Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نور الصعيد الفصل الحادي عشر 11 بقلم ريمو

 رواية نور الصعيد الفصل الحادي عشر 11 بقلم ريمو

رواية نور الصعيد الفصل الحادي عشر 11 بقلم ريمو

البارت الحادي عشر
نور الصعيد
بقلمي: رقيه طارق الزيني
________________________________________________
نور بصدمه واستغراب من وجود يزن هنا سرعان ما تحولت إلى برود ولا مبالاه:يزن

ليجذبها يزن من بين الواقفين الي جانب فارغ من قاعه التدريب 

يزن بعصبيه:ممكن تفهميني ايه اللي بتعمليه د

نور ببرود:عملت ايه 

يزن بحده:نور متعصبنيش اكتر ما أنا متعصب من أمتي وانتي بتلعبي ملاكمه وايه النحنحه اللي كانت من شويه مع الواد اللي انتي بتضربيه ده

نور ببرود جليدي تحسد عليه:اسمعمي كويس يابن عمي علشان مش هكرر كلامي كتير انا بتعامل مع ناس كتير رجاله
وستات بطريقه رسميه أو طريقه غير رسميه بس عمري ماتعديت حدودي ولا سمحت لحد أنه يتعدى حدوده معايا في الكلام فا طريقتي دي مسمهاش نحنحه زي ما بتقول وانا مش مضطره اقولك وثانيا لو كنت سألت عني كنت هتعرف اني بتدرب ملاكمه مع كابتن مجدي من وانا عندي خمس سنين وهوا صديق بابا وزي بابا بالظبط واقولك الكبيره انا بلعب جودو وكارتيه وحاجات كتيره اوي ثالثا اول واخر مره تشدني بالطريقه دي قدام حد كدا عشان معملش تصرف هيندمك علي اللي انت عملته واه لو فاكر اللي حصل امبارح انا قولتلك مش عايزه اشوفك غير في الحالات الطارئة غير كدا لا ومتخافش مش هعمل حاجه تفضحك انا عارفه حدودي كويس سلام يا ابن عمي 

لتتركه نور بكل غرور وكبرياء ووترحل وعند خروجها تجد ندي تنتظرها أمام الغرفه التدريب 

نور بحنان:ليه واقفه عندك ياندي مدخلتيش ليه لتجد الدموع 
في عين ندي وهيا تحاول مسحهم ف تفزع نور 

نور بقلق:مالك ياندي فيه ايه 

ندي بتوتر وصوت مخنوق من العياط:مفيش حاجه يانور 

نور بحده:ندي انا بقولك في ايه مالك ومتكدبيش
قولتلك اني مش بحب الكدب 

ندي ببكاء:في بنت اسمها سدريم بنت رجل الاعمال عزت الحديدي وهي كل ما بتيجي هنا بتضايقني وهي متكبره اصلا وانا مش باجي جنبها اصلا بس مش عارفه ليه هيا حاطه نقرها من نقري ودايما بتعمل حاجات بتخلي المدير دائما يخصملي من المرتب بس النهارده اهانتي اوي يانور 

نور بهدوء مخيف وتحولت عينيها من العسل الي الاسود القاتم من شده الغضب وذلك يدل الرعب في نفوس الآخرين:تعالي ورايا حالا

ندي ببكاء:معرفش انا جتلك ليه بس حسيت انك الوحيده اللي هتقدري تساعديني كانت تتحدث ورأسها أرضا 

نور بحده وهيا ترفع راسها:راسك دي ماتوطاش تاني عشان خاطر حد............ثم أكملت بأبتسامه مرعبه:تعالي معايا وريني مكانهم 

ندي بتوتر:بس يانور 

نور بحده:يلا ياندي وبطلي كلام 
لتذهب ندي بدون كلام من أمام نور مسرعه خوفا من غضب نور فمن يستجراء ويقف أمام الكوبرا وهيا غاضبه 

لتجد سدريم و ووالدها يقفون بتكبر وبجانبهم مدير النادي الغاضب من ندي لتذهب نور بخطوات ثابتة تبت الرعب في النفوس وتحيط بها هاله من الغرور والكبرياء وخلفها ندي 

نور بسخرية وبرود:انتي بقي سردين اوووو سوري اقصد سدريم عامله كل الدوشه دي ليه 

سدريم بغيظ:انتي مين ومالك بالموضوع 

نور ببرود:تؤتؤ اهدي ياقطه ليطقلك عرق ولا اقولك بلاش موضوع القطه دا دي عشان مش عايزين نظلم القطط دي كائنات لطيفه بردو

سدريم بغضب وهيا تشير بصباعها علي نظر من أعلاها لاسفلها :انتي ازاي تكلميني كدا يابتاعه انتي مجنونة

نور ببرود:ايدك يا حلوه لحسن توحشك 

عزت الحديدي بتكبر:امشي ياشاطره من هنا شوفي حد شبهك العبي معاه انتي متعرفيش انتي بتتكلمي مين ولا ايه

نور ببرود وسخرية:هو انا كل ما اكلم حد في البلد.دي هيقولي انتي متعرفيش انتي بتكلمي مين هكون بكلم مين يعني 

عزت الحديدي بتكبر وغرور:انا رجل الاعمال عزت الحديدي من اكبر رجال الأعمال في مصر ياشاطره 

نور ببرود:طظ

ليقف الجميع مصدوم مما يحدث 

سدريم بصدمه:طظ

نور ببرود:اه طظ عادي في ايه طظ فيكم 

عزت الحديدي بغضب:انتي ازاي تتجراي علي أسيادك ياحشره انتي دا انا افعصك برجلي 

نور بحده:عزت ياحديدي. اتلم راعرف انتا بتكلم مين 

سدريم يأستخفاف.:هتكون بتكلم مين يعني 

نور بصوت مرعب كفحيح الافعي:انا نور محمد الشافعي ياعنيا صاحبه شركه النور.في مجال التكنولوجيا وصاحبه الشركه العالميه magicفي امريكا انا الكوبرا اللي اقدر في ثانيه احوالكم شحاتين مش لاقيين تمن العيش الحاف انا اللي بتتهزلي بلاد وشنبات ......انا اللي بعون الله اقدر اخليكم في سوق الناس متسووش قرش واحد عرفتي انا مين 

عند قولها هذاوقعت قلوب الجميع وبالاخص بعد أن تحولت عينها الي الاسود القاتم ولا أصبحت أكثر من سواد الليل 

عزت الحديدي بخوف كبير بعدما علم من هيا فمن الغبي الذي يتجرأ أن يعادي الكوبرا ذلك سيكون محكوم عليه بالهلاك. في جهنم الأرض 

عزت برعب وخوف:انا اسف انا اسف ياكوبرا انا اللي حشره وستين حشره انا هخليخا تعتذر منك حالا 

سدريم بصدمه:يا بابا 

عزت بغضب:اخرصي واعتزري من نور هانم حالا بسرعه

سدريم بخنق:انا اسفه

نور ببرود:اعتزري لندي الاول 

لتنظر سدريم لعزت بصدمه 

عزت بصرامه:اعتزري الانسه ندي يا سدريم حالا 

سدريم بتمرد:لا طبعا مش هعتزر من جرسونه انا 

نور بحده:الجرسونه اللي مش عجباكي دي متخرجه من كليه تجاره بتقدير امتياز مع مرتبه الشرف وبتشتغل وتصرف علي نفسها والشغل مش عيب مش احسن من اللي بتصرف من فلوس ابوها عمال علي بطال وفاشله في حياتها وفي دراستها زيك 

ثم تقول ببرود مخيف:صدقيني لو معتزرتيش منها حالا ل خليكي تشحتي انتي وعيلتك كلها وحتي شغل الجرسونه هتتمانيها ومش هتلاقيها وضربت علي المنضضه بقوه سااامعه 

لتهز سدريم رأسها بقوه وخوف من نور وتقول لندي انا اسفه 
حقك عليا 

ثم تقول نور روحي بوسي علي رأسها واطلبي منها السماح 
تكاد ترفض الي أن صوت والدها جعلها تذهب 

نور لندي:ها يا ندي سامحتيها 

ندي بحب صادق وابتسامه لنور:سامحتها خلاص 

نور بصرامه:فلت مني المرادي ياعزت انت وبنتك بس برضو هيبقي ليك قرصه ودن خفيفه كدا سلام يا عزت

ليصفق الجميع بحراره لشجاعتها وعدلها. 

نور بأبتسامه:خلاص ياشباب الشووو خلص نتقابل في خناقه جديده انشاء الله ليضحك الجميع وتذهب نور لتغيير ثيابها 

كان من ضمن الحضور يزن الذي يشعر بالصدمه والفخر بسبب تصرفها وفضل عدم التحدث معها هنا ليكن في المنزل افضل 

وميرا. التي تشاهد وبدأ الخوف يتسلل إلى قلبها بعدما علمت ماهي مكانه نور لكنها مصممه الي الوصول ليزن بأي طريقه 
خرجت نور وقد بدلت ملا بيها واخذت سيارتها وذهبت بسرعه شديده ولم تبالي ليزن الذي يقف منصدما 

لتدخل الفيلا بعد فتره وهي متعبه للغايه فكان اليوم مرهق بحق لتأتي لها الداده 

الداده بقلق:مالك يانور ياحببتي 

لتقول نور بأبتسامه متعبه:مفيش حاجه ياداده شويه ارهاق بس هنام واصحي وهبقي تمام بعد اذنك 

لتصعد نور للجناح وتري يزن امامها وهوا يحاول تمالك أعصابه

يزن بهدوء:ممكن نتكلم شويه 

نور بارهاق:بص يايزن صدقني انا مش قادره دلوقتي لاي مناقشه انام ونتكلم الصبح براحتك 

يزن وقد لاحظ ارهاقها:تمام نتكلم بكرا روحي انتي دلوقتي
تصبحي علي خير 

نور بهدوء:وانت من أهله وتدلف إلي الحمام لتأخذ شاور سريعا وتخرج بعد أن ابدلت ثيابها الي ملابس مريحه ويسحبها الفراش الي الاحلام الورديه 

ليدخل يزن الغرفه بعدما احس بعدم حرقتها وينظر نظرات ندم ويقول.........



يتبع الفصل الثاني عشر اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية نور الصعيد "اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات