رواية احببته صدفه الفصل الحادي عشر بقلم جودي اسامه
رواية احببته صدفه الفصل الحادي عشر
برفع وشي لقيته بابا
نور: اااه…. ليه كده يا بابا
بابا: هو انت شايفه اللي عملتيه دا قليل
نور: انا عملت ايه
بابا: ازاي تقولي قدام حماكي انك مش موافقه انت اتجننتي
نور: يا بابا انا فعلا مش موافقه
بابا: انا مليش دعوه بالكلام دا
نور: يا بابا بس انا مش بحبه
بابا: طيب انت جبتيه لنفسك…. بكره خطوبتك وكتب كتابك كمان
نور بصدمه : ليه كده
بابا: علشان تتعلمي الأدب
نور: حاضر يا بابا
طلعت اجري علي الاوضه وانا منهاره من العياط…. فكرت ارن علي يوسف اقوله… وفعلا رنيت
نور: الو
يوسف : ازيك يا حبيبتي
نور: تمام الحمدلله
يوسف: انا بجد فرحت خالص اني شوفت مامتك انهارده
نور:....
يوسف : نور انت معايا
نور: ايوه يا يوسف…. انا كنت عايزة اقولك علي حاجه
يوسف : اتفضلي
خوفت اوي اني اقوله
نور: لالا خلاص
يوسف : مالك يا نور فيكي ايه
نور: مفيش حاجه… يلا باي دلوقتي
يوسف: اوكيه باي
قفلت معاه وانا مش عارفه اعمل ايه
___________________________
يوسف: يا تري نور بتعمل كده ليه… وكمان في السوبرماركت كان في حاجه مامتها عايزة تقولها وهي رفضت
حمايا: ازيك يا ابني
يوسف : تمام يا بابا الحمدلله
حمايا : انا كنت عايز اكلمك في موضوع
يوسف: اتفضل يا بابا
حمايا:يا ابني انت خلاص هتتجوز بكره
يوسف : دا ازاي يعني
حمايا: بص يا ابني انت لازم تتجوز البنت دي علشان انا وابوها هنكسب كتير اوي في الشركه لما تتجوزوا
يوسف : وانا مالي انا…. ايه علاقه حياتي بالشركه
حمايا : انا قولتلك علشان بكره تبقي عريس قمر كده
يوسف: بس انا مش موافق
حمايا: لا هتوافق غصب عنك
يوسف: طيب والبنت دي تعرفني او بتحبني
حمايا: لا هي متعرفكش ولا انت تعرفها….. وانا انهارده رحت لابوها وقالت انها مش موافقه برضو
يوسف : خلاص بقي سيبوني وسيبوها في حالنا
حمايا : لا يعني لا… وانت رافض ليه ان شاء الله
يوسف : اولا علشان انا مش بحبها ولا اعرفها اصلا… ثانيا انا بحب بنت تانيه
حمايا: وتكون مين دي ان شاء الله
يوسف : بنت معايا في الجامعه
حمايا: لا مليش دعوه اتفضل جهز نفسك علشان فرحك بكره
يوسف فضل يفكر فيا وانه ازاي هيقولي انه هيتجوز حد غيري
____________________________
انا فضلت افكر في يوسف والموضوع بتاع الفرح دا
نور: هو انا ليه بيحصل معايا كل دا هل انا عملت حاجه وحشه في حياتي وربنا بيعاقبني… الحمد لله انا دلوقتي لازم اكلم ياسمين اقولها علشان تيجي بكره
نور: ازيك يا ياسمين
ياسمين : تمام يا قمر
نور: كنت عايزة اقولك علي حاجه
ياسمين : قولي
نور: انا خطوبتي وكتب كتابي بكره
ياسمين : بجد… الف الف مبروك
نور: الله يبارك فيكي…. ابقي تعالي بكره من الصبح علشان تقعدي معايا
ياسمين : حاضر من عيوني
نور: يلا باي
نمت وصحيت… تاني يوم
ماما: لوووولي… صباح الخير يا عروسه
نور : صباح النور
بابا: يلا قومي علشان تلبسي علشان نخلص
نور: خلاص هقوم اهو
قمت ولبست وكنت بلبس وانا قرفانه ومش طايقه نفسي لقيت ياسمين جت
ياسمين : اهلا يا عروسه
نور: اهلا يا اختي
ياسمين : يلا قمر بقي علشان اعملك الميك اب
نور: ماشي يلا
خلصنا لبس والبيت كان كله زغاريط واغاني
ياسمين : صح مش فرح يوسف انهارده
نور: يوسف مين
ياسمين : يوسف اللي انت بتحبيه
نور بصدمه : نعم
ياسمين : اه والله
حسيت اني عايزة اعيط بس كتمت قدام ياسمين
نور: عادي يعني كل واحد يشوف حياته
روحت عند بقي في يوسف بدل ما كان شكلي مش حلو ظبط نفسي ولبست الفستان والجزمه ولفيت الطرحه لفه تحفه ونزلت
اول ما نزلت اصوات الزغاريط عليت اوووي
ماما : يلا يا قمر شوفي عريسك
روحت وانا قلقانه ببص علي العريس وفجاه
يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "احببته صدفه" اضغط على أسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق