Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية فراق ولكن الفصل العشرون والاخير 20 بقلم منة غريب

 رواية فراق ولكن الفصل العشرون والاخير 20 بقلم منة غريب

رواية فراق ولكن الفصل العشرون والاخير 20 بقلم منة غريب

مر اسبوع كامل عليهم 
كان الجميع يعمل بجد واجتهاد 
هذا زفاف استوري ل الوحش والجميله 
.. 
اليوم عقد قران 
أسر واسيل 
و فريد وكريمه 
التي كانت خجله وبشده 
علي هذا الزوج وهي في هذا السن 
ولكن بعد إلحاح كبير من اسيل وأسر وافقت واخيرا 
محمد بدموع الفرح :الحمد لله كده ممكن اموت وانا مرتاح مبروك يا حبيبي 
أسر بفرحه 'الله يبارك فيك يا جدي 
أسر الصغير :بابا بابا 
أسر بغيظ :ايوه ياللي مطلع عيني الأسبوع كله 
أسر :ممكن تربط ليا الجزمه 
أسر ؛روح للداده بتاعتك 
نزلت حياه الصغيره 
بفستان احمر 
مع شعرها الاصفر الصغير
الذي أضاف إليها جمال فوق جمالها 
أسر :حبيبت بابي ايه الجمال دا 
حياه :ايه رايك يا بابي ماما اسيل خلتني حلوه زيها 
اسر :طب وماما اسيل لابسه ايه 
شهقت حياه وقالت 'عيب يا بابي 
أسر الصغير بغيره ؛ايه دا يا حياه 
انا مش قولت لك متلبسيش كده تاني 
اختبأت الصغيره في احضان والدها الذي صدم بشده من حديث هذا الصغير الذي لا يتعدي الخمس سنوات 
اسر :ولا بقولك ايه ملكش دعوه ببنتي ياض 
أسر :هو مش انت اخدت مامي صح 
اسر :ايون صح 
اسر :هاخد انا حياه وكده تبقي خالصين 
خالصين جبت منين الكلمه دي يا ولد 
هتفت بهذه الكلمه 
اسيل التي أطلت عليهم 
بجمالها الأخذ 
مع فستانها الزهري 
وشعرها الاسود 
انزل أسر حياه من يداه 
ثم صعد درجات السلم بسرعه البرق 
ووقف مشدوه من جمالها 
اسر :ايه القمر دا 
هو القمر اتحرك ونزل في قصر الزيني 
اسيل بخجل :وانت كمان حلو اوي 
مش أحله منك يا اسيلي 
ايه رايك في فستاني 
اسر :جميل طبعا وكل حاجه بس 
وفجاه خلع الچاكت الخاص به وألبسه ايها وقال بغيره :كتفك الباين دا يدارة 
غيور اوي يا اسورتي
لا نشوف موضوع اسورتي دا بعدين يلا بينا 
يلا 
ونزلا معا وبداء كتب الكتاب 
بين فرحه الجميع لهم 
اختلف الوضع عندهم هما 
في قلب كلا منهم فرحه مختلفه 
أسر الذي امتلك الكون بين يده 
اصبحت اسيل الحياه اسيله هو فقط 
أصبح حلمها بالزواج منه حقيقه 
وأصبحت زوجته فعلا وقولا 
انتهي عقد القران 
واحتضن أسر اسيل بفرحه عارمة 
أسر :بحبك 
اسيل :وانا بموت فيك 
...
بعد مرور أسبوع 
كانت تقف بين جدها وأبيها 
الذي يمسكون بيدها 
وينزلا معا الي أسر الذي وقف بطلته الجذابه 
التي خطفت قلبها 
اخذ ينظر اليها بجمالها بفستان ابيض وتاج ذاد من جمالها أضعاف 
اسر :خلاص يا جدعان هيي هتتخطف ما تسيب يا جدي 
محمد :مستعجل ليه رد 
أسر :اتمنيتها اكتر من ٢٤سنه واخيرا بقت معايا 
ممكن اخدها 
فريد :يلا خدها يابني والف مبروك ليكم يا ولاد 
أسيل :الله يبارك فيك يا حبيبي .
أسر :انا حبيبك وبس 
فريد :خلاص دا هيقتلنا 
يلا بينا يا اسيل هانم الزيني 
يلا بينا يا أسر بيه الزيني 
ضحك الجميع علي حبهم الواضح ومشاكستهم المحبه 
كانت الجنينه مزينه بالورد والياسمين
والاغاني الرومانسيه الهادئه 
رقص العاشقان علي احدي الاغاني الرومانسيه 
وكانت نظرات الحب تنطق بينهم 
أسر :انا مش مصدق نفسي انك معايا يا اسيلي
اسيل :ولا انا يا أسر بحبك اوي اوي من وانا طفله صغيره 
أسر :مش اكتر مني بغير من اي حاجه حولينا 
مهما كانت صغيره 
حبك لعنه ليا 
حبك انت اللي لعنه واصابتني 
اسيل :تفتكر انتهي الفراق 
أسر :حكايتنا كانت عباره عن فراق  
بس دلوقت اجتمع العاشقان 
ضحكت بصوت عالي علي كلماته المحبه 
وضحك هو بحب الي صغيرته 
...
انتهت
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية"رواية فراق ولكن "اضغط على اسم الرواية



reaction:

تعليقات