Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لم يكن في الحسبان الفصل السادس 6 بقلم ريناد أحمد

 رواية لم يكن في الحسبان الفصل السادس 6 بقلم ريناد أحمد 

رواية لم يكن في الحسبان الفصل السادس 6 بقلم ريناد أحمد 

قمر : انا اسفه 
ياسين : انت مين وبتتأسفي على ايه اصلا ؟
قمر : ايه!!!
ياسين : انت مين وبتتأسفي على ايه؟
قمر : ي يعني ايه 
ياسين : هو ايه اللي يعني ايه انا سألت سؤال ممكن تجاوبيني
قمر : بطل هزار بقا يا ياسين
ياسين : ياسين مين ؟
قمر ببكاء : يعني انت مش عارفني ولا عارف احنا مين اصلا ؟
ياسين أشار لها بالسلبية
ومن صدمتها خرجت من الغرفة وهي تجري وتبكي ....
العائلتان رأوا قمر بهذه الحاله ودخلوا الغرفة لياسين 
جميله : عملت اللي انت عايزه خلاص بقا قولها 
ياسين : لا مش دلوقتي
محمد : يابني كفايه .. هي غلطت واعترفت بغلطها 
عبد الوهاب : يابني دي منهاره برا وندمانه 
فاطمه ببكاء : كفايه عشان خاطرنا كلنا 
ياسين : يا جماعه استنوا هو انا لسه عملت حاجه ؟
_________________________
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم♥️

نورين : اعمل اللي قولتلك عليه 
= والفلوس ؟
نورين : هبقى ادفعلك اللي انت عايزه بس نفذ الاول 
= تمام 
_________________________
الله اكبر ♥️
بالمستشفى ...
جميلة : ناوي تعمل ايه تاني يا ياسين 
ياسين : استني وهتعرفي يا ماما 
جميلة : .... 
*فلاش باك*
ياسين قبل دخول قمر للغرفه : بصوا ، انا همثل اني فاقد الذاكره واخليها تحس بتأنيب الضمير ع اللي هي عملته وانا متأكد انها عملت كده من غضبها مش اكتر وأنها لسه بتحبني وانا هعمل حاجات تخليها تعترف انها لسه بتحبني ف ساعدوني في كده 
جميلة : بس يابني ...
ياسين : مفيش بس يا ماما 
ها هتساعدوني ولا لا 
جميلة ومحمد وفاطمه وعبد الوهاب أشاروا له بالايجابيه 
ياسين : طنط فاطمه ، اقنعيها انها تتعرف عليا من جديد ، ومحدش يا جماعه منكوا يغلط بكلمة ويقول الحقيقه 
أشاروا بالايجابيه 
*باك*
_________________________
لا اله الا الله ♥️

قمر ببكاء : انا السبب انا غلطانه اصلح غلطي ازاي 
فاطمه وقد سمعتها : مش هو فاقد الذاكره !
قمر أشارت لها بالايجابيه 
فاطمه : يبقى عامليه عادي جدا واتعرفوا ع بعض من جديد 
قمر : حاضر 
_________________________
الحمدلله♥️

ذهبت قمر للمستشفى ودخلت الغرفه دون استئذان وسمعت ياسين وهو يقول ... 
ياسين : بحبك 
= وانا كمان 
قمر بصدمة : مين دي 
ياسين : نفسي اعرف انت اللي مين 
قمر : انا سألت سؤااال 
ياسين : دي حبيبتي ، ها انت مين 
قمر بكت وخرجت من الغرفه ...
*فلاش باك*
فاطمه : هي جايه دلوقتي يا ياسين 
ياسين : تمام 
ياسين : بصي ممكن تساعديني في حاجه ؟
الممرضة : طبعا ، اجيب لحضرتك ايه ؟ 
ياسين : لا مش هتجيبي حاجه .. همثل واقولك اني بحبك في وقت معين تقومي قائله أن انت كمان بتحبيني ممكن ؟ 
الممرضة أشارت له بالايجابيه
*باك* 
_________________________
لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين ♥️

قمر عادت لبيتها ببكاء 
قمر : مدانيش فرصة حتى اتعرف عليه يا ماما 
فاطمة : ازاي .. حصل ايه 
قمر حكت لها 
فاطمة وهي تتصنع الصدمة : ياربيي .. طب هنعمل ايه يا بنتي 
قمر : مش عارفه يا ماما مش عارفه 
ودخلت غرفتها وانهارت بالبكاء والشعور بالندم يزيد اكتر واكتر 

فاطمه : خلاص بقا ارجوك 
ياسين : اهم حاجه هي حست بالغيرة والذنب؟ 
فاطمة : اه ومش مبطله عياط 
ياسين : تمام يا طنط حاضر 
_________________________
استغفر الله الذي لا اله الا هو الحي القيوم و اتوب اليه ♥️

قمر وهي ذاهبة لجامعتها
= لو سمحتي ممكن سؤال 
قمر : نع..
وفجأة جاء من وراءها شخص وضربها ضربة قوية على رأسها مما أدى إلى أن فقدت وعيها
واخذوها إلى مكان مهجور ...
_________________________
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا ونبينا محمد♥️

قمر استعادت وعيها : انا .. انا فين 
= انت ف الحفظ والصون 
قمر بعصبيه : انت مين وعايز مني ايه 
= عايز كل خير ، وخليكي ساكته بدل ما استعمل اسلوب تاني معاكي وأخرج سلاحه ووجهه على رأسها ، هتقعدي ساكته ؟ 
أشارت له بالايجابيه
= هو ده الصح برافو .. وخرج من الغرفه 
وقمر اخذت تبكي في صمت ...
_________________________
اذكروا الله ♥️

يوسف : بس هي مجاتش النهارده يا عمي 
عبد الوهاب بصدمه : ازاي يعني دي قالت إنها نازله الجامعه وبعدين موبايلها اتقفل هتكون فين يا يوسف 
يوسف : معرفش يا عمي .. انا هدور عليها 
وسمعت فاطمه حديثه واخذت تبكي واتصلت بياسين لتخبره 
ياسين : ايه !!! 
فاطمه ببكاء : زي ما بقولك بنتي اكيد اتخطفت 
ياسين : انا هدور عليها 

ياسين : انا عايز أخرج دلوقتي يا دكتور 
الطبيب : تمام هكتبلك قرار خروج
ياسين : تمام 

وبدل ملابسه وذهب مسرعا واتصل بيوسف لكي يبحثوا عنها وبالفعل ذهب وأخذ يوسف ياسين بسيارته وأخذوا يبحثوا عنها ولكن لا فائدة ....
ياسين أخبر الشرطة على اختفائها وأخذوا يبحثوا عنها أيضا 
الضابط : لو حد اتصل بيكوا ابقوا قولولي بسرعة 
ياسين ويوسف أشاروا له بالايجابيه ....
_________________________
وحدوا الله ♥️

نورين : انت السبب في اللي ياسين فيه صح 
قمر : ..... 
نورين : انطقييييي 
قمر : .....
نورين : اكيد انت السبب ، انا هقتلك قبل ما انت تكوني السبب في موته وأخرجت سلاحها ووجهته على قلب قمر وفجأه .....



يتبع الفصل السابع اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية لم يكن في الحسبان "اضغط على اسم الرواية



reaction:

تعليقات