رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الثاني عشر 12 بقلم هاجر حسين
رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الثاني عشر
الشاب كان هيضربها بقلم بس رعد كان اسراع ومساك ايدو مساكه جامد
رعد:انت هتندام انك رفعات بس عليها ايدك
الشاب:-انت اتجانت سايب ايدي انت متعارفش انا مين
رعد:-هتكون مين يعني
الشاب:-ابعد بس كده
رعد:-هههههه وبعدين يعني انت هتندام انك فاكرات بس تكلامها
امير:-ليه كلامت مين
رعد:-مررراتي يا حيوان …وضربه بلبوكس في وشه
رعد :-دي حاجه بسيطه
ليان بخوف:-رعد خلاص محصلاشي حاجه
رعد مساكه وركابه العربيه
ليان:-تعارف يا رعد بحبك اوووي وانت متعصب
رعد:-ليان بطلي هبل بقا هو كل حاجه عندك ضحك مفيش مرواح جامعه تاني
ليان:-ليه يا رعد انا عمالت ايه
رعد:-يعني انتي مش عارفه عاملتي ايه
ليان:-انا مغلطتش يا رعد وبعدين انت لو مكنتش موجود انا كانت هعارف ادافع علي نفسي
رعد:-ماشي يا ليان هتروحي بس هيبقا معاكي حراس وبعد ما تخلصي تيجي الشركه عندي
ليان:-والله انا هموت واعارف ايه التغير الجامد دااه …داه انت سكر خالص النهارده متجيب بوسه
رعد:-ليااان
ليان:-قلبها
رعد:-اسكاتي……بقلم هاجر حسين
ليان:-عادي يارعد انا زي مراتك
رعد:-بقولك اسكاتي ولا انتي عايزاني ارجع عصبي تاني
ليان: -لا وحيات عيالك……هنقعد كتير في العربيه
رعد:-لا هنروح الشركه
ليان:-طيب والمحضره
رعد:-ابقا اشراحلك انا اللي انتي عايزه
ليان:-لا كده كتير وانا مش هعارف اركز
رعد:-هاا هتروحي معايا ولا لا
ليان:-اكيد ياسطااا بس بشرط
رعد:-يسطاا……شرط ايه
ليان:-اناا جعااااانه جدااا فعايزه بيتزا و شاورما وكشري
رعد:-ماشي ابقا لما نوصل هناك نطلب
وبعد شويا وصلو وداخله المكتب وطالبو الاكل يوسف داخال
يوسف:-اذايك يا ليان قصدي يا مدام ليان
ليان:-الحمدلله
رعد:-عايز ايه
يوسف:-ايه يا كينج مش كده
رعد:-عايز ايه
يوسف:-امضي هنا
رعد:-ليه و…
يوسف:-هجوازك عارفي
رعد وهو بيمضي:-يوسف مش وقته هزار
يوسف بتريقه:-انا ورايا شغال كتير ومش فاضي للهزار
رعد:-طيب يلا روح شوف شغالك
خارج يوسف وبعدين الباب خبط
رعد:-ادخال
المواظف:-الاكل اللي حضرتك طلبته
رعد:-تمام حطه عندك
حطه وخارج
رعد:-خدي الاكل اهوو
ليان:-من يد مانعدمها
وعقدو ياكلوو
ليان والاكل في بؤاها:-رعد هو انت هتشراحلي بجد
رعد:-خلصي اللي في بؤاق الاول
وبعد كده خلصو اكل
رعد:-انا هداخل اغسل ايدي
ليان: -ماشي
وداخل رعد والباب خبط
ليان:-ادخل
داخلت البنت اللي اتخنقت معها(داليا)
ليان:-عايزه اي
داليا:-مش بقولك انك واحد مش محترامه…وبكل بجاحتك بتاكلي وقعده كده
ليان:-اولاً انتي اللي مش محترمه…ثانياً بقي اللي انا قعده فيها دي تبقي شركة جوزي يانوحي…ثالثاً بقي انتي مرفوضه
داليا بصدمه:- معلش بقا مكنتش اعارف
طلع رعد علي الصوت
رعد:-في ايه
ليان:-يراضيك يا رعد انها تيجي لحد هنا وتقولي اني مش محترامه واني بجحه
داليا:-والله انا مكنش قصدي انا اسفه
ليان:-خلاص انا رفضتك
رعد بصوت عالي:-اسكاتو ……وطالع الفون وكلام يوسف انه يجي………بقلم هاجر حسين
يوسف'-في ايه
رعد:-فين وراق الصفقه
يوسف:-مع داليا
داليا:-حضرتك داليا انا
يوسف'-اااه انا بعد ما رجعتها انتي اخدتيها علشان رعد يمضيها
داليا:-لا محصلشي اكيد حد غيري
يوسف:-لا يا شاطره انا فاكر كويس
رعد ضرب يوسف بوكس وقعو علي الارض:-انت كداب داليا بقالها تالت سنين بتتشتغل معيا اكيد انت اللي سرقت ورق الصفقه
ليان بصدمه:-ررعد في ايه
يوسف:-انت اتجننت وانا هسرقو ليه
رعد:-اتفضل روح يايوسف ومش عاوز اشوف وشك تاني انت فاهم
ليان وفقه مصدومه
وداليا وقفه فرحانه انها قدرت توقع مبينهم
رعد:-روحي انتي ياداليا علي شغلك
وطلعت داليا
رعد مد ايدو ليوسف:-هههه معلش
يوسف:-الله يخرب بيتك يازفت ايدك تقيله قوووي ياااخي بس انا كانت هصدق لولا انك غمزتلي (◠‿・) …ليان وشي عامل ازي اكيد بعد اضربه وشي بظ والبنات مش هتبصو في وشي
ليان:-ايه الي بيحصل ده ممكن افهم
يوسف:-داليا اخدت ورق الصفقه وكانت عاوزه توقع مابينا
ليان:-ليه يعني تعمل كده
رعد:-خلاص انتو هتحكو وانتي اسكتي خالص……
وطلع رعد وراح عند داليا
داليا في الفون:-تمام ياباشا وراق الصفقه معيا …وانا خاليتو يشك في يوسف …ايو اعتبر من انهارده اتفرقو
تمام ياباشا اهم حاجه الفلوس …طيب سلام دلوقتي
وبتعدل وشها لقيت رعد ويوسف وليان
رعد ماسكها من شعرها:-فين وراق الصفقه ياحيوانه
داليا:-ماعارفش اسال مستر يوسف هو اللي اخدو
رعد:-انطقي فين الاوراق …بقي انتي عايزاني اشك في صديق عمري ياحيوانه عاوزه تفراقي بيني وبين يوسف
فين الاوراق انطقي
داليا:-في الشنطه ياباشا
رعد لسه ماسكها من شعرها:-وكانتي بقي هتاخديه لمين
داليا بخوف:-مش عارفه يارعد بيه
رعد:-قولي يابت مين اللي وراكي
داليا:-هو قالي اعمل كده بس انا ماشوفتش وشو والله
رعد:-تمام انتي اصلا مرفوضه علشان اول حاجه انك فكارتي تشتمي مراتي وتاني حاجه انك بتلعبي معايا هتقولي مين ولا مش هتطلعي من هنا
داليا:-هقول هقول …علي الهواري
رعد بصوت عالي:-يلاااا اطلعي بااااره………خاليكم عارفين كلكم انا عارف كل واحد بيعمال ايه من ورايه يلاااا كله علي شغاله
ليان'-اهدي يا رعد مش مستهله
رعد داخل المكتب
ليان:-احيييه داااه بيقلب بسرعه لسه كان سكر
يوسف:-ههههه انت مصيبه وبعدين انتي مش ماشه علي الخطه ولا ايه
ليان:-خطة ايه يا ابو خطه انا ما صدقه ان رعد بيقراب مني………بقلم هاجر حسين
يوسف:-لا يا حلوه هو يقراب انتي ابعدي صحبي وانا عارفو هيراجع تاني فانتي اتقالي مش كده
ليان:-ان شاء الله …يوسف انت اخويا صح
يوسف بستغراب:-اااه اكيد طبعا
ليان:-طيب عايزه بيتزا تاني
يوسف:-مش لسه واكله
ليان:-اااه بس رعد دااه وحش علشان اكل معايا
يوسف:-لا انا ولا اخوكي ولا اعارفك سلام
ليان:-انت مش جدع علي فكره…احييه دااه فيه كاميرا اهي بقولك ايه يا يوسف اضحك وشاور لي رعد علشان احنا هنروح فيها دلوقت ……ليان شوارات لرعد وبعديها سمعت رعد بينادي عليها ويوسف جري
ليان بخوف:-يوسف خدني معاك يا واطي
يوسف:-لا انتي ادخليلو
ليان داخالت لرعد
ليان:-في ايه يارعد انا عمالت ايه
رعد:-اسالي نفسك يا محترمه
ليان:-رعد اتكلام كويس انا محترامه غصب عني اي حد انت فاهم
رعد:-وانا غلط يا لي لي انا بقولك محترمه
ليان:-افتكر
رعد بغضب:-بس عايز اعارف كانتو بتتكلامو في ايه
ليان:-اسرار يخويا اسرار
رعد:-ليااااان
ليان:-هيكون في ايه يعني بيحكيلي علي داليا …
رعد بيبصله
ليان:-انت هتبصلي كده كتير …الباب بيخبط
رعد:-ادخال
داخال اسر
رعد:-مكلامتنيش قبل ما تيجي يعني
اسر:-لازم يعني! ……ليان صح
ليان;-واااو انا طلعت مشهوره وانا معارفش
اسر:-هههههه انا اسر صحب رعد او قولي اخوها الاكبير
ليان:-انت اسمك ياسر او جاسر صح وبتكسل تقول ياسر وبتقول اسر
اسر:-ههههه لا اسمي اسر
رعد:-لياان بطلي تقل دم
ليان:-اخص عليك يا رعد انا دمي تقيل
اسر:-لا والله ابدا دااه انا مضحكتش من زمان
رعد:-جاي ليه
اسر:-دبش كده علي طول……كانت معدي من قدام الشركه قالت اسالم عليك
رعد:-طيب يا سيدي مش سالمت يالااا مع السلامه
ليان:-ايه يا رعد مش كده
رعد:-اسكاتي يا ليان انتي حسابك كبير بس لما نروح
اسر:-لا بقولك ايه متنساش كلامي …ابقا كلامني لما تخلص سلام
وخراج اسر
رعد:-مش عايزك تكلامي حد من صحابي يا ليان انتي فاهمه
ليان:-والله انا بتكلام بكل احترام
رعد:-لا مش عايزك تتكلامي مع حد خالص
ليان:-بتغير عليا يا مان
رعد:-انااا مش بحبگ اصلا علشان اغير عليكي
ليان:-اااه تمام يا كينج لا هتكلام معاك ولا غيرك وياريت انت مكلامنيش
رعد:-ليان متنسيش ان اجوازنا ليه
ليان:-ليه
رعد:-علشان جدي و ابوي وتيتاا ولا نسيتي
ليان:-اااااه صح بس انا عايزه اطلق بقا
رعد:-بعد سنه انا هطلقك بنفسي
ليان:-طيب تمام كل واحد في حاله لا تداخل في حياتي ولا ادخال في حياتك
رعد:-لا ياشيخه
ليان:-اااه والله
رعد:-طيب يلاا بقا علي العربيه
وخارج رعد وليان
•••••••••••••••••••••
حازم ماشي بعربيه ولقي وحده قدامه
البنت:-لو سمحت يا حضرت الظابط ممكن تساعدني
حازم:_اتفضلي في ايه في حد بيجري وراكي
البنت:-اااااه ممكن اركاب معاك
حازم:-اااه اركابي ………بقلمي هاجر حسين
ركابت البنت :-بسرعه ونبي حاول تخلص من العربيه الوراك دي
حازم:- حاضر بس عايز افهم في ايه
البنت:- داااه جوزي و تاجر مخدرات و سلاح و عايز يقتلني علشان عارفت
حازم:-طيب اهدي انتي اسمك ايه
البنت"-غاده
حازم:-هتروحي عند اهلك
غاده:-مليش اهل
حازم:-طيب تعالي عندي في البيت
غاده:-لا نزالني وانا هتصرف
حازم:-انا مش لوحدي اختي معايا وانا مش هقعد معاكم في الاوضه خالص وكمان هنروح نجيبها من الجامعه
غاده:-ماشي
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
فرح مستنيه حازم
اسر:-في حاجه يا دكتوره فرح
فرح:-لا ابداا بس مستنيا اخويا مش عارفه ليه اتاخر
اسر'-طيب كلاميها
فرح:-والله بكلامو مش بيرد
اسر:-طيب مينفعش تقافي كده
فرح:-اهو مستنيها تاكسي
اسر:-طيب تعالي اوصلك واعتابريني التاكسي
فرح:-شكرا يا دكتور بس انا هستناا تاكس
اسر:-الوقت هتاخر عليكي ومينفعش تقافي كده
فرح:-ماشي
راكبت فرح
اسر:-عنوانك فين
فرح:-(………)
اسر:-اخوكي اللي بيجيلك بعربيه كل يوم
فرح بستغراب:-ااااه ليه
اسر:-عادي افتكار خطيبك ولا حاجه لما بشوفك بتحضنيها وكده
فرح:-اااه وهو لما يبقا خطيبي احضنها ليه علي فكره انا عارفه الصح من الغلط …وانا ركبت معك غصب عني
اسر باعجب:-انا مش قصدي كده والله
وبعد شويه
فرح:-بس هنا …شكرا يا دكتور
اسر:-العفوا
ومشي اسر
طالعت فرح الشقه
فرح:-حازم …حازم…ياتره اتاخرات ليه ياحازم ربنا معاك ياارب يارب اقف معاها انا مليش غيره في الدنيا
و لقيت الباب بيتفتح
فرح:-خاليك عندك متداخلش اتاخرات ليه
حازم:-جيتي في تاكسي ولا ايه انا روحتلك لقيتك مش مستنياني
فرح:-بقولك اتاخرات ليه
حازم:-انتي لو مراتي مش هتساليني
فرح:-رد يلااا
حازم;-هحكيلك كل حاجه بس خلينا نداخل
فرح:-خلينا نعاااام انت اتجوازة يا زومااا
حازم:-ههه ياهبله داخلينا طيب
فرح:-طيب ادخلو
داخل حازم و غاده اللي معاها
فرح:-ايه داااه انتي بتعيطي تعالي فحضني يا ختي تعالي
عامل فيك ايه الواد داااه احكيلي احكيلي
حازم:-يا بنت اسكتي خاليني افهمك…دي غاده وكان جوزها بيجري وراها وغير انه تاجر مخداره وجبتها هنا علشان ملهاش حد غير اخوه وهتروحله الصباح
فرح:-انا اسفه مكنتش اعارف …عارفيني بيكي بقاا اسمك ايه
غاده:-غاده
فرح:-الله اسمك جميل
غاده'-تسلمي
حازم;-طيب انا هروح اقعد في الشقتي وهطلب لكم اكل
فرح:-لا متتعبش نفسك يا زوما
حازم:-ليه هتطبخي لا مش معقوله انتي معمالتهاش في عمرك
فرح:-لا عندي اندومي جوها هههههه
غاده:-لا متتعبوش نفسكم انا مش جعانه اصلا
حازم:-لا انا هطلب علشان انا جعان ومش هعمال حسابكم
فرح:-طيب انا ذنبي ايه هي اللي مش جعانه
حازم:-ما انتي عندك اندومي
فرح:-هو بيقاعد اصلا انا لما بجيبو بخلصه كله في يوم
حازم:-مفجوعه …لو حد خبط عليكم راني عليا
فرح:-ماشي ……خراج حازم
فرح /احكيلي بقا انتي قصتك ايه
غاده:-بصي يا ستي انا مجوزاه واحد كان كويس لكن بعد جوازناا بسنه اتغير بقي واحد تاني بقي يجيب ستات في البيت و رجاله بيسهرو وسمعتو كانت بحاول كتير امنعو يعمال كده بس كان بيهني ويضربني بقول عادي دااه جوزي بكره يتغير بيجي بكره بيذيد وكذه مره اسمعه بيكلام اصحابه وعارفة انه تاجر مخدرات وغير اضرب اللي بيضربهولي كل يوم انا مبقاتش طايقه اني اعيش دقيقه معاها تعبت بجد والله انا لو شغاله عندها مش هيعاملني كده
فرح:-طيب واخوكي معقوله سايبك كده مع الشطان داااه
غاده:-لا هو دايما معايا ومش اول مره بسيب البيت لا انا سبتو كتير ورحت عند اخويا وكان بيجي يبرار نفسه ويقول ان بكداب وانا كانت بقول اااه علشان كانت بخاف
فرح:-عندك اولاد
غاده:-لا الحمدلله لو كانت خالفت كانه هيجو الدنيا هيتظلمه………بقلم هاجر حسين
فرح:-شوفتي حضرت الظابط ازاي بقا
غاده:-هو كان ماشي وراياا ومعارفتش اتصراف غير لما شوفته طلبه من المساعد بس بجد هو انسان محترام جدااا ……هو خطيبك ولا يقرابلك ايه
فرح;-لا اخويا هو اااه طيب جدااا……تعالي ناخد صوره
غاده:-ماشي ……واتصورها كام صورها
فرح'-اخوكي اسمو ايه
غاده:-رعد الهلالي
فرح:-بجد
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' عشقت صعيدي قاسي '' اضغط علي اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق