رواية رغم احزاني الفصل العشرون 20 بقلم ياسمين غانم
رواية رغم احزاني الفصل العشرون
فهد: مالك متعصبه ليه كده
ياسمين: فهد سيبني لوحدي لو سمحت
فهد: باهتمام: مالك ي يااااسوو
ياسمين: في حيوان بهدلني وانا راجعه من القناه
فهد بانتباه: بهدلك ازاي مش فاهم
ياسمين: بص ي عم وبتبدا تحكي
فهد:
ياسمين: انت بتضحك علي ايه يا بارد انت
فهد: بضحك مش قادر اتخيل منظرك كان ازاي
ياسمين: بضحك مفيش داعي تتخيل استني هوريك الصور
فهد: استغرب صور ايه
ياسمين: هو انا مقولتلكش
فهد: لا مقولتيش
ياسمين:، مهو انا ماشية شوفت فوتوغرافي فعملت سيشن
فهد: عملتي سيشن وانتي متبهدله ياسمين
ياسمين: تغير يافهد تغير
فهد: المشكله انك بتقنعيني دايما
ياسمين: طيب وسع كده
فهد: هتروحي فين ي جموسه
فهد:يانهاري ايه الصور دي ي،بنتي بجد شكلك جميل
ياسمين:طيب بذمتك ده منظر افوته
فهد:وهو ماسك نفسه من الضحك بصراحه لا
ياسمين:كانت واخده كذا صوره باوضاع مختلفه واشكال مضحكه على اساس ذكرى
ياسمين: فهد بقولك ايه مريم وحشتيني اوووي وعايزه اشوفها
فهد: والله وانا كمان بس هنروح ازاي واحنا ولا نعرف متجوزه مين ولا مكانهااا
ياسمين: اسال مروان ي فهد
فهد: هحاول ي ياسمين
ياسمين: فهد انت لسه مصمم علي اللي بتعمله
فهد: ايوه يا ياسمين وانا قولت مفيش، نقاش في الموضوع ده
ياسمين:لا ي فهد لازم نتكلم انا خلاص مش عايزة حاجه كفايه عليا انت وماما صدقني
فهد:بس ده حقك ي حبيبتي ونسيتي،رعد
ياسمين: مستحيل انسي،رعد ولا اي حد منهم بس، نور ملهاش دخل في،الموضوع نور ابتدت تحبك بجد حرام تلعب بمشاعرها ي فهد انت متراضش عليا كده
فهد: انا نازل علشان عندي شغل
ياسمين: براحتك ي فهد بس، خليه في دماغك اني مش هكلمك غير لما تنهي الموضوع ده
فهد: نزل من غير، ولا كلمه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في المانيا
ريم كانت لابسه فستان اسود هادي وانيق وكان جميل عليها وهيلز رقيق جداً مع حجاب
كانت مثل الاميرات
مهند: تبدينا اميره
ريم: بخجل شكرا
مهند: اتفضلي اجلسي
ريم: ما هو الموضوع
مهند: عندي خبرين و موضوع
ريم: مووو فاهمه
مهند: الاول انتي قربتي تخلصي علاجك وكمان لو محتاجه تخرجي من المستشفي عادي لانها هتبقي جلسات فقط
ريم: بفرح: بجد يعني انا بقيت حره يا سلااام
مهند: بضحك اهدي عزيزتي الخبر التاني انا نازل مصر كمان شهر يعني هننزل مع بعض
ريم: نازل مصر ازاي
مهند: انا قولتلك انى اصلي مصري وجدتي مامت بابا طالبني ولازم انزل
ريم: مش انت وحيد
مهند: وحيد لا مهند
ريم: لا اقصد هاكذا يعني انت مفتضق الاهل صح
مهند: اه ماما وبابا متوفين من اكتر من 10سنين بس كنت بنزل زيارات لجدتي
ريم: طيب الموضوع بقي
مهند: احم انااا طيب ممكن تقفي
ريم: نعم
مهند: لا خلاص بصيلي
ريم: مش فاهمه
مهند: بيقرب ويمسك ايديها ويبوسهااا
ريم: اتكسفت
مهند:ريم انا احبككك كثيرا
ريم:هااااا
مهند:و اريد انا اكمل وياكى
ريم:اهاا
مهند:انا عارف انك متفاجه بس انا فعلا بحبك
ريم:انا لازم امشي
مهند:لا انهارده هنتكلم ونتمشي مفيش حاجه اسمها همشي اوكي
ريم:بس
مهند:انا مش هفتح الموضوع تاني غير لما نرجع مصر
فينا نتعامل كاننا اصدقاء
ممكن
ريم:ممكن
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رعد:طمني ي دكتور مريم مالها
الدكتور:بجد ربنا بيحبها قلبها وقف، اكتر من مره واخر مره مرجعش غير لما اميره دخلت ومسكت اديها و ده ادانا اشاره انها ممكن تفوق في ايه وقت بس لسه صحتها مش كويسه يعني مش عايز اي ضغوطات عليها ولا حتي توتر
رعد:الحمدلله انها بخير و شكرا ي دكتور
دكتور:بابتسامه بعد اذنكم
رعد:بيدخل يطمني علي مريم
بيقرب من السرير بتاعها و بيرفع ايدي علي دماغها بس،اميرة بتوقف
رعد:اميرة في ايه
اميره:بتهز بدماغها لا
برق:تعالى.نطلع برا ونسيبهم مع بعض
اميره:بتهز علي انه لا
رعد:اميره انتي تعبانه اطلعي استريحي
اميره:قولتلك لااا مش هسيب مريم تاني احنا وعدنا بعض اننا مستحيل نسيب يد بعض وانا طلبت منها متسبنيش هي واقفت وانا مستحيل اسيبها
برق:انتي رجعتي تتكلمي
اميره:ومش هسيب حقها
رعد:طيب انتي عايزة ايه
اميره:انت بذات ملكش دعوه بيا ولا باختي ماشي
برق:اميره اهدي ي حبيبتي
اميره:بزعيق انا مش حبيبت حد وهطلقني وانت كمان ي رعد هطلق مريم وهاخدها ونعيش بعيد عنكم كلكم بس قبل كل ده هنتقم منك وهبلغ عنك والله هندمك على اللي عملته فيها
رعد:انا مش هحاسبك علي كلامك علشان عارف انك تعبانه لسه عايزة تطلبي،الشرطه براحتك
اميره:بزعيق جامد انت ايه ايه البجاحه دي يا اخي طيب اتكسف علي االي عملته
برق:ااميييره عيب كده
اميره:انا بكرهك ي برق عارف يعني ايه بكرهك
وبتفقد الواعي
برق:بيجري عليها ويشيلها
رعد:يارب وبيخرجوا من اوضه
الدكتورة:متقلقوش ده توتر بس شويه كده هتفوق وهتبقي تمام
برق:ماشي
بعد حاولى ٣ساعات اميره بتفوق وتتحرك من مكانها و بيحاول برق يمنعها بس مش بيقدر اميره بتطلب الشرطه ل رعد وبتتهمه انه اغتصب اختها
الشركه
المقدم محمد:استاذ رعد حضرتك مطلوب القبض عليك
برق:انت بتقول ايه انت مجنون انت عارف بتكلم مين
المقدم:حضرتك عارف ان القانون فوق الكل وانا بعمل شغلي
برق:و ممكن اعرف الاتهام اللي متوجهوله ايه
المقدم:قضيه اغتصاب
رعد:كان عارف ان اميره مجنونه وهتعمل كده فعلا بس متوقعتش انها بدري كده
برق: انت بتقول ايه
المقدم:حضرتك البلاغ متقدم من مرات حضرتك
برق:اميره
اميره:ايوه انا انا قولتلك حق اختي مش هسيبه
المقدم:ممكن تتفضل معايا
رعد:حضرتك ممكن تروح انت واول ما مراتي تفوق هاجي اظن ان ده من حقي لان لسه مفيش،دليل ولا شهود ولا اعتراف
المقدم: تمام بعد اذنكم
برق:انتي اتجنيتي رسمي والله
أميره:مردتيش عليه
رعد:سيبها ي برق انت عارف اميره مش هتسكت غير لما تاخد حقها
برق:بس
و مره وحده سمعوا صوت خبط في الاوضه
يااا تااااره في ايه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ياسمين: اوووووف يعني كان لازم يومي اجازتي يكون عندي مقابله
و بتنزل علشان تشوف شغلها
وتوصل الشركه اللي فيها المقابلة
ياسمين: بتسال السكرتيره لوسمحتي انا الصحفية ياسمين الخاتم وعندي معاد مع مدير
السكرتيره: طيب ممكن تتفضلي شويه لانه لسه مجاش
ياسمين: ازاي يعني مجاش وهو اللي محدد المعاد ده انسان مش منتظم
السكرتيره: يافندم حضرتك المدير اللي كان محدد المعاد مش موجود بظروف خاصه واللي هيحضر ه اخوه
ياسمين: و لو المفروض يكون عارف انه عنده معاد ايه قلة ذوق دي مش تصرفات مدير شركه محترمه والله
انا ماشيه ولا يكون في انتظام شويه يبقي ارجع وقتها
. وهو دخول الحمام زي خروج....
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
تعليقات
إرسال تعليق