رواية هوس عاشق الفصل الثالث 3 بقلم شروق هاني
رواية هوس عاشق الفصل الثالث 3 بقلم شروق هاني
كل شخص وله طبع..
بس عاوز اقولك لو لقيت طبع السهولة في شخص.. إوعي تفرط فيه!.
الإنسان السهل.. مفيش أنضف منه.
- سهل يسامحك ويعذرك لو قصرت.
- سهل تطلب منه حاجة.
- مفيش أسهل من النقاش معاه.
- سهل تاخد رايه لأنه مش هيحبطك.
- عاوز تكلمه هتوصله بسهوله.
النار متاكلش السهل، البسيط، اللي مصالحته قريبة، وعتابه خفيف.. زي النسمة.. تلاقيه قاعد تشد كرسي وتجري تقعد جنبه.. الإجتماعي بعقل وحدودي بإحترام، اللي خصامه صمت، وفرحته من فرحة اللي حواليه.
خليك بسيط.. سهل.. متخوفش حد منك بجمودية عينك وكلامك، ومتبنيش حواجز نفسية بينك وبين اللي حواليك.. الناس في الغياب أنواع.. فيهم اللي لو غاب نستريح منه، وفيهم اللي لو غاب منرتاحش إلا بحضوره.
من كان نصيبه ف الدنيا لين قلبه ف قد فاز❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ملحوظه ,,,,,,,
نانسي السكرتير
غير نانسي العهاره
تمت ,,,,,,
جاسر دلف الي غرفه رعد الذي يكون صديقه دون أن يدوق الباب علشان يااذن ليه بدخل
جاسر :حبيب قلبي عمل اي عش من شفق كانت فين امبارح ياخلبوص
رعد :اي قالت لاداب دي مفيش باب كانت وكاله من غير بواب
جاسر :تمام يازميلي شكرا بس انا اخوش اي حته انا عايزه انت عرف انا مين
رعد بعيون حمر وقام وقف وطغيته الروجاليه
رعد :انت مين
جاسر بخوف من صحبه
جاسر :انا خاسر صحب صحبو
رعد بضحك :اقسم بالله خفت
جاسر :اصلا الصراحه انت كومبرز
يا صحبي تخوف
رعد :طب هو مفيش ام باب علشان تغبط
جاسر :اسمع يابيه انا جي علشان حاجه مهمه جدا
رعد :اتفضل اجيب شاجره واتنين ليمون
جاسر :لا مش لزم المهم انا جي اقول ليك انا عرفت مين بيلعب في الحسابات واتاكد كمان ياصحبي
رعد :زي شكي صح
جاسر :ايو هي السكرتير نانسي
رعد :اقسم بالله لروقه بنت ......
جاسر :بس مالك انت اتغديت بيها قبل تتعشى بيك صح
رعد :عين لأصول ياصحبي
ثم قام بقل قوته الشديده وثم دلف الي مكتب نانسي ,,,,,,,
ولم نظرت ليه نانسي خافت جدا منها انو يعمل ليه حاجه علشان هي عرفه انها تقوم باختلاس من شركه لانصاري
رعد ثم مسكها من شعرها بقوه وظل يصفع فيها علي وجهها بقوه انت سالت الدماء من كل مكان في وجهها ,,,ثم اتلمت الشركه علي رعد بس كلو كان خايف يقرب علي رعد علشان مش،،،،، بيرحم
نانسي :انا عملت اي يبه اهدا عليه يابيه ابوس ايدك انا معملتش حاجه
رعد بصوت اقوه من الصخر ,,,,
رعد :قولي مين شريكك قولي علشان ورحمت لانصاري لحرقق بنري انتي فهمه
نانسي بخوف :شريف يابيه هو الي عمل كده وقال انا يبت بحبك والكلام دا يارعد بيه
رعد :تعرفي انك حلو بس تمنك رخيص
ثم امسك جاسر بل مدعو عليه شريف. ثم ظل يلقمه في انفه حته أصبح الدماء تغرق ملابسه
رعد :الكلب دا يروح علي المخزان وتمضي بشيك حقه 10000 مليون جنيه وإذ مدفعش الفلوس يدخل السجان تمام
جاسر :حاضر يارعد
رعد بقوه وعصبيه :ام انتي معيه لحد منطلع علي القسم ونبلغ انك مختلاسه وكمان فتحه اكبر شقة دعاره تمام يادلوعه
Fresh BEC
كان قاعد رعد في المكتب بتعه منتظر المعلومات الذي سيجبها جاسر عن شريف ونانسي
جاسر :ايو يارعد البنت دي شغاله شغالنه حلو اووي شريفه وطهره كمان
رعد :بس كلامك ده شغاله ايه يعني
جاسر بضحك :شغاله في كباري راقصه صاروخ روسي
رعد تمام اوي وشريف الكلب دا شغل اي
جاسر : طبال الرقاصه ويلم الاجره
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
BEC
ثم راح الي قسم الشرطه واتحكم عليه بل السجان اربع سنين
وثم عاد إلي الشركه وقال لي الكل في الساحه
رعد علشان تعرفوا اي كلب هيعمل حاجه غلط في الشركه قسمن بالله ليكون يومه الأخير مفهوم
الكل :مفهوم يابيه
جاسر :انا خالص دمرت حيات شريف الكلب ورمته قدم مستشفي علشان يعلج جرحه
,,,,,,دخل مكتب رعد لانصاري ,,,,,,,
جاسر :خالص ياصحبي انا عيز اروح اتغدها في اي مطعم
رعد :طول عمرك بكرش هههه
جاسر :وانت طول عمرك عضلات
رعد :علي العموم انا رايح اتغدها
جاسر :فين
رعد :يخربت سالت امك مطعم سماك
جاسر :اووف مش بحب السماك انا والسماك بنكره بعض ام انت مقطع السمكه ودله
رعد :طول عمري يسطا طب اشوفك بعدن
في مطعم السماك
وبل تحديد دخل المطبخ الرئاسي لي الشيف
كانت ططبخ اسيل وهي تهمس بعض لاغني لاجنبيه وثم قالت رهف بت خطيبك براا
اسيل :كدابه
رهف :اهو
اسيل قالعت ملابس الطبخ ورحت عند خطيبها الذي يكون ابن عمها الوحيد
محمد :كل دا يا نن عيني مش قولت بدري علشان عزمك علي العشاء النهارده
اسيل :اصلا مش هينفع اسيب رهف علشان النهارده جي ضيف مهم جداا
محمد :بس انا خت إذن من رافت بنفسي
اسيل :حقيقي ياحبيبي طب يلا أسلم علي رهف لاول طب
محمد انحنه برأسه موفقه,,,,,
اسيل :قلبي عندك يارهف لزمن امشي علشان محمد عزمني
رهف :عادي يابت اخرجي وافرحي ياحبيبتي يلا
اسيل :طب حضن هتوحشيني
رهف :يابت نشوفك بعض بكره انشاء الله
ثم حضنتها صديقتها ورحالت مع خطيبها ,,,,,,,,
رافت :علي وصول لاستاذ تمام مش عيز اي غلطه فهمه
رهف :حاضر بس لاكل دا لي اتنين ودا وحد
رافت :بنت البيه جيه معه عندك منع
رهف :ابدان يااستاذ رافت
رافت :اوك
ثم بعد القليل من الوقت دلف الي المطعم رعد لانصاري ,,,
استقبله رافت ببتسمه
رافت :اتفضل يابيه
رعد :تمام يلا يالمار اتفضلي
ثم راحل رافت ودخل الي المطبخ علشان يحظر على رهف
رافت :يلا روحي شوفي اومر الاستاذ
رهف بضيق :حاضر رافت
رافت :انتي بتقولي رافت كده اه يازباله
بعد البيه يامشي ولله اخد حقي ثالت ومتالت علشان تعرفي مين لاستاذ رافت
كانت تقف اممها بكل وسمه وانوثته الطغيه
رهف :حضرتك تطلب اي
رعد :انا عيز سماك السلمون
رهف :تمام حضرتك والعسوله الصغير عايزه اي
لمار :انا عايزه سماك سندن (السردين)
رهف بضحك :اي
لمار :زي بابا
رهف :خالص فهمتك ياعصبيه انتي عايزه سردين صح
لمار قمات من مكنها ثم قبلت خدها بحب شديد
لمار :صح اسمك اي
رعد :لمار احنا مش جين نتعرف انتي فهمه يلا علشان المذكره تمام
لمار :حاضر يابابي
ثم دخلات الي المطبخ وظالت تبكي بشده علشان مش بتحب حد يقدم ليها اهنه
رافت :يلا يابت من هنا بس دلع النسوان
دا يلا لاكل بسرعه
رهف مسحت دمعه بطرف الملابس
وثم حملت لاطبق لاكل وحطتها علي الطربيزه بشكل مرتب
وهي كانت تشيل يديها كابت كوب الماء علي ملابس رعد لانصاري
رعد بعصبيه :انتي مجنونه اي الي عملتي دا انتي وحد هبله
رهف :يااستاذ دي كوبية مئه مش ماء نار تمام
رعد :اعتزري انتي فهمه اعتزري بسرعة
رهف :مش انا الي بعتزر من وحد مجنون انت مجنون ومغرور وخسره فيك البنت دي
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
يتبع الفصل الرابع اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية هوس عاشق"اضغط على اسم الرواية.
تعليقات
إرسال تعليق