رواية حب الصدفة الفصل الخامس 5 بقلم شروق هاني
رواية حب الصدفة الفصل الخامس 5 بقلم شروق هاني
(((دخل لا جتمع في شركات الحديدي والمصري )))
يوسف :كده تم عقد الشركتين مع بعض
احمد :اتشرفنه بي الصفقه ولا ربط مع الشركه الامريكيه مستر جان
جان :انا كمان اتشرفت بمعرفتك وعقد مؤتمر مع الشركات العالمية الحديدي والمصري
يوسف :تمام
احمد :علي خير
جان :استاذان انا بقا علشان احضر العقد
يوسف :اشرب قهوه لاول
احمد :اه مينفعش
جومانه : دي الحسابات بتعت شركة جان بيه
يوسف : ا ه وريني قبل امضي العقد مع الشركه
جان :اتفضل طبعا بص علي الملف
احمد :جومانه ثالث اكوب قهوه ساده بسرعه
جومانه :حاضر يابيه
يوسف :كل حاجه تمام احنا نمضي العقد بعد احمد يشوف الملف لاول اتفضل يا احمد
جان : اه طبعا اتفضل استاذ احمد
احمد :كده كل حاجه تمام
جان :انا اتاخرت علي معد الطايره علي ازنك
احمد :ازنك معك اتفضل
يوسف :اتشرفنة
((دخل مكتاب احمد الحديدي))
يوسف :اي عجبك العقد مع الشركه
احمد :اه ودا لي صلح الشركه بتعتنه طبعا
يوسف :كده احسن من الشركه لأستراليا
احمد :بكتير طبعا
يوسف :طب اي انا جعان اوووي والساعه بقت 6.0 المغرب
احمد :اه صح الوقت اتاخر وخدنه معها
يوسف :طب يلا نروح
احمد اه صح انت معزوم عندنه النهارده
يوسف :بس !
احمد :مفيش بس علشان عمي وطنط هيتغده معنا النهارده
يوسف :اي رايك كمان نحتفل اليوم ب العقد الجديد
احمد :طبعا دا بابا هيفرح اووو ي وكمان نطلع شروق من الصدمه
يوسف :تمام الف سلامه
احمد :الله يسلمك ياصحبي
((الباب خابط ))
احمد :ادخل
جومانه :استاذ احمد ينفع امشي انا خلصت كل الشغل الي عندي
احمد :ليه دا لسه بدري
جومانه :اصل ماما تعبنه
احمد :الف سلامه اتفضلي
جومانه :الله يسلمك يارب
وخرجت وعله وجهها الفرحه الكبيره
احمد :يلا يا يوسف بتفكر في اي
يوسف :سوال بس
احمد :اتفضل يلا علشان جعان اسال
يوسف :بس هي بين عليه بتكداب صح واصلا لو أمه تعبنه الوحده تعمل كده في روحه دي لبسه قصير دي لبسه قميص نوم شفاف ولا كمان المك اب الي علي وشه
احمد : يوسف انا عرف انو انت مش بطيق جومانه وبكره البنات اهد كده يا صحبي
وملكش دعوه بيه
يوسف :طب انت وظفته ليه في الشركه
احمد :علشان لسه شروق مخلصتش جامعه وبعد كده متخلص انا هعينه علشان هي شاطره في الحسابات اووي
يوسف : طب اي انا بقول يلا
احمد :يلا
((في فلا الحديدي))
حسين :مش بين علكي انك كويسه يا شروق نروح عند الدكتور
شروق :لاء يا بابا انا كويسه الحمدلله ربنا يخليك ليا
حسين :يا شروق متخفيش اجيب الدكتور هنا
محمد :خلاص يا حسين سيب البنت علي راحته
شروق :ربنا يخليك ياعمو
محمد :الف سلامه يا قمر
شروق :الله يسلمك انا هروح أحضر لاكل مع ماما وشهد وطنط علي ازنك
حسين :يابنتي خلكي مفيش مروح
محمد :كلم حسين صح مفيش مروح ارتحي وبس
شروق : حاضر
((امام شركة الحديدي والمصري))
يوسف :طب اركب معيه العربيه
احمد :حاضر اركب معاك والسوق يجيب العربيه بتعتي
يوسف :اشطاا يلا
احمد :اوك اركب يا يوسف بتبص علي اي
يوسف :اسكت مش دي جومانه طلعه معه وحد وبتقول أمه تعبنه
احمد :حرام عليك يا يوسف ممكان يكون اخوه عادي
يوسف :هي لسه مبنتش ليك الحقيقه ولا اي
احمد :دي كدابه ياض الحق دي بتلعب بينه
يوسف :وانا نلعب بيه من بعد النهارده والعب ياحلو
احمد :اشطا
يوسف :خلاص روح انت وانا العب مع جومانه
احمد :ياض هتعمل اي
يوسف :ولا حاجه خلاص سيب ليه الموضوع دا انا الي اجيب خرب بيتك يا جومانه
احمد :طب يلا نروح النهارده وبكره العب
يوسف :لاء عندي شغل مش فضي لي
لاشكل دي بكره
احمد :تمام بس هي خمس دقائق مش اكتر من كده
يوسف :انا هجي ورك ولله متخفش
احمد :ربنا معاك ياصحبي في العبه
يوسف :اركب عربيتك انت بقا باااي
احمد :اخس علشان جومانه تبعني
يوسف :انت عرف اني بكره جنس حواء
ولا هحب خلاص
احمد :هههههههه ضحكتني لا وتحب وانا الي اجبلك العروسه كمان
يوسف :لا يشيخ
احمد :طب اي روح يلا
يوسف :اوك
احمد انطلق علي المنزل الحديدي الذي يملو الحب والسعادة ام يوسف راح وره عربيت الشاب الي معها جومانه وفضل لحكهم لي غيت جومانه طلعت من العربيه بي شعر مبعثر بس كان علي وجهه بابتسامه سعيده مثل لافعي
يوسف :جومانه ازيك
جومانه : يوسف بيه الحمد لله
يوسف :اي يوسف بيه داا كده انا ازعل مناك
جومانه : خلاص يوسف بس
يوسف :تعرفي اني عيزك في موضوع مهم اووي
جومانه :قول يا يوسف
يوسف :طب تعالي في العربيه لاول علشان نعرف نحكي برحتنه
جومانه :اه اتفضل يلا انا معاك في كل حاجه يا يوسف
يوسف :اه طبعا
((دخل عربية تتألق بي السواد الحالق)) جيب
يوسف :امك عمله اي دلوقتي يا جومانه
جومانه :كويسه الحمدلله يا حبيبي
يوسف :اي
جومانه :اسفه
يوسف :عادي يا جومانه
بقلم شروق هاني محمد 🌺
جومانه :خلاص انت كده حبيببي صح
يوسف :اه صح انتي حبيبتي وانا حبيبك صح يبقا عوز اي مناك
جومانه :مش عرفه يا يوسف
يوسف :اه صح مروحتيش ليه علشان طمني علي ولدتك
جومانه بخوف
جومانه :اه صح انسه دلوقتي وتعال اقولك حاجه ولا اي
يوسف في سره سافله
يوسف :هتقولي اي
جومانه بحب ورحت بست يوسف ويوسف أنصدم وفصلت تبوس فيه لغيت يوسف فضل يبوس فيه بي قرف هو اصلا مكنش عيز حد يبوس فيه كده غير الي هتكون مرت يوسف محمد المصري
جومانه :هقول اني بحبك وبعشق حاجه اسمه يا يوسف بعد النهارده
يوسف في سره خلاص يايوسف بقيت تتبس من حد غريب وانت بتكره النساء علشان افعي ذي جومانه اه علكي جومانه نفسي اعرف انتي ليه كده
يوسف :طب انا اتاخرت يلا علشان امشي
جومانه :لسه بدري يا حبيبي
يوسف :لاء كافيه كده
جومانه :طب مش !!!!!!!
يوسف قطع كلمه
يوسف :انا اتاخرت كده كتير
وفتح باب العربيه لي جومانه
جومانه:بسته من خده الأيمن ثم غدرت المكان
يوسف :اي القرف دا دي وحده رخيصه اوووي لزمن اروح علشان هموت من الجوع دلوقتي
يتبع الفصل السادس اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية"رواية حب الصدفة "اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق