رواية حبك احلى حاجه الفصل السابع عشر 17 بقلم رحمة هاني
رواية حبك احلى حاجه الفصل السابع عشر 17 بقلم رحمة هاني
يظلُّ الإحساس الأروع في العالم هو أن يكون المرء مُطمئنًا.. مُطمئنٌ لا أكثر.. لا يشعر بالخَوف أو الرّيبة، ولا تعتَليه الشكوك أو الضيقة، مُطمئنٌ فحَسب."💙
،،،،،،،،،،،،،
،،،،،،،
،،،،،
،،،
،،
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وقفنا في الفصل اللي فات لما فهد
نايم ياسمين علي السرير
🌺،،،،،،،،،،،،🌺
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فهد: متخفيش عليه ياهاله بنتك كويسه بس هي دلوعه شويه
هاله: انا مش عرفه اشكرك ازي
انت حقيقي جدع جدا يادكتور
وشكرا إنك سعات ياسمين من الناس اللي كانوا مش عارف اقولك
اي بس والله شكرا اوي دا انت ابن ناس علشان غيرك كان خاف
شكرا تاني مره بجد ربنا يخليك لي
امك يادكتور
فهد:كله من ذوقك حضرتك يا مدام هاله عادي والله اي حدا كان عمل كدا ولا شكرا ولا حاجه يا مدام هاله
ياسمين بنوم: الجامعة ماما يا بيرو
فهد: اهو دا الدلع بي عيونه ربنا يخليه لكي يا مدام هاله
هاله: يارب يادكتور
فهد: تمام
(تلفون فهد رن)
فهد: عن اذنك
وطلع برا علشان يتكلم في التليفون
فهد: الو ياوعد
وعد: اه اه اه اه اه يافهد بطني
وجعاني اوي
فهد: اهدي ياوعد هي ماما فين ياقلبي
وعد:اه اه ماما مش هنا عندصحبتها
اه اه يافهد تعال بسرعه ونبي مش
قدره
فهد:اهدي خدي نفسك اهدي اناجاي
ياقلبي تمام انتي قعده فين
وعد: في الاوضه بتاعتي اه اه اه اه
فهد:طب مش انتي بتحبيني صح
وعد: ايوه يافهد بس ليه بتسأل
فهد: بتحبيني وانا كمان بمووت فيكي يبقا امشي براحه ونامي علي
السرير وخدي نفسك تمام وانا في العربيه
وعد:اه اه اه تمام يافهد بس بسرعه
فهد: ماشي ياقلب اخوك سلام اهدي
وعد: تمام سلام بس بسرعه
فهد:تمام سلام
(راح فهد الفيلا)
فهد: افتح الباب علشان اخش بي العربيه
حارس: اتفضل ياباشا خش
فهد نزل من العربيه
فهد: فين جاسر
حارس: ياباش هو في الممر بتاع الفيلا
فهد: تمام وفين ياسر
حارس:هو كمان هناك مع جاسر
فهد:تمام
فهد مشي في ممر الفيلا اللي نحيت البسين
فهد: جاسر ياسر
جاسروياسر مع بعض: نعم ياباشا
فهد: هي فين المدام اسماء
جاسر وياسر:منعرفش ياباش
فهد: تمام بس انا حاسس في حاجه كده مش عارف
جاسر وياسر بصو ليه بعض
فهد راح علي الاوضه بتاعة وعد
ودخل شاف النور مطفي
راح نحيت النور علشان يشغله النور بس النور مش عيزه يشتغل
فهد: وعد انتي فين ياقلبي
ياوعد ردي انتي كويسه بس انتي
مش علي السرير ليه ياوعد
ياوعد ردي
فهد في سروه: ياربي هي فين وعد انا خايف احسن يكون حصله حاجه يارب وهي مش علي السرير
وهي تعبانه
فهد: ياوعد راحتي فين ياقلبي
طلع من الاوضه راح الصالون
فهد: جااااااااااسر ياااااااااسر انتوا فين دلوقتي ياربي بقا اناخايف علي وعد اوي
فهد طلع عند الباب الرئسي
ملكش الحارس اللي وافق عند البوابه الرئسي راح عند البوابه الخلفة ملكش الحارس برضو
كان هيتجنن بس فضل هدي
فهد راح نحيت الممر بتاع الفيلا
فهد بتوتر: جااااااااسر ياااااااااسر
انتوا فين حسابكم معايا
فهد دخل الفيلا في الصالون
راح نحيت السفره علشان
يادوار علي وعد واسماء
بس مش عارف ازي هما كويسين
ولا في حاجه وفضل خايف
وراح نحيت المطبخ ودخل المطبخ
فهد:دادا نعمه انتي فين هااااا
بس ليه للاسف مكانش حدا بيرد
عليه وخرج من المطبخ راح نحيت
السفره وقعده علي الكرسي وفضل
يزعق
فهد: ماشي ياجاااسر انت وياااااسر
حسابكم معايا
فهد كان قعده حطط ايده علي راسه وبعدين في حده حط ايده
علي جاكيت البدله وقاف ورجع ليه
ورا وبعدين في حدا مسك ايدو
فهد: ماشي ياجاااسر حسابك معايا
هو النور ليه مطفي هاااا انطق
جاسر: اصلا حضرتك ياباشااا هوا
عادي النور قطع عادي ياباشااا
فهد: ازي عادي انت عبيط ولا اي اه صح هي ايدك نعمه ليه ياض
وعد: عادي يافهد انا كده ايده نعمه
علطول
فهد: فهد كده من غير ياباشااا انت مالك ياجاااسر انطق احسن
المسدس يشوف شغله اوع ايدك دي
محدش رد عليا بس فهد لف وراه
علشان يشوف جاسر مالو راح بص وراه بس في حدا حضن فهد وبوسه
فهد: انت عبيط ياجاااسر هاااا
وعد: ههههههههههه لا ياقلبي دي انا وعد وابوسك زي مانا عيزه ههههههه😂😂
قبل مافهد يتكلم لق النور نور
بص لق الصالون في بالون🎈 كتير
اوي بص علي وعد شاف اسماء جمبها
فهد:انتي بتهزري ياوعد اي دا مش انتي تعبانه صح ولا لاء
وعد: ياحبيبي انا مش تعبانه بص
اول حاجه كل سنه وانت طيب يافهد
فهد: و انتي طيبه ياقلبي بس هوا في عيدميلادي صبح بدري كده
اسماء:امال اي انت كل الوقت عندك
شغل ومش بترجع الفيلا بليل
بس كل سنه وانت طيب
فهد: وانتي طيبة ياست الكل
فهد بص ليه وعد
فهد:حسابك معايا ياوعد ياجزمه
وعد:عيب دا انت صحب عيدميلاد
وتقول جزمه ماشي انا زعلان منك
فهد: وفي حدا يزعل من حدا في
عيدميلادي ياست البنات
وعد: حبيب قلب وعد والله❤
فهد:بس انا خافت عليكي اوي ياوعد مينفعش اللي انتي عملتيه
ده
وعد:خلاص بقا ياقمر انت
يلا تعال علشان نقطع التورته ياقلبي
فهد: كمان في تورطه اي كل دا
دي ماما مخلفه واحد مجنونه
وعد: ليه بس كل دا علشان عملتلك عيدميلاد اه صح نسيت
حاجه تورته كمان بص بقا يافهد انت مش انت مش عجبك التورته
صح انا هروح أكله كلها
فهد:طول عمرك طفسة صح ياسوسو
مش بنتك دي طول عمره طفسة
اسماء:ايوه صح يافهد طفسة
وعد:انا طفسة وابنك دا بارد
فهد:انا اللي بارد يابارده
وعد: تمام مش هرد عليك علشان
النهارده عيدميلاد يلا بقا علشان انا جعانه
راح فهد وعد علشان التورته
وعيد ميلاد خلاص خلص
فهد: سلام بقا علشان عندي اجتماع
مهم
اسماء:ربنا معاك ياحبيبي.
فهد:يارب عيزين حاجه
اسماء:لا ياحبيبي ربنا معاك
وعد:اناعايز
فهد:عيز اي
وعد: اروح معك ونبي
فهد:لا
وعد:بليز
بعد وقت طويل فهد ردي يخد وعد معاه
(قدام الشركة فهد حسين العربي)
فهد:انزلي يلا ياوعد
وعد:حاضر بس هجيب حاجه من عند الرجال دا وهجي وراك بسرعه
فهد:تمام بس بسرعه انافوق في المكتب بتاعي
وعد: تمام
«(راح فهد المكتب بتاعي)»
وادم دخل المكتب بتاعي فهد
ادم:صباح الورد ياحياتي اخبارك اي
فهد:الحمدلله كويس ياادم واي حياتي دي
ادم:اي مش حلو ولا اي
فهد:سكر وقمر امال اي
ادم:مرسي اوي ل حضرتك يامستر
ودكتور فهد حسين العربي
فهد:اخرس ياض انا نقص
ادم:ماشي انا زعلان منك اوي
هههههههه الواد ادم عندو جفاف عاطفي😂😂😂
فهد: ليه بس ياصحبي طب اقولك علي حاجه انت كداب اوي ياض علشان انت مش زعلان مني ولا حاجه
ادم:يالهوي انت ازي بتكشفني كدا
فهد: امال اي مش انت صحبي ياض ولا اي يادودو
ادم:انت بتقول اي يافهودي
فهد:خالص ياحبيبي مش هقول كدت تاني وعد
ادم:تمام يافهد
فهد:فين ابيه يوسف
ادم: راح المطار من الساعه 6
فهد: اي دا ياض دا يوسف شطور
اوي صح
ادم: اه يافهد عمل يقول انا هروح
المطار الساعه6 وبعدين انا اللي
اروح اصحي من النوم شفت كدا ابل كده
فهد:هههههههههههههه يالهوي يايوسف
دا هيودينا في داهيه والله
ادم: متخفش يافهد
فهد: بعد الاجتماع عندناا جامعه
ادم: اه انا عارف ومجهز المحاضرات
فهد:واناكمان تمام
ادم:ماشي
فهد:هو فين عمر
ادم عمر في المكتب بتاعوا
فهد:ماشي تشرب اي انا هطلب قهوة وانت
ادم:واناكمان قهوة
قدام الشركه كانت وعد بتجيب حاجه من السوبرماركت
وكانت ماسكه في ايده ازازه مايه
وكانت فاتحه علشان كانت بتشرب
وبعدين خبطت في حد والماية غرقته كله وغرقت اللي اتخبط فيه
عمر:في اي ياانسه اي اللي انتي عملتي ده
وعد:انا معملتش حاجه انت اللي خبط فيا صح
عمر:ايوه اي الهبل دا
وعد:خالص بقا انا اسفه بجد انا اللي غلطانه اسفه
عمر:عادي ولا يهمك
وعد:تمام شكرا اوي انا وعد
عمر:اهلان بيكي انا عمر
وعد:اتشرفت بمعرفتك ياعمر
عمر:شكرا اوي ياوعد انتي في سنه كام
وعد: اخر سنة هندسه وانت
عمر:ربنا معاكي انا محامي
وعد: واو بجد انت محامي
عمر: ايوه محامي
وعد:تمام انا لزمن امشي
عمر:وانا كمان
وعد مشيت راحت قدام باب الشركه شفت عمر وقف جنبها
وعد:في اي ياعمر
عمر:انتي اللي بتعملي اي هنا
وعد:انا طلعت الشركه
عمر:وانا كمان بشتغل هنا
وعد:بجد انا دي شركه أخويه هنبقا اصحاب اشطا
عمر:اشطا اخوكي مين
وعد: فهد حسين العربي
عمر:بجد دا انابشتغل المحامي الخاص ليه مستر فهد
وعد:تمام اشطا يلا نطلع
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بقلم:رحمه هاني محمد
رايكم في البارت
هنشوف في البارت الجاي ياسمين هتروح الجامعه ولا لاء
واي اللي هيحصل مع الوفد
وعد وعمر هيعملو اي
اه صح جاسر وياسر دول بودى
جارد بتاعوا فهد
_
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
*
يتبع الفصل الثامن عشر اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حبك احلى حاجه "اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق