Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل السادس عشر 16 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل السادس عشر 16 بقلم هاجر حسين 

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الاول 1 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل السادس عشر

ليان:-ممكن افهم فيها ايه مش كفايه اهانه بقا
رعد:-انتى ازاى تنزلى تحت بلبس دااه وبشعرك
انتى مش هتعقلى بقى مش عايز امد ايدي عليكي فعقلي
ليان:-والله لبسي ولا عريان ولا ضايق و بعدين مفيش حد
رعد:-لا في شغالين وغير ان انا واسر كانه داخلين ……
مفيش لابس مفتوح ولا ضيق هيلتبس فى البيت البسى إللى انتى عايزة فى الاوضة دى برة الاوضة اياكى المحك لابسة حاجة ملفتة هيكون آخر يوم فى عمرك يا ليان انا مش هتحمل اكتر من كدة فاهمة
ليان:-ان شاء الله
رعد:-يلاا غيري هدومك وانزالي
ليان'-طيب يا كينج
نزال رعد
رعد:-انت لسه باره يا اسر متفهمشي غلط يا صحبي
اسر:-اااه ما انا فاهم الغيره يا صحبي
رعد:-طيب ادخل
اسر:-ازيك يا غاده
غاده:-الحمدلله يا دكتور اسر
ليان نزالت
ليان:-ازيك يا جاسر ولا ياسر ايه حاجه
اسر:-هههه اسر والله … الحمدلله
رعد:-ليان اسكاتي
ليان:-هو فين يوسف
رعد:-ليان بقولك اسكاتي
ليان بهمس لرعد:-تعارف مين دي يا كينج دي فرح صحبتي وجاي لي انا مش لي غاده
رعد:-اممم وقالتلك اي بقا
ليان:-علي ايه بظبط
فرح:-احم ليان انا ماشيه اشوفك في الجامعه يلا سلام
اسر:-استني اوصلك
فرح:-لا شكرا يا دكتور اسر انا والله تعباك معايا جدااا
رعد:-انتو تعارفه بعض
اسر:-اااه الدكتوره فرح بتشتغل في المستشفي يلا يا فرح
فرح مشيت هي واسر
رعد:-منورين
غاده:-دااه نورك والله
ليان:-والله ولا انت ولا هي اكيد انا طبعا…… تليفون ليان ران وكان يوسف
ليان برتباك واضح'-عن اذنكم
رعد:-مين بيتصل بيكي ....وقراب منها واخد منها الفون
وفاتح وسمع يوسف
يوسف:-اذيك يا لي لي عامله ايه
رعد بعصبيه:-فينك يا يوسف دلوقت
يوسف بخضه:-اناا مش يوسف
رعد بصريخ:-بقولك فينك
يوسف:-رعد اقسم بالله انت فاهم غلط خاليني اشرحلك
رعد:-تشرحلي ايه يا يوسف اقفل وانا هعرف مكانك بطريقتي……وقفل
رعد بصوت عالي:-ممكن اعارف رقم يوسف بيعامل ايه عندك
غاده:-اهدي يارعد مش كده
رعد بغصب:-اطلعي اوضتك يا غاده
غاده:-طيب اهدي
رعد بعصبيه:-بقولك اطلعي
طلعت غاده وخايفه علي ليان اللي واقفه مرعوبه
رعد:-انطاقي
ليان:-والله هقولك كل حاجه بس بلاش ضرب …بص صلي علي النبي……وجريت ليان علي الجنينه
•••••••••••••••••
في عربية اسر
اسر:-لقيتي السلسله بتعتك
فرح بحزن:- لا
اسر:-بس انا شوفة في العربيه مش موجوده
فرح:-طيب انا هشوف كويس في البيت شكرا يا دكتور علي التوصيله سلام
اسر:-سلام...........نزالت فرح
اسر لنفسه:-اظهر اني حبيتك يا فرح مش متخيل حياتي من غيرك وماسك السلسله عجبتني هتاخديها مني لما ………ران يوسف عليه
اسر:-عامله ايه يا يوسف
يوسف:-هموت كمان شويا
اسر:-ليه انت تعبان
يوسف:-رانيت علي ليان علشان اشكرها علي اللي عاملتو معايا علشان اروح الصعيد علشان شمس وكده انت عارف وهو اللي رد عليا وانت عاارفو مش هيسمع منها وهتيصرف بغباء
اسر:-طيب انا هكلامو
يوسف:-بسرعه ونبي …………
قافل اسر وران علي رعد ران كتير ومش بيفتح
••••
عند رعد
ليان وقف قريبه من حمام السباحه ومش عارفه تروح فين ورعد بيقراب منها
ليان :-والله العظيم انت فاهم غلط دااه يوسف بساعدني بس والله
رعد:- انتوا كلكم زى بعض كلكم صنف واحد مش هرحمك يا ليان
ليان:-رعد اعقل مش كل حاجه ضرب
رعد قرب منها و وقعت في حمام السباحه
ليان:-الحقني ونبي انا بغرق ههههههههه
رعد:-هو انتي ايه عبيطه ليكي نفس تضحكي
ليان:-ااااه ليا اوووي هههههه المياه حلوه اوووي ما تنزال
رعد:-اطلعي يا ليان
ليان:-ما تنزال انت
رعد بعصبيه:-اطلعي يا ليان
ليان:-حاضر بس ونبي ما تضربني
ليان طلعت ورعد بيقرب منها ليان جريت
رعد بعصبيه:-انا هسيبك دلوقت وهرجعلك بعدين
ركاب عربيته وراح عند يوسف واسر كان معاها
رعد:-يووووسف
اسر:-في ايه اهدي
رعد:-فين يوسف
اسر:-ليه ماله
رعد:-ما اكيد قالك علشان كده انت هنا
اسر:-ليه وانت بتحبها اوووي علشان تغير عليها
رعد:-فين يوسف
اسر:-راح الصعيد
رعد:-اسر قول فين انا عارف انه هنا …اطلع يا يوسف
يوسف كان ورا الستاره رعد شاف رجله و شد الستاره
يوسف:-اشهد ان لا اله الا الله وان محمدا رسول الله ……هموت……… ولا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون………وجري
اسر:-هههههههه انت هتموت ولا ايه ………انا معاك ومش هيقراب منك
رعد بعصبيه:-عايز اعارف رقم ليان عندك بيعمال ايه وبتكلامها ليه و بتقوله لي لي ليه ليه
يوسف وهو واقف راها اسر:-بتغير يا كينج
اسر:-اسكات يا يوسف وانت يارعد اهدي مش كده وبعدين انت ايه دمغك شمال ليه هما اااااه غلطه انهم يتكلامو بس اكيد انت واثق فيهم
رعد:-لا مش واثق في حد
يوسف:-وحيات ربنا يا اسر مسجل كل المكالمات علشانه وعارف في يوم هيعارف واهو الفون شوف
اسر اخد من الفون وبياسمع التسجيلات وبيضحك علي كلام ليان
رعد:-امسحم كلهم
يوسف:-حاضر……وبعدين انا بحب وحده هبص لمرات اخويا يا رعد
اسر:-بلاش يعارف الوحده دي طيب علشان هتتنفخ برضو
رعد:-ليه هو رجع لندي
يوسف:-ندي مين يا عم لا وحده كده قمر بكره هطلبه من اهله ان شاء الله
رعد:-لا روح الصعيد الاول وبعدين اعمال اللي انت عايزه
يوسف;-ماشي
اسر:-رعد انت بتحبه
يوسف:-اكيد طبعاً
اسر:-رد يا رعد
رعد:-مش عارف
اسر:-هو ايه اللي مش عارف دي هو سؤال عادي بتحبها ولا لا
رعد:-ااااه بحبها ومحبتش غيرها ليان دي روحي ومش متخيل حياتي من غيرها
اسر:-طيب ليه مش واثق فيها وبتعامله ليه كده
رعد:-لا واثق فيها بس خايف تبقا زايها
يوسف:-زاي مين
اسر:-مش كله زاي امك افهم……انت بتضربها ليه
رعد:-هي اللي بتعصبني بس والله بندام ان ضربتها
اسر:-اوعدني انك مش هتضربها تاني وانك تقراب منها
رعد:-ان شاء الله
اسر:-خاليك راجل وما تمدش ايدك عليها
رعد:-اظهر انها هتتمد عليك
اسر:-هههههه طيب والله كلهم مش زاي امك الله يرحمه
رعدبعصبيه:-خلاص يا اسر غير الموضوع ……وانت بقاا مش هتجواز
اسر:-لما يوسف يخطب الاول
رعد:-وانت مالك ومال يوسف
اسر:-عادي
يوسف:-طيب انت حطت وحده في دمغك
اسر:-ااااه الدكتوره فرح بس مش عارف هتوافق بيا ولا لا
رعد:-وليه لا
اسر:-لما متجواز كانت متجواز قبل كده
يوسف:-يارجل وهو حرام ولا ايه داااه انت عسل
رعد:-وانت بقاا عايز مين……تعارف اللي هتوافق عليك هتبقا امها داعيه عليها
يوسف:-طيب مش هقولك
رعد:-انا ماشي
اسر:-وانا ماشي
يوسف:-وانا ماشي برضو
اسر:-هتروح فين
يوسف:-هروح اجيب اخت رعد ……اسر غمزله
رعد:-خاليها الصبح
يوسف:-لا همشي دلوقتي
رعد:-طيب خاليا بالك من نفسك ... حضنه: -متزعلش مني
يوسف:-مش زعلانه والله انت اخويا يا كينج
اسر:-طيب مش هتخدوني في الحضن داااه…داااه انا اخوكم الكبير
وحضنه بعض التلاته
يوسف:-ههههه حضنكم مريح
رعد:-عبيط المهم خاليا بالك من شمس ومتتكلامش معاها كتير
يوسف:-حاضر
وخراجه وكل واحد ركاب عربيته يوسف رايح الصعيد واسر ورعد رايحين كل واحد بيته
وبعد شويا وصل رعد
ليان كانت قاعده مستنيها سمعت صوت عربيه نزلت بسرعه تشوفوا وكانت قلقانه جدا عليه لما طلع متعصب
رعد اول ما دخل لقا ليان نزل بتجرى من على سلالم الفيلا وجريت اترمت فى حضنوا رعد اتصدم من إللى ليان عملتوا
ليان:-انت كويس يا رعد انت كانت خارج متعصب وخرجت من غير ما تقولى حاجه
رعد حضنها اكتر ودفن وشوا فى رقبتها:-انا كويس يا ليان متخافيش
ليان حست بالامان فى حضن رعد:-عاملت ايه في يوسف
رعد بعد عنها:-مالكيش دعوه وبعدين انتي مغيرتيش ليه هدومك كله مياه
ليان:-هههههههه …ما انت طلعت متعصب وقلقات عليك اطلع يلا خد دش وتعالا ريح شويه شكلك تعبان
رعد:-طيب يلا تعالي معايا
طلع رعد وليان رعد داخل الحمام وليان غيرات هدومها ونامت علي السرير وبعد شويا رعد خراج
ليان:- هتسو هتسو
رعد:-دي كورونه ياض
ليان :-لا مش كورونا ياض
رعد:-شكلك خدتي برد
ليان:-ممكن ………هو يوسف عامل فيكي ايه خالك اتغيرت كده
رعد:-عادي… تصبحي علي خير
ليان:-وانت من اهل الخير
رعد غمض عيونه وليان بتتقلب
رعد:-في ايه يا ليان ما تنامي مش بحب الحركه ولا الصوت
ليان:-ما انا مش عارفه انام
رعد:-ليه
ليان:-مش عارفه هسسسستيي
رعد:-لا كده كتير روحي نامي بعيد اكيد دي كورونا
ليان:-ماشي انا هروح انام في الاوضه التانيه
رعد سحبها وخدها في حضنه:-لا هتنامي في حضني
ليان:-طيب انا عايزه اعارف يوسف عامل فيك ايه
رعد:-طيب نامي
ليان:-طيب انا لازم اكلامو وشكرو انو خالك حنين كده
رعد بعصبيه:-ليان هو انتي ايه لا نفع كده ولا كده نامي واسكاتي
ليان:-خليكي فاكره إن الكلمة الحلوة بتسعد أي حد
رعد:-صبرني يارب
ليان:-ههههه هتبقا صبار
رعد:-لا انتي مش طببعيه
ليان:-انت عندك انفصام في الشخصية
رعد:-لحظي انك في حضني فسكاتي
ليان:-يعني هتعمال ايه
رعد:-هعمل كتير فسكاتي
ليان:-حاضر سكات
بعد شوية
ليان:-رعد
رعد بنعس:-امممم
ليان بتعب:-انا بحبك اووووي
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
في الصباح
رعد صاحي لقي ليان نايمه وباين على وشها التعب
رعد:-ليان ليان
ليان مش بترد
رعد شال ليان بسرعه ودخل بيها الحمام وحطها فى البانيو وشغل عليها الميه......

 يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' عشقت صعيدي قاسي '' اضغط علي اسم الرواية
reaction:

تعليقات