رواية غرامي الفصل الأول بقلم مريم حسن
رواية غرامي الفصل الأول بقلم مريم حسن
هتتجوزها يعني هتتجوزها
مازن:اللي هو ازاى يعني
رحمه:يبنى انا امك وعاوزه مصلحتك
مازن;يماما انا عارف ان غرام إنسانة محترمة وأنها كمان بنت خالتي الله يرحمها بس مش معنى كده انى اتجوزها .. انا بعتربها زى اختى
رحمه:يبنى انا مش هعيشلك علطول .. عشان خاطرى اتجوزها دى ملهاش غيرنا .. ويبقي كد ضمنت انها ف ايد راجل هيحافظ عليها .. وانا رجلى والقبر يعني مش هعيشلك طول العمرر وعايزه افرح بيكو يبني
مازن:بعد الشر يماما متقوليش كد ... يوووه طيب .. طب ف الاول خطوبه عشان نتعرف
رحمه:تتعرفوا اى انتو صحيح متعرفوش بعض ولا شوفتو بعض من ساعه ما كنتو صغيرين بس اتعرفوا لما تتجوزوا .. كتب الكتاب يوم الخميس الجاى .. وانا طبعت خلاص الجوابات وزمانها وصلت للناس وأصحابك
مازن:بتحطيني قدام الأمر الواقع يعنى بتثبتيني .. اللى تشوفيه يماما اهم حاجة صحتك .. الزعل مش كويس عشانك
رحمه:لو اتجوزت غرام هكون مبسوطه
مازن:حاضر ..حاضر ي ماما
مازن 27 سنه شاب محترم وقمر ورياضي عيونه عسلي ،بشرته قمحاوي،شعره بني غامق ،طويل و رفيع وعصبي سيكاا بيعمل اي حاجه بس اهله يكونو مبسوطين ..
فتحت الواتس بعد مسبت امي .. كل الواتس عندى تقريبا مباركة على جوازى الى هو بعد ٣ايام ..
(ملحوظه يجماعه مازن مشافش غرام خالص وهيا مكانتش بتنزل صورها ع النت ومكنوش بيتكلمو.غرام دلوقتي يعتبر ملهاش غيرهم فعلا باباها ميت ومامتها ماتت من 4 شهور ولما مامت مازن عرفت نزلت مصر وقعدت مع غرام كتير ورجعت تاني ،وراجعين بقي تاني يقعدوا معاها وأبو مازن متوفي)
جه يوم الخميس اشتريت البدله وحضرت نفسي وامي كانت محضره العربيه والشقه كانت جاهزه وكل حاجه تمام ...
خلصنا الفرح وركبت العربيه ومكلمتش مع غرام خالص وروحنا البيت .. منكرش انها قمر اويي بجدد و جميله اوي..
بقلمي مريم حسن سليمان
♥️♥️♥️♥️♥️
مازن: ادخلي
غرام:شكرا
دخلت وقعدت ع الانتريه
مازن:عاوز اقولك حاجه
غرام:اتفضل
مازن:بصي ي غرام انتي طبعا انسانه محترمه واي حد يتمناكي ..بس انا بعتبرك اختي بس فاهمه ..
غرام:واتجوزتني لي!
مازن:مهو امي ..
غرام:اه خالتي..كنت حاسه
مازن:متفهمنيش غلط
غرام:عادي انا كمان خالتي غصبت عليا يعني مش دايبه في دباديبك ولله
مازن:والله!
غرام:اه والله عادي
مازن:طب تمام ..بس
غرام:اي؟
مازن:معلش ممكن نمثل قدام ماما واختي ان احنا سعداء يعني و ...
غرام:تمم ماشي عادي ..بعد اذنك
مازن:علي فين
غرام:هنام
مازن:طب ونا
غرام:مش نا اختك نام مكانك بق او ف اوضه الاطفال
مازن:انتي رخمه لي
غرام:هو دا اللي عندي ..تصبح ع خير
#للكاتبه_مريم_حسن
غرام دخلت ونا حسيت ان هيا اتكسرت حسيت اني كسرت فرحتها ف اليوم للي بتتمناه اي بنت حتي لو كنا مغصوبين ع الجوازه ... بقلمي مريم حسن ...
مسكت الفون فتحت واتس لقيتها ءونلاين فبعتلها مسدچ
مازن:غرااام
غرام:نعم
مازن: متكلميش حد دلوقتي
غرام:ده لي يعني!
مازن:لي ايه متكلميش حد
غرام:خلاص ..تمام مشهكلم حد ..حاجه تانيه؟
مازن:اه ..
غرام:ايه.
مازن:افتحي الباب ..
غرام:لي.
مازن:عايز اغير هدومي
غرام:لاء نام كد
مازن:غرام لو سمحتي متهزريش
غرام:مش بهزر
مازن:غرام افتحي
غرام:مش هفتح والله
مازن:خلاص تمام ..انتي بتعملي اي
بقلمي مريم حسن
غرام:مبعملش ..شويه وهنام
مازن:مش هتغيري
غرام:ملكش دعوه ..
مازن:يرضيكي انام ع الكنبه وبهدومي
غرام:اه يرضيني
مازن:كنت حاسس
غرام:طب يلا سلام
مازن:اي
غرام:هنرش مايه
مازن:كد كد نا مصدع وهنام
غرام:تمام ..تصبح ع خير
مازن:استني ..بقولكك
يتبع الفصل الثاني اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية غرامي"اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق