رواية حبك احلى حاجه الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم رحمة هاني
رواية حبك احلى حاجه الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم رحمة هاني
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
لو كان ينفع نختار نحب مين
ف اكيد كنا هنختار اللي بنضحگ معاه من قلبنا ، اللى مفيش بينا تكلف أو تمثيل ، اللى عنينا بتلمع أوي من الفرحة وبنكون متطمنين لوجوده .. عارفين وحاسين بخوفه علينا طول الوقت في كل فعل ورد فعل ، أكيد هنختار اللي مبيتأخرش علينا في اي حاجة واللي ممكن يخطف من وقته ولو دقايق يشوفنا فيها .. هنختار اللي لما نبص ليه بنحس اننا بنشوف نفسنا في مرايه ، هنختار اللي يحسسنا انه فخور بينا وبنجاحنا .. اللي بيشجعنا من قلبه ، هنختار الإنسان اللي بيدينا أمل في بكرة وبيدوقونا الحب اللي اتمنيناه ..♥️
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وقفنا في الفصل اللي فات لما
كانت ياسمين بتقول لي الباشا انت عايش
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ياسمين بصدمه: انت عايش
الباشا:اه عايش مش فرحانه لا اي يابنتي
ياسمين:ازي انا مش فاهمه حاجه خالص
الباشا:حبيبتي يابنتي هنعمل العمليه وقولك كل حاجه تمام ياقلب بابي
ياسمين:اخرس انت مستحيل تكون اب يايوسف المصري انا بكره
انت عملت اللي انت موت وانا كانت ضغيره انت مفكرتش في ماما عاشت ازي من غيرك انا عيزه اعرف حاجه واحده وبس وانا هوافق علي العمليه انت ليه عملت كدا قول ياستاذ يايوسف مصري
يوسف ابوه ياسمين: انا عملت كدا علشان الفلوس ياسمين علشان مكنش معنها فلوس بفكر لما كنتي تعبانه ومكنش معايا فلوس كنتي هتموتي مني فكره بس استلفت فلوس كان زمانك مش معنهاا
وانا لسه بحبك ياسمين انتي وهاله وعمر وهرجع ليكم كمان ونعيش مع بعض ياحبيبتي
ياسمين في الوقت دا مكنتش عارفه تصدق كلام يوسف وكانت بتعيط اوي
وفجأة واحد دخل ابراهيم بيقول لي يوسف
ابراهيم: تعالي ياباشا ضروري
الباشا عرف اللي ابراهيم مينفعش يتكلم قدام ياسمين يوسف راح مع ابراهيم
كانت سهر وقفه مع ياسمين بضحك
عليه
ياسمين:انتي هبله بضحكي علي اي
سهر:ولا حاجه ياقمر
ياسمين:والله فهد مش هيسيبك ياسهر يازباله
سهر بضحك:لا بجد ازي عرف مكانك ياقمر زماان فهد بيموت
ياسمين:انتي عملتي اي في فهد هاااا
سهر: حطيت لي حبيب قلبك سم
في الخمره هههههه
ياسمين:انتي كدابه صح
سهر:وهكدب عليكي يااختي
ياسمين:انتي كدابه وانا مش هصدق
ياسمين مسكت كاس ازاز وضربت سهر علي رأسه
سهر:ااااااااااااه يامجنونه اي اللي انتي عملتي دا
وفجأة واحد سهر فقط الوعي
ياسمين بصت علي ايده اللي كله دم وخافت اوي
وخرجت من الاوضه اللي زي غرفت العملية
وكانت مشيها بس شفت باب الأوضة مفتوح وفضلت تسمع كلام يوسف وابراهيم
يوسف:في اي ياابراهيم الحاجه ضروري
ابراهيم: شحنت العضاء البشرية لسه
موصلتش ياباشا
يوسف بصوت عالي:ازي دا انت بتهزر
ابراهيم:لا والله ياباشا كمان شحنت
المخدرات لسه موصلتش برضو
يوسف:انت بتستعبط صح ازي
رن علي صحب الشحنة شوف الشحنه وصلت ولا لا اتحرك
ابراهيم:بس ياسمين والعمليه بتاعت حضرتك ياباشا
يوسف:متخفش ياابراهيم انت دراعي اليمين وانت عارف متخفش وانا هخلص من ياسمين واجي تمام
ياسمين كانت بتسمع كلام يوسف وابراهيم وكانت خايفه من أبوه زي
هو كدا وعضاء والمخدرات وياسمين
كانت راح تمشي وخبط في التربيزه
وعملت صوت عالي
يوسف:اي دا ياابراهيم انت اللي عملت كده
ابراهيم:لا ياباشا صوت من بره
يوسف وابراهيم طلعوا علشان يشوفها اللي صوت اللي بره
يوسف طلع شاف ياسمين بصه ليه
وبتعيط
يوسف:تعالي يلا ياحبيبتي
ياسمين: بعد عني انت فاهم ياراجل
انت
يوسف:مالك ياحبيبتي أنا ابوكي ياسمين:لا انت راجل ابويا مات من زمان يايوسف المصري انت خساره فيك اسمك يوسف المصري انا بكره اوي تعرف انا كانت كل يوم اروح الجامعه علشان حلمك اني بقا دكتوره صح كانت بقا تعبانه واروح الجامعه كل يوم وكانت محجوز في
المستشفى وهربت من المستشفى تعرف ليه علشان اروح الجامعه
علشان كل يوم افتكر اكلمك وانت بتقول ليه ماما انا نفسي اشوف ياسمين دكتوره وعمر محامي
انا بكرهك بكرهكككككككك تعرف ماما كانت عمله اي انت اصلاً تعرف اي حاجه عني وعن ماما او عمر
لا طبعا مش همك غير يكون معاك فلوس وبس انت انسان مقرف اوي يايوسف المصري
راح يوسف ضرب ياسمين ب القلم علي وشها
ياسمين بعتيط:انت اصلا ملكش حق تضربني كدا انت فاهم هو انت كدا مفكر نفسك راجل لو ضربتي يايوسف المصري مفيش راجل بيسبب مرتوا وعيالها من غير م
يسال عليهم عايشين او ماتوا
انت مش راجل يايوسف المصري
يوسف:انا هوريكي الراجل بيعمل في
اي في بنته
يوسف فضل يضرب في ياسمين جامد وياسمين عماله تعيط ب صوت عالي
يوسف:ابراهيم جهز اوضه العمليه يلا
ابراهيم:تمام ياباشا
راح ابراهيم يجهز الاوضه شاف سهر وقعت علي الارض
ابراهيم:سهر مالك اقومي من اللي
عمل فيكي كدا هااا
سهر بوجع:ياسمين هي فين اوعا تكون هربت
ابراهيم:لا متخفيش انا سيبها هي مع الباشا يلا قومي علشان نروح ل الباشا
سهر:يلا
ابراهيم:يادكتور ويادكتوره يلا علشان العمليه
الدكتور والدكتوره:حاضر
يوسف:عملت اي ياابراهيم
ابراهيم:انا جهزت كل حاجه اتفضل ياباشا انت وياسمين على الاوضه العملية ياباشا
يوسف:تمام
راح يوسف وياسمين علي الاوضه
وياسمين مكنتش عارفه اي اللي بيحصل واي دا وكانت بتعيط وبس
مش بتكلم خلاص
وراحت الدكتوره نيمته علي السرير
علشان تعمل العمليه
ونفس الحكاية برضو يوسف راح نام علي السرير.علشان العمليه
الدكتور:حضرتك ياابراهيم مفيش بنج
ابراهيم:اعمل العمليه كدا ويلا
الدكتور:بس ممكن الباشا يستحمل
بس البت لأ دي شكلها ضعيف جدا
وممكن تموت في العمليه،،،،،
يوسف:ماشي عادي هي اصلان هتموت صلان اذا مامتش انا اللي هموته
ياسمين كانت سمعه كل كلمه هو بيقولها وبتعيط
بدا العمليه والدكتور فتح بي المشرط بس ياسمين مكنتش حاسه
بي حاجه غير هي بتعيط وبس
وفجأة واحد دخل فهد وجاسر وياسر وكان ماسك كل واحد منهم مسدس
فهد:اي اللي بيحصل هنا ياوفد منطق ياابراهيم مش انت اللي الوفد
ياسمين سمعت صوت فهد فرحت اوي علشان فهد الواحد قادر يخش المكان دا و يخاطر بحياته علشان ياسمين
ابراهيم:انت عيز اي يافهد
فهد:لا ولا حاجه ياقمر بس انا عيز اعرف حاجه واحده بس انت ليه عملت كدا قولت اللي انت الوفد ليه ولا دي خطه جاسر ياسر هاتوا الكلب دا
جاسر:حاضر ياباشا
فهد:وانتي ياسهر
سهر:انا اي ياباشا هو اللي خطفتي مع ياسمين
فهد بضحك:لا والله انتي لسه متعرفيش مين فهد حسين العربي
سهر: ليه ياباشا كدا
فهد:علشان السم اللي في المشروب
سهر بتوتر:انا معملتش حاجه ياباشا
فهد بصوت عالي:وحده زيك عادي تكذب يازباله
سهر بصوت عالي:ايوه انا اللي حطيت السم في المشروب اه انا
فهد:ومين قالك تعملي كدا ياسهر
سهر بصوت عالي:بابا هو اللي قالي اعمل كدا علشان اخليك معايا انا وتسيب ياسمين علشان بابا يعرف يخد ياسمين معاه علشان العمليه بتاعت بابا
في الوقت دا ياسمين نزل عليه الكلام زي الصدمه
ياسمين بتعب:انت كمان اتجوزت علي ماما انا بكرهك ااااااااااااااااه
الدكتور:حضرتك بلش كلام علشان اعرف اكمل العمليه
سهر بصوت عالي:ايو انا أختك ياقمر بس مش شرعية
ياسمين كانت سمعه كلام سهر وبتعيط اوي
ياسمين بوجع:كمان مش بنت شرعية
انت زباله اوي يايوسف المصري انا بكره اسمي علشان مرتبط بي اسمك
بكرهكككككك اااااااااااااااااه
فهدسمع ياسمين بتوجع راح لي ياسمين بيقول
فهد بهدوء: متخفيش ياسمين انا معاك مش هخلي حد يعملك حاجه علشان انا هطلع من هنا انا وانتي
ياسمين بتعب: انا بتوجع مش قادر
اااااااااه
فهد كل ماسمع صوت ياسمين وهي
بتقول اااااااااه كان هيتجنن
بس كان لزمن يكون قوي علشان يعرف يخرجو من هنا
فهد: متخفيش ياسمين انتي كويسه
فهد بصوت عالي:جاسر ياسر خدو ياسهر وابراهيم علي المخزن
جاسر:تمام ياباشا بس انت هتفضل هنا لوحدك
فهد:جاسر اسمع الكلام ويلا من هنا
وخد سهر وابراهيم يلا
جاسر: حاضر ياباشا
جاسر كان مشي من هنا بس مره وحده فهد قال
فهد:استنه ياجاسر
فهد مشي من نحيت جاسر وضرب
سهر بي القلم علي وشها
سهر بعصبيه:انت انسان زبالة
فهد بضحك:انا اللي زباله برضو يازباله جاسر خد الزباله دي من هنا
وانا هاجي وراك
جاسر:تمام ياباشا
فهد:ياسر خلي بالك من الوسخ دا
ياسر:تمام ياباشا
(جاسر وياسر مشيوا)
فهد مسك الدكتور زق على الارض
فهد:ياسمين انتي كويسه
ياسمين مكنتش قادره ترد عليه
ياسمين بصت ليه فهد وضحك
فهد:متخفيش مش هيحصلك حاجه وانا معاك
ياسمين مسكت ايد فهد وعيطت
فهد:متخفيش مش هخلي حد يعملك حاجه
فهد بص علي الجرح اللي على جنبها و كانت بتنظف
راح فهد مسك الدكتور من الجاكت
قول
فهد:انت عملت اي
الدكتور:انا لسه معملتش حاجه علشان حضرتك جيت
فهد ضربه بي القلم علي وشي
فهد بصوت عالي:انا هوريك يوسف المصري هخلي تموت علشان اللي انت عملتو في ياسمين وكانت عيز
تمضين على شيك بمليون جنيه في الاوراق بتاعه الشركه يلا يا اصلا شركه الوفد اللي هو ابراهيم طبعا
صح يازباله
يوسف:ايوه انا اللي عملت كده يافهد علشان انا بكرهك وانت ضغيره
علشان ابوك انا كانت بشتغل معاها
وكان عملني خدام عندو علشان كدا
انا هموتك يافهد حسين العربي
فهد:دا انا اللي هوريك هعمل اي فيك علشان اللي انت عملتوا في ياسمين وشيك بمليون جنيه
راح فهد فصل يضرب فيه يايوسف المصري لحد كان هيموت في ايدوا
ياسمين بتعب:خلاص يافهد ونبي هيموت في ايدك
فهد:اخرسي ياسمين علشان دا هيموت علي ايدي
ياسمين: لا ونبي سبه ونبي
فهد مردش علي ياسمين وفضل يضرب في يايوسف المصري لحد كان هيموت خلاص راحت ياسمين قامة من علي السرير وجريت وقفت في أقدام فهد وقالت
ياسمين:خلاص ونبي بقا سبه
فهد مقدرش يشوف ياسمين وهي بتعيط كدا راح ساب يوسف المصري وراح حضن ياسمين اوي وكانت هي بتعيط اوي
ياسمين:ليه كل دا يافهد يحصل ليه
بابا بيكرهني كدا
فهد:هشششش انا معاك متخفش ياسمين
فهد بص ليه يايوسف المصري وقال
فهد: انا هوريك يايوسف المصري
يوسف المصري: انا هوريك يافهد حسين العربي وانتي ياسمين انا هوريكي انتي واخوك وامك
ياسمين بتعت:انت متقدرش تعمل حاجه ليه ماما ولا عمر انت فاهم يايوسف
يايوسف: لا ياعسليه انتي اصلان مش هتعرف تخرجي من هنا علشان الرجاله مش هتسيبك علشان العمليه بتاعتي علشان انا اللي باشاا
هنا وفضل يضحك
راح فهد مسك المسدس وضرب يوسف في راجله
ياسمين:لا يافهد ونبي
فهد:انا اللي هموتك يايوسف قبل ماحدا يقرب من ياسمين انا اللي هموتك وهتشوف ويبقا مفيش عمليه بقا
راح فهد ضرب بي المسدس علي قلب يوسف المصري
وياسمين كانت مصدومة علشان اللي هي شيفه قدامها
فهد:ياسمين انتي كويسه
ياسمين بصدمه:اه كويسه بس انت ليه عملت كدا
فهد:هو بيكرهك ياسمين
ياسمين:اه معاك حق يافهد انا بكرهه اوي وهو كدا كدا مايت
ياسمين فجأة واحد بقيت تتوجع جدا ومسكت في ايدا فهد
فهد:مالك ياسمين في اي
ياسمين بتعب:انا مش قدره ااااااااااااااااااااااااااه
فهد:هشششششش اهدي يلا تعالي ياسمين
ياسمين وقعت علي الارض وعمله تعيط اوي
فهد:ياسمين مالك
ياسمين:بموت مش قدره
فهد:بعد الشر عليكي
ياسمين فضلت مسكه ايدا فهد اوي
بتقول
ياسمين:فهد انا بموت انا عيزه اقولك علي حاجه قبل ماموت
فهد كان مصدوم: متخفيش مش هيحصلك حاجه ياسمين بس الباب مقفول هنخرج ازي قوليه ياسمين في اي
فهد شال ياسمين علي راجله
ياسمين: فهد خالي بالك من ماما ونبي وعمر
فهد:في عيوني ياسمين امك زي امي بي ظبط
ياسمين بتعب:وعمر بيحب وعد من زمان اوي خالي يتجوز وعد يافهد
وعد بتموت في عمر
فهد:حاضر من عيوني هيبقا احلي فرح في القاهرة
ياسمين:مش عارفه اقولك اي بس شكرا يادكتور فهد
فهد:مفيش شكرا ياسمين عادي انا عرف اللي وعد بتحب عمر علشان كدا خليت عمر يوصلها علي البيت
ياسمين مكنتش قادره خالص مكنتش قادره تخد نفسه وفقلت عينه وماتت
فهد:بحبك ياسمين مش كل مره كدا
فتحي عيونك اللي بعشقه مش هيحصل حاجه وده وعد من فهد حسين العربي ياسمين لا ونبي اصحي يلا ياسمين انا بحبك❤ وبموت فيكي اسف علي اللي عملتوا معاكي ياسمين اصحي ونبي انا بحبك اوي ياسمين مقدرش اعيش من غيرك
بحبكككككككككك
بس ليه الأسف ياسمين ماتت بعد مافهد أعترف بحبه لي ياسمين 😔😭😭😔😱
يتبع الفصل الثاني والعشرون اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حبك احلى حاجه "اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق