Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبك احلى حاجه الفصل الثامن عشر 18 بقلم رحمة هاني

 رواية حبك احلى حاجه الفصل الثامن عشر 18 بقلم رحمة هاني 

رواية حبك احلى حاجه الفصل الثامن عشر 18 بقلم رحمة هاني 

حبيبي .. ألا يكفيني آهات ألا يكفيني دموع ألا تعلم أن قلبي قد تعب من الحزن .. أن عيني قد ذبلت من الدموع .. يا عشقي إني أعشقك إني أحبك أتسمعني أيشعر قلبك بآهاتي🌺🌺

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وقفنا في الفصل اللي فات لما
كان عمر بيكلم وعد
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(في بيت اروي)
اروي لبسه علشان تروح الجامعه
وراحت المستشفى علشان تشف ياسمين قبل متروح الجامعه
اروي راحت المستشفى ودخلت غرفة ياسمين شفت ياسمين نيمه
اروي: ممرضه لوسمحتي
ممرضه:نعم حضرتك
اروي:هي فين المدام هاله 
ممرضه:في الغرفه اللي جنب غرفة
ياسمين
اروي:تمام شكرا
ممرضه:العفوا
راحت اروي تصحي ياسمين من النوم 
اروي:يابت يلا اصحي عندك جامعه
اصحي بقا يابت
اروي ليه مش عيزه تصحي ياسمين
اروي راحت دلقت مايه علي ياسمين 
ياسمين:اووووووووف اي دا
اروي:اصحي كل دا نوم
ياسمين:اروي الحمدلله علشان جتي صحتيني ياقلبي
اروي: عادي ياقلبي بس انتي ليه مصحتيش بدري
ياسمين:انا صحيت بدري يااروي بس
الدكتور فهد ادني ابره مهدئ يااروي
اروي:ياحبيبتي ليه كل دا ياقلبي
ياسمين:علشان عندي فقر في الدم
اروي:ازي دا ياحبيبتي
ياسمين:عادي يااروي وراثه من بابا الله يرحمه
اروي:الف الف مليون سلامة عليكي
انشاءالله خير🙂
ياسمين:يارب يااروي انا عيزه أروح الجامعه
اروي:ازي وانتي تعبانه كدا
ياسمين:عادي متخفيش انا كويسه
اروي:بس طنط هاله 
ياسمين:لاء متقوليش حاجه ليه ماما
أروي:ليه ياقلبي
ياسمين:علشان ماما مش عايزه تخلني أروح الجامعه وبس دا كل حاجه
اروي:تمام يلا علشان نروح الجامعه
ياسمين:يلا يسطا
اروي:هههههه اي يسطا دي انتي تعبانه امال لو مكنتش تعبانه
ياسمين:عادي يابت يلا قدام

راحت ياسمين واروي طلعو من
المستشفى من غيره حد يعرف حاجه
اروي طلبت تاكسي
صحاب تاكسي:فين حضرتك
اروي:جماعة عين شمس
صحاب تاكسي: تمام
راحت ياسمين واروي علي الجامعه
ودخلوا اول محضرات في الجامعه
•(في الشركه فهد حسين العربي)•

عمر و وعد اتكلمو كتير اوي وبقوا
اصحاب

فهد وعمر وادم ويوسف كانوا في 
الاجتماع مع الشركه الامريكية وعد كانت في مكتب فهد

فهد:حضرتك جان انت فهم يعني اي شركات مقاومة
جان:طبعا يامستر فهد اكبر شركات مقاومه
(اه صح يابنات كل الاجتماع بي النجليزي)

فهد:تمام علي بركة الله
جان:اوكي

انتها الاجتماع مع الشركه الامريكية

فهد:ياادم انا خايف من الوفد دا
ادم:ليه بس دول وافقوا على كل حاجه
فهد:ماده اللي مخوفني ليه يعني يوفقو علي حاجه
ادم:ايوه معاك حق 
فهد: مااحنا لزمن نخلي بالنا كويس
اوي

في مكان مظلم كان واقف رجل في احد المخازن في المقطم والمكان مظلم  كا ظلام الليل
وكان يتحدث الي الهاتف 

الشخص:تمام يافندم ما تخافش كل اللي حضرتك قلته اتنفذ بي الحرف الواحد يا باشا

الرجل الذي يكلم الشخص:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

الشخص: احنا تنزلنا علي شويه حاجات يا باشا انت طبعا الخطه هتنجح ما تخافش

الرجل الذي يكلم الشخص:ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الشخص: ما تخافش يا باشا الشحنة هتوصل النهارده على المكان اللي اتفقنا عليه

الرجل الذي يكلم:ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الشخص:تمام ياباشا سلام

في المكتب بتاع فهد  كان عمل يفكر في ياسمين  ممكن يكون حبها وازي هي مش بتخاف مني 
وعمل يفكر ازي الوفد اتنازل عن كل حاجه بسهوله كده فهد كان في دوامه افكار كبيره و عمال يفكر في ياسمين حبها ولا يكذب نفسي يقول لا محبتهاش فهد في اللحظه دي متلخبط خالص وانا عرفكم بالخبطه دي في الفصول الجايه
يقطع تفكير الفهد تخبيط علي باب المكتب وفجاه واحده يخش ادم

ادم: هاااا يافهد  يلا علشان  عندنا 
جماعه 
فهد:تمام خلي سوقٌ العربيه يجهز العربيه
ادم:تمام

♡(ارح ادم وفهد علي الجامعه)♡

كانت ياسمين واروي كانوا بياكلوا في الكافتيريا اللي في الجامعه
خلصوا اكل وبعدين رن جرس المحاضره راحت اروى وياسمين المحاضره وبعدين دخل دكتور المحاضره
فهد شاف ياسمين واتعصب اوي
من ياسمين علشان مسمعتش الكلام
وفهد بدا في المحاضره وبعدين بعد
وقعت طول المحاضره خلصت
وبعدين دخل ادم وخرج فهد
ادم بدا يشرح المحاضره 

اروي:لوسمحت يادكتور انا مش فاهمه
ادم:تمام يادكتوره اروي اتفضلي اقعدي
اروي:تمام

ادم كمل شرح المحاضره خلصت 

ادم: اتفضلوا المحاضره خلضت
وبعدين ادم خرج لي فهد اللي متعصب

ادم:مالك يافهد متعصب ليه كدا
فهد:شفت ياسمين جات الجامعه
ازي
ادم:واي يعني عادي
فهد:ازي عادي وهي محجوز في المستشفى
ادم:هي مسمعتش الكلام
فهد:اه وكمان ادتها ابره مهدا مش
عرف ازي صحيت من النوم
ادم:مش عارف بس تعالي نسأل ياسمين هى لسه في الجامعه كانت 
هي و اروي بيتكلمو مع بعض
فهد: يلا تعال نروح نشوف ياسمين
راح ادم وفهد بدور في الجامعه فضلوا 3 ساعات بدوره علي ياسمين مش لقين حدا ولا اروي ولاياسمين

اروي وياسمين في العربيه بتاعت
ياسمين
ياسمين:انا فرحانه اوي يااروي
اروي:ليه ياسمين
ياسمين:علشان الدكتور فهد مزعقليش علشان مسمعتش الكلام
وراحت الجامعه بصي يابت انا جعانه اوي يااروي ونفسي اكل اندومي
اروي:وانا كمان نفسي اكل اندومي
يلا ياسمين علي البيت بتاعي
علشان ناكل اندومي يلا
ياسمين:يلا اشطا

راحت ياسمين واروي البيت بتاع
اروي

••(في الجامعه عين شمس)••

فهد:انا ازي ملقتش ياسمين انا مش 
عرف اعمل اي والله
ادم:اهدا بس انا عرف ياسمين فين
انا اعتقد اني في بيت اروي
فهد:وانت تعرف بيت اروي 
ادم:لاء بس انا معيا رقم اروي انا هتعب تلفون اروي
فهد:تمام يلا بسرعه
ادم:انا عرف يافهد والله يلا اركب
في العربيه بسرعه
فهد:تمام
راح ادم علي بيت اروي محمد محمود

اروي مسكه الاندومي

••♡(الباب خبط)♡••
ياسمين:انا هروح افتح
اروي:لا صبي الميه في العلبه وانا هروح افتح الباب تمام 
ياسمين: تمام
ياسمين مشغله اغاني بي صوت عالي وبتغني ورا الاغنيه وبتعمل اندومي عمله تقول مع الغنيه حبيبتي بالبنط العريض غالي واقرب 
من الوريد حالتي تتشخص حنون بيقولي لي انا بيك مريض اتاري كل مااحب  فيك بد منك وبقيت مزاج اتلحق بقي دي في ايد يك 
ماانت في لقاك العلاج اه لقيت الطبطبة واقوي لوانتش بعيد ضحكتك فيها كهربا بابقي زي واحد
جديد اه لقيت الطبطبة واقوي لو
ماانت بعيد ضحكتك فيها كهربا بابقي زي واحدجديد حبيبي خذها
ومني ليك مشتريك اه مشتريك فوق ماتتصور كمان والوحيد ولا ليك شريك لو انا هو صفك اوصف اي عقد فل ابيض وفيه قلب بيدلدق حنان ملكي بقي وانا ادري بيه اه لقيت الطبطبة ضحكتك فيهاكهربا
وياسمين عمله تغني زي المجنونه
اروي راحت فتحت الباب شفت
ادم وفهد واصدمة اوي
اروي:عيزه اي يادكتور
فهد:هي ياسمين فين يااروي
اروي:ليه حضرتك يادكتور
فهد:علشان هربت من المستشفى وهي محجوز
اروي:تمام هي 
قبل مااروي تكمل كلمه شفت ياسمين عمله تغني ومسكه في ايده
علبة المياه السخنه
ياسمين:اروي كل دا يلا بتكلمي
مين يلا انا صبيت المياه
فهد: انتي بتهزري ياسمين
ياسمين:يابت يااروي صوتك بقا عمل زي الدكتور الوحش اللي اسمه فهد
دا كان مفروض يسموه وحش
فهد:وحش واي تاني
ياسمين سمعت صوت فهد وخفت
اوي وياسمين اديها اترعشت 
ورامت العلبه المياه السخنة
ودلقت علي رجله
فهد:ازي كدا انتي مجنونه 
بقلم:رحمه هاني محمد🌺
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

يتبع الفصل التاسع عشر اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حبك احلى حاجه "اضغط على اسم الرواية




reaction:

تعليقات