رواية عذرائي الفصل الثاني عشر 12 بقلم ميرو
رواية عذرائي الفصل الثاني عشر 12 بقلم ميرو
جريت غزل على غرفتها و قفلت الباب و قلبها بيدق جامد
فضلت مستخبية في الأوضه طول اليوم
قام مالك اتحمم و لبس بدله زرقا و خرج
مالك : غزل افتحي الباب انا رايح الشركه
غزل بصوت ضعيف : روح
مالك وهو بيضحك : مش هتودعي جوزك ولا ايه
غزل بخجل شديد : لا لا لا
ضحك اكتر و مشي
قامت هي فتحت الباب براحه بصت لبرا بشعرها الطويل لقيته قدامها اتخضت و كانت هتقفل الباب بس هو لحقها و دخل
غزل : انت غشاش المفروض انك مشيت
قرب منها : لازم اشوفك كل يوم
اتكسفت و ارتبكت اكتر : ليه لازم تشوفني
مسك ايديها و باسها : يومي بيبقى ناعم زيك لما اشوفك
شدت ايديها و احرجت : بس ...بس انا كنت نايمه روح شركتك بقى عايزة انام
ضحك مالك و خرج :لما ارجع هشرحلك زي امبارح
غزل : لا هشوف مدرس تاني انت بتضحك عليا
نزل مالك ركب عربيته بس مراحش على الشركه وصل على بيت تاني
نزل من العربيه و دخل بكل شموخ كان طارق مربوط و سليم واقف جنبه
مالك : كده برضوا يا سليم بتربط حريم ليه
سليم : كان عمال يصوت قولت اربطه
شال مالك الرباط من عليه
طارق بخوف : انت هتندم على اللي انت بتعملوا ده عمي هشام مش هيسيبك
قام مالك ضربه لكمه على وشه : دي عشان انت فكرت في مراتي مجرد تفكير
مسك سليم سيخ من على النار و اداه ل مالك
حطه مالك على ايد طارق اللي صرخ جامد
مالك بعصبييه : و ده بقا عشان الزرقان اللي في ايد مراتي
قام من مكانه و فضل يضرب فيه بقوه : كنت عايز تتجوزها د انا اللي هتجوزك هنا وهخليك تخلف كمان خليتها مرعوبه من ابوها و الدنيا يابن ال *****
ضحك سليم : ايدا يا صاحبي هتخلف من سوسن
طارق بصوت ضعيف : خلاص ارجوك مش قادر هموت
وقف مالك ضرب و عدل هدومه و مشي
مالك : ميتحطلوش اكل ولا ميه لحد ما ارجعله
سليم : سمعت يا ابو بطه كلام مالك بيه يتنفذ
خرج سليم وراه و ركبوا سوا و طلعوا على الشركه
اول ما دخلوا كان كل التجار و العملا اللي بيتعاملوا معاهم جوا مكتب مالك
مالك بعصبية : يا زفته يا شهد ايه كل ده
شهد : مالك بيه هما اللي دخلوا والله
قام عصام وقف : معلش يا مالك بيه احنا عايزين نسحب اتفاقيتنا الضرايب اللي بتاخدها مننا كبيره اوي و بأمانة هشام الراوي صاحب المينا الجديد منزل السعر اوي
ضحك مالك : هشام الراوي دخل في السفن طيب اللي عايز ينسحب ينسحب بس اللي هياخد اتفاقيته مش هيجي يعيط زي الحريم و يقولي رجعني اشتغل معاك و انا سمعتي معروفة و هشام الراوي كلها يومين و يرجع ل تجارة القماش بس انتو ...انتو بيوتكم هتتخرب على أيدي و اطلعوا بره اللي هيشتغل معايا بس اللي يقعد
متحركش حد من مكانه
اتوتر كل اللي في الأوض
مالك : شطار اتفرجوا هعمل ايه في عدوي الجديد
قامت غزل لبست فستان صيفي خفيف نبيتي و حجاب اسود
غزل : خالتو انا هروح اشتري شويه لبس عشان معنديش صيفي
منى : ماشي يا حبيبتي انزلي بس خلي السواق يكون معاكي و متتاخريش
خرجت غزل مع السواق وصلوا مول كبير كانت بتختار الوان الكافيه الهادي و الابيض
الاء من وراها : لسه ذوقك عالي يا بنت عمي
لفت غزل لقيتها واقفة لوحدها
غزل : انتي ماشيه ورايا
الاء : مش مهم كلامك ده قوليلي وقعتي ابن السيوفي ازاي بكل فلوسه دي
غزل : انتي مش محترمة و ناقصه تربيه و عينك فارغة فلوس ايه يا جاهله هو انا زيك اعمل كده في صاحبتي و بنت عمي عشان خاطر قرشين بس اظاهر نسيتي انا مين يا الاء و بنت مين انا غزل الرواي اللي لحد دلوقتي بيصرف عليكي انتي واخوكي
اتغاظت الاء و بخبث : اه بنت الراوي اللي فقدت شرفها و هربت عشان الفضيحه خدت بالي هههههه
دمعت عين غزل : انتي عارفة انه مش بايدي كان غصب عني
الاء : مفيش حد يعرف الحقيقه دي غيري انا بس ممكن نعمل اتفاق ....تديني 4 مليون دولار من فلوس جوزك و اديكي التقرير
غزل :عارفة البحر ...روحي اشربيه كله انا لو هعيش لوحدي طول عمري لا يمكن اخدع مالك
السواق : في حاجه يا ست هانم
بصت غزل على الاء وهي ماشيه : سلام يا بنت عمي
ضحكت الاء وخرجت تليفونها : اما نشوف جوزك المصون عارف انك مش بنت ولا لازم نعرفه
السواق : هنروح البيت يا غزل هانم
غزل بصوت مخنوق: لا روح عند مالك
وصلوا الشركة كانت حزينه نفسها تثبت برائتها
دخلت اوضته
قام مالك وقف : ايدا القمر طلع عندي في المكتب
ضحكت غزل : انا اشتريت حاجات كتير اوي احم. ..و جبتلك معايا حاجات
قرب مالك منها و حضنها :كفايه وجودك انتي
اتوترت غزل بس في الاخر حضنته : خليك معايا دايما
مالك بفرحه : انا معاكي طول العمر
وصلتله رساله على تليفونة بعد عن غزل و قعدت هي
ده رقم غريب فتح الرساله وهو لابس السماعات
الاء :انتي فخورة بنفسك اه بنت الرواي اللي فقدت شرفها و هربت هههههه ضحكتيني
بصوت غزل : ملكيش دعوه عادي غلطت و اديني صلحت غلطتي
الاء : بجوازك من واحد تاني
غزل : واحد تاني تالت المهم اني صلحت غلطتي و مالك السيوفي هيعيشني احسن عيشه
الاء : حقيقي صعبان عليا أنه اتخدع في واحده زيك ده طيب جدا
اتقفلت الرساله على كده
لف و بص ل غزل غمض عينه
قامت غزل مسكت أيده : مالك حصل ايه انت كويس
مالك بصوت هادي يسبق العاصفة : انتي هربتي من بيتكم ليه يا غزل
غزل بخوف : قولتلك انا مش جاهزة هقولك لما اطمن
مالك : انتي عذراء ؟
احمرت خدودها ووشها كله بقى الوان
غزل بعياط و صوت طفولي بريئ: انا ....انا ...كنت هقولك والله كنت هقولك ......
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية عذرائي "اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق