رواية القدر والسند الفصل العاشر 10 بقلم رودي محمد
رواية القدر والسند الفصل العاشر 10 بقلم رودي محمد
مليكه.........
جت ليا رساله فتحت
اتصدمت من اللي شوفته
مليكه: بصدمه مالك قتل بابا 🥺معقول ازاي ازاي
هكلم حسام
الو ايو ي حسام تعالي ليا محتاجاك جمبي 😭😭
حسام.: اهدي ي مليكه انا جاي ليكي انتي فين..
انا ع النيل ي حسام😢😢
حسام: ف اي ي مليكه مالك...
مليكه: شوف كده
... حقيقي كنت بموت من وجع قلبي الدنيا كلها جت عليا اكتر حد حبيته ووثقت فيه يعمل كده ده اماني وسندي ف الدنيا لية ليةي رب
مش معترضه ع قضائك فضلت اعيط لحد م فقعدت الوعي
وكان شريط حياتي كله بيمر قدام عنيا....
مالك: راح العياده وحزن الدنيا ف قلبه ي رب انا اي عملته ف حياتي عشان يحصلي كل ده ومين الناس دي وعازين مني اي
قطع تفكيره صوت الموبايل
مالك: الو اي ي حسام
حسام: الحقني ي صاحبي مصيبه
مالك: اي يابني ف اي اتكلم
حسام: تعالي ع المستشفي الاول مليكه فقدت الوعي
.. جريت ع المستشفي وانا كلي خوف عليها وانا قلبي بيتطقع عليها لانها مينفعش تعيط
مالك: ف اي ي حسام مليكه عيطت وجت ليها الحاله صح
حسام: ايو بس السبب غريب ي صاحبي
مالك: ف اي ي حسام م تتكلم
مالك: شوف بنفسك
مالك 😳😳
كدب ي حسام كدب والله كدب
حسام: انا مصدقك بس هي هتصدق
مالك: لازم تصدق لازم تعرف الحقيقه
حسام: بس هي لو عرفت ان ابوها مات مقتول واحنا خبينا عليها كل ده هتتعب وانت عارف عندها حساسيه من الدموع
مالك.......
حسام: لازم نفكر ي مالك لازم نشوف حل هي مش هتصدق كلامنا بعد الفيديو ده
سعاد: ف اي ي عيال مليكه مالها
حسام: متخفيش ي ماما هي كويسه ادخلي خليكي جمبها هي محتاجه ليكي دلوقتي
دخلت سعاد عندها
سعاد: لي ي بنتي بتوجعي قلبي عليكي دايما انتي اللي باقيه ليا من الدنيا بعد ابوكي الله يرحمه
مش قالك بطلي عياط عشان خاطره مش وعدتيه تكوني قويه من غير دموع
..... كانت بتشوف كل حاجه حصلت ليها كانها شريط فيديو بيتعرض عليها
فلاش باااااااك.......
مليكه ف المدرسه
ريم: ي مليكه رهف بتكرهك ومش بتحبلك الخير اسمعي مني
مليكه:... لا رهف طيبه
ريم: يووو انتي غبيه ي بت رهف مين اللي طيبه دي دي وش فقر وحاجه بيئه اوي
مليكه: لا ي ريم مش تظلميها دي طيبه
ريم 😒: هتشوفي انها مش طيبه انتي حره
مليكه: انا هروح الحمام
.... دخلت الحمام وريم جت من غير م حد يشوفها قفلت عليها الباب....
ريم: بضحكه خبيثه 😊نشوف مين طيب ي ست مليكه
مليكه: جت تخرج مش عرفت فضلت تخبط ع الباب بس محدش سمع فضلت تعيط جامد وكانت بتغيب عن الوعي
.... جت ريم فتحت ليها الباب وفضلت تصرخ وتعيط مليكه اهئ اهئ الحقوني...
جت المدرسه ف اي
ريم: مش عارفه ي مس فاتن انا سمعت باب الحمام بيخبط فتحت ليقت مليكه
... نقلوها ع المستشفي
والدها علي:... مالها ي دكتور.
الدكتور: بنت حضرتك عندها حساسيه من الدموع ياريت متخلوهاش تعيط
علي:... وده ملوش علاج ي دكتور
الدكتور: للاسف علاجه الوحيد انها متعيطش كل م تعيط هتفقد الوعي
علي: شكرا ي دكتور
الدكتور... العفو
.... ف المدرسه
مس فاتن: قولي اي حصل ي ريم
ريم: انا شوفت رهف وهي بتقفل عليها باب الحمام
مليكه: ازاي اكيد ظالمها ي ريم
ريم: ظالمها اي بس انا شوفتها بس مكنتش فاكره انها بتقفله عليكي لحد م قلقت عليكي لما اتاخرتي ونزلت اشوفك سمعت صوتك
لسه بتحبيها
مليكه: 🥺انا مش عملت ليها حاجه وحشه 🥺
مليكه وهي بتتحرك كانها ف كابوس مش قادره تفوق منه....
مالك: انا جمبك ي مليكه لما تعيطي هتلاقي ايدي بتحضنك وانا اللي هكون جمبك وبفوقك.....
...................
انا جمبك ي مليكه
.............
سعاد: قومي ي بنتي بقي قومي
بدأت تفقوا قامت من غير كلام وفضلت سرحانه وساكته
سعاد: اخيرا ي بنتي قلقتيني عليكي اي حصل ي بنتي احكيلي
مليكه..........
سعاد: ي بنتي ردي عليا طمنيني
مليكه.........
خبط الباب ودخل مالك ......
يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية"رواية القدر والسند"اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق