رواية رؤى والعشق والانتقام الفصل الرابع 4 بقلم دهب مبروك
رواية رؤى والعشق والانتقام الفصل الرابع 4 بقلم دهب مبروك
_ رؤي... هق*تلوا... انت معايا اني اق*تل خالد!!
_سلمي بصدمه... تق*تليه!!
_رؤي... بهزر معاكي يبت متتصدميش كداا انا عمري ما هقتلوه انا هدملوه وهنتقم منه مش أكتر
_سلمي... طب كملي الحكايه
_رؤى... بهدوء... بعد مفقت من صدمه اختي بدات ادور ماتت ازاي لقت ان ماتت نتيجه حد خبطها بالعربيه ودمعت بس لما دورت ورا الموضوع لقت العكس عكس الا الناس فاهمه وصلت لفيديو يكشف حقيقه الموضوع من كاميرا مرقبه كانت موجوده مكان الحادثه... وراحت جبتلها لها الفيديو وقالت الفيديو ده اهوو في حقيقه قتل صبا وفتحت لها الفديو
_سلمي بصدمه ... يلهووووووي
_رؤي... كملت... اكيد سألتي ازاي ٢ سنه خطوبه وسنه جواز يعني ٣ سنين انا وصلت للفيديو ده بعد ما اتكتب كتابي علي خالد اتصدمت وقتها اها علفكره فضلت انا وخالد كاتبين كتبنا لمده خمس شهور يعني قاعدنا سنه و٧ شهور خطوبه وقعدنا خمس شهور بعد كتب الكتاب .. كنت هروح وهقوله الحقيقه وازاي هو اللي القاتل وهو اللي موجود فـ الفيديو قررت اكمل للاخر وروحت لخطيبها وحكتلوه الموضوع قالي انت صح كملي موضوع الجواز والباقي هنخطط له بعدين واتجوزنا علطول وبعد ما كنا ماشين علي خطه... عرفت انوا هيتجوز من اهلوه وبعدين بدات ادور لقت شتات واتس..، بس انت غيرتي كل حاجه فاضطرينا نحط خطه جديديده وهي اللي ماشين عليها دلوقتي...
"لو حد دماغو عملت ايرو وهو بيفهم او مفيش حاجه واضحه قولوا في كومنت "
_سلمي... وهو معرفش ان اختك ماتت
__رؤى... مقتلوش تخيلي سنتين مع بعض خطوبه ومعرفش عمري مفكرت اقول كان فـ حاجه جوايا تقول لا متقوليش فـ مره جت اقولوه قاطع كلامي لما حصل مشكله فـ الشغل واتضر يمشي...
_سلمي... طب واهلك
_رؤى... اهلي ماتوا بجد... ماتوا موته ربنا فرق مابينهم ١٥ يوم وسابوني لوحدي اها ماتوا قبل صباا
_سلمي... ربنا معاكي يحبيبتي ويسهلك امورك
_رؤي... يارب
______________________♡'
_محمد... البنت مش لقي ليها اي معلومات لسه بدور
_خالد بعصبيه... عايز معلومات في اسرع وقت علشان البنت اللي في الصوره حل كل الالغاز دي
_محمد... اهدي بس وهي فعلا حل لكل الالغاز ديه بس اهدي وانا مش ساكت وبدور والرجاله بتدور.
_خالد... تمام
_محمد... انت بتحب رؤى ولا سلمي
_رؤى... بحب رؤي بس انا نفسي اكون اب فتجوزت عليها مكنتش اتمني اعمل كداا بس انا كداا ضيعتها من ايدي للابد
_محمد... كل حاجه هتتحل اهدي كداا بس وركز في شغلك وقاطعهم رن فون خالد...
_خالد... نعاااااام ازاااااااي الصفقه ديه تروح لغيري ازااااااي
:شركه جديده وحطت علي السوق كله
_خالد.... الشركه هتعلن افلسها الصفقه دي كانت الامل ان نرجع زي الاول واقوي.
:في صفقه تانيه لو حطينا ايدنا عليها هنرجع زي الاول
_خالد... اتصرف وخلي الصفقه دي تكون لينا مفيش في حساب الشركه فلوس كتير مفيش سيوله خالص
:هنتصرف يبشمهندس متقلقش
_خالد...بعصبيه ماااااااشيييييي وقفل بعصبيه
_محمد...في اي
_خالد...الشركه بتضيع
_محمد...طب متدخل شريك معاك
_خالد بتفكير.. تفتكر كداا هنرجع زي الاول.. بس انا مش عايز شركاء
_محمد...افتكر جداا انا وده الحل الوحيد وانا همسك الموضوع دا بنفسي
_خالد لان مفيش حل غير كداا .. تمام اتصرف
____________________♡'
وعدااا يومين ...."
_دخل شريك جديد في شركه خالد والشركه رجعت فل
_سلمي...مفيش حاجه اتغيرت معاهه
_رؤى... بتخطط لظهورها لخالد
_وخالد... بيدور علي رؤى وسلمي
_محمد...بيدور علي معلومات للبنت اللي في الصوره
_______________________♡'
يوم جديد..."
_سما... يكلبه كل ده
_رؤى... انت عارفه اللي فيها معلش انا اهوو في النهايه وهفضالك
_سما... ماشي يرؤى وحشانييي اوووووي
_رؤى... انت اكتر والله يحبيبتي هقفل علشان ورايا مشوار مهم
_وقغلوا...
_سلمي.... انا جهزت اهووو
_رؤى... ابحححح اي القمر ده
_سلمي.. اقل ماعندي
_رؤى...ابتسمت لها
ونزلوا واتحركوا علي مكان ما....
_________________________♡'
_في الشركه..."
_خالد.... قاعد في المكتب وبيشتغل وسرحان في رؤي وفي نفسه واحشتيني اووووي يرؤي
الباب بتاع المكتب يتفتح وتقف في ثقه جامده
وتتكلم.... مش هترحب بالشريك التاني في شركتك يبشمهندس
_خالد... قام وقف بصدمه ومسح عيونه بايدوه وبص تاني وبصدمه رؤى .... سلمييي!!
_محمد جي من وراهم وقال قتلت خطيبتي يخالد... قتلت صبا!!
خالد... بقاا واقف مش فاهم حاجه ومش مستوعب اي بيحصل
وفجأه محمد
يتبع الفصل الخامس اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية رؤى والعشق والانتقام"اضغط على اسم الرواية.
تعليقات
إرسال تعليق