رواية روح الصقر الفصل الثامن عشر 18 بقلم رنا أحمد
رواية روح الصقر الفصل الثامن عشر 18 بقلم رنا أحمد
من داخل سياره صقر ..
كانوا الاثنان ينظرون أمامهم دون أي حديث كل منهما قلبه ينزف بشده لكن هي كانت تسرق إليه النظرات تتغط علي قلبها بحرقه تعلم أنها برفضها له بذلك الشكل قد تتضعف وتنهي ذلك الحب تتدريجيا لتفيق من شرودها علي نبرته الحزينه .
/انزلي خلاص وصلنا .
اسرعت في فتح الباب للهروب من ذلك الالم ولو بالقليل ليوقفها صوته بأمر .
صقر وهو يبعد نظره عنها /امسكي لاني عارف انك مفطرتيش .
لتمسك من يده ذلك الحقيبه ليلفت نظراها ذلك الهديه الجميله الملفوفه باحترافيه ليحاورها الشك .
روح بنبره مهزوزه /هي الهديه دي بتاعت مين .
ليمسك صقر الهديه ويقف أمامها بكبرياء .
/للاسف فضلت كتير ادور عليها وازينها بالشكل الجميل ده لكن للاسف طلعت صاحبتها متستهلش ليدفعها أرضا ويدوس عليها بطرف حذائه ليحطمها ويحطم قلبها معاها ليركب صقر السياره ويسير سريعا لتنظر روح أرضا بدموع غزيره عندما رأت أن الهديه هي تمثال العصفور الكناريا الذي تعشقه لتتنهد بالم ووجع يكفي العالم وترحل الي المدرسه ......
في قصر العزايزي ...
في غرفه رحمه ...
كانت تبكي رحمه بقهره وهي تتذكر ماحدث لل روح تتذكر دموعها تحزن بشده عليها لينظر اليها شاكر بضيق .
شاكر بضيق /هو مش كفايه عياط ونواح عاد زهتقيني .
رحمه بغضب ودموع /واه عليك مش عيازني ابكي بعد الي حوصل وانا شايفه صاحبه عمري الي زي اختي وهي بتتدمر بالشكل ده وتتهان والسبب مين اخوي .
شاكر بحده /وصقر مصعبش عليكي مش بيتعذب هو كمان صاحبتك الي كبرت الموضوع بزياده وهتفضل كده بعنادها .
رحمه بغيظ /صقر هو الي السبب في كل الي حوصل الي بيحب حد بيخاف عليه ويحتويه ويطمنه مش يحسسه أنه عايز يغيره يخليه زي ماهو عايز بالظبط صقر اناني ومفكرش غير في حاله .
شاكر بهجوم/انتي زيك زي صاحبتك انتوا الاناينين مبتقدروش اي حاجه الراجل يعملها معاكم صقر معلطش كان عايز يريحها من الشقا والممرمطه.
رحمه بصراخ /كان فيه الف طريقه تانيه أنه يعمل كده أنه يريحها ويسعدها مش فكر أنه يكتب كتابه عليها علشان يذلها ويتحكم فيها ويبقا اشتراها بفلوسه وانت طبعا مقتنع بكلامه لان ده طبعك دايما تمشي وراء كلامه انا متاكده انك كنت عارف بالي هيعمله ويعالم مخبين ايه كمان مانت طول عمرك دلدول ليه لم تستطيع ادراك ذاتها فسقطت أرضا بالم شديد اثر صفعه قويه .
شاكر بوجع والم /انا عمري مكنت دلدول لحد صقر اخويا طول عمر تفكرنا واحد وبفهمه اكتر من اي حد فيكم غلطت عمري الوحيده اني حبيتك واتجوزتك اعملي حسابك انك متحرمه عليا نخلص من الي احنا فيه وهطلقك علطول لانك ناكره الجميل ومتستهليش حبي ليكي ليرحل بغضب والم يكفي العالم اما هي فأخذت تبكي بكا مريرا وتانب ذاتها لما تفوهت به ..
في الاسفل ..
خديجه بغيظ /انتوا عايزين تشلوني انا خلاص قرفت منكم .
شاكر بالم /العوافي عليكم أن صقر رجع قولوه اني رحت الشركه .
جاسر باستغراب /حاضر ي شاكر انت كويس .
شاكر بكدب /كويس كويس اوي ي جاسر سلاموا عليكم .
جاسر بقلق /شكله فيه حاجه بينه وبين رحمه ي امي .
خديجه بغيظ /براحته انشاء الله يولع فيها هي اصلا عمرها مهنقدر النعمه الي في ايديها .
جاسر /طيب ي أما خلينا في موضوعنا .
خديجه بغضب /موضوع ايه عاد انتوا عايزين تموتوني مش كفايه اخوك والي اتجوزها انت كمان عايز تتجوز البت المشلوله دي الي ملهاش اهل ده النصيبه السوده دي .
جاسر بخوف/ياما وطي صوتك الله يرضا عليكي .
صقر بضيق /سلموا عليكم .
خديجه /عليكم السلام كنت فين علي الصبح ي صقر .
جاسر /طيب انا هروح المستشفي ليسرع الي صقر ليهمس في أذنيه /امك مش موافقه علي جوازي من هبه اتكلم معاها ي صقر.
صقر بحنان وهو يربط علي يده /روح انت عاد ومتشيلش هم واصل .
جاسر بابتسامه /ربنا يخليك ليا ي اخوي .
خديجه /مردتش عليا كنت فين ي صقر .
صقر /جرا ايه ي أما هو انا عيل صغير ولا ايه .
خديجه بغيظ /لا ي عين امك ده انت راجل قد الدنيا عرفت تشكمها بصحيح حته عيله زي دي بتمشي كلامها عليك لو انت ابن عرفان صوح كنت جبتها من النجمه ودخلت عليها وفرحت قلبي.
صقر بتعب /ياما ابوس يدك انا مش قادر للحديد ده سيبك من موضوعي انا ايه المشكله ان جاسر يتجوز هبه دي بنت كويسه .
خديجه بصراخ /ي مصيبتك ي خديجه في ولادك الاتنين واقعين في حريم متسواش بصله عيلتين .
صقر بتعب /ياما اعتبري هبه زي بنتك زي رحمه .
خديجه بغضب /قطعت التانيه ماهي غبيه زيكم برضه مش هترتاح غير لما اضيع منها جوزها .
رحمه بدموع والم تجاهد لاخفاءه /العوافي عليكم انا رايحه المدرسه .
خديجه بغضب /مش قبل المدرسه تقويلي عملتي ايه ي وش المصايب شاكر نازل مش طايق حاله .
رحمه بالم /براحته ي أما الي عاوزه يعمله سلاموا عليكم .
صقر /السواق بره خالي بالك من نفسك ومن روح وخودي هبه معاكي .
رحمه بضيق /حاضر .
في الشركه ...
حاتم بابتسامه /انتي ايه رايك عاد انا خلاص قررت اني افاتح صقر في موضوعنا انا مش قادر علي بعدك اكتر من كده .
صباح بابتسامه /واه عاد بالسرعه دي .
حاتم بابتسامه /الله مش انتي الي اديتيني السكه وانا خلاص ناويت والموضوع خلص .
صباح بابتسامه /خلاص عاد براحتك بس مترجعش بعد كده تقويلي استعجلت والكلام الفاضي ده .
حاتم بضحك /ههههه انتي فكراني عيل صغير ولا ايه انتي بس الي يريت مترجعيش تقويلي ده كبير عليا وكده صدقيني عمري مهحسسك بالفرق ده ابدا انا عايز اكمل عمري معاكي ي صباح .
صباح بخبث /هتكملوا معايا متقلقش واصل .
حاتم بعشق /بحبك اوي .
صباح بخبث /وانا كمان .
في امريكا ...
كان يقف علاء بتردد ليفتح باب غرفه البروف بحزر شديد فقد استطاع سرقته من نيفين وافتعال نسخه تانيه بدون معرفته ليقترب ببطئ من ذلك الراقده أرضا لتصرخ بفزع ليضع يده علي فمها سريعا .
علاء بتحزير /اوعاكي تصرخي متخفيش انا مش هاذيكي انا عايز اخرجك من هنه هشيل ايدي بس اوعاكي تصرخي ماشي لتوامه به بهدؤء ليرفع يده عنها.
علاء /متقلقيش انا هخرجك من هنه .
شاهنده بأنفاس مسلوبه/انت مين وعايز تساعدني ليه .
علاء بالم /انا واحد هو الي حط نفسه في الوساخه دي بيده بغبائه وطمعه اما بقا ليه بعمل معاكي كده لانك فكرتيني ب اختي تقريبا نفس سنك كده وعايز اعمل اي حاجه كويسه في حياتي .
شاهنده بارتياح له /طب أما أنت ممكن تهربني ليه مهربتش نفسك من القرف ده .
علاء بوجع/لأنهم بيهددوني أن اختي هتكون هنه زيها زي البنات الي بيبعوا نفسهم وانا عندي اموت ولان اختي يحصل فيها كده واصل الهم بليل هرجعالك واقولك هنعمل ايه اتفاقنا .
شاهنده براحه /اتفقنا ..
في قصر العزايزي ...
في غرفه صقر ..
سوزي بخبث /يااااه ي صقر اوضتك حلوه اوي .
صقر بخبث /بكره تنوريها ي حبيبتي .
هنيه /العصير الي طلبته ي صقر بيه .
صقر بمكر /علمتي بتاعه سوزي هانم زي مامرت.
هنيه /ايوه ي صقر بيه .
صقر بخبث /روحي انتي عاد .
سوزي بخبث /واوا معقول ي صقر العصير دي علشاني .
صقر بمكر /طبعا ي حبيبتي بصراحه كان نفسي نقعد كده في جو هادئ ونشرب عصير مع بعض .
سوزي بابتسامه /اجمل عصير ي حبيبي .
صقر بخبث /الف هنا وشفا .
سوزي /قولي بقا هتصالح روح ولا ايه .
صقر /لا روح مين الي صالحها ده انا مصدقت خلصت منها الدور علينا احنا بقا نتجوزوا وننبسطوا .
سوزي بلهفه /بجد ي صقر امتا .
صقر بخبث /كلها يومين ي حياتي .
سوزي بسعاده وطمع /الله ده احلي خبر ي حبيبي اروح بقا علشان اجهز شكرا علي العصير .
صقر بانتقام /العفو بت ي هنيه هنيه .
هنيه /نعمين ي صقر بيه .
صقر بجديه /امسكي الكوبايه دي واغسليها كويس جوي فاهمه .
هنيه /فاهمه ي صقر بيه عن اذنك .
صقر بانتقام /يااه اسعد لحظات حياتي لما اشوف وانتي بتستني الجرعه زي المجنونه واشفي غليلي واموتك بالبطي زي ماموتي حازم ......
في المدرسه ..
هبه بضيق /استغفر الله العظيم علي اشكالكم انتوا الاتنين دي خلق دي علي الصبح .
روح بتصنع القوه /مالنا عاد ي هبه ماحنا زين اهو .
رحمه بدموع والم /اول مره احس اني غلطانه بجد واني مكنش ينفع اقول الي قولته بس هو الي استفزازني .
روح بانهيار /وانا كمان حاسه اني ضيعت صقر من ايدي بس برضه الي عمله هو مش هين .
هبه /انتوا عارفين ايه مشكلتكم عاد انكم مش عايزين تتضحوا حبهم ليكم خالكم مغرورين وده الي وصلكم للي انتوا فيه ده .
رحمه بغيظ /والنبي اسكتي ي اختي انتي لسه مشوفتيش حاجه بكره تتجوزي وتبقا زينا كده .
هبه بهيام /لا عاد مش هيحصل واصل لاني بموت في جاسر وبعشق التراب الي بيمشي عليه .
روح سريعا وبصدق /طب مانا بموت في صقر .
هبه سريعا /كدابه لو كنتي بتحبيه صوح مكنتيش قولتي الي قولتيه ده انتي جرحتيه ي روح .
روح بدموع /مكنش قصدي اعمل كده بس انا مكنتش عايزه ابقى في نظر الكل شحاته وطمعانه فيه وبخليه يصرف عليا وعلي امي فهمتوا انا ليه بعمل كده فهمتوا فكرك أن كان هاين عليا اني أخرج من حضنه ده انت كنت عمله بين ايديه زي العصفوره الي طايره من الحب والعشق الي مالي قلبها .
هبه /ونفس الحديد ل رحمه الي عارفه أن شاكر بيعشقها لحد ما خلاص ساقت فيها وضيعتوا من أيدها.
رحمه بغيظ /انتي معاهم ولا معانا .
هبه بابتسامه /انا مع الي شيفاه ي رحمه انتوا كده هتضيعيهم من ايديكم .
رحمه بدموع وقهره /انا مش هتنازل ي هبه انا صحيح غلط وبعترف بده لكن كان المفروض يقدر اني كنت مضايقه يسيبني لما اهدا وبعدين يعاتبني .
روح بحده /واه عاد عليكي يستنا ايه تاني بعد ماقولتيله أنه مش راجل وانوا طرطور فيه راجل يستحمل كده .
هبه بسخريه /الله ام صلي علي النبي شوفوا مين الي بيتكلم ده علي اساس ايه ي اختي مانتي عملتي مع صقر نفس الحكايه ي اختي .
روح بدموع والم /كفايكم عاد حديد مالهوش فايده يلا نروحوا .
رحمه بتعب /يلا السواق جيه .
في الشركه ...
في مكتب صقر .
صقر باعتزار /انا اسف ي دكتور قاسم اني حبيتك متاخر كده .
قاسم بابتسامه /ولا يهمك ي صقر بيه انا اصلا بحب لسوق بليل .
شاكر /وحضرتك ي دكتور قاسم عايش لوحدك .
قاسم /عايش مع والدتي في شقه كبيره انشاء الله انسه ندا هتنورها .
عرفان /ندا دي السكره بتاعتنا شيلها جوه عنيك ي ابني .
قاسم بعشق /متقلقش ي حاج عرفان دي في عنيا الاتنين .
عرفان /ربنا يتمم بخير ي ولدي ويسعدكم .
قاسم بابتسامه /طيب انشاء الله بكره هاجي انا والدتي علشان نقرأه الفاتحه وتتفق علي كل حاجه .
صقر بابتسامه /تشرف ي دكتور قاسم .
قاسم بابتسامه /الشرف ليا عن اذنكم .
شاكر /شكله مريح .
صقر باستغراب/شكله هو مريح لكن انت لا مالك .
شاكر بزفر /بجد ي صقر مش قادر اتحدد في أي حاجه دلوقتي .
عرفان /طيب انا همشي انا بقا .
صقر /هاجي اوصللك ي أبا .
شاكر /خليك انت ي صقر انا جاي معاك ي عمي .
عرفان /لا انت ولا هو شوفوا حالكم السواق تحت عيوصلوني وانتوا متتاخروش وشوفوا خالكم اظن فاهمين قصدي فوتكم يعافيه .
في منزل عثمان ..
بدريه بتعب والم /ي روح بت ي روح .
روح بفزع /مالك ي اما فيكي ايه .
بدريه بتعب /الدواء بتاعي بتاع النفس خلص كلامي صقر بسرعه يجبلي الدواء .
روح بكبرياء وعند/لا ي أما أنا هروح اجيبه بنفسي مش عايزاه يحس أنه انتصر عليا ومش عايزه اخد منه مليم واحد أمه قالت علينا فقراء وملناش حق نعترض علي اي حاجه وانا لو عملت كده هنبقا زي ماهيه قالت واحنا مش كده .
بدريه بتعب /تروحي فين عاد ده الصيدليه الامه التانيه خالص ودي حته مقطوعه واليل متأخر .
روح وهي ترتدي ملابسها/متخافيش عليا ي أما مش هتاخر .
بدريه برعب /بت ي روح انتي ي بت .
في الطريق المؤدي الي الصيدليه ..
علي القهوه .
طارق وهو يشرب المخدرات /ايه ده مش دي البت روح .
أحدا أصدقائه بسكر /ايوه هي بس دي ايه الي جايبها هنه في الوقت المتاخر ده .
طارق بشر /جات لاقضاها وديني منا سيابها الالما اخد منها كل الي انا عاوزه .
صديقه /معاك ي صاحبي يلا بينا .
من داخل الصيدليه .
روح /ها ي دكتور متاكد انه هو الدواء .
الدكتور /ايوه هو ده ي انسه باختين بس مش كتير .
روح باستعجال /تشكر ي دكتور .
لتخرج روح لتمشي بعجاله لكن ينقطع أنفاسها اثر ذلك المخدر لتسقط غافله بين يد طارق لتلمع عيناه بشر /واخيرا هكسرك واخود منك كل الي انا عاوزه .
توقعاتكم ي ترا ايه الي هيحصل 🤔🤔🤔🤔
يتبع الفصل التاسع عشر اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية"رواية روح الصقر "اضغط على اسم الرواية
جميلة جداا
ردحذفجميلة جداااا
ردحذف