Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبك احلى حاجه الفصل العشرون 20 بقلم رحمة هاني

 رواية حبك احلى حاجه الفصل العشرون 20 بقلم رحمة هاني 

رواية حبك احلى حاجه الفصل العشرون 20 بقلم رحمة هاني 

للاسف اكبر غلط بيقع فيه الشخص الي بيحب من طرف واحد هو انه بيترجم كل افعال الشخص الي بيحبه على انها حب متبادل منه بردو ، يعني لو سأل عليه او بيطمن عليه يقول ده كده بيحبني ، لو الشخص اتحمقله ف موقف ووقف جانبه يقول اهو بيحبني ، لو جه طبطب عليه وهو زعلان وحاول يخرجه من المود يقول عليا الطلاق بيحبني 

عادي وطبيعي انك تحب حد مش بيحبك لانه غصب عنك لكن الكارثة انك تضحك على نفسك وتقنعها انه هو كمان بيحبك .. الحب علاماته واضحة اوووي لو ملقتهاش انسحب بسرعة
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ•••
وقفنا في الفصل اللي فات لما
كانت ياسمين بتهرب من الشقه بتاعت فهد 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في مكان مظلم امام عماره كبيره كان واقف شخص يتحدث اللي الهاتف وكان واقف جنبه عدد كبير من الرجاله كثير

شخص:احنا وقفين ياباش متخافش

الرجال الذي يكلم الشخص:ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

الشخص:حااضر ياباش اول منشوف
حاجه كدا او كدا هرن عليك ياباشا

الرجال الذي يكلم الشخص:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

الشخص:تمام يا باشا احنا مقربين المكان كله

الرجال الذي يكلم الشخص:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

الشخص: انشاءالله العملية هتنجح يا باشا وهتقوم ب السلامة

الراجل الذي يكلم الشخص:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

الشخص:تمام يافندم سلام

الرجال الذي يكلم الشخص:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(في بيت يوسف المصري)

كان قاعد عمر مع هاله وطمنهه
علي ياسمين وقالها اني ياسمين راحت مستشفى خرج القاهره
راحت هاله علشان تنام واح عمر علي الاوضه علشان ينام
بس قبل مينام رن علي وعد

وعد:الو يابيبي 
عمر: بطمن عليكي يامراتي المستقبليه
وعد:انا كويسه الحمدلله ياقلبي انت اخبارك اي ياحبي
عمر:والله كويس واول مسمعت كلمت ياحبي عيز اجي اخطفك 
وعد:انا خفت منك ياعمر
عمر:ليه ياقلب عمر
وعد:علشان انت مجنون ياحبيبي
عمر:تعرفي انتي هبله بس شاطره
علشان قولتي ياحبيبي مكنتش هاسكت والله علي كلمت مجنون بس يلا علشان بموت فيكي 
وعد:وانابحبك اد البحر والله ياعمر
ربنا يخليك ليايارب تكون اجمل عريس يارب
عمر:حبيبتي ياوعد انا بحبك اكتر والله ربنا هيخليني اجمل عريس ازي وانا لسه متجوزتش ياوعد
انا عيز اتجوزك ياوعد قولي ليه طنط اسماء 
وعد:حاااااضر ياعمر هقول ليه ماما 
بكره
عمر:بجد والله
وعد:وعد ياقلبي هقول ليه ماما
اشطا
عمر:اشطا ياوعد بحبككككككككك❤
وعد:انا اكتر والله
عمر:حبيبتي ربنا يخليكي ليا يارب يلا تصبحي علي خير ياقلبي علشان بكره يوم طويل اوي 
وعد:اوكي يابيبي تصبح على خير ياقلب وعد

راح عمر في النوم

(في فيلا ادم ويوسف)

كان ادم ويوسف بيتكلموا علي الوفد ليه قبل بي كل حاجه بسرعه
كدا 

يوسف:معاك حق ياادم الوفد دا وراء حاجه
ادم:انشاء الله هنعرف عن قريب
يوسف:تمام انا عايز انام منمتش من الصبح صحي الساعه 6 باااي 
ادم:سلام تصبح على خير يامجنون
يوسف:وانت من اهل الخير يارب

راح يوسف الاوضه علشان ينام
راح ادم هو كمان علي الاوضه
علشان ينام

(في بيت اروي محمد محمود)

كانت مسكه التلفون بتلعب عليه
مره واحده التلفون رن

اروي:الو يامجهول اخبارك ياجدو
المجهول: الحمدلله بخير ياقلب جدو
اروي:يارب دايما
المجهول:انا وانتي ياجميل
اروي:يارب ياجدو انت لسه منمتش ليه يامجهول
المجهول:علشان مش هعرف انام اللي مسمع صوتك ياروي يامزه
اروي:ليه يامجهول انا عيزه اعرف بليز
المجهول:هتعرفي بس مش دلوقتي طمنيني عليكي عملتي اي النهارده
في الجامعه
اروي:بص يامجهول انا معملتش حاجه بس عادي يعني دكتور ادم البارد طلبت منه يشرح الدارس تاني بس كان بارد
المجهول:عيب يااروي تقولي ليه دكتورالجامعه كدا 
اروي:استني وكمان كنت هقع بس هو مسكني يامجهول
المجهول:يااااا علشان ادم بيحبك صح علشان مساءك علشان ماتقعيش 
اروي:مش عارفه والله يامجهول بس
ادم مستحيل يحبني دا مغرور والله
المجهول:ليه بس مغرور
اروي:علشان انا بحسو هو متكبر ومغرور من اول يوم في الجامعه قل اي تلفوني يااروي اتكسر
المجهول:هههههههه بجد هو كل ميشفك يقول تلفوني اتكسر
اروي:ايوه ياجدو
المجهول:حبيبتي ياتيتا
اروي: اتلم ياجدو
المجهول:يلا نامي علشان عندك جامعه 
اروي:اوكي يامجهول تصبح على خير
المجهول:وانتي من اهل الخير ياقلبي
وبعدين اروي نامت

(في العماره بتاعت فهد)

كان في صوت عيط كثير
كانت ياسمين تبكي كثير من اللي حصل لم شفت فهد دخل البيت معاه فتات ياسمين بتقول وهي تعيط ازي الوحش ده يعمل كده اي القرف ده اي القرف ده بنت فهد دا مستحيل يكون دكتور دا وحش انا عيزه امشي من هنا بقا اووووووووف بقاا أنا مستحيل اسكت علي المهزله دي انا لزمن اروح اكلم فهد علشان امشي من هنا اي دا ياسمين الهبل ده انتي بتكلمي نفسك 

ياسمين راحت علي الاوضه اللي فيها فهد 
ياسمين: فهد افتح الباب لوسمحت بليز
فهد: امشي من هنا علشان متكنيش مكنها تمام 
ياسمين بتوتر: افتح الباب انا مش خيفه منك تمام انت بس في نظري  وحش مش دكتور 

في الوقت ده فهد اتعصب من كلام ياسمين اوي وخلص اللي كان بيعمله وراح فتح الباب وياسمين كانت قاعده علي الارض وعماله تعيط وصوت العيط اوي

فهد: انتي عيزه اي انا عيز اعرف اتتي عيزه هااااا انتقى هااااااا 
ياسمين بعيط: انا عيزه امشي من
تمام
فهد بصوت عالي: مفيش خروج من
هنا تمام
ياسمين بعنيد: انا هخرج من هنا يافهد
فهد بعصبيه:هنشوف ازي عرفتي تطلع من هنا علشان هيكون اخر يوم في حياتي 
ياسمين بعنيد: ماشي هنشوف بس انا هوريك ازي همشي من هنا
فهد بصوت عالي:تمام ياست ياسمين
ياسمين بصت ليه بقرف راح تمشي
علي الصالون سمعت حد بيندي عليه
ياسمين: يانعم
الفتاة:انا سهر ياحبيبتي 
ياسمين بقرف: تمام عيزه اي مني يامش محترمه
سهر: ليه يااختي هو انا عملت اي لسمح الله 
ياسمين بقرف: انتي انسانه زباله اوي ازي تعملي كدا مع فهد
سهر: يا حبيبتي دا عادي دا شغله
ياعسليه 
ياسمين بقرف:هو دا انتي مسميه شغل دا انتي مقرفه اوي
سهر:ياعسليه هو انتي مجربتيش ولا اي
ياسمين:اخرسي انتي فهمه انا مش زيك ومستحيل بقا زيك انسانه يازباله
سهر بضحك:انا اي يابت انتي هههههههههه والله انتي لسه زغيره علي الكلام دا
ياسمين بصت ليه بقرف ومشيت 
راحت علي الصالون 

ياسمين قعد تفكر ازي تهرب من هنا 
وفهدالبيت
قاعد في الاوضه بتاعتوا
علشان كان تعبان من الشغل في المستشفى والشركه
وسهر كانت في البلكونه قاعده
والساعه كانت ( 4 الفجر)
وياسمين كانت لسه منمتش علشان بتفكر ازي تهرب من هنا وياسمين
جاله فكره ازي تهرب من هنا مش
هتعرف تطلع من الباب
وجاله فكره انها تنط من البلكونه علشان فهد ميعرفش اني ياسمين هربت من البيت
وسهر دخلت من البلكونه علشان تنام شويه مشهتعرف تنزل من هنا علشان فهد مالش لي سهر علشان تمشي
وراحت ياسمين البلكونه وكانت خايفه تنط علشان هي في الدور4
بس ياسمين وفقت علي السوره علشان تنط وكانت خايفه اووي بس 
نطيت من البلكونه ونزلت الشارع الأمن شايفه هي كانت بتنط الامن
رن علي فهد وفي الوقت دا ياسمين كانت هتمشي بس في حد خطفه وياسمين كانت بتعيط 
الشخص الذي خطف ياسمين
كان بيكلم حد في التلفون
في الوقت دا فهد نزل متعصب اوي من ياسمين علشان هربت مسمعتش كلام فهد 

فهد:هي فين ياسمين هاااا
الامن: هي كانت هنا بس في حد
خطفه بي عربية كبيره جدا 
فهد:زاي دا هاا
الامن: مش عارف والله ياباشا
فهد:شفت نمرت العربيه 
الامن: اكيد ياباشا الكميرا مسجله كل حاجه
فهد:في سنيه تجيب رقم العربيه 
الامن:تمام ياباشا

بعد وقت طويل كانت ياسمين في مخزن في الصحراء
وكانت مربوطه في الكرسيّ 
وفجأة وحده دخل راجل عليه
ياسمين: انا فين وانتوا عيزان مني اي
الراجل: متخفيش ياقمر
ياسمين:رد عليا انت جبتني هنا ليه
الراجل: علشان عيزك في حاجه ياقمر
ياسمين بعيط: وانا عملت اي غلط علشان تخطفني هاا
الراجل:هتعرفي بس مش دلوقتي ياقمر

الراجل طلع ليه الباشا اللي كان بيكلمها في التلفون اللي كانوا مقربين العماره بتاعت فهد
الباشا: عملت اي ياابراهيم
ابراهيم: هي عيزه تعرف انا خطفه ليه 
الباشا: مش دلوقتي ياابراهيم 
ابراهيم:تمام ياباشا 
الباشا: هي فين الراجله 
ابراهيم: في الشحنه اللي بتاعت العضاء البشرية
الباشا:تمام جهزوا ليه العمليه النهارده هنا
ابراهيم: ياباشا أنت متاكد اني العمليه هنا 
الباشا: اه هنا تمام جهز انت بس لي العمليه 
ابراهيم:تمام بس هي البنت تعرف نها هناخد العضْو من العضاء بتاعت البت
الباش:لا متعرفش بس هتعرف بس بعد شويه كده
ابراهيم:تمام باشا

( عند فهد )
كان ركب العربيه علشان عرف مكان ياسمين وكان خايف عليه اوي علشان فهد بيحب ياسمين اوي 
كان بسوق بسرعه اوي علشان يلحق ياسمين علشان خايف حد يعمله حاجه 

(عند ياسمين في المخزن)

ياسمين دخل راجل عليه ومسك ياسمين من ايده علشان يخرجه براا
ياسمين:اوع عيز اي مني
الراجل:بس ياقمر وانتي هتعرفي كل
حاجه دلوقتي 
وفجأة وحده دخلت بنت 
ياسمين شفت بنت وبصت ليه اوي
ياسمين: سهر انتي اللي خطفني صح
سهر:لا ياروحي انتي هنا علشان العمليه ياسكر بتاعت الباشا الانصاري

ياسمين بصدمه: عملية اي وباشا 
سهر: متخفيش كده ياقمر اللي جاي تقيل اوي ههههههه
ياسمين: اخرسي بتضحك علي ياحيوانه 
سهر: انا برضو اللي اخرس 
ياسمين بقرف:انتي انسانه زبالة
ولو فهد عرف انك خطفتيني هيوديكي في دهيه
سهر بضحك:لا والله 
الراجل: استاذ ياسهر الباشا لو عرف 
هيزعلك تمام 
سهر بقرف: تمام ياابراهيم
ياسمين:طب انا عيزه اعرف مين الباشا دا ياسمين بصوت عالي انا عيزه اعرف مين الباشا دا
ابراهيم:اخرسي امشي
سهر وابراهيم خدو ياسمين علي غرفه كان زي غرفه العملية بضبط
ونيمه ابراهيم علي السرير 
ياسمين:اوع انا عيزه امشي 
ابراهيم:سهر روحي قولي الباشا يجي
سهر:حاضر
سهر راحت قالت لي الباشا علشان يجي وكان في دكتور ودكتوره في غرفت العملية
الباشا دخل الغرفة 
ياسمين: انت مين ياجبان 
الباشا بص ليه ياسمين 
ياسمين بصدمه:انت عايش 

بقلم: رحـمـه هانـي مـحمـد ♡♡
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ !
______


يتبع الفصل الواحد والعشرون اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حبك احلى حاجه "اضغط على اسم الرواية




reaction:

تعليقات