Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبك احلى حاجه الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رحمة هاني

 رواية حبك احلى حاجه الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رحمة هاني 

رواية حبك احلى حاجه الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رحمة هاني

‏أنا من كتر غيرتي على حد بحبه ببقي عايز أخبيه جوايا، محدش يتعامل معاه غيرى، ولا حد يشاركني فيه ، ببقي عايزاه يتعامل مع الناس بإسلوب رسمي محدش ياخد عليه، ولا ياخد على حد غيري ، مش حب إمتلاك ، بس أنا طماع فى حبه ليا إني أكون عنده في كفة وباقي الناس دي كلها في كفة
أحبتك اكثر من ما ينبغي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وقفنا في الفصل اللي فات لما ياسمين لا
للأسف ماتت 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فهد كان مصدوم علشان ياسمين اللي ماتت على إيده، وكان عمال يحضن ياسمين، وعمال يعيط ويقول 

فهد: ياسمين يلا قومي ياسمين أنا بجد بحبك، وأنا اول مره احب حد كده، ياسمين علشان خاطري ياسميننننننن قومي يلا أنا بحبك 

فهد فضل يدور علي التليفون علشان يرن على آدم علشان يجي يخدو على المستشفى علشان فهد مش مصدق إن ياسمين ماتت حبيبة قلبه، ورن على آدم وبيقول 

فهد: آدم تعال على المكان اللي أنت عرفوا اللي أنا فيه بسرعة وهات معاك عربية إسعاف
ادم: بس في إيه يا فهد 
فهد: مش وقت الكلام ده تعالى، وأنا هقولك على كل حاجة، وهات معاك بودي جارد
آدم:حاضر يا فهد 

فهد فقل التلفون وفضل يبص على ياسمين وهي مش بتتكلام
ويعيط

(عند آدم في المستشفى)
آدم كان ريح لفهد فجأة باب المكتب بيخبط 

آدم: إتفضل.... هو أنتِ فيه إيه إنتِ كويسة
أروى بتعيط: هي فين ياسمين يا دكتور آدم أنا عماله أرن عليها مش بترد من إمبارح
آدم: معرفش يا أروى روحي عند مدام هالة شوفيها هناك 
أروى: وأنا رنيت على طنط قالت إن ياسمين في مستشفي خارج مصر، أنا خايفة يكون فهد عمل حاجه لياسمين 
آدم: ماتخفيش يا أروى ياسمين كويسة، وهي في مستشفي خارج مصر

وفجأة واحدة تلفون ادم رن كان فهد آدم رد بسرعة وكان السماعات مفتوحة

ادم:ألو يا فهد إنت كويس
فهد:يا آدم تعالى بسرعه ياسمين عماله 
تنزف يا آدم

آدم:حاضر أنا جاي

وقفل التلفون

أروى كانت بتعيط أوي وبتقول
أروى: ياسمين مالها إنت بتكذب عليا صح
آدم: أروي إهدي كده أيوا بكذب 
أروى بصوت عالي: إنت حيوان وأنا هوريك يا كذاب 
آدم: مين الحيوان ده يا بت 
أروى بيعيط: أنا آسفه يا آدم 

وفقدت الوعي

آدم: أروى إنتِ كويسة يا أروى 

راح جاب كاس ماء وكان قاعد على الأرض جنب أروى وشرّب أروى مايه، وأروى فتحت عنيها 

آدم: إنتِ كويسة يا أروى 
أروى: ايوا يا ادم ينفع أقول ليك حاجة
ادم: في ايه يا اروى قولي 
أروى: ينفع أروح معاك عند ياسمين 
بالله
ادم: أروى مينفعش والله 
اروي: آدم بليز بالله عليك

بعد حوار طويل بين آدم وأروى
في الآخر آدم خد أروى معاه وكان
في العربيى بتاعة آدم، كان بيسوق
بسرعه، وكان ماشي ورا آدم عربيات 
كتير إسعاف وبودي جارد
وفجأة واحدة وكان آدم بيسوق بسرعة أروى بتقول

أروى: آدم أقف على جنب عايزه  أرجع  
ادم: ايه بتقولي ايه يا روح أمك 
أروى: آدم أنا مش بهزر بجد أنا عايزه أرجع 
وفجأة واحده أروى رجعت🤮 على آدم

آدم بخوف: أروي هشششش أهدي بس إهدي كفاية انا معاكي إهدي يا أروى 

وفضل يمسح بوق أروى، وأروى كانت بتعيط

آدم: خلاص إهدي بقا يا قمر
أروى بتعيط: أنا آسفه يا ادم بجد متزعلش مني
آدم: عادي يا أروى حصل خير🙂

(آدم راح على المخزن )
آدم: يلا إنزلي
أروي:حاضر 

آدم كان وقف قدام المخزن وكان
بيكلم البودي جارد

عصام البودي جارد: حاضر ياباشا إحنا هنخش أول علشان نشوف لو في حد لسه جوه من العصابات
آدم: يلا الكل يشوف شغله

كل البودي جارد دخلوا وكان في صوت مسدسات وضرب نار

وأروى كانت خايفة من الصوت العالي، ومسكت آدم من الجاكيت 

آدم: ماتخفيش يا أروى أنا معاكي 
أروي: أنا خايفة على ياسمين أوي يا آدم 
آدم: ماتخفيش هي كويسة إن شاء لله 
أروى: يارب 

عصام البودي جارد: إحنا عملنا كل حاجه يا باشا مفيش حد جوا تاني 
آدم: تمام يا عصام 

آدم مسك أروى في إيده، ودخل المخزن، وشاف ناس كتير ماتوا 
وأروي كانت بتعيط، وخايفة أوي
وبعدين شافوا أوضه مقفول، ومسك المسدس وضرب على الباب، والباب إتفتح وأروى كانت بتعيط
أول الباب ما إتفتح شاف فهد شايل ياسمين، وياسمين عماله تنزف
آدم راح على فهد
آدم: في إيه يافهد
فهد:فين الاسعاف
آدم:برا 
أروي كانت واقفة مصدومة، وبتعيط
من اللي هي شيفاه وراحت ناحيه ياسمين بتقول
أروى:ياسمين يلا قومي مش هتسبيني يلا وعماله تعيط أوي..
ياسمين لا بالله اصحي يلا أنا بحبك مش هتسبيني زي ماما وبابا وأحمد يلا إصحي ياسمين 
يلا قومي علشان خاطري بلاش كده أنا كده هموت يلا ياسمين 
وفجأة واحد أروى فقدت الوعي

آدم:أروى إنتِ كويسة
آدم شال أروى ونيمها في عربية الإسعاف وكمان فهد شال ياسمين وكمان يوسف المصري

(وراحوا علي مستشفى فهد)

دخلت ياسمين غرفة العملية وأروى دخلت أوضة علشان تستريح 
ويوسف المصري كمان غرفة العملية
وفهد كان هيموت من الخوف على ياسمين، آدم قاعد معاه وفجأة واحد
الدكتور يطلع من غرفة العملية
ويقول

الدكتور: دكتور فهد الانسه ياسمين إحنا عملنا إنعاش للقلب والنبض
رجع تاني ألف مبروك
فهد: بجد والله هي كويسة
الدكتور: لا هي مش كويسة علشان خسرت دم كتير يادكتور هي ممكن تدخل في غيبوبه 
فهد: تمام يوسف المصري 
الدكتور:هو ممكن دخل في غيبوبه وممكن لا علشان هو مش خسره
دم كتير زي ياسمين 
فهد:تمام شكرًا يا دكتور
راح الدكتور مشي وياسمين لسه
في غرفة العملية

فهد:رنيت على الشرطة
آدم: آه يا باشا كل حاجة أنا عملتها
فهد: هما فين دلوقتي
آدم:براا المستشفى 
فهد: أنا في المكتب بتاعي خلي الشرطة تيجي على المكتب
آدم:تمام 

(راح آدم وراح فهد على المكتب)
في مكتب فهد كان في الظابط وآدم

فهد:أخبارك ايه يا حسام باشا
حسام:الحمدلله يا فهد
فهد:آدم هات الفديوهات  ومسجل بتاع يوسف المصري
آدم:حاضر 
راح عطاه لحسام وحسام شافه
وبيقول لفهد
حسام:اي دي كل دا احنا بندور على
الكلب دا من زمان
فهد:أي خدمه في المستشفى بتاعتي
حسام:شكرا يا فهد انا هعمل اللازم
فهد: تمام يا حسام
راح حسام نزل وجاب ناس كتير من الشرطة علشان يوسف المصري

(فوق في مكتب فهد)
فهد:فاكر عملنا اي علشان نجيب الفديوهات دي 
ادم:أيوه طبعا 

(فـلاش بـاااااااااااااااااكـ)
فهد كان واقف قدام المخزن اللي
فيه يوسف المصري
وكان معاه جاسر وياسر وكان بيكلم آدم في التلفون
فهد:إنت مجنون يا آدم إزاي أخش من فوق على المخزن
آدم: إسمع الكلام ياض إطلع فوق وادخل الأوضة وحط فيه المسجل كاميرا إشطا
فهد: ربنا يسترها اشطا 
دخل فهد زي ما آدم قال له
وحط الكاميرا والمسجل في الأوضه اللي كان هيدخل فيه إبراهيم ويوسف

ونزل بسرعه وخرج من المخزن

آدم:عملت ايه ياض
فهد:عملت اللازم
ادم:اشطا يلا أنا كمان شوية وأكون عندك سلام
فهد: سلام
فهد:يلا  يا جاسر إنت وياسر 

(بــااااااااااكــ)
فهد:دي انت طلعت مش سهل يا آدم
آدم:ايوه عارف
فهد: عملت اللي انا قولت عليه
ادم:آه ياباشا رنيت على عمر وقلت ليه كل حاجه ان أبوه لسه عايش
هما ممكن يكونوا في المستشفى دلوقتي
فهد:تمام انت عايز حاجه ورايا مشوار ضغنن كده
آدم:تمام ربنا معاك
فهد:خلي بالك من ياسمين تمام
آدم:حاضر في عيوني حبيبة أخويا
فهد:ههههههه فعلًا ياسمين هتجنني يا آدم أنا بحبها أوي
آدم:ياااه وأنا كمان بموت في أروى
أوي، ونفسي تكون معايا ومراتي
فهد:ان شاء لله يا آدم
آدم:ونعم بالله يلا ربنا معاك

خرج فهد من المستشفى وراح على
المخزن بتاعه وكان في المخزن جاسر وياسر وإبراهيم وسهر 

فهد:جاسر فين الكلاب دول 
جاسر:جوا مع ياسر
فهد دخل شاف إبراهيم مشوه ومتبهدل ضرب وسهر كانت مضروبه
هي كمان

فهد:أخباركم إيه ياكلاب أنا هوريك بتكذاب على فهد حسين العربي إزاي 
إبراهيم:لا يا باشا ونبي لا أنا معملتش حاجه دا يوسف المصري
فهد:لا والله يا زباله

فهد فضل يضرب في إبراهيم لي حد كان هموت في إيده ودخل حسام
حسام:كفايه يا فهد كده سيب اب8راهيم

فهد بعد عن إبرهيم

فهد:خد الزباله دي من هنا يا حسام
حسام:ماشي

حسام خدا إبراهيم على قسم الشرطة

(في مخزن فهد)
فهد:إيه رايك يا سهر في اللي بيحصل دلوقتي
سهر:منك الله

فهد ضرب سهر بالقلم على وشها

سهر:انت ملكش حق إنك تضربني 
فهد:ليا يا عاهره تعرف انا كانت بكره الستات أوي عارفه ليه علشان كانت فكر كل الستات كده زيك يا زباله بس للأسف أنا غلط علشان ياسمين دي ملاك مش زيك خلاص يازباله
سهر:بس مين ياسمين الزباله دي انا أنضف منها 

فهد ضرب سهر بقلم تاني وبيقول

فهد:فعلا بين يازباله انتي بنت غير شرعية عارفه يعني ايه يعني انتِ زبالة انتِ وأمك انتِ عرفه مكانك فين ياسهر في السجن معاه الناس الزباله اللي زيك
سهر بضحك:وانت هتعمل اي علشان
تسجني يافهد معاك دليل 
فهد بضحك:ايوه طبعا يا سهر يا زباله
سهر:وهو اي بقا
فهد:فكر اليوم اللي كنتي في(night club)لما شوفتك مع
الراجل اللي كان معاه طفل ضغير
ولما انتي أخدي الطفل دا واديتي الراجل دا فلوس يا زباله عارفه انتي عملتي بيه إيه علشان خدي أعضاء الطفل فاكره ومعايا مسجل وفيديو لكل دا يا زباله بس أنا مش هوديكي السجن علشان انا اللي هموتك بإيدي يا زباله 
سهر:خلاص ياباشا بالله عليك هسمع الكلام بس متعملش كده

فهد مسك المسدس وضرب سهر بالنار وسهر ماتت

فهد:جاسر اخلص من القرف دا
جاسر:حاضر ياباشا

راح فهد المستشفى علشان يطمن على ياسمين

عمر:شكرًا بجد يامستر فهد على اللي انت عملته مع ياسمين بجد شكرًا

فهد:عادي ياعمر إحنا اخوات ماتقولش شكرًا تاني
عمر:حاضر يامسترفهد
فهد:تمام هي ياسمين عامله ايه دلوقتي
عمر:الدكتور بيقول ان هي في المراقبه 24 ساعه وبعدين هيقول هي كويسه ولا لا
فهد:تمام
هاله: شكرا يادكتور فهد بجد كان زمان يوسف عمل حاجه لياسمين لو مكنتش موجود شكرًا
فهد:عادي والله متخفيش هي كويسه ان شاء لله
هاله:بإذن الله
فهد:تعال ياعمر عايزاك في حاجه
عمر: تمام يا مستر فهد

(فهد طلع المكتب وعمر كمان)
فهد:أنا اول مرة اكلمك في الموضوع دا بس انا عارف اني انت بتحب وعد أختي وهي كمان بتحبك أوي 
عمر: والله أنا ماعملتش حاجه غلط يا مستر فهد
فهد:اهدى كدا أنا ماقولتش كده في ايه ياض انت هتكون جوز أختي
عمر:شرف ليا والله
فهد:ماشي وانا موافق يا عمر وهي كمان موافقه اياك تزعل وعد في يوم علشان هي أختي الوحيد وأنا بمووت فيها
عمر:والله في عيني يا مستر فهد
فهد:تسلم بس قول فهد بس تمام
عمر:تمام يافهد
فهد:أنا كمان بحب أختك ياسمين وبموت فيها أوي موافق تجوزني أختك ياسمين
عمر:هو طبعًا انا موافق بس ياسمين مش عارفه
فهد:على بركة الله سيب ياسمين ليا أنا تمام
عمر: تمام يافهد ربنا معاكم يارب
فهد:يارب

(في مكان آخر عند آدم في غرفة أروى)
أروى كانت بتفتح عينها 
آدم:ألف سلامة عليكي يارب
أروى:  الله يسلمك يا آدم هي ياسمين عامله ايه دلوقتي
آدم: الحمدلله كويسه هي في غرفة
المراقبه 24 ساعه وان شالله هتكون كويسة 
أروى: يارب انا هروح اشوف طنط 
آدم: لا مينفعش انتي لسه تعبانة
اروي: لا مينفعش أسيب طنط لواحدها 
آدم: تمام يا أروى اللي يريحك 
اروي: شكرًا يا آدم 
آدم: مفيش شكر بينا تمام 
اروي: تمام 

اروي راحت عند غرفة المراقبه وكان في هاله وعمر

هاله:حبيبتي عامله اي دلوقتي انتي كويسه
اروي:اهدي ياطنط انا كويسه الحمدلله 
هاله:يارب دايمًا شوفتي أبو ياسمين اعمل اي في بنتو
اروي:معليش ياطنط هو اتسجن
هاله:احسن 

ومره اسبوع وياسمين لسه في غيبوبه واروي كانت بتروح الجامعه علشان خلص هتخرج دكتوره هي وياسمين وهاله مكنتش بتمشي من المستشفى وعد كانت بتجي تشوف
ياسمين بعد ما الكل عرف اني فهد بيموت في ياسمين اوووي
وكمان عملوا ماعاد لي الفرح بتاع ياسمين وعد بعد ام مطفوق من الغيبوبه 

(في الجامعه عند اروي)
اروي كانت مسكه الفون وبتقول
ليه مرنتش عليا يامجهول بقالك اسبوع ومش بتسال عليا انا تعبنه اوي

(وراحت علي البيت بتاعه)
اول مدخلت البيت جريت علي الحمام بترجع اووي ومسكه بطنه
وبعدين اروي خاف اوي ونزلت الصيدليه وجبت اختبار حمل
وطلعت تاني البيت ودخلت الحمام وعملت اختبار الحمل  وخرجت من
الحمام ومسك شريط الحمل وبتعيط
اوووي وبتقول
اروي:ازي دي ازي انا هتجنن

وفجأة واحد الباب بيخبط
اروي راحت فتحت الباب شاف ادم
وخبت شريط الحمل علشان ادم

ادم:مالك بتعيط ليه يااروي في اي
اروي:اتفضل يادكتور ادم
ادم:شكرا 

(ودخل ادم)
اروي:تشرب اي يادكتور ادم
ادم:ولا حاجه جاي اتكلم معاكي في موضوع
اروي:اتفضل يادكتور ادم
ادم:فكره المجهول اللي بيكلمك دا انا بااروي
اروي:ازي دي 
ادم:دا رقمي يااروي وانا المجهول وانا اللي كانت بصاحكي علي الجامعه يااروي اروي انا بحبككككك
وبعشقك اووي بجد
اروي بعيط:صراحه وانا كمان اول مره شوفتك فيها وانا بحبك اوي ياادم بس الوقت اتاخر اوي علي الكلام دا علشان انا حمل
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


يتبع الفصل الثالث والعشرون اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حبك احلى حاجه "اضغط على اسم الرواية




reaction:

تعليقات