رواية احببت طفلتي المعشوقه الفصل الرابع 4 بقلم ايمي ابراهيم
رواية احببت طفلتي المعشوقه الفصل الرابع
سها وطت راسها من كسوفها كمال رفع وشها وبقا يبص ف عيونها العسلي وفجآه لقت باب البيت بتاعها بيتفتح.... ف لقتها امها
ام سها : مين
سها : ايوا يماما انا سها
ملحوظه ان ام سها عمياء (مش بتشوف)
ف سها بتقول لكمال بصوت واطي امشي يكمال ماما ممكن تحس بوجودك
ام سها : مين معاكي يبنتي
سها : مفيش حد يماما دا انا كنت بكلم صحبتي ف التليفون وقفلت معاعا اهو
كمال(بصوت واطي) : هكلمك اول ما اوصل يلا باي
سها: تمم يروحي باي
ف فيلا خالد **
الساعه بقت 7 الصبح وخالد قام عشان يفطر ويروح الشركه
خالد : ياسر هات الفطار ف اوضتي
ياسر : حاضر
ياسر جاب الفطار ف اوضه خالد وحطو قدامو
ياسر : استاز خالد هو انت مش هتصحي المدام ميرنا عشان تفطر
خالد بعصبيه : وانت مال اهلك انت اصلا هي كانت مراتك ولا مراتي
ياسر خاف من صوتو: اسف.... وخرج من الاوضه
خالد خلص فطار وقام غسل وشو ولبس البدله بتاعتو وطلع من اوضتو وسمع صوت طالع من اوضه ميرنا
دخل عشان يشوف دا صوت اي
ميرنا كانت بتستحما وفاتحه اغاني حزينه وبصوت يعني مش عالي ولا واطي
خالد (ف نفسه) : هو في حد بيستحما ومشغل اغاني البت دي هبله وربنا
ميرنا خلصت الشاور بتاعها وطلعت لفه فوطه على جسمها فلقت خالد ف الاوضه
فحاولت تداري باقي جسمها لان الفوطه قصيره
ميرنا (بكسوف) : بعد ازنك اطلع برا على ما البس هدومي
خالد : طيب
ميرنا خلصت لبس ونشفت شعرها
ونزلت ف الصاله تحت
ميرنا : نعم كنت عايز
خالد: كنت جاي اعرفك ان انا احتمال اتاخر ف الشغل انهارده عشان بقا متقوليش انت سايبني ف البيت الكبير دا لواحدي ومعرفش اي
ميرنا (بصوت واطي): حوش يعني انا عايزاك معايا اوي
خالد: بتقولي اي.
ميرنا: اي... اي.. بقولك تمم ماشي
خالد خرج من الفيلا
وميرنا دخلت المطبخ عشان تشوف هتفطر اي لقت ياسر ف المطبخ
ميرنا : صباح الخير يياسر
ياسر : صباح الخير يمدام ميرنا
ميرنا بإبتسامه بسيطه : بلاش مدام ميرنا دي قول ميرنا بس.
ياسر.: بس دا لو خالد بيه سمعني بقولك ميرنا بس ممكن يقتلني فيها
ميرنا : خلاص طول ماهو موجود قولي مدام ميرنا وهو مش موجود قول ميرنا بس اتفقنا
ياسر بابتسامه: اتفقنا
ياسر: ها بقا يميرنا عايزا تفطري اي وانا اعملهولك
ميرنا: شوف انت هتعملنا اي يشيف ياسر
ياسر (بضحك) : يلهوي شيف مره واحده
حاضر يميرنا روحي انتي اقعدي عند السفره وانا هخلص واجبلك الاكل
ميرنا : حاضر
ف بيت سها
سها فضلت ترن على كمال بس هو مبيردش
وبعد 22 محاوله اتصال اخير كمال رد
كمال : اممم
سها : اي يا استاز مرنتش عليا لي امبارح بعد مروحت
كمال : اامم اممم
سها : كمال اصحا الساعه بقت 9 انت هتفضل نايم طول اليوم وبعدين اصحا انت عندك شغل
كمال(اتنفض من السرير) : يلهوييييي راحت عليا نومه لا وكان عندنا اجتمال ف الشركه انهارده مهم السادعه 8 دا خالد هيموتني
سها : قوم يلا افطر واغسل وشك وغير هدومك وامشي ع الشغل
كمال : لا مفيش وقت لكدا انا هلبس وامشي على طول
سها ؛: لا لا افطر
كمال : يلا بس واكلمك لما اخلص شغل ادعيلي يروحي يلا باي
سها : ربنا معاك يارب
كمال قفل مع سها وراح الشركه دخل على خالد المكتب
خالد : صباح الخير يا استاز ما بدري
كمال : معلش يخالد والله راحت عليا نومه
خالد : اه اكيد بقا كنت سهران مع المزه بتاعتك
كمال : اه... قصدي لا... لا... يعم مزه اي
خالد : بيضحك طب ابقا سلملي ع المزه بتاعتك يعم
كمال ضحك هو كمان: حاضر
خالد : بص بقا احنا نخلص شغلنا هنا ونطلع ف اي مكان لان انا مخنوق اوي ومش طايق نغسي وعايز افك عن نفسي شويه
كمال: خلاص اشطا سيب الموضوع ده عليا
ف الفيلا
ياسر بدآ يرس ف الاكل طبق ورا طبق ورا طبق
اتفضلي يا ميرنا دوقي بقا وقوليلي رايك
وهو واقف جمب ميرنا وهي قاعده
ميرنا: ايدا هو انا هاكل كل دا لواحدي
ياسر : بصي كلي كل اللي تقدري عليه
ميرنا : لا لا اقعد كل معايا حتى تفتح نفسي ع الاكل
ياسر مكانش مصدق قد اي هي طيبه وقالها: تصدقي ان انا عمري ما كلت مع حد قبل كدا ودايما باكل لواحدي
ميرنا : انت اصلا باين عليك جدع اقعد افطر معايا واحكيلي حكايتك
ياسر : ياااه دا انا حكايتي حكايه لو فضلت من هنا لبكرا مش هتخلص
ميرنا : طب احكي بس
بدآو ياكلو هما الاتنين وياسر بقا بيحكي ل ميرنا
ياسر:( بصي بقا انا ياسر حسام عندي 21 سنه هو 20 سنه بس انا لسه هتم ال 21 كمان شهر امي وابويا كانو بيشتغلو عند ابو خالد وامي ماتت بسبب القلب ومن بعدها بابا هو اللي رباني والحمدالله تربيه كويسه وبقيت اجي اشتغل معاه عند ابو خالد عشان ميتعبش لواحدو ف الشغل خالد كان بيحب ابوه اوي بس كان بيكره عيله ابوه جامد جامد يعني وخالد عصبي جدا فكان لما بييجي اجازه هنا مكنتش بفضل ف الفيلا لكن بعد ما ابوه مات بقيت بقعد ف الفيلا كتير عشان اي حاجه يطلبه انفزها انا اصلا مش بحبو لانو عصبي وبيزعق كتير بس انا بعمل كدا عشان متعبش ابويا بس)
وبس كدا دي ملخص حياتي
ميرنا : ربنا يهون عليك يا ياسر يارب وانا برضو مامتي ماتت وانا لسه عندي سنه واحده من عمري وفضلت عايشه مع بابا ولحد ما جيت بيت الزفت ده
ياسر باستغراب : يعني انتي مش متجوزاه بمزاجك اصلا
ميرنا بضحك: انت اول مره تلاحظ
انا بكرهو من اول يوم شوفتو فيه
ياسر بضحك : طب والله وانا كمان
مقولتيش رايك ف الاكل
ميرنا: والله بجد تسلم ايدك
ياسر: تسلميلي
ميرنا: وهنعملك حفلة عيد ميلاد بس بيني وبينك وبين العم حسام بس وخالد يكون ف الشغل
ياسر ؛: هنعملها فين طيب
ميرنا : اي رايك نعملها عندكم ف العشه انا نفسي اشوفها
ياسر: خلاص تمم اتفقنا
(كمال وخالد)
بقو بالليل والساعه 9 راحو ف مكان ناس بتلعب فيه بلياردو وبقا يتراهنو ويكسبو مره ويخسرو مره وخالد شرب كتير اوي لدرجه انو مبقاش شايف وسكران فكمال لاحظ انو معتش هيقدر اكتر من كدا
كمال: يلا يخالد انت شربت كتير اوي
خالد وهو مش قادر يرد عليه: امممم
كمال اخد خالد ووداه الفيلا بتاعتو وبقا ينده على ميرنا بصوت عالي ميرنا سمعتو ونزلت جري عشان تعرف في اي
كمال: طلعي خالد بقا على اوضتو اصل احنا كنا سهرانين ف شرب كتير لحد موصل للحاله دي
ميرنا : خلاص تمم يكمال روح انت وانا هطلعو
ميرنا خدت خالد وحطت دراعو حوالين راسها وطلعت فوق ودتو اوضتو ونيمتو على السرير ف رايحه عشان تخرج من الاوضه مسكها من دراعها وخدها ف حضنو •••
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كاملة ''رواية احببت طفلتي المعشوقه'' اضغط علي اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق