Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية روح الصقر الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد

رواية روح الصقر الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد

رواية روح الصقر الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد

بيتر وهو ينظر إلي الصور /تمام بس انتي عايزه الصور دي في أي وضع .

شاهندا بانتقام /في وضع وسخ اطل الاتنين عمالي فيها عصفورين الكناريا فلازم افضحهم ولاخبط حياتهم .

بيتر /تمام اعتبربه حصل .

شاهندا بشر/ماشي ي ست ندا انتي وسي قاسم هتشوفي الفضايح الي تستاهلوها...

في قصر العزايزي ...

في الحفل ...

عرفان بغضب /انتوا فيه ايه عاد سايبين الضيوف وعمالين تحددوا هنه في الكلام الفاضي .

خديجه بغضب /كلام فاضي ي عني عجبك الي عمله ابنك ده صقر باينه اتجنن عاد .

عرفان بحده /مش وقته الحديد الماسخ دي هاتي بتك وتعالوا رحبوا ب اخت حاتم الزهار ده شريكنا ودي ضيقه عندينا وبعدين ليه بيت نتحددوا فيه يلا ..

شاكر ب ترحيب /منورين ي جماعه والله .

حاتم /ده نورك ي شاكر .

خديجه بابتسامه مصتنعه /اهلين منورين والله الصعيد كليتها نورتي ي هانم .

سوزي /بنورك .

حاتم /يلا بقا ي سوزي انا هستاذن ي حاج عرفان وابقا بلغ صقر مباركتي مره تانيه.

عرفان بحده /ايه الي بتقوله ده ي حاتم يمين تلاته ميحصل واصل انتوا هتجعدوه هنه يومين تلاته .

سوزي بخبث /ايوه ي حاتم خلينا هنا المكان حلو اوي .

حاتم /خلاص خليكي انتي وانا ابقا اجي اخدك لكن انا ي حاج عرفان اعزرني انا مش هقدر علشان الشغل وشاهندا معلش اعزروني .

عرفان بتنهيده /طيب الي تشوفه عاد ولو انها متتحسبش خديجه خودي البنيه علي فوق مع الحريم وانت ي شاكر طلع حاتم بيه لبره البلد .

حاتم /ملوش لزوم ي حاج عرفان انا عارف الطريق كويس سلاموا عليكم .

عرفان وشاكر /وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته .

في منزل عثمان ..

روح بدموع وقهره /انت بتقول ايه ي علاء .

علاء بغضب /اكتمي ي بت مسمعش حسك واصل .

صقر بتحزير /متتحداش معاه كده واصل .

روح بدموع وكسره /متتكلمي ياما انتي ساكته كده ليه .

علاء بحده /امك بتحبني عايزه ترد كرمتي الي اتهانت معاهم لكن انتي مبنفكريش الي في حالك مفكرتيش في اخوكي في ذله وكسرته .

صقر بعدم فهم /انا مش فاهم منك حاجه واصل قصدك ايه عاد .

علاء بسخرية /لا بجد بقا مش فاهم حاجه واصل عايز تفهمني انك متعرفش اني كنت متقدم لأختك رحمه وابوك رفضني لاني مش قد المقام .

روح بدموع /صقر مكنش هنه وميعرفش حاجه عن الموضوع ده واصل .

علاء بغضب/واهو عرف وعرف كمان أن عمري مهجوزه اختي شوفلك واحده غيرها ي صقر بيه.

روح بدموع والم /ده ظلم ي علاء وانا بحب صقر ومش هسيبه واصل .

بدريه بغضب وهي تصفعها بقوه /اخرسي ي قليله الربايه وبتقولي كده قدامنا من غير خشا ولا حياة غوري خوشي جوه .

صقر بتصميم وتحدي عاشق/خليكم عارفين زين اني مستحيل اسيب روح مهما حصل متخافيش ي روح انتي مش هتكوني غير ليا اني .

علاء بغضب /كعادتكم تحبوا دايما تملكوا الناس والعالم والي تعزوه تنفذوه بس لا ي صقر بيه جوازك من اختي مش هيحصل واصل ...

في قصر العزايزي ....
في أحدا الغرف .

رحمه بضيق /اتمنا الاوضه تعجبك .

سوزي بتخطيط /مش بطاله شكرا ي .

رحمه /رحمه .

سوزي بابتسامه مصتنعه /شكرا ي رحمه اقعدي تتكلم مع بعض شويه مش جيلي نوم .

رحمه بخنقه /انا اسفه لازما ارجع اشوف جوزي .

سوزي بصدمه /جوزك انتي متجوزه ازي مش ممكن .

رحمه باستغراب /ليه ي عني علشان صغيره ي عني البنات عندينا كلهم كده .

سوزي بغيظ /اه مانا خدت بالي من البنت الي خطبها صقر أنها صغيره في السن برضه .

رحمه /هي قدي في السن بالظبط عن اذنك ونورتي مره تانيه .

سوزي وهي تحدث ذاتها بخبث /لازم استغل اليومين الي قعداهم هنا لازم ..

في فيلا قاسم ...

كانت تجلس والدته وفاء علي ذلك الكرسي المتحرك اثر كبر سنها .

قاسم وهو يقبل يدها /عامله ايه ي امي .

وفاء بحنان /الحمد لله ي حبيبي ايه الي رجعك بدري .

قاسم بقلق/قلقي عليكي ي امي هو انا ليا غيرك .

وفاء بياس /مانا قولتلك ي ىحبيبي اتجوز واحده تساعدك وفي نفس الوقت تاخد بالها مني بدل مانا خايف عليا كده طول الوقت .

قاسم وهو يسرح في معشوقته /هي واحده بس ي امي ادعيلي أنها تبقا من نصيبي .

في قصر العزايزي ...

صقر بضيق /سلاموا عليكم .

خديجه بغضب /اهلا ي سي صقر انبسطت دلوقتي لمافضحتنا قدام الناس وخليت سيرتها علي كل لسان .

صقر ببرود /وانا عملت ايه بس ي أما .

صباح بغضب/كل ده ومش عارف عملت ايه دي اي البجاحه دي .

صقر بغضب /لم لسانك عاد ي بت لقطعهولك .

شاكر بغضب /وبعدين ي صقر حديحدك بقا ماسخ جوي.

رحمه بضيق /وانت مش سامع غير كلام صقر مش سامع كلام اختك عاد وطولت لسانها.

صقر بضيق /بقولكم ايه عاد انا مش طايق روحي انا رايح انام .

شاكر بتنبيه /اهدي ي مرات عمي متنسيش أن معانا ضيفه يلا ي رحمه تصبحوا علي خير وانتي يبت ي صباح خدي اختك ويلا .

صقر بانتباه/ضيقه مين .

ندا بهمس وخوف /عوات اوي كده ليه ي جاسر .

جاسر بابتسامه حنونه /سلاموا عليكم .

خديجه /تعال شوف ي جاسر ي ولدي شوف الي اخوك عمله فينا .

صقر بحده /هو فيه ي اما عاد مبيزيداكي بقا .

جاسر بهمس ل ندا/هو فيه ايه الي حصل .

ندا بهمس /صقر أعلن في الحفله قدام كل الناس جوازه من روح ومن ساعتها ومرات عمي وصباح قايدين نار كده .

جاسر باستغراب/ليه عاد دي البت روح دي غلبانه ويتيمه وطول عمرنا بنعتبرعا واحده منينا يلا ربنا يهدي النفوس تصبحي علي خير ي ندا اه صح معلش ي ندا عاد عايز الأوضه الي فوق الي جنب اوضتي تتنضف ضروري .

ندا بقلق /ليه .

جاسر بابتسامه /اصل في مريضه عندي ملهاش حد محتاجه علاج ل مده طويله شوي فأجابها هنا وسطيكم هنه وتكون تحت عنيا .

ندا وهي تشعر بخنجر في قلبها/حاضر ي جاسر حاضر.

في غرفه صقر ..

كان يجلس بالم وتعب فماذا كان ينقصه كل ذلك الهموم فهو لن يتركها مهما حدث فهي من دق لها القلب وعشقت لها الروح فمهما مر الوقت مهما انخلقت صعوبات ستظل روح الصقر ❤️❤️❤️.

في منزل عثمان ....

بدريه بضيق/ي ضنايا كفايه عاد إلي بتعمليه في نفسك ده .

روح بالم ودموع /ي يارب اموت هاد علشان ارتاحوا من حرام عليكم ده انا مصدقت الاقي الي يحبني وأحبه .

علاء بغضب /احنا عملنا كده علشانك ولا كنتي عايزه تتجوزيه وخديجه وصباح يشغلوكي خدامه عنديهم .

روح بدموع /ده مكنش هيحصل واصل صقر مش عيستحمل عليا الهواء أنا لو متجوزتش صقر هموت نفسي عاد .

بدريه بغضب /وعايزه تموتي كافره ي بت .

علاءبتجاهل /سيبك منها ياما بكره تعرف أن احنا خلصناها من مر وذل كانت هتعيش فيه العمر كله .

صباح اليوم التالي ....
في قصر العزايزي ....
علي مائده الافطار ..

سوزي وهي ترتدي فستانا قصيرا للغايه /هاي .

صباح بصدمه /ي فضيحتك .

خديجه بحده /ادي آخره بنات البندر .

عرفان بهمس /اكتمي انتي وهي عاد دي مهما كانت ضيفه ومش عارفه عوايدنا.

سوزي بدلع /بصراحه الجو هنا حار اوي جسمي احمر كله.

صباح بغيظ /معلش ي اختي ابقي اضغطي كويس .

سوزي بخبث /مبروك ي صقر بيه .

صقر بضيق /الله يبارك فيكي عن اذنكم عنا وشفا .

عرفان /خود بت عمك معاك ي صقر .

صقرربغضب /أخدها فين ي ابوي .

عرفان بأمر /هتاخدها معاك الشركه ي صقر هتبقا مديره الحسابات مفيش أمن من بنت عمك الي نامنها علي حالنا .

صقر بغيظ /حاضر ي ابويا حاضر .

في الجامعه الخاصه ب ندا ..

كانت تسير والجميع ينظر إليها باحتقار لم تعلم لماةذلك النظرات القاتله لتمسك هاتفها بعدما أعلن عن رساله لتشهق بصدمه مماراء فكانت الرساله تحتوي علي صور لها هي وقاسم في أوضاع مخله لتسقط أرضا مغشيئا عليها ...

في منزل عثمان .....

كانوا يجلسون بدريه وعلاء وهو يشرعون في الفطار لتنظر بدريه الي الساعه لينصابها القلق لتسرع الي غرفه روح لتصرخ ب رعب بعدما رأت روح ويديها عباره عن بركه دماء لتصرخ بالم ررررررررررروح ...

✍️
 
يتبع الفصل التاسع اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية روح الصقر"اضغط على اسم الرواية



reaction:

تعليقات