Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لم يكن في الحسبان الفصل السابع 7 بقلم ريناد أحمد

 رواية لم يكن في الحسبان الفصل السابع 7 بقلم ريناد أحمد 

رواية لم يكن في الحسبان الفصل السابع 7 بقلم ريناد أحمد 

نورين : انت السبب في اللي ياسين فيه صح
قمر : .....
نورين : انطقييييي 
قمر : .....
نورين : اكيد انت السبب ، انا هقت*لك قبل ما انت تكوني السبب في موته وأخرجت سلاحها ووجهته على قلب قمر وفجأه اخذ ياسين منها السلاح ووجهه على قلب نورين ويوسف امسك بالرجال الذين بالخارج 
نورين بخوف : انت..أنت بتعمل ايه يا ياسين وجيت هنا ازاي اصلا 

*فلاش باك* 
ياسين : بص اتصل بالرقم ده كده واقعد اتكلم معاها في اي حاجه ومتقولش اسمك الحقيقي لحد ما نحددوا مكانها 
يوسف : تمام هات الرقم 
نورين : الو 
يوسف : الو استاذه نورين 
نورين : ايوه مين 
يوسف : انا احمد ....
صديق ياسين "عمر" في شركة اتصالات : عرفنا المكان 
ياسين : يلا بينا يا يوسف 
يوسف : يلا 
*باك* 

ياسين : مش قولتلك متقربيش من قمر تاني ؟ 
قمر بصدمة : ايه !!! يعني انت مش فاقد الذاكره !!!
ياسين : بعدين هحكيلك 
قمر : يعني انت بتضحك عليا !!! 
ياسين بعصبية : قولت بعدين هحكيلك اسكتي دلوقتي 
ياسين : انت بتعملي ايه يا نورين .. عايزه ايه مني انا وهي .. انا سيبتك من زمان أو بمعنى أصح انت السبب وانت اللي سيبتيني أو خونتيني هه 
نورين : ..... 
ياسين : انطقييييي
نورين : ما انا قولتلك ان..اني ندمانه وحبيتك بجد 
ياسين : وقولتلك انا مش هاممني حبك ده .. انا بكرهك .. بكرهك جدا بجد .. نورين ، انا مش عايز اشوف وشك تاني ولو شوفتك تاني بجد مش هيحصل خير وده اخر انذار ليكي .. واكمل بغضب انت فااااهمه !!
نورين تركته وخرجت من المكان

ياسين نظر لقمر بحزن وقال : انت كويسه 
قمر بغضب : مش كويسه وانت اللي خليتني كده يا ياسين .. و اه دي تمثيليه وحشه اوي وشكرا ع العموم ع القهر اللي كنت فيه بجد شكرا وقامت لتذهب ولكنه امسك يدها 
ياسين : انت اللي خليتيني اعمل كده 
قمر : انت خليتني اعيط كل يوم حرام عليك بقا يا اخي سيبني ف حالي 
ياسين : لا 
قمر : سيبني يا ياسين 
ياسين : قولت لا .. انا اسف 
قمر : وانا مش مسامحاك 
ياسين : ....
قمر بغضب : سيبنيييي 
ياسين تركها لكن يوسف أوقفها وقال : بيحبك يا قمر متخليش عصبيتك تعميكي عن الحب ده 
قمر : ..... 
ياسين : .....
يوسف : اسمعي كلامي .. والله ياسين بيحبك 
قمر تركتهم وذهبت ببكاء 
ياسين : مفيش فايدة
يوسف : .....
ياسين : يلا نمشي 
يوسف : يلا 
وذهبوا بسيارة يوسف 
ويوسف اوصل ياسين لبيته 
ياسين : شكرا يا يوسف 
يوسف بابتسامه : متشكرنيش احنا اخوات 
ياسين صعد لمنزله 
ياسين بحزن : السلام عليكم 
محمد وجميلة: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته 
جميله : ها يا ابني لقيتها ؟
ياسين أشار لها بالايجابيه
جميله : وزعلان ليه 
ياسين : مهي اكتشفت اني بكدب عليها وزعلت اكتر 
محمد : ....
جميلة : مش قولتلك من الاول كفايه عليها كده يابني 
ياسين : مانا كنت لازم احس بغيرتها وحبها ليا عشان اتأكدت كنت مضطر يا ماما 
محمد : بس كنت اعمل حاجه اخف من كده انت جرحتها كده 
ياسين بحزن : انا داخل اوضتي 
محمد وجميلة بحزن : تمام 
جميله : هنعمل ايه يا محمد 
محمد : مش عارف والله يا جميله 
جميلة : انا عرفت 
محمد : هتعملي ايه 
جميلة : استني وهتعرف 
محمد : تمام 
_________________________
لا اله الا الله ♥️

جميله : ياسين ، انا عارفه انت هتصالحها ازاي 
ياسين : قولي يا ماما ازاي
جميله قالت له ما يفعل لكي يصالحها : ها موافق 
ياسين بفرحة : طبعا 
_________________________
استغفر الله العظيم و اتوب اليه ♥️

فاطمه : البسي يا قمر جايلك عريس 
قمر بصدمه : ايه !! ازاي يعني 
فاطمه : في ايه يا بنتي 
قمر : لا مفيش بس انا مش عايزه اتخطب دلوقتي سيبوني كام شهر كده او لحد ما اخلص جامعه 
فاطمة بغضب : مفيش الكلام ده هتشوفي العريس وبعدين قولي رأيك وكلامي هيمشي 
قمر بحزن : حاضر

*بعد ساعتين* 

قمر جهزت وبكت كثيرا في غرفتها لانها ما زالت تحب ياسين
فاطمه : يلا العريس جه 
قمر : حاضر جايه
= ازيك يا عروسه 
قمر بصدمة : .....
= ايه مفاجأه مش كده
قمر : انا رافضة يا بابا 
عبد الوهاب : .....
= مفيش الكلام ده عندنا هتتجوزيني
قمر : انت مين عشان تؤمرني اصلا 
ياسين : انا خطيبك وكتب الكتاب الاسبوع الجاي 
قمر : لا 
ياسين باستفزاز : معلش 
قمر بغضب : هو ايه اللي معلش
ياسين : انا قولت اللي عندي ... وأخرج صندوق كبير به شيكولاتة وقال بضحك : مع انك متستاهليش بس يلا مش مهم
قمر : إذا كان كده انا موافقه 
و ضحكوا جميعا ع تصرفاتها ....
ياسين : عايز اقولك حاجه قبل ما امشي 
قمر : قول 
ياسين : بحبك فوق ما تتخيلي 
قمر : .....
ياسين : فقدتي النطق ؟
قمر : اديني فرصة اكل الشيكولاته
ياسين : مش وقته مش وقته 
قمر : خلاص يا عم وانا كمان 
ياسين : وانت كمان ايه ما تخلصي بقا انت هتذليني 
قمر : بحبك قد البحر وسمكاته 
ياسين بضحك : متأكده 
قمر أشارت له بالايجابيه : طبعاااا 
ياسين ألبسها دبلتها ..: هعدي عليكي بكره إن شاء الله بعد ما تخلصي الجامعة وهخرجك خروجه تليق بيكي
قمر بفرحه : هييييه 
ياسين بضحك : خاطب طفله 
ضحكوا جميعا وذهب ياسين 
_________________________
لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ♥️

باليوم التالي 

قمر : رجعتله يا يوسف 
يوسف بفرحة : اخيرا .. هخلص من قرفكوا وخناقتكوا 
قمر : اتقمصت 
يوسف بضحك : انا اسف 
قمر : بتاكل بعقلي حلاوة !!
يوسف : تؤ تؤ 
قمر بضحك : سامحتك .. اه كتب الكتاب الاسبوع الجاي منتظراك 
يوسف : جاي وش 
قمر بضحك : تمام

وبعد الجامعة 

ياسين : خلصتي ؟ 
قمر : اه ومستنياك برا 
ياسين : انا جاي اهو 
قمر : تمام 
وبالفعل وصل ياسين وأخذها وذهبوا للكافية الأقرب إلى قلبهم " الذي بجانب عيادة ياسين "
قمر : ايه ده مفيش ناس ف الكافيه ليه 
ياسين : حاجز الكافيه كله لينا النهارده 
قمر بفرحة : بتهزر !!! 
ياسين : تؤ تؤ .. عجبتك ؟ 
قمر : جدااا 
واستمتعوا بالمكان وفرحوا كثيرا واوصل ياسين قمر لبيتها وهما في قمة السعادة
ياسين : مع السلامه يا ...
قمر : ايوه قولها قولها 
ياسين : يا قمر 
قمر : لا التانيه 
ياسين : مع السلامه يا حبيبتي 
قمر بضحك : ايوه كده .. وتركته لتصعد لمنزلها لكنه أوقفها 
ياسين : دورك يا حبيبتي
قمر : مش هقول لا
ياسين : هتقولي غصب عنك 
قمر صمتت قليلا ثم قالت : مع السلامه يا ياسين 
ياسين : تؤ تؤ التانيه .. يا اما مفيش خروج ولا شيكولا ..
قمر بمقاطعة : مع السلامه يا حبيبي .. مقدرش اقاوم الشيكولاته
ياسين بضحك : ايوه كده .. يلا اطلعي 
قمر : حاضر باي 
_______________________
لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين ♥️

بعد مرور أسبوع .. يوم كتب الكتاب 

المأذون : بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير

ياسين عانق قمر بشده بعد هذه الجملة
قمر بضحك : الناس يا ياسييين 
ياسين : انت مراتي ملناش دعوه بالناس
قمر : .....
ياسين : هخرجك بليل إن شاء الله وعاملك مفاجأه 
قمر بفرحة : تمام 
_______________________
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم ♥️

نورين : كتب كتابه على قمر يا بيسان 
بيسان : سيبيه بقا خلاص انتهى مش هيطلقها عشانك يعني 
نورين : .....
بيسان : بتفكري في ايه 
نورين : .....
بيسان : نورييييين 
نورين : ايييه 
بيسان : بتفكري في ايه يا بنتي 
نورين : مش بفكر في حاجه ، بيسان انا مش قادره اخد نفسي 
بيسان بصدمة : في ايه يا بنتي مالك اول مره يحصلك كده وفجأه ...



يتبع الفصل الثامن اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية لم يكن في الحسبان "اضغط على اسم الرواية



reaction:

تعليقات