Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية خبايا قدري الفصل السادس بقلم القلم الذهبي


 رواية خبايا قدري الفصل السادس 

دعاء خرجت من عند سليم طلعت الجنينه تتمشي شافت ساميه واقفه هي ونور وبيتكلموا وباين عليهم بيتكلموا في حاجه مهمه دعاء استغربت من وقفتهم واثار فضولها 
حديثهم التي لم تسمعه من بعيد فقررت ان تقرب منهم وتسمع بيقولوا اي!!
وصلت عندهم دعاء ووقفت معاهم  
بصت لنور دعاء وقالت..
 ازيك ياطنط عامله ايه ايه وافقه في الجنينه ليه !!
وليه مدخلتيش بابا موجود جوه. .
بصتلها نور بابتسامه مصطعنه   ...
_ اهلا يادودو ياحبيبتي .
والله وحشاني دا انا جايه مخصوص علشان اشوفك وطمن عليكي بس قابلت ساميه 
 وكنت عايزاها تشتريلي حاجه للبيت فوقفت اتكلم معاه مش كده ياساميه.
بصت ساميه لنور وتبادل النظرات وقالت ساميه بخبث 
__  اه طبعا اومال نور هانم كانت عايزاني اشتريلها
 حاجه بس للا بس الحاجه اللي
 هي عايزاها مش هلاقيها اصلها مش موجوده. 
دعاء بخبث..
_ ليه هي طنط نور عايزه ايه. 
بصتلها نور
_ ولاحاجه ياحبيبتي متشغليش بالك دي حاجات للبيت تعالي تعالي .
دا انتي وحشاني قوي وونفسي اقعد 
واتكلم انا وانتي وتحكيلي علي كل حاجه.
دعاء 
وانتي كمان ياطنط نفسي الاقي حد اقعد واتكلم معاه واحكيله عليكل حاجه.
.
ساميه //  طيب مادام كده امشي انا تامريني باي حاجه يادودو ياحبيبتي..
دعاء // لا ياساميه روحي انتي بس اعملي لينا حاجه نشربوها.
ساميه //حاضر ياحبيبتي..
نور // ساميه احنا لسه مخلصناش كلام ومخدتيش الفلوس اللي هتشتريلي بيها الحاجه.
ساميه // ما انا قلت لحضرتك اني مش هعرف اشتري اللي حضرتك عايزاه شوفي حد تاني غيري..
نور // ماشي ياساميه شوفي بس واسالي ورد عليه..
قوليلي بقي يا دودو اخبارك ايه شيفاكي انتي وليث يعني...
دعاء // يعني ايه ياطنط..
نور // يعني حاسه ان في حاجه بينكم.
دعاء // ابدا ياطنط مفيش حاجه ليث شيك قوي وجانتيه  في تعامله ودا بيخلي اي واحده تكلمه وتنجذب ليه.
نور // طيب وانتي يادودو.
دعاء // وانا ايه ياطنط.
نور // بتحبيه يادودو
دعاء /ايه بتقولي ايه ياطنط حب ايه بس دا احنا بقالنا شهرين بنعرف بعض معقول اللي انتي بتقوليه ده.
نور // ههههههه طيب عيني في عينك كده هتخبي علي طنط يادودو دا المفروض انا وانتي نكون اكتر اتنين اصحاب انا ليني وبينك هما يادزب عشر سنين.
دعاء // صدقيني ياطنط مفيش حاجه كل ما هنالك اني برتاح له مش اكتر  وبحب اتكلم معاه.
نور //طيب وانتي عايزه اكتر من كده. علي العموم ليث شاب ووسيم وشيك وغني وفيه كل الصفات اللي اي بنت تتمناها زانا معنديش اعتراض عليه في اي حاجه المشكله كلها في العقربه امه انتي متعرفيش ياحبيتي هي كانت بتكره امك قد ايه كل اللي عاوزاه منك تخلي بالك منهاكويس لانها مكنتش بتخب امك يعني عمرها ماهتحبك.
دعاء // معقوله ياطنط اللي انتي بتقوليه ده.
نور // طبعا ياحبيبتي واكتر من كده دا في حاجات لو حكتلك عليها مش نتصدقي.
دعاء // حاجات ايه ياطنط.
امال // حاجات كتير قوي عن بشاعتها وعن اللي كانت بتعمله مع مامتك الله يرحمها هتعرفيها ف وقتها. سيبك المهم تبقي شاطره بجد لو عرفتي تخليه ببعد
عنها ولما تتجوزوا يجي بعيش معاكي هنا.
دعاء // ارتباط ايه بس ياطنط مفيش
 حاجه من ااكلام ده لسه.
نور // هيكون فيه ياحبيبتي انا متاكده بس زي ماقولت لك اوعي تدي الفرصه لامال انها تتحكم فيكي ولا تبقي تحت سيطرتها لا زم تخديه منها وتحرقي قلبها زي ماقهرت امك زمان وذلتها..
دعاء // الكلام ده سابق لاوانه انا مبفكرش في في الموضوع ده دلوقت.
نور // ربنا يسعدك ياحبيبتي بس انا اتمني من ربنا يكتبلك السعاده بعيد عن امال وابنها علشان متبقاش نهايتك زي نهايه مامتك.
دعاء // وايه علاقتهم بامي وموتها.
نور // وبعدين بقي معاكي بقي يادودو انا اتاخرت ولازم امشي بقي اشوفك بقي بعدين ياحبيبتي يالا سلام بقي..
دعاء // استني ياطنط لسه مخلصناش كلام.
نور // بعدين بقي يادودو ياحبيبتي.
مشيت يالا مع ستين الف سلامه.
دعاء // مالك انتي كمان ياسميه كلكم بتتكلموا بالالغاز ليه.
ساميه // الغاز ايه ياحبيبتي انا معنديش الغازانا عايزاكي تخدي بالك منهم لانهم مش بيحبوكي ولا عمرهم هيحبوكي...
دعاء // ليه بتقولي كده ياساميه.
ساميه // لانهم طمعانين في في فلوس ابوكي. مش هو ابوكي برده يادودو...
دعاء // ايوه طبعا بابا اومال هيكون مين يعني فيه ايه ياساميه مالك بتتكلمي كده ليه.
ساميه // مفيش ياحبيبتي انا بسالك بس مالك ياحبيبتي انفعلتي كده ليه انا قلت حاجه غلط.
دعاء //انا منفعلتش ولا حاجه وهنفعل ليه يعني.
ساميه // سلامتك ياحبيبتي ربنا يخليلك بابا ويبارك فيه ويحميكي منهم كلهم مفيش بعد الاب برده انت عارفه الهانم كانت عايزاني في فيه عايزانب اقولها اخباركم هنا وانقلها كل اللي بيحصل في الفيلا.
دعاء // بتقولي ايه.
ساميه //ايوه دي الحقيقه وانا رفضت طبعا دا انا لحم كتافي كنخير سليم بيه علشان كده ياحبيبتي لازم نحط ايدينا في ايد بعض.
دعاء //ازاي يعني.
ساميه //تصارحيني بكل حاجه.
دعاء //اصارحك بايه.
ساميه // انا عارفه كل حاجه متخبيش عليا.
دعاء// عارفه ايه ايه متنطقي انتي بتتكلمي بالالغاز ليه.
فجاه بتدخل واحده الفيلا.  
ياسليم بيه ياسليم بيه انا لازم اقابل سليم بيه.
استني هنا ياست انتي.انتي مجنونه ولا ايه هي وكاله من غير بواب..
ساميه // فيه ايه ياعبده مين دي.
عبده // مش عارف الست دي مصممه لازم تقابل سليم بيه بتقول مساله حياه اوموووت.
ساميه // عايزه ايه ياست انتي عايزه سايم بيه في ايه.
الست // انا عايزه سليم بيه في مساله حياه اومووت ومش هتكلم اللي قدامه..
ساميه //طيب قولي انتي عايزاه غي ايه وانا هدخلك ليه.
الست // انا قلت مش هتكلم غير قدام سليم بيه.
تتبع الفصل التالي : اضغط هنا 
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "خبايا قدري" اضغط على أسم الرواية


reaction:

تعليقات