رواية ستكون صغيرتي الفصل الثاني عشر 12 بقلم هاجر محمد
رواية ستكون صغيرتي الفصل الثاني عشر
ادم اللي لسة واقف مصدوم من البنت اللي كان كل يوم متابع حركاتها اللي من اول يوم شافها فيه اعج*ب بيها
وفجاه سمعوا صوت عالي من عند حور
دخلت عندها مليكة وانصدمت لما شافت حور بتض*رب ف نفسها وبتعي*ط بقه*ر وتصرخ بصوت عالي
مليكة بدموع قربت منها وقالت: حور اهدي
حور بعياط: خلاص انتهي*ت انتهي*ت
مليكة حضنتها وفضلت تهدي فيها
اما ادم ف كان واقف برا بيبصلها من بعيد ومن جوا كاتم غض*ب وانتقا*م للشخص اللي عمل فيها كدا
اسر من ورا قال: ادم
ادم مسح دمعه نزلت منه: ع عمي
اسر: في حاجة
ادم: لا عادي بس اتدا*يقت عليها بس
اسر شك ف حاجة بس سكت وقال: تمام روح دلوقتي لان ابوك اتصل عليا وقالي ان اختك رجعت فلازم تروح
ادم بص علي حور اللي نامت وقال: تمام ومشي
اسر هوا تصرفاته بقت غريبة من وقت ما جينا المستشفي لي
خرجت مليكة وبصت ل اسر بدون اهتمام وقالت: ممكن حور تيجي معانا الفيلا وتعيش معانا لان حالتها صعبه ومش هينفع اسيبها
اسر كان متدايق من تصرفاتها ولكن قال بكل هدوء: اه اكيد
مليكة مشيت بدون اهتمام……
-عند ادم
وصل البيت وقعد مع نرمين اللي رجعت النهاردة بس كان متدايق ف دخل اوضته وقعد وافتكر من شهر
Flash Back
كان ادم بيشتري هدايا ل نرمين لان كان عيد ميلادها وحابب يفاجئها سمع صوت بنت بتقول: عمو في هنا دبدوب صغنن مكتوب عليه**
ادم كان بيسمعها وضحك عليها لان واحد كبيره رايحة تجيب دبدوب ف وقف وفضل يراقبها طول الوقت لحد ما خرجت ابتسم وراح ل صاحب المحل وعرف منه اسمها وعنوانها وفضل من بعدها يراقبها كل الوقت وكل ثانية………
*انتهاء فلاش باك
ادم نار الغضب ذات جواه وقرر انه مش هيسيبها رغم اللي حصل وهيقف مع البنت الوحيدة اللي حبها ………
-بعد مرور 4 شهور
مليكة واسر كانو بعدين عن بعض عمتاً مكنوش بتكلموا خالص
حور دخلت ف حالة نفسية بس بدات تتحسن شوية ولسة عايشة مع مليكة وبقت صديقه قريبة من ادم
ادم كان بيحاول يكون قريب من حور لكنه لسة معترفلهاش بحاجة لان حور مش متقبله فكرة ان تتجوز لانها مفكرة ان حياتها خلاص اتدمرت
وتم تحديد كتب كتاب اسر وهبة بعد يوم
-مليكة لما عرفت ب ان خلاص كل حاجة هتنتهي وعرفت ان بكرا كتب كتاب اسر اتدايقت بقت كل يوم تعيط ودبلت مبقتش تاكل وخست خالص حتي دراستها اهملتها فتحت مذكراتها وكتبت" منذ معرفتي باسوء خبر ف حياتي اشعر انني سافارق الحياة قريبا انا اعيش لكني بدون روح "قفلت مذكراتها وفضلت تعيط زي كل مرة
دخلت حور عليها ولقتها بتعيط فقالت: مليكة
مليكة بصوت مبحوح مسحت دموعها :ن نعم ي حور
مليكة قعدت جنبها وقالت: انتي عارفة ان قدامك حياة كبيرة مش زيي للاسف انا يمكن حياتي بقت كدا انتي قدامك لسه وقت تحبي وتتحبي علشان كدا بقولك لو بتحبيه فمتكتميش جواكي لان محدش يعرف ظروفة
مليكة فكرت وفضلت كلمة بتحبيه تتردد ف تفكيرها وقالت : بس ده الشخص اللي رباني ازاي افكر كدا
حور: انا عشت معاكي4 شهور كنت كل يوم بيتوضحلي انك بتحبيه ل اسر بس كنت بسكت انا مش متاكدة لكن انتي اللي هتعرفي اذا كان صح او لا بقلبك
مشيت حور وسابتها تفكر………
- عند اسر
كان قاعد متدايق وبيفكر ان خلاص مفيش مليكة مفيش صغيرته مفيش ومفيش قام يلعب يمكن ينساها شوية
عدي اليوم وكان كل واحد بيفكر ف التاني وفي اللي بيخطط
صباح يوم جدي هيغير مصير الكل
هبة لبست فستان بس كان ضيق اوي وكانت فرحانه
اسر نزل علشان يفطر وكان لابس عادي ومش فارق معاه
هبة قعدت جنب اسر
نزلت مليكة وهيا تعبانه منمتش طول الليل بس كانت لابسة فستان واسع لسة منستش تعليمات اسر
بصلها اسر بابتسامه وبص ع هبة وكانه بيقارنهم ببعض
قعدت مليكة بدون كلام وفطرت……
راغب: اسر الماذون هيجي كمان 3 ساعات يريت تكون جاهز
اسر ببرود: حاضر
مليكة غمضت عينها وكتمت دموعها تنزل وقامت بسرعة
اسر مفهمش ليه عملت كدا
لكن حور ابتسمت وعرفت ان كلامها صح طلعت وراها وقالت: اكتشفتي متاخر
مليكة حضنتها وعيطت: هيتجوزها النهاردة
جور بابتسامة: وانتي هتمنعيهم
مليكة بدون فهم قصدك اي………
-مكان اخر
الشخص : هننفذ النهاردة وهتخ*طفها
عامر: تمام اوي انا جاهز
الشخص: اي غلطة هتروح فداهية فاهم
عامر: حاضر.
- بعد 3 ساعات
اسر قعدت جنب هبة وكان بيدور ع مليكة بعيونه لكنه مشفهاش لكن فجاه جاله اتصال من رقم غريب ف رد
مليكة بصوت عالي وعياط: ابيه الحقن*ي اب ابيه
اسر: مليكةة……
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' ستكون صغيرتي '' اضغط علي اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق