Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت طفلتي المعشوقه الفصل العاشر والاخير 10 بقلم ايمي ابراهيم

 رواية  احببت طفلتي المعشوقه الفصل العاشر والاخير 10 بقلم ايمي ابراهيم

رواية  احببت طفلتي المعشوقه الفصل العاشر والاخير 10 بقلم ايمي ابراهيم

 رواية احببت طفلتي المعشوقه الفصل العاشر والاخير

ميرنا اتكسفت وحضنتو جامد اووووووي ميرنا نامت على سريرها وخالد نام جمبها ودي كانت اول ليله خالد ينام فيها جمب ميرنا نام وهو واخدها ف حضنو 🥰🤍
تاني يوم الصبح ميرنا صحت من النوم قبل خالد باستو على راسو ونزلت عشان تجهز الاكل
لقت العم حسام ف المطبخ
وقالتلو: هنعمل اكل اي انهارده يعم حسام
العم حسام: اي رآيك نعمل فراخ محشيه ونشويها
ميرنا : ايوا انا بحبها اوي بابا الله يرحمو كان بيعملهالي على طول
العم حسام: وخالد كمان بيحبها
ميرنا : بجد طب عايزين نخلي اكل انهارده ملوش حل بقا
وقت ما كانت ميرنا بتساعد العم حسام ف الاكل دخل عليهم المحامي
المحامي: السلام عليكم-- فين الاستاز خالد
ميرنا: عليكم السلام_انت المحامي صح
المحامي : اه
ميرنا: طب الاستاز خالد خلاص الموضوع اتحل
المحامي : طب لازم اعرفو اني جيت طيب
ميرنا : لا هو نايم وكان سهران امبارح وقال محدش يصحيني
المحامي : خلاص تمم اللي تشوفوه
ياسر استغرب وراح لميرنا
وقالها :: اي خليتي المحامي يمشي لي مش احنا اتفقنا انك هتطلقي من الحيوان ده
ميرنا بعصبيه : ياسر حاسب على كلامك لاحظ ان انت مهما كان بتتكلم على جوزي وبعدين انت كل اللي كنت بتقولهولي طلع كدب وخالد مكانش بيروح يسهر ف كازينوهات ولا حاجه
وكانف شغل وخالد بيحبني وانا كمان بحبو فمتدخلش بينا
ياسر اتعصب ومسكها من دراعها وقالها : يعني اللي كنت واقف معاكي لما باباكي اتوفي وجمبك لما صاحبتك ماتت ومخلتكيش محتاجه حاجه
ف الوقت ده خالد كان نازل من ع السلم شافهم
خالد بعصبيه: انت ازاي تمسك مراتي كدا يا كلب انت
ياسر: هو مين ده اللي كلب متلم لسانك شويه
خالد اتعصب اكتر : لا وكمان يترد عليا اما انت عيل معفن بجد
ياسر: يعم ماشي انا معفن ومش متربي
وقع ف الكلام وقال
وكمان انا اللي كنت بوقع بينكم عشان عايز انتقم منك ومن الطريقه اللي بتعاملهالي
ميرنا اتفاجئت لما عرفت ياسر على حقيقتو
ياسر : متتفاجئيش يميرنا بس هو اللي كان بيعاملني معامله الكلب نفسو ميوافقش عليها وانا مصدقت جاتلي فرصه عشان انتقم منو
خالد مسكو من رقبتو : اسمها مدام ميرنا يواطي
العم حسام سمع الحوار كلو من الاول للاخر
خد ياسر وطلع برا الفيلا وقالو معتش عايز اشوف خلقتك هنا تاني يعني الراجل مربينا ف خيرو وانا مربيك من خيرو من يوم ما اتولدت وتيجي انت ف الاخر تغدر بيه
ياسر : يعني اي يعني معتش عايزني اعيش معاك
العم حسام : انا هرن على خالك ييجي ياخدك تعيش عندو عشان كدا معدش هينفع انك تقعد هنا
العم حسام طلع فونو من جيبو ورن على خالو وقالو تعالا عشان تاخد ياسر
وبعد ساعه
خال ياسر : فين ياسر
العم حسام : قاعد برا ف العشه بيجهز هدومو
ياسر خرج من العشه وهو ندمان اوي وعايز يعتزر منهم راح وقف قدام ميرنا. خالد وقالهم
انا اسف وعارف اني غلطان وعارف ان مكانش ليا الحق اني اتدخل بينكم
وسابهم وراح على عربيه خالو ورجعو القريه

وبعد كدا رجعت ميرنا والعم حسام عشان يكملو تجهيز الاكل دخل عليهم خالد قالو بعد ازنك يعم حسام انا هساعد ميرنا ف الاكل انهارده
العم حسام مكانش مصدق : حاضر يبني ربنا يهديك ويخليكم لبعض يارب
خالد: يارب يعم حسام
ميرنا فرحت لما سمعت خالد
خالد وقف ورا ميرنا وهي كان ضهرها لازق ف صدرو من كتر ما هما قريبين من بعض
قالها بهمس ف ودنها : صباح الخير يقلبي ❤
ميرنا بكسوف : صباح الخير يروحي ❤
وبرضو كانت دي اول مره خالد يدخل فيها المطبخ هو وميرنا سوا
وجهزو الاكل خلاص وبقو يرسو السفره سوا
وبعد كدا قعدو ميرنا وخالد والعم حسام
ميرنا بقت تبص على خالد وهو بياكل
خالد خد بالو
خالد : اي مش هتاكلي يميرنا
ميرنا : اه اه هاكل اهو يحبيبي
دخل عليهم كمال: الله دا انا امي دعيالي ليله القدر وسعولي بقا 😹😹
ميرنا والعم حسام وخالد فضلو يضحكو ع الدخله بتاعتو 😹😹
خالد : اي يبني الدخله دي اهدا مش كدا
كمال : يعم دا انا مش فاكر امتا اخر مره كلت فيها اكل معمول ف البيت دا انا قربت انسا ان في مطبخ عندي 😹
ميرنا : تعالا وانا اطبخلك هنا 😹
خالد : نعم بتقولي حاجه
ميرنا : يعني نبقا نعزمو يقلبي نبقا نعزمو😹
كمال:: هو انتو هتكلو الاكل ده ولا هتفضلو متنحين له كدا
خالد : لا انا هلحق نفسي احسن حاسس اني لو فضلت كمال شويه هلاقي السفره اتمسحت 😹😹
وخالد بقا يآكل ميرنا ف بوقها
وميرنا نفس الموضوع
كمال : احنا كدا نقوم بقا يعم حسام ولا انت شايف اي 😹
خالد : اقعد يواد ساكت😹
كمال : تعالا اكلك ف بوقك يعم حسام عشان انا متغاظ وعايز اعمل زيهم 😹😹
فضلو يضحكو على اخرهم
وبعد ما كان البيت كلو حزن وعياط دايما اتقلب بقا كلو ضحك وفرحه

وبعد مرور حوالي 4 شهور
ميرنا كانت بنضف اوضتها هي وخالد فجإه وقعت ف الارض
خالد اتخض عليها وكان بيحاول يفوقها
خالد نظه بصوت عالي ع العم حسام وقالو اطلب الدكتور بسرعه
خالد حط نيرنا ع السرير
الدكتور دخل وقاس النبض بتاعها وكشف عليها
قالهم : متقلقوش يجماعه والف مبروك
خالد بتفاجئ : الف مبروك على اي
الدكتور : المدام حامل
خالد بقا واقف مش مصدق نفسو من الفرحه ونزل عشان يوصل الدكتور لتحت وقالو متشكر جدا متشكر جدا يدكتور
خالد رن على كمال وقالو ع الخبر الحلو ده.
خالد: بص انت هتجيبلي اكبر بقرتين واكبر خروفين عشان نوزعهم
كمال : حاضر هجيبهم وانا جاي
خالد طلع فوق لميرنا
ميرنا فاقت وقالها : صباح الخير يا ام العيال
ميرنا : عيال اي
خالد والفرحه ماليا وشو: انتي حامل 🙈
ميرنا :: حامل... حامل من مين
خالد : اي يا حجه هو انا اي شفاف قدامك
ميرنا (بضحك): لا يعم كنت بهزر😹
خالد: ماشي يقلبي هنزل انا بقا عشان كمال زمانو جاي عشان هنوزع لحمه بمناسبه الخبر الحلو ده 🙈🤍
ميرنا : عايزا اتفرج عليك وانت بتشتغل 🥺
خالد: لا لا انتي لازم ترتاحي
ميرنا : والنبي يخالد
خالد : خلاص اقفي ف البلكونه
ميرنا : حاضر 🙈
كمال رن على خالد
خالد: اكيد كمال جه تحت هنزل بقا
خالد قبل ما ينزل لبس عبايه بيضه عشان يشتغل بيها
وميرنا بقت تتفرج عليه وهو بيقطع الحمه
وقعدو حةالي 3 ساعات اللحمه بقت جاهزه ومحطوطه ف اكياس
وراح خالد وكمال والعم حسام عشان يوزعوها
ورجع خالد جسمو متبهدل وهبطان دخل خد شاور وغير هدومه وراح رما نفسو ع السرير ونام
ميرنا كانت تحت وطلعت لقتو نايم زي المقتولين😹
غطتو وهي بتغطيه خالد خد ميرنا من دراعها ونيمها جمبو ونام ف حضنها🤍

وبعد مرور 9 شهور من الحمل كانت ليله ممطره ورعد
خالد كان ف الشغل
وميرنا كان الوقت ده وقت الطلق
كانت بتصوت ومش قادره
الدكتور: خدي نفسك براحه خالص
ميرنا: ____بتصوت ___
الدكتور : بس بس اهو خلاص براحه
ميرنا : اااااااااااهه
الدكتور الف مبروك البيبي طلع (بنت)
ميرنا فرحت اوي لان كان نفسها اوي انها تجيب بنوته
العم حسام شالها: مشاء الله مشاء الله
اوصفلكم البيبي بقا
(شعر اسود داكن بياض زي التلج عيون اخضر ف عسلي وصافيه ورموش تقيله وشفايف ورديه)
دخل خالد لقا الدكتور خارج من الفيلا جرا على اوضه ميرنا
خالد بخضه : في اي في اي الدكتور كان هنا بيعمل اي ميرنا انتي كويسه
ميرنا : ايوا يحبيبي انا كويسه
العم حسام : خد يبني شيل بنتك وشوف هتسميها اي
خالد والدموع ف عيونو: الحمدالله يارب 🥺🙈
خالد : اي رايك نسميها ريتان على اسم مامتك يميرنا
ميرنا: بجد يخالد
خالد : ايوا هتبقا ريتان خالد🤍
كمال دخل عليهم : العم حسام رن عليا وقالي ان البيبي بنت
خالد بضحك: ايوا يسيدي بنت 😹
كمال : الله عليا دي هتبقا مراتي بقا هاتوها 😹
خالد : اي اي حيلك يعم مراتك اي 😹
كمال : خلاص هبقا خالها
خالد : عمها يا اهبل
كنال يعم انا عايز ابقا خالها اله 😹
ميرنا قضلت تضحك عليهم وهما بيتخانقو😹😹
كمال : اوعي ابت اميرنا هاتي البت دي هاخدها وامشي 😹
ميرنا : خد يخويا اهو 😹
خالد : عليا النعمه يشيخه البت دي بنتك هو انتي للدرجادي كل اللي ف ايدك مش ليكي حتى بنتك😹
ميرنا : عادي يروحي هو هياكلها ما كدا كدا هيرجعها تتاني
كمال : ارجتها تاني دا اي مين قال كدا انا هاخدها واهرب واقولكم البت تاهت😹
خالد : طب بقوكو اي متيجو نسافرلنا شهر او اتنين برا
ميرنا : ايوا فكره حلوه اوي انا مش فاكره اصلا اخر مره خرجت فيها كانت من كم سنه
كمال : خلاص انا هحجز طياره خاصه
ميرنا : وعايزين ناخد العم حسام معانا
العم حسام : لا يبنتي انا مجربتش قبل كدا اني اركب طياره وغير كدا انا كبير ف السن انا هروح القريه وانتو تروحو وترجعو بالسلامه
واول ما ترجعو ان شاء الله هتلاقوني موجود
كمال : طب ماشي اخد مراتي انا بقا واستآذنكم
خالد : خد يلا تعالا هنا 😹😹
وفضلو يضحكو وصوت ضحكتهم بقت بتسمع الفيلا ف كل مكان 🤍🤍🥰
وصارت الفيلا كلها فرح والستاير اللي كانت بتتقفل لسنين بقت بتتفتح على، طول
وبقا في بيبي ف البيت
وخالد بقا كويس مع ميرنا وبقت حياتهم سعيده جدا
من غير اي مشاكل
تمت رواية احبببت طفلتي المعشوقه كامله عبر مدونة كوكب الروايات
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كاملة ''رواية احببت طفلتي المعشوقه'' اضغط علي اسم الرواية 

reaction:

تعليقات