Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبك احلى حاجه الفصل التاسع عشر 19 بقلم رحمة هاني

 رواية حبك احلى حاجه الفصل التاسع عشر 19 بقلم رحمة هاني

رواية حبك احلى حاجه الفصل التاسع عشر 19 بقلم رحمة هاني

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

قد يحبّك أحدهم بشكل هستريا .. دون أن يسرق منك سوى دقائق معدودة من يومك، بينما هناك من يسرق أيامك ولياليها لكنّه لا يستطيع أن يهديك العالم لأنه لم يصل إلى تلك المرحلة المجنونة من الحب .. لذلك أقول :
"انتبه أن تظن الوقت الذي يقضيه معك من تحبّه مقياسًا للحب 
أو حتى لإثباته، أبدًا🖤😔
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وقفنا في الفصل اللي فات لما
فهد كان بيكلم ياسمين بي عصبيه 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ياسمين: ااااااااااااااااااه رجلي بتوجعني اوي
فهد: احسن علشان هربتي من المستشفى 
ياسمين: ايوه انا هربت  علشان الجامعه انا مستحيل اتاخر عن  الجامعه علشان تعبانة بس
فهد: انتي بتهزري انتي عندك فقر فى الدم 
ياسمين: انا عارفة بس انا احقق احلام بابا علشان ابقي دكتوره وانا نقصني سنه واحده بس علشان أبقا
دكتوره 
فهد: ايوه انا عارف بس انتي تعبانه 
صح 
ياسمين:صح بس دي حاجه صغيره اوي فقر في الدم عادي همشي علي محلول الدم وهخف 
فهد: تمام اوي بس انتي هتيجي معايا المستشفى يلا
ياسمين: انت يادكتور في حاجه في دماغك 
فهد: ادم هات المرهم علشان رجلها 
ادم: حااضر يافهد 
ادم: أروي فين المرهم 
اروي: في الحمام يادكتور
ادم: اتفضلي هاتي المرهم 
اروي: تمام 

اروي راحت الحمام علشان تجيب المرهم راح ادم معاه اروي دخلت الحمام وادم دخل هو كمان 

ادم: هو فين يااروي المرهم 
اروي: استنا هو هنا هدور عليه
ادم: تمام 
ادم واروي بتدور علي المرهم 
اروي كانت هتقع على الارض راح ادم مسكها من وسطها و أروي فضلت بصه في عيون ادم وادم 
كمان فضل باصص في عيون اروي 
الخضراء اوي 

اروي بتوترت: انا آسفة يادكتور ادم والله مش ثصدي خالص 
ادم: هشششش اهدي عادي يااروي انتي كنتي هتقعي بس انا مسكتك متخافيش
أروي: مرسي يادكتور 
ادم:اهو المرهم
اروي:تمام يلا علشان ياسمين رجلها بتوجعها
(عند فهد وياسمين في الصالون)

فهد بص علي ياسمين ومتعصب
اوي نن ياسمين علشان مسمعتش
الكلام فهد بص علي عيون ياسمين
وهي بتعيط اوي فهد سرحان في عيون ياسمين الزرقاء زي السما
فهد قرب من ياسمين ومسح دموعها
ياسمين:انت بتعمل اي يادكتور

فهد استغرب نفسوا ازي يعمل كدا
علشان هو بيكره النساء اوي
وبيفرح لما بيشوف اي واحده بتعيط

فهد: مش بعمل حاجه انا اقدر اعمل اي حاجه انا عيزها يا ياسمين وبيضحك اوي
ياسمين: انت اصلا

فهد بمقاطعة قرب عندها التهم شفايفها بشوق وحب وعند 
ياسمين زقت فهد 
ياسمين: انت اصلا مش انسان انت وحش يافهد انت خساره فيك 
كلمت دكتور انت انسان مش نضيف 
انت وحش عايز بس تتسله بنات
وبس دا كل حاجه تقدر تعملها وبس 

فهد شدها من شعرها وقال 
فهد:اخرس انتي فاهمه انا اصلا مستقصدك من الناس علشان انا اول واحد يلمسك ياقمر
ياسمين:ااااااااااااااااااااه شعري اوعا
فهد:أخرسي أخرسي

فهد قرب من ياسمين اوي والتهم
شفايفها بشوق وحب
وياسمين عمله تعيط اوي وعمله تضرب فهد راح فهد مسك ايدها
اوي
فهد: هشششششششش أخرسي 
شفتي اني اقدر اخد اللي انا عايزه 
منك ماشي ياسوسو 
ياسمين:اااااااه ابعد عني انت مستحيل تبقا انسان يافهد حسين العربيه انت خساره  فيك  اسمك كمان خساره فيك كل حاجه دي 
ااااااااااااااااااه ابعد عني بقا انت وحش والله 
فهد: اخرسي انا وحش حلو والله اللي اسم دا عسل وحش وانا هوريكي الوحش هيعمل اي فيكي دلوقتي 
ياسمين بعيط: انا مش خايفه منك 
انت 
فهد: ياعني مش خايفه مني وانتي عارفه اني دكتور نساء ياقمر 
ياسمين: وانا اخاف منك ليه اصلا 
فهد: انا بحب الجرأه دي اوي 
وانا هوريكي دلوقتي ياقمر 

راح فهد قام وشال ياسمين ونزل على العربيه وياسمين عماله تضرب في فهد 
ياسمين راحه تنزل من العربيه راح فهد شدها من ايديها وبعدين سائق العربيه بسرعه شديده
وقف فهد العربيه قدام شقه في العبور الشقه دي شقه فهد الخاصه

فهد:انزلي يا ياسمين
ياسمين:انت عايز اي مني انا مش هنزل
فهد: انا هنزلك بطريقتي
نزل فهد من العربيه راح فتح باب العربيه اللي ناحيت ياسمين وشالها وياسمين عماله تضرب فيه
ياسمين: اوعى انت واخدني على فين
فهد: انا هعرفك واخذك على فين دلوقتي

دخل فهد بوابه كبيره قوي وطلع في الاسانسير ودخل شقه في العماره والشقه كانت من جوه فخمه وكبيره قوي و مليانه اجهزه كهربائيه وفيها كذا اوضه وكان فيها بار كبير

ياسمين: شقه مين دي
فهد: شقتك يا عسل
ياسمين:انت عبيط ولااي انا عايزه انزل من هنا
فهد:تؤتؤ
ياسمين: يعني لا صح
فهد: مش هتنزلي من هنا علشان اعلمك الادب يا دلوعه هاوريك ايام سوداء
ياسمين: وانا هارن على عمر و هقوله اللي انت خطفتي
فهد: وريني هترن عليه ازاي كده

ياسمين مسكت التلفون وعملها ترن علي عمر بس مفيش شبكه خالص

فهد بضحك:انتي شيفاني اي قدامك
ياسمين:وحش ومتخلف وعبيط
فهد:انتي لسانك طويل اوي ياقمر 
ياسمين:قمر في قلبك يارب 
فهد بصوت عالي: ممرضه 
ياسمين: خلاص  يافهد ونبي هسمع كلامك والله بس الممرضه لا 
فهد: بتخافي ياعسل 
ياسمين مردتش وقعدت علي الارض وعمله تعيط اوي وتقول 
ياسمين: حرام عليكي سبني في حالي ونبي 
فهد: توتو فين الجراه اللي كانت في بيت اروى انا مش هسكتلك يا ياسمين انتي تسمعي الكلام وتبقى محترمه ولسانك ما يطولش عليا وانا هاخليك تمشي 
ياسمين:لا بعيونك يافهد
فهد:واو كملت كمان فهد كدا تمام حسابك معايا ممرضه
الممرضه:نعم يابشا
فهد:هاتي الإبرة المهدا وشويت منوم
ممرضه:حاضر يادكتور
الممرضه:اتفضل يادكتور

فهد قرب من ياسمين علشان يديها الإبرة 
ياسمين:خلاص والله مش هغلط فيك تاني وعد
فهد مردتش عليه وداها الابره
وبعدين دخل الاوضه ونيم ياسمين
علي السرير وخرج براااا
فهد: اوعي تخليها تطلع من الاوضه
الممرضه:حاضر يادكتور
راح فهد نزل عند العربيه وراكب
العربيه ورن علي عمر
عمر:لولو يامستر فهد
فهد: باعمر ياسمين انا وديتها مستشفى خارج القاهره علشان حالتها مش كويسه يا عمر
عمر:اي يامستر فهد ليه هي مش كويسه ازي
فهد:متخافش ياعمر اختك كويسه عنداكبره دكتور خارج القاهره
وبقا كلمه فيديو 
عمر:تمام يامستر فهد
فهد:عمر هي وعد اختي عندك في
الشركه لسه
عمر: ايوه يامسترفهد
فهد:طب ينفع توصله علي الفيلا
عمر:حاضر يامستر 
فهد:تمام بس متخافش علي اختك
عمر:تمام

في الشركه بتاعت فهد كانت وعد قعده في مكتب عمر وبيتكلم 
وبيضحك

وعد:ههههههه لا بجد ياعمر
عمر:اه بجد ياوعد
وعد:والله انت احلي صحاب ياعمر
عمر:وانتي كمان احلي بنت شفتها
في حياتي وعد انا بحبك❤ ياوعد
بحبك من اول يوم شفتك في من 4سنين وانا بحلم بيكي بجد انا بحبك اوي ياوعد ومقدرش اعيش من غيرك
وعد بصدمه:بجد ياعمر بتحبني كل دا ياعمر
عمر:بعشقك مش بحبك فكره من 4سنين وانا كانت في الفيلا بتاعتك
لم شفتك كانتي بتجري في الجنينه
وانا حبتك اوي وكانت بجي اشوفك
في الكليه كل يوم واطمن عليكي 
مكنتش اعرف  انام  اليوم من غيره اسمع صوتك ياوعد 
كانت برن عليكي كل يوم كانتي انتي تقولي لولو مين وانا اقفل التلفون وكانت بقا فرحان اوي ياوعد بجد انا بحبك بموت 

طبعا وعد كانت بتسمع كل كلام عمر وهي مصدومه 
عمر: اتكلمي ياوعد ليه مش بتكلم 
وعد: انا كمان بعشقك اووي بجد من اول يوم شفتك في الجامعه بتاعتي وانت كانت بتكلم دكتور الجامعه وانا حبيتك جدا جدا ياعمر انا بعشقك ياعمر بحبك بموت والله 
عمر:وانا بعشقك ياوعدي 
وعد:بتحبني بجد 
عمر:من اول يوم شفتك في وانتي
بقتي حته من قلبي
وعد: وانا بحبك ياعمر شفت ياعمر ربنا كبير اوي ازي شفت حبي وحبك 
عمر بمقاطعة وهو يقرب من وعد
والتهم شفايفها بحب وشوق 
وعد كانت فرحانه اوي اني طلع عمر بيحبها زي مهيا بتحب عمر
عمر: بحبك ياوعد اوي 
وعد بكسوف: وانا بمووت فيك ياعمر
عمر: يلا علشان اخوكي هيموتني علشان قال روح وعد علي الفيلا 
وعد بضحك علي كلام عمر: متخافش هو طيب اوي يلا 
خرج عمر وعد من الشركه 
عمر: اتفضلي ياقمر عي عربية جوزك المستقبلي 
وعد بضحك: تمام ياجوزي المستقبلي 

(عمر راح قدام الفيلا بتاعت وعد)
عمر: انزلي يامرتي المستقبليه
وعد:حاضر ياعمر
نزلت وعد وعمر كمان 
عمر:بااااي خلي بالك من نفسك
وعد:حاضر ياعمر تعال خش معايا
عمر:طب تعالي ياقلبي
راحت وعد دخلت الفيلا
وكان معاه عمر
اسماء:اخبارك اي ياعمر ياابني
عمر:الحمدلله بخير يامدام
وعد راحت قعدت جنب مامتها
اسماء:يارب دايما ياحبيبي
تعال اتفضل ياحبيبي 
عمر:لا ياطنط علشان عندي شغل
اسماء:بس تعال ياحبيبي خش هتغدا
معانا
عمر:ماشي ياطنط علشان متزعلش مني

•(في الشركه فهد حسين العربي)•

دلف فهد اللي الشركه بغرور جاذب
لي انظار نساء من فيها بهيام وهو
يغتر اكثر اما رجالها فمنهم الحقود
والخائف من العصبية اللي ظهرت علي وشي 

(ودخل المكتب بتاعوا) 

فهد  كان قاعد متوتر وعمل يفكر  في ياسمين 
وبعدين ادم دخل عليه المكتب 
ادم: انت خات ياسمين ورحت فين هااا
فهد: ختها علي الشقه اللي في العبور 
ادم: ليه فهد متعملش حاجه تندم على العمر كله 
فهد: متخافش ياادم 
ادم: انت بتحب ياسمين يافهد صح 
فهد: ادم اقعد ساكت تمام 
ادم: انت بتحب  ياسمين  صح 
فهد: ايووووووووو بحب ياسمين وبموت فيها اوي ياادم
ادم:مانا كانت عرف يافهد
فهد قام من علي المكتب ونزل راكب العربيه امشي علي نادي كلاب
وبعد وقت طويل خرج من نادي كلاب ومعاه بنت في ايده
وركب العربيه هو وي البنت
سائق فهد العربيه وراح علي شقه

العبور دخل الشقه وكانت ياسمين صحيح وقعده علي الكنبه
وأول مسمعت الباب بيفتح وقفت
شفت فهد مسك بنت في ايده
ياسمين:اي ده يافهد
فهد:اي دي مزه انتي مش شيفه ولا اي
ياسمين:انت انسان وسخ 
فهد:اخرسي يابت
فهد دخل علي الاوضه معاه البنت
ياسمين شفت كدا اتصدمت وخرجت من باب الشقه وجريت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بقلم:رحمه هاني محمد🌺
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


يتبع الفصل العشرون اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حبك احلى حاجه "اضغط على اسم الرواية



 


reaction:

تعليقات