Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صدفة العمر الفصل السادس عشر 16 بقلم زينب رضا

 رواية صدفة العمر الفصل السادس عشر 16 بقلم زينب رضا

رواية صدفة العمر الفصل السادس عشر 16 بقلم زينب رضا

|16|

مؤمن بعصبية : انت اي اللي قومك ده اي الاهمال ده

رحيم تجاهل كلاهم : قعدني هناك وشاور ع الكرسي اللي جنب سرير رقية

عمرو : خليك ع السرير احسن * قصده ان يرجع العناية ويرتاح ع سريره *

سعيد راح عليه بعصبية : سرير اي اللي احسن يروح امك، وزقه ع رحيم

رحيم وايده ع الجرح : ااااه

عمرو قام بسرعة من ع الأرض وسند رحيم مع مؤمن وسعيد واقف ولا اكنه عمل حاجة، الدكتور كان جاي مع الممرضة بعد ما ندهتله سمعوا صوت رحيم راحوا عليه

الدكتور بخضة وهو باصص ع رحيم : اي ده اي اللي حصل دخلوه العناية بسرعة

مؤمن وعمرو دخلوه العناية وخرجوا وقفوا جنب سلوي اللي واقفه خايفه وسابوا الدكتور والممرضة جوا، رقية قايمه عشان تخرج

سعيد : راحة فين خليكي مكانك

رقية بدموع : ي بابا ان..

ابو منه : ماتسمعي كلام ابوكي واسكتي

عمرو سمع صوته فارايح ع الاوضة مؤمن مسكه : مش عاوزين مشاكل احنا ف مستشفي

عمرو بزعل انه خبط رحيم : مش هتخانق متقلقش، وراح لرقية، شوية والدكتور خرج سلوي ومؤمن راحوله

مؤمن : رحيم حصله حاجة

الدكتور : اتخبط ف الجرح انا غيرتله عليه واديته مسكن عشان الوجع وهيبقا كويس ان شاء الله

سلوي : ينفع ادخله

الدكتور : اه طبعا كلها 12 ساعة وهننقله اوضة عادية

سلوي : شكرا يا دكتور ودخلت لرحيم

مؤمن : دكتور معلش ممكن طلب

الدكتور : اكيد اتفضل

مؤمن : خلي الراجلين اللي جوا دول يمشوا صوتهم عالي ورقية تعبانه بوجودهم

الدكتور بابتسامة : حاضر ومشي مع مؤمن راحوا الاوضة، كلهم قاعدين مع رقية وعمرو باصص لسعيد بغيظ ومش طايقه نفسه يقوم يضربه

الدكتور : معلش ي جماعة ده مش ميعاد الزيارة فاتفضلوا، عمرو لسه هيتكلم مؤمن برقله سكت

ابو منه : عاوزين ناخدها معانا ي دكتور

الدكتور : هي تعبانة ومحتاجة راحة تامة واظن ان ده مش هيتوفرلها ف البيت فالاحسن تفضل هنا يومين بعدها تقدر تروح معاكوا

سعيد : بس يد... قاطعه الدكتور : من غير بس اتفضلوا بعد اذنكوا هي محتاجة ترتاح، كلهم خرجوا من غير ولا كلمة، ابو منه نزل وهو متعصب وسعيد نزل وراه

مؤمن : اي خدمة مشيتهم

عمرو بزعل : رحيم عامل اي

مؤمن : كويس الدكتور غيرله ع الجرح وعمتو معاه جوا

عمرو : طب يلا ندخل نطمن عليه، مؤمن لسه هيرد لاقي رقية خارجة من الاوضة احمد راح عليها سندها ومؤمن وعمرو راحوا عليها

عمرو : اي اللي قومك يابنتي

رقية : رحيم عامل اي، بابا هو اللي زقك عليه لازم اتأسفله

مؤمن : عادي حصل خير وهو كويس متقلقيش

رقية : ممكن اشوفه

عمرو : كنا رايحين نطمن عليه تعالي، وساندها مع احمد ودخلوا عند رحيم

سعيد بيجري ورا ابو منه : ابو منه استني بس

ابو منه بصله بضيق : عايز اي عجبك اللي بنتك قالته فوق وطلعتني كداب

سعيد : ماهو انت اللي كدبت فعلا انت لسه مبقتش جوزها ليه قولت كده

ابو منه بعصبية : يعني انا كداب ماشي ياسعيد بنتك لو مبقتش ع ذمتي آخر الشهر فلوسي ترجعلي يا اما انت عارف اللي هيحصل ومش هتشوف وشي غير يوم الفرح سلام يا ابو العروسة وسابه ومشي وسعيد فضل واقف مش عارف يعمل اي

رحيم : ياستي حصل خير وانا كويس اهو

سلوي : يابنتي بطلي عياط احنا معاكي خايفة ليه وهو كويس اهو

رقية بعياط : احلف انك كويس

رحيم بتمثيل : بطني مفتوحة كويس ازاي بس

رقية : ما انا جسمي مكسر ومتكلمتش انت هتعيش الدور

سلوي بضحك : تصدقي معاكي حق

رحيم : ياحجة انتي امي انا هاا

سلوي وهي ماسكة ايد رقية : وامها هي كمان

مؤمن : اي خدمة يعم بقالك اخوات كتير انا وعمرو وأحمد ورقية

رحيم : عجبك كده خليتي الاهبل يتكلم

احمد : لا مش اهبل ده طيب وكان خايف عليك اوي هو وعمرو، عمرو واقف ساكت ومش بيتكلم

مؤمن : يخليك ليا يا ابو حميد وبص لعمرو : بقا صاحبي خلاص، رقية لاحظت سرحان عمرو فقالت : ع فكرة بابا اللي زقك عليه انت ملكش ذنب وهو الحمدلله كويس

عمرو بص لرحيم بحزن : انا آسف

رحيم : اسف اي ي اهبل انت كمام وبص لأمه : خرجي العيال دي من هنا مش ناقص غباء

حسن دخل ف الوقت ده : اهو الاتنين اللي مش عجبينك دول كانوا مكسورين بسببك ياسي رحيم

رحيم : عارف والله بس هما مش مستوعبين اني كويس مصممين ع النكد

عمرو : لا يسيدي احنا زي الفل وهنزل اجيب أكل ناكل كلنا

سلوي : لا هو مش هياكل من برا انا هروح اعملهم اكل ف البيت

مؤمن : يسلام عليكي يعمتو ياريت بسرعة

سلوي خبطته : بتكلم عليه هو ورقية انت اي علاقتك

مؤمن بضحك : بتموت فيا، كلهم ضحكوا

عمرو : ماتيجوا نقعد برا ونسيبه يرتاح

مؤمن : يلا بينا، كلهم خرجوا وسلوي ساندة رقية وخارجين رقية وقفت وبصت لرحيم

رقية : شكرا جدا ليك

رحيم : لا شكر ولا حاجة المهم اننا الاتنين بخير

رقية ابتسمتله، سلوي عدلته عشان ينام وخرجت هي ورقية

بعد عشر دقايق ~~

سلوي : مؤمن قوم وصلني عشان اعمل اكل قبل ما رحيم يصحي

مؤمن : هتعملي لينا كلنا صح

سلوي بضحك : اه طبعا

حسن قام : يلا وانا كمان هروح الشركة اشوف اي الدنيا ع ماترجعوا وبص لعمرو ومؤمن

عمرو : رحيم يبقا كويس بس ونطمن عليه وهنرجع بإذن الله

حسن : ع خير وبص لمؤمن : مش يلا

مؤمن : يلا، ونزل هو وحسن وسلوي

بعد مانزلوا رقية قامت، عمرو : داخلة الاوضة

رقية : لا هروح البيت

عمرو باستغراب : هتروحي اي انتي بتقومي بالعافية

رقية بتصميم : هروح البيت وقوم وصلني قبل ما رحيم يصحي او هما يرجعوا عشان انت تكون هنا

عمرو : انتي بتتكلمي جد

رقية بزعل : اه يعمرو كفاية اللي حصل انهارده بسبب بابا وكمان هو مش هيسكت متقلقش هخلي بالي من نفسي واحمد حبيبي اهو معايا قوم بقا

عمرو قام : طب اوديكي عند خالتك اهو هتخلي بالها منك وانا اليومين دول بايت هنا

" عند خالتي احسن لابو منه ده يجي ويقعد معايا بالعافيه وبابا اصلا مش بيتكلم "

رقية : ماشي

عمرو : طب يلا ياستي دي هتفرح اوي

رقية : خالتي حبيبتي طبعا بس انت هتروح احمد وتعرف بابا اني عند خالتي

احمد : لا هفضل معاكي

رقية : لا عشان بابا ميبقاش لوحده وبعد كل درس ابقا حود اقعد معايا شوية

احمد : طيب

عمرو : يلا عشان متاخرش، ونزلوا هما التلاتة


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية"رواية صدفة العمر "اضغط على اسم الرواية





reaction:

تعليقات

12 تعليقًا
إرسال تعليق

إرسال تعليق