حازم:-ماشي يلا قومي
فرح:-قايمه اهو متزقش
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
في شقه اسر الباب بيخبط
اسر:-جاي اهو ……فاتح ولقي يوسف
يوسف;-صباح الورد……بقلم هاجر حسين
اسر:-والله ما ينفع كده جاي ليه
يوسف:-خلاص يا اسر انا همشي
اسر:-بعد ما صحية كان من الاول ادخال……خير في ايه
يوسف:-هو مفيش شغالين ولا ايه علشان عايز قهوه
اسر:-لا في اجازه جاي ليه بدري كده
يوسف:-عايزك في موضوع ولازم اجي بدري علشان متأخرش علي الشركه
اسر:-موضوع ايه
يوسف:-رعد شكله مش موافق عليا
اسر:-مش معقوله
يوسف:-امبارح كلامتها وقال………………
اسر:-علشان مكنش يعارف بس اكيد هيوافق
يوسف:-يعني اروح الشركه عادي ولا ايه
اسر:-اااه عادي
يوسف:-ماشي انت هتروح المستشفى
اسر:-اااه بس اخد دوش وهنزال
يوسف:-ماشي سلام
اسر:-شمس هاتنظلم معاك سلام
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
ليان صحيت ملقيتش رعد جنبها
ليان:-اكيد راح الشركه
اخدت دوش ونزالت شمس وغاده كانه بيفطره
ليان:-صباح الخير
غاده وشمس:-صباح النور عامله ايه
ليان:-الحمدلله كويسه ……هو رعد راح الشركه
شمس:-ااااه تعالي افطري
ليان:-طيب..………عيد ميلاد رعد النهارده وعايزكم تساعدوني
شمس:-اكيد يا بنتي معاكي
غاده:- ولسه قاعدين يلا نبدااا في التحضير
شمس وليان:-يلاااااا
••••••••
في الشركه
رعد:-ادخل
يوسف:-صباح الخير
رعد:-صباح النور……اقعد
يوسف:-هاا ايه رايك في كلام امبارح
رعد:-موافق بس بشرط
يوسف:-ربنا يستر قول
رعد:-سنتين خطوبه
يوسف:-نعاااام وداااه ليه ان شاء الله
رعد:-دااه اللي عندي
يوسف:-طيب يا رعد اللي تشوفه عن اذنك
رعد:-استنها
يوسف:-ايه
رعد:-انت عايز ايه
يوسف:-اخر الشهر الفرح
رعد:-ماشي بس هشوف شمس وجدي وكده
يوسف وهو بيحضنه:-حبيبي والله انهارده اجبلها الخاتم بقا ولبسهوله ونقراء الفاتحه علشان نبقا اتخطابنه رسمي
رعد:-ماشي
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
فرح:-اهو خارجه من الجامعه يا حازم
حازم:-طيب يلاا متتاخريش
فرح:-ماشي بس في ايه
حازم:-جعان
فرح:-ههههه هواء واكون عندك سلام
حازم:-سلام
وبعد شويا فرح وصلت.....بقلم هاجر حسين
فرح:-تعالي بقا المطبخ وقولي عايز تاكل ايه وبيتاعمل ازاي
حازم:-هههه مش جعان المهم في واحد جاي يتقداملك النهارده
فرح بصدمه:-والله يا حازم يعني بتخاليني اسيب المحضر علشان كده
حازم:-معلش المهم جاهزي نفسك كمان ساعه هيكون هنا
فرح:-لا يا حازم انا مش هاسيب الجامعه علشان اتجواز
حازم:-يا حبيبتي اقعدي معاها وبعديو قولي رايك
فرح:-حاضر يا حازم
حازم:-قلب حازم من جوه
فرح:-متحاولش انا زعلات خلاص
حازم:-هصلحك بس مش دلوقت يلا بقا روحي اجهزي
فرح:-طيب …داخالت فرح تجهز وبعد ساعه
حازم:-يلا يا فرح اهو وصل
فرح:-اهو خارجه مساكت الصنيه وداخلت من غير ماتبص علي حد
:-احم سبونها لوحدنا شويا
حازم:-ااه اكيد يلا يا يوسف……وخراجه
فرح بصدمه:-دكتور اسر
اسر:-اااه ……انا قولتلك اني بحبك مش هتجوزك علشان كلام الناس انا اول يوم شوفتك فيها حبيتك
فرح:-وانا مش وموافقه
اسر:-طيب ليه انتي اصلا متعارفنيش كويس
فرح:-اهو مش موافقه ومش عايزه اعارف اي حاجه
اسر:-مفيش فرصه حتي
فرح:-لا
اسر:-طيب يا دكتوره فرح عن اذنك
فرح:-لا استنها اتفضل اتكلام
اسر:-طيب …انا قاعد لوحد واهلي قاعدين في امريكا وانتي عارفه اني دكتور و…
فرح:-وايه
اسر:-كانت متجواز قبل كده ومراتي اتوافة
فرح بصدمه:-احم الله يرحمه
اسر:-انا مش جاي اجبرك تجوازيني يا فرح بس كان لازم اخد الخطوه دي علشان انا بحبك بجد وانتي بقا اللي هتقراري
فرح:-تمام.....بقلم هاجر حسين
اسر لحظ انها مش فرحانه و اتغيرات لما عارفة انه كان متجواز
اسر:-عن اذنك
فرح:-اتفضل
خراج اسر: -يلااا يا يوسف
حازم:-هي زعالتك ولا ايه يا دكتور
اسر ببتسامه:-لا ابدااا سلام
حازم:-مع السلامه
نزال اسر ويوسف وراكابه العربيه
يوسف:-في ايه يا اسر
اسر:-مفيش بس هي اضايقة لما عارفة اني كانت مجواز
يوسف:-طيب يبقا كده بتحبك
اسر:-انا عمالت اللي عليا ولو مش هتوافق هي حره
يوسف:-طيب روح عند رعد بقااا
اسر:-ماشي
••••••
عند رعد
رعد رجع البيت والدنيا كانت ضلمه خالص وفجأه النور اتفتح وشاف الڤيلا كلو متزين بالزينه والبلالين وشاف ليان انبهر بجمال
ليان:-كل سنه وانت طيب وعقبال مليون سنه يارعدي
رعد:-انتي فاكره عيد ميلادي
ليان:-انا منسااااش حاجه تخصك ابدااا
رعد:-انتي جميله اووي النهارده
ليان:-يعني انا وحشه والنهارده بس حلوه
رعد:-لا مين قال كده بس النهارده اكتر
ليان:-طيب
رعد بيقرب منها ولسه هيبوسه
شمس:-احم احنا هنا
رعد:-طيب وبعدين يعني ……وقرب منها وباسها
ليان بتوتر:-خلاص يا رعد ابعد
شمس:-كل سنه وانت طيب وعقبال مية سنه
غاده:-كل سنه وانت طيب يارعد
رعد وهو بصص لي ليان:-وانتو طيبين تسلمولي علي المفاجئ الحلو دي
شمس:-والله ليان صاحبة الفكره وانا كان من رايي تبقا فوق في اوضتكم
رعد:-المفروض……انا تعبان اصلا يلاا نطلع يا ليان
ليان:-نطلع ايه بس تعالي اطفي اشمع ونقطع التورته
رعد:-ماشي .........انا طالع اريح شويا …غمز لي ليان تيجي معايا
ليان:-لا انا هاكل جاتوه
رعد:-انا الغلطان في هدية فوق ليكي
ليان:-بجد……بس المفروض يبقا العكس يلا مش مهم جايه معاك طبعا
•••••••
حازم:-اسر طلع مضايق ليه
فرح:-معارفش يا حازم معارفش
حازم:-طيب هو قالك ايه
فرح:-هو كان مجواز قبل كده
حازم:- طيب وايه المشكله وانا سالتك قبل كده يا فرح تقداري تجوازي واحد متجواز قبل كده قولتي افهمو الاول مش دااه كان كلامك
فرح:-يعني انت مخطط لكل حاجه
حازم:-اااه يا فرح اسر اول يوم شافك فيه حبك وجاليا القسم وكلامني وكان عارف انه بيوصلك وكل حاجه
فرح:-هههه طيب كويس والله حلو خالص
حازم:-صلي استخارة وقولي رايك
فرح:-حاضر يا حازم هصلي استخاره …وداخلة اوضتها
فرح:-انا ااه معجبه بيها بس ليه رجعت لورا لما قال انه كان مجوزه ليه ………انا هصلي استخاره وشوف بقاااا
•••••••••
في اوضة رعد
رعد شايف ليان متوتر
رعد:-مالك
ليان:-مفيش عادي بس حاسه اني هراجع اسخان
رعد:-طيب عايز بوسها
ليان:-احم فين الهديه
رعد:-تعالي نرفص و بعدين الهديه
ليان:-ماشي ……هشغل مزيكا…وبعد ما شغالت
رعد قرب منها وحط ايدو علي وسطها وهي اتشعلقت براقبتو
رعد فضل يبصله تاه في جمالها وقرب منها اكتر
رعد فاجأة شاله وحطه علي السرير
ليان:-في ايه يا رعد
رعد بيقرب منها
ليان بتوتر:-معلش يارعد ابعد
رعد بستغراب:-مالك
ليان:-مفيش عادي بس ابعد معلش
رعد:-لو انتي مش مستعدها انا عمري ما هغصب عليكي حاجه يا ليان و……قطعه صوت الباب
:-رعد بيه دكتور اسر ويوسف باشا تحت وعايزين حضرتك
رعد:-ماشي نازال ……بص لي ليان وخراج
ليان:-والله رعد ما طبيعي اكيد فيه حاجه …ونزالت
ليان:-فين رعد
شمس:-في المكتب
ليان:-بيعامله ايه
غاده:-ممكن يكونه بيقراءه فاتحه شمس
شمس:-من ورايها
ليان:-هههه علي اساس انك مش موافقه اوووي
يوسف طلع:-تقبالي تجوازيني يا شمس
شمس بصت لرعد:- اااه موافقه
يوسف طالع خاتم ولبسهولها
وبركولهم
رعد:-عقبالك يا اسر
اسر:-تسلم انا رايح المستشفى
ليان:-عايزه التحاليل يا رعد
رعد:-مش لازم ما انتي كويسه اهو
ليان:-لا انا عايزه.....بقلم هاجر حسين
اسر:-تعالي معايا خدها
ليان بستو في الهواء:-علشان خاطري
رعد:-ماشي يا ليان
يوسف: -وانا همشي
وخراجه اسر ورعد راحوها المستشفى ويوسف راح بيتها
وبعد ما وصله
اسر:-شوف عاملت فين اتحاليل وهاته وروح انا هقعد شويا
رعد:-طيب ……داخل رعد
الدكتوره:-اتفضلي يا رعد باشا دااه تحاليل المدام ومبروك
رعد:-مبروك علي ايه
الدكتوره:-المدام حامل
رعد بصدمه وبعصبيه:-……
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' عشقت صعيدي قاسي '' اضغط علي اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق