Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عندما يعشق الملاك الفصل العاشر والاخير 10 بقلم ملك عمرو

رواية عندما يعشق الملاك الفصل العاشر والاخير 10 بقلم ملك عمرو

رواية عندما يعشق الملاك الفصل الثالث 3 بقلم ملك عمرو

رواية عندما يعشق الملاك الفصل العاشر والاخير

ادهم جري عليها وحاول يفوقها بدأت تفوق معاه  شويه وجاب الدكتورة للبيت
ادهم: طمنيني يا دكتورة
الدكتورة بفرحه: مبروك يا استاذ ادهم المدام حامل
ادهم: ايه بجد احلي خبر سمعتو فحياتي
الدكتورة: ربنا يكملها علي خير استأذن انا
ادهم: اتفضلي
ملك: ايه يا ادهم الدكتورة قالتلك ايه
ادهم: ملوكتي كان نفسها في ايه
ملك: في بيبي.... لا متقولش انا حامل
ادهم: هتبقي احلي مامي في العالم
ملك: هييييييييييييه انا فرحانه اوي
ادهم بضحك: وانا ياروحي اكتر
ملك بتعب مصطنع: ادهم حبيبي في مواعين انا مش قادره اغسلها
ادهم: بدأنا بقا
ملك: بتقول حاجه يا بابي
ادهم: مبقولش يا عيون بابي حاضر هروح اغسل المواعين
وعدا شهرين وكانت الدراسه دخلت
ملحوظه (ملك في سنه تانية)
اول يوم دراسه
ملك: صباح الخير يا حبيبي يلا بقا عشان ننزل
ادهم: صباح النور يا عيوني ماشي يلا
ادهم: ملك صح انتي عارفه ان مفيش اي حد في الكلية يعرف اننا اتجوزنا اصلا
ملك: اه خير واكملت بهمس ماهي ناقصه خلصنا من حرباية مش هنخلص من بنات الجامعه
ادهم بضحك: سمعتك علفكره
ملك: قدامي عالعربيه
ادهم بضحك: حاضر يلاا
اول ما وصلو ملك مسكت ايدو جامد ومشيت بثقه
ادهم: يلهوي عالغيرة ده احنا لسه بنقول بسم الله
ملك: ممكن تسكت شوية
ادهم: حاضر يا ريسه
اول ما دخلو من نفس الباب مع بعض والبنات شافوهم اللي
بنت: اللله الدكتور المز اللي كنت مستنيه الدراسه عشانو جيه
بنت 2:ايوه بقا اخيرا ابو عيون خضرا ده
بنت: بس ايه ده مين اللي معاه دي
بنت 2:مش عارفه ايه ده دي ملك
بنت: نهارها اسود هيا ماسكه ايدو كده ليه لا ومطقمين كمان فيه حاجه احنا منعرفهاش علفكره
بنت 2:هنعرف كل حاجه اصبري
.........................................
ملك: وربنا قلبي كان حاسس شوف بيبصولك ازاي اروح اجيبها من شعرها دلوقتي يعني
ادهم بضحك: يا حبيبي متديقيش اوي كده انا معاكي اهو يلاا بقا روحي عشان المحاضرة هتبدا
ملك: حاضر يادكتور
ادهم: ياقلب الدكتور
وانتهت ملك من يومها الدراسي
واول ما خرجت كان ادهم ينتظرها ووجدت فتاة تحاول الاقتراب منه
راحت لأدهم ومسكت ايدو وقالت: يلا يا حبيبي
البنت: دكتور ادهم ممكن استأذن حضرتك في حاجه
ادهم: اتفصلي
البنت: تديني درس خصوصي عندي في البيت
ملك بغيره كادت ان تخرج من عينيها: سوري يا حبيبتي دكتور ادهم مبيتديش دروس خصوصيه لحد غيري
البنت: وانتي مين انتي عشان تكلميني كده
ملك بعصبيه تحاول انا تظهر هادئه: مش شايفه يا ماما الدبله انا مراتو يا حبيبتي يلاا شوفي انتي رايحه فين ومسكت ايد ادهم ومشيت وقالت: سوري اصل احنا مستعجلين اوي
ادهم بضحك جامد اول ما ركبو العربيه: لا والله العظيم مش قادر بجد ايه يابنتي ده انتي كنتي هتجبيها من شعرها قدام الناس
ملك بعياط: يعني انت مش شايف بتتكلم ازاي
ادهم بحب: يا حبيبي متزعليش انا لا يمكن اي وحدة تدخل دماغي غيرك وخدها في حضنو
(وعدا اربع شهور وملك في الشهر السادس
وبالنسبه لمنه واحمد فهما اتجوزو ومنه كمان حامل بس في الشهور الاولي)
ملك بتنهيد: انا تعبانه اوي يا ادهم
ادهم بخوف: ايه حسه بإيه
ملك بضحك: ضحكت عليك انا كويسه
ادهم: انتي بتهزري علي فكره
ملك: لا والله مبهزرش
بتخاف عليا يا ادهم
ادهم: انا بخاف عليكي من الهوا ياروحي
ملك: مبحبش الرومانسيه الزايده دي
ادهم: خلاص بقا اروح انا اتجوز واحده رومانسيه
ملك: نععمممممممم ت ايه يا عنيااااا
ادهم: انا قلت كده ابدا
ملك: ايوه كده اظبط
...............................
منه: احمااااااااااااا
احمد: في واحده تصحي جوزها كده.
منه: ايون انا
احمد: عايزه ايه
منه: عايز مانجا
احمد: اه هرمونات الحمل بقا... انتي بتهزري قولي انك بتهزري
منه: وانا ههزر معاك ليه يلاا بقا عايزه منجا
احمد: حرام عليكي الساعه تلاته الفجر وبعدين مانجا ايه في شهر واحد دي ها وانتي من امتا بتحبي المانجا اصلا
منه: مليش دعوه عايزه منجا
احمد: نامي يا منه الله يهديكي
منه بعياط: عاااااااااا عايزه منجا
احمد: بسسس خلاص هروح اتنيل الف البلد عشان اجيب منجا
ونزل فعلا (انها التضحيه يا ساده😂)
بعد تلات سعات
احمد: خدي ياستي جبتلك منجا
منه: منجا ايه هوا انا بحبها
احمد بصدمه: هوا انتي مش قلتي عايزه منجا
منه: الله يهديك يا احمد انا قلت كده خش نام ياحمد
احمد واقف مصدوم مش عارف يتحرك😂😂
وعدا اربع شهور كمان وملك في الشهر التاسع وكانت في امتحنات اخر سنه تانيه
ورجعت ملك البيت وهيا حسه انها هتولد
ملك: اااااااااااااه بولد بولد يا ادهم الحقنااااااي
ادهم: ملك في ايه ايه بتولدي استحملي احنا في الطريق خلاص
ملك: اااااااه مش قادره مش قادره
ادهم: الو ياحمد ملك بتولد تعالي علمستشفي بسرعهه
ادهم: دكتوررة بسرعه ودخلت ملك العمليات
ادهم: يارب يارب تقول بالسلامه
احمد: متخافش ياادهم
وبعد نص ساعه تخرج الممرضه وهيا تحمل ملاك صغير قطعه من امه عيناه خضراء مثلا ابيه وذات وجهه بريئ جدا
الممرضه: الف مبروك يا استاذ ادهم واعطت الولد لأدهم
ادهم: بسم الله ما شاء الله قمرين والله
احمد: مبروك يا ادهم يتربي في عزك
منه: ما شاء الله قمر والله ربنا يباركلكو فيه يارب
ادهم: يارب
ودخل لملك كانت فاقت: حمدالله علي سلامتك يا حته من قلبي الولد قمر بصي
ملك: ما شاء الله ده ابني انا وبدإت تدمع استنيتك كتير اوي يا حبيب ماما
الممرضه: هتسمو ايه يا استاذ ادهم
ملك: زين
ادهم: قمر يا حبيبتي زين ادهم الجارحي
ملك: شبهك اوي يا ادهم بص عينو خضرا
ادهم: حبيب بابي ده
.................................
(بعد تلات سنوات)
_مامي صباحاخير( صباح الخير)
ملك: صباح الخير علي احلي ريم في الدنيا
ادهم: حبيبت بابي روحي العبي مع اخوكي يللا
ملك: وحشتني يا حبيبي
ادهم: انتي أكتر يا عيوني
ريم: خالو يا خالو زين خد منك اللعبه اهئ اهئ
احمد: حبيبه خالو خلاص روحي العبي انتي مع ساره وخلي زين يلعب مع يوسف
ريم: ماشي يا خالو
( جماعة اللي مستغرب ملك خلفت تاني بعدها بسنتين ومنه نفس الموضوع ولاد ملك وادهم ريم وزين وولاد منه ساره ويوسف)
ادهم: يا امير هات الفحم يلا عشان نشوي مش هناكل انهارده ولا ايه
وعملوا احلي حفلة شوي قد ايه هما بيحبو بعض كلهم وقدروا يوصلوا للي هما فيه بعد محاولات كتيره من كايلا انها تفرقهم ومع ذلك فضلوا متمسكين ببعض للدرجة دي....
ادهم: والله يا جماعه لمتنا دي حلوة اوي
احمد: والله انتو عيلتي انا مطلعتش غير بيكو من الدنيا
امير: ربنا يخليكوا ليا يا احلي صحاب واخوات في الدنيا
ادهم وهو انا ينظر في عيون ملك: ربنا يخليكي ليا يا اعظم حد انا بفتخر بيه قدام الناس كلها
ملك بضحكه: ويخليك ليا يا قرة عيني فاكر يا ادهم اول يوم اتقابلنا فيه
ادهم بإبتسامه: احلي يوم في عمري طبعا فاكر هوا ده يتنسي
احمد وامير: نحن هنا
ادهم: امشي يلا ابو فصلانك
احمد بضحك: طب يلا عشان ناكل
منه: لوكا حبيبتي اساعدك
ملك: لا ياقلبي خدي بس الطبق ده
منه بهمس: يارب نفضل مع بعض طول العمر كده ياروحي يارب ومنتفرقش ابدا
ملك حضنتها: يارب يا قلبي مش ممكن نتفارق بعد العمر ده كلو
منه: يارب ياقلبي هروح انا بقا احط الاطباق
ملك: ماشي روحي
ادهم جيه ومسك ايدها: كنت عايز اقلك حاجه
ملك: قول ياروحي
ادهم: بحبك بحبك بحبااااااااااك
ملك: وانا اوي اوي بحبك اوييييي يا احلي حاجه في حياتي........
خُلقنا مختلفين لـِ نتكامل .. لـِ يحتضن الهادئ الغاضب  ويستشير المتسرع المتأني ويتوازن المُسرف مع المُدبر ..♥️✨

تمت رواية كاملة علي مدونة كوكب الروايات

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كاملة ''رواية عندما يعشق الملاك'' اضغط علي اسم الرواية
reaction:

تعليقات