رواية عاشق لهمستك الفصل الخامس بقلم مروة سيد
رواية عاشق لهمستك الفصل الخامس بقلم مروة سيد
أسكربيت. #عاشق_لهمستك#5
اسفه جدا عالتاخير بس حقيقي والله انا تعبانه مش هقدر اكتب اكتر من ده انهاردة دعواتكو
ساعتها نسيت الموقف اللي انا فيه مركزتش في كل حاجة غير اسمي اللي طلع منها فرحت اووي فوقت من شرودي
ممكن تساعدني ارجوك
قومي ياهمس خدي افتحي العربيه بسرعه
نزلت جري فتحت العربيه وهو جاب ماما وجه ركبها وراء وانا ركبت جنبه قدام وصلنا المستشفي بعد مرور نص ساعة مني با دكتور ماما مالها
الدكتور: هي بتشتكي من اي تعب
لأ ماما طول عمرها لخير
الدكتور: اطمني دي حاجة صغيره كده وبأذن الله خير
ايوا يعني مالها
دي غيبوبة سكر أطمني خير إن شاء الله
انهارت من العياط ليه ياااارب ليه دا كله بيحصلي لقيت ايده بتمدلي بيقولي انا معاكي مش هسيبك والله يا همس وإن شاء الله ماما هتكون بخير شدي حيلك بس عشان هي متتعبش اكتر
ممكن متسبنيش لوحدي يا...
نور اسمي نور يا همستي💛🌸
بصتله بفرحة ولمعه كانت باينه في عيني مكنتش حاسه غير بالراحة والأمان حواليا وجوده كان مغطي كل الخوف والقلق اللي جوايا فوقت من شرودي علي صوته وهو بيقولي تعالي ننزل افطرك عشان انتي مفطرتيش وكمان عشان متتعبيش تاني يلا
حاضر بس بشرط تفطر معايا
ماشي ياستي هفطر معاكي
نزلنا الكافيه طلبلي أكل وفضلنا قاعدين مستنين الاكل للحظه واحده افتكرت ان اغمي عليا وان هو اخر حد كان معايا تلقائيآ ومن غير تفكير سالته دكتور نور مممن اعرف مين اللي شالني لما تعبت
أولا قولتلك أسمي نور من غير لقب تمام
حاضر
ثانيآ بقا انا اسف جداااا والله بس دا حصل غصب عني لاني مكنتش عارف اتصرف ازاي بس كل اللي عرفته إني مكنش ينفع اخلي حد غريب يلمسك يا همس مكنش ينفع حد يحط ايده عليكي حتي وانتي تعبانه طالما انا معاكي.
قصدك انت...
ايوا انا اللي شلتك يا همس بس صدقيني والله انا غصب عني مكنتش عارف اعمل ايه انا اسف
...
همس ردي عليا متخلنيش اندم اني عملت كده حقيقي انا مش مصدق اني عملت كده بس دا كان لازم يحصل مكنش ينفع اشوفك تعبانه قدا....
كمل يا نور انا سمعاك
همس انا....
انت ايه..
لأ ولا حاجة
جيت اتكلم بس الويتر جه قطع كلامنا
كلي يلا عشان نطلع نطمن علي مامتك
حاضر
كلنا وطلعنا ل ماما والدكتور قالنا ان احنا ممكن نروح
وانا بسند ماما جه نور بسرعه وحط ايده عضان يسنده معايا ساعتها إيده لمست إيدي صحبت إيدي بسرعه مدلي ايده التانيه بمفتاح العربيه وقالي إنزلي انتي افتحي يا همس وانا هجيب ماما نر نزلت فتحت العربية واستنتهم ومشينا
وصلنا عند البيت طلعنا ماما ونور أستأذن ومشي قالي هبقا أكلمك اطمن عليها
سلام يا همستي
سلام يا نور
انت غبي ازاي ازاي وانت قدامك كل الفرص تعترفلها بحبك ازاي وانت كنت خلاص هتقولها ازاي تضعف بالشكل ده أنت غبييي
لحد امتا هتفضل كده لحد امتا هتفضل تحبها وتتعلق بيها من غير ما تصارحها بحبك انت ايه يأخي ايه ليه كاتم حبك ومشاعرك ليها ليه متقولهاش إنك لقيت الامان معاها ليه متقولهاش انك معرفتش معني الحب غير معاها هي تبآ لفرق السن اللي بنكوا اللي مخليك خايف من شكلك قدام الناس وكلامهم خايف الناس تقول عليك انك بتتغل طلابك وسنهم عشان توقعهم في حبك خايف من الناس ومن امتا كلام الناس بيفرق معاك من امتا بيهمك حد طب وقلبك اللي حبها هتعمل في ايه حياتك اللي اتشقلبت 180 درجة من ساعت ما شوفتها انت ازاي عامل للناس حساب وناسي قلبك طب متعرفش ان قربك منها دا حراام لازم تعترفلها بحبك يا نور فوق
وصلت البيت بعتلها مسدج
مامتك عامله ايه يا همستي طمنيني
الحمد الله بخير يا د. قصدي يا نور
طب الحمد الله هتنزلي الجامعه بكرا
ااه إن شاء الله
طب ماشي هستناكي
بأذن الله
تصبحي علي خير يا همستي
وإنت من اهله💙
دخلت كتبت علي الفيس(وكيف لي إن لا أحبك وأنت نور ظلمتي💜🌸)
تاني يوم في الجامعه...
فاكرين دكتور محمد اللي قولتلكوا معجب بيها _
محمد : انا مش هسيبه يتهنا بيها همس دي بتاعتي بتاعتي انا وبس مش كفاية مدوب نص الجامعه في دبديبه وكمان عاوز يخطف الوحيده اللي اعجبت بيها مني لا دا علي روحي لازم اكرهم في بعض واخليها تبعد عنه هتساعديني يا ندي
ندي (فاااكرين ندي بردووو بيستهااااا يا جماعه بيستهااا) 😂💔
والمقابل ايه :
محمد؛ انا عارف انك بتخبي دكتور نور وعد مني هخليه يحبك
وانا موافقه
دخلت الجامعه لقيت دكتور محمد واقف مع ندي استغربت شوية لان اصلا هي متعرفهوش لانها مش نفس قسمي هي أنتساب وانا انتظام
لقتهم بيبصولي اووي مرتحتش ساعتها بس طنشت ومشيت رحت الكافيه لقيت دكتور نور جيلي وقعد معايا طلبنا قهوة
ها ست همس مالها كده مكشره
..........
همس بكلمك علي فكرة
اسفه يادكتور معلش مش مركزه
مالك
مفيش يا دكتور انا هقوم عشان الحق المحاضرة. مشيت بعيد عنه خطوات ووقفت بعيد عنه بصيت عليه ومشيت دخلت مكان مبحسش فيه غير بالراحة والأطمئنان مفهوش غير احساس بالراحة احساس بالراحه وبس سجد لربنا اشكيله اللي في قلبي زي كل مره يارب ليه الانسان الوحيد اللي قلبي اختاره يبقا شريك حياته ميحسش بحبي ليه ليه بيعلقني بيه ومش شايف حبي ليه كل مرة بشوفه برتاح وببقا نفسي يكون معايا للابد ليه عمره ماشاف نظرة الحب اللي في عيني ليه اهتمامي باصغر تفصيله ليه واخدني كاني اخته الصغيره مش اكتر ليه ميشوفنيش حبببته اعمل ايه يارب انا ماليش غيرك يارب لو هو شرب ابعده عني يارب انا تعبت
خلصت كلام مع ربنا ومسكت ابمصحف قعد قرأت شوية في القرأن عيني جت علي أيه ريحتني جداا *ألا بذكر الله تطمئن القلوب💚*
وفعلا انا قلبي بيرتاح جداا لما بتكلم مع ربنا راحكيله اللي في قلبي هو بس اللي قادر يسمعني ويجبلي حل لكل مشاكلي بعوضه وخيره اللي ملهوش اخر هو اللي بيسمعني بدون نقاش ومبدون مجادله من غير مايقولي انتي تافهة ومشاكلك تافهة زيك من غير مايعيرني في يوم باي حاجة احكهاله كلام ربنا جميلللل اووي وربنا أجمل. صدقت وقفلت مصحفي وشلته في شنطتي تاني طلعت دخلت محاضرة دكتور نور بس قعد مكاني بهدوء من غير كلام خلصنا وخرجت اول واحدة عكس كل مرة بس الغريبه ان لقيته طالع ورايا بسرعه رهيبه ودا شد أنتباه ناس كتير لقيته بيننادي عليا همس استني
خير يادكتور في حاجة
قولتلك انا اسمي نور متقوليش يا دكتور
لو حضرتك مش لاحظ نظرات الناس وكلاممهم فأنا لازم افوقك احنا في الحرم الجامعي يا دكتور مش في الكافيه
نور:بصيت حواليا لقيت ناس كتير بتبص علينا
انا اسف يا هم..
متتأسفش يا دكتور عن ازنك وسيبتهومشيت من غير ماخد رده حتي
طلعت ل ندي
قعدنا في الكافيه
ند؛ي :مالك ياهمس
مفيش يا ندي يلا نمشي
ندي: ليه خلينا قاعدين حبه
لا يلا ياندي ياما همشي لوحدي استني انا جايه معاكي اهو
ندي: استني طيب
مشيت قدامها عقبال ما تلم حاجتها
ندي :هاتي فونك هعمل منه مكاملة
خدي
ندي أستغليت فرصه انها مش مركزه معايا اصلا ونفذت خططي
همس:خلصتي الفون ولا لسه
اه خدي ياروحي تسلملي
العفو ياقلبي سلام انا هطلع وابقا اكلمك واتس
ماشي باي ياعيوني
بليل __رسائل من دكتور نور
همس انا اسف علي الاحراج اللي سببتهولك انهاردة ده بس والله انا كان كل همي اعرف مالك متزعليش بقا يا همستي
شفت المسدج ومردتش قمت صليت ونمت لاني حرفيآ مكنتش طايقه نفسي بسسب نظرات الناس ليا ازاي يحطني في موقف زي ده
رقم غريب
السلام عليكم
نور: وعليكم السلام مين
فاعل خير عاوز افوقك من غفلتك
ايوا مين يعني وغفلة ايه
شوف بنفسك حبيبة القلب بتعمل ايه مع دكتورها والله اعلم هي عملت كده مع مين تاني وبتعلق مين تاني بيها انا بس حبيت افوقك واقولك انك بالنسبالها شخص عادي جدا واوعا تفكر انها بتحبك زي مانت بتحبها يا مغفل دي بتلعب بيكوا
نور: انت مين وجبت الشاتات دي منين
.....
محدش رد رنيت عالرقم لقيته مقفول
دخلت عالشاتات لقيتها كلها بنها وبين دكتور محمد دا فعلا دكتور عندنا في الجامعه وشوفتها كذا مرة واقفه معاه وبيهزرو
فلاش باااك_______________________
مين اللي كنتي واقفه معاه دا يا همس
دا دكتور محمد بتاع..
مانا عارف انه دكوتر وبيدرسلك
بتاع ايه تقفي معاه
عادي يادكتور كنت بساله علي حاجة وهو فضل يهزر عادي وبعدين انا في بيني وبينه مسافه وفي احترام في هزارنا معملتش حاجة غلط يعني
معملتيش حاجة غلط
فكرة انك واقفه معاه اصلا نفسها غلط
لا مش غلط انا واقفه قدام الناس كلها ودا دكتَر محترم جدا علفكرة
انت شايفه كده يعتي
ايوا شايفه كده يادكتور
تمم يا همس
بااااااك_____________
فقت من شرودي علي كلامهم سوا وهو بيقولها هستناكي بكرا فالجامعه قبل محاضرة دكتور نور الشات كان بتاريخ انهاردة
قفلت الفون ورميته في الارض
ليه ليييه كده يا همس دا انا حبيتك بكل قلبييي ليه تكسريني بالشكل دا ليه مشوفتيش حبي ليكي ولا مرة ليه تحبيه هو ليييه توجعيني كده انا بكرهك ياهمس بكرهههك...
تاني يوم ف الجامعه
دخلت الجامعه وداخله الممر عشان راحة االبيدج ب لقيت دكتور محمد بينادي عليا
همس استني
خير يادكتور في حاجة
كنت عاوز اقولك حاجة بس
أتفضل لسه هيتكلم لقَيت نور عدا من قدامنا وهو بيبصلي بنظره مقدرتش أفسرها ودخل المدرج أستأذنت دكتور محمد ومشيت
دخلت بس الواضح اني كنت متاخره المفروض اني بدخل عادي حتي لو متاخره بس اللي حصل عكس كده تمامآ دكتور نور واقف ولابس النضارة ولف وشه ليا
استني انتي راحة فين
هدخل با دكتور
تدخلي فين الساعه معاكي كام
9 وربع يا دكتور
حد قالك انها زريبه تدخلي براحتك وتطلعي براحتك فوقي يا ماما مش جامعة اهلك هي
انا كنت مصدومة من كلامه قلبي كااان بيصرخ جسمي كله كان شبة أتشل مكنتش عارفه أرد حتي عليه واقوله انا همس يانور همس اللي بتحبك اللي بتسامحها علي اي غلط بتعمله بس دا حتي مقدرتش اقوله لانه مبيحبنيش
فوقت علي صوته وهو بيزعق بصوت اشبه الجحيم وبيشاور بايده
أطلعييي براااااا مش عاااوز أشوف وشك في محاضرة ليا تاني انتي فاهمة برااااا
تعليقات
إرسال تعليق