رواية سمراء احتلت كياني الفصل الثاني عشر بقلم ميرا ابو الخير
رواية سمراء احتلت كياني الفصل الثاني عشر بقلم ميرا ابو الخير
يلا تفاعل كبير.
البارت ال 12 رواية سمراء احتلت كياني
_ جميله وقفت تفت علي وشه بإستحقار : انا فعلا رخيصه عشان ضعفت قدام واحد زيك اطلع برااا بيتي يلاااااا
_ مهاب بصلها بقرف ولبس قميصه ومشي ، جميله قعدت علي الارض تعيط :
_ انا لي عملت كدا معقول ضعفت بالشكل ده قدامه ، كان المفروض اتعلم من اللي حصل ل غصون بس...بس انا حبيته والله حبيته
_ صرخت : ينعل ابو الحب اللي يذل بالطريقه دي
_ خدت دش وللبست اسدال وصلت ركعتين ، وقعدت تدعي : يارب سامحني انا غلطي كبير اوي اغفرلي ذنبي ، وراحمني برحمتك ، يارب انت عالم بحالي
_عيطت كتير اوي مكنتش عارفه تعمل ايه بعد م شرفها ضاع وكل حاجه ضاعت ، هربت من تفكيرها بالنوم
_ مهاب ماشيى ف الشارع بعربيته مخنوق من نفسه ومن الطريقه اللي كلم بيها جميله
_ فضل يلف اكتر من ساعه لحد م روح البيت قابل امه
_ مالك يبني مش علي بعضك كدا ليه
_ راح حط راسه علي رجلها ونام : تعبان ي امي تعبان
_ تعبان من اي ي قلب امك
_ حاسس اني ظلمت اكتر بنت حبتني ، انا خزلتها ي امي
_ ليه كده يبني ، حرام تكسر قلبها
_ انتي مش كنتي عايزاني اتجوز
_ بلهفه : دا يوم المني ي حبيبي
_ انا قررت خلاص
_ قام دخل اوضته واترمي علي السرير وغمض عنيه وافتكر لما كان ف حضن جميله ، ولما كان بيبوسها ، كان حاسس بحبها ليه
_ فتح عينيه فجأة بس تجاهل مشاعره وقرر انو يتجوزها عشان ينقذها من المجتمع المريض
بقلمي اميرة محمد محمود
______________________
غصون ضاغته نفسها ف شغلها طول يوم بس دخلت مكتبها تاخد ريست ، هناء اول م شافتها اتسحبت ودخلت وراها
_ عايزة اي ي هناء ؟
_ بخبث : نرجع صحاب زي الاول !!
_ ضحكتيني والله انتي بتطلبيي المستحيل ، عايزاني ارجع للي طعنت ف شرفي بعد م اعتبرتها اختي
_ هناء قعدت واتمسكنت : صدقيني غصب عني انا جاتلي مسدچ علي تليفوني مكتوب فيها انك عملتي كده بإرداتك
_ بسخريه : تقومي رايحه قايله كده للمستشفي كلها صح ، هناء انتي اتخليتي عني ف اكتر وقت كنت محتجاكي فيه
روحتي ل بابا وحكتيلو كلام مش كويس عني ، انتي لا يمكن تكوني صاحبه انتي شيطانه روحي يلا مش عايزين نفتح ف القديم.
_ هناء لقت نفسها مش عارفه تسيطر علي الوضع ف عيطت بدموع التماسيح بتاعتها
_ كلو بيغلط ليه مش عايزة تسامحيني بعد م عرفت غلطي ؟
_ عشان مش عايزة اكدب عليكي واقولك سامحتك وانا قلبي بيحسبن عليكي ليوم الدين
_ غصون خدت نفسها وقالتلها : اطلعي برااا ...براااا
_ هناء طلعت وهيه متضايقه ومتعصبه ، غصون المرادي معيطتش خدت نفس براحه ، ولمت شنطتها وراحت تعدي علي جميله بقلمي اميرة محمد محمود
___________
خديجه حضرت الاكل وحطته علي السفرة وراحت خبطت علي جلال
_ يلا عمي عشان نتغدا مع بعض
_ اتغدوا انتوا انا مليش نفس
_ ارجوك ي عمي يلا مش هينفع ناكل من غيرك
_ احم .....مصطفي فين ؟
_ جميلة فرحت اوي : ف اوضته
_ طب يلا
_ جلال خرج مع خديجه ، هيه دخلت المطبخ وهوة راح لمصطفي وخبطت علي باب اوضته ودخل
_ مصطفي كان قاعد علي الابتوب ومرفعش وشه : بتخبطي ليه اول مرة تعمليها
_ احم .....يلا عشان نتغدا
_ مصطفي قام وقف بسرعه : بابا ؟؟؟؟
_ طول النهار شغل شغل فضي نفسك شوي لمراتك وبنتك اللي جاية ف السكه دي
يلا احنا مستنينك برا
_ مصطفي لسه واقف مكانه بيستوعب ان باباه دخل عليه الاوضه ، دي اول مرة يعملها
ولسه عقله بيترجم الكلام اللي قاله ، من غير تفكير غير طلع قعد جمب جلال علي السفرة
_ خديجه حطت الاكل وقعدوا ياكلوا
_ بتردد : هتسموا بنتكم اي ؟
_ خديجه اتكلمت بسرعه : غ......!!!
_ مصطفي قاطعها : لسه يبابا مخترناش ليها اسم ، حضرتك اللي هتسميها
_ خديجه ابتسمت بمجامله بس من جواها زعلت
_ امها هيه اللي هتسميها دا حقها
_ خديجه فرحت : وحضرتك جدها وليك كمان الحق ف كدا بقلمي اميرة محمد محمود
_ جلال ابتسملها وقام غسل ايده ودخل اوضته بعد شوي خديجه دخلتله بالقهوه وطلعت للبست وراحت هيه ومصطفي عشان تطمن علي البيبي
_ جلال استناهم لما مشيو وراح دخل اوضة غصون
_______________
_ مالك ي جميله وشك شاحب كدا ليه ؟
_ جميلة ارتبكت وبصت ف كل ناحية معادا عنيها : م ...مفيش حاجة
_ بإصرار : لا فيه ي جميلة يلا احكي
_ جميلة انفجرت ف العياط وغصون حضنتها : طيب اهدي وخدي نفسك
_ جميله بدات تهدا وحكت ل غصون كل حاجه
_ غصون اتعصبت واتضايقت وضربتها بالقلم : ليييييه عملتي كده لييبيه ، غلطتي غلطتي بس الفرق انك كنتي واعيه ، محدش هيسيبك ف حالك ، انتي عارفه انتي عملتي ايه
_ عيطت : غصب عني والله ضعفت ومقدرتش اتحكم ف مشاعري
_ عشان انتي جبانه ومعندكيش كرامه واحده غيرك كانت افتكرت اهانتوا ليها
_ خبطت ايديها ف الحيطه : دا رفض حبك اكتر من مرة وكل مرة يجرح مشاعرك ، اي كل ده م افتكرتهوش ؟
_ جميله صرخت بعياط : كفاية ي غصون كفاية ارجوكي ، انا قلبي واجعني لوحده ، وضميري هيقتلني
_ غصون راحت حضنتها وعيطت معاها : انا اسفه بس مكنتش اتمني ف يوم انك تمري باللي انا مريت بيه ، انا شوفت اللي محدش شافه
_ انا خايفه ي غصون خايفه اوي ، اعمل ايه ، انا ضعت ضعت كل حاجه ضاعت اااااااااه
_ فضلت تضرب علي وشها بالاقلام غصون وقفتها بصعوبه ودخلتها غيرت هدومها وخدتها معاها البيت بقلمي اميرة محمد محمود
_______________________________
يوسف رجع من الشغل ملاقاش غصون دخل غير للبسه وراح المطبخ يعمل اكل بعد شوية سمع صوت المفاتيح ، عرف انها غصون
_ غصون كانت جايبه معاها جميلها دخلتها اوضتها ونميتها علي السرير وغطتها وطلعت
_ دخلت المطبخ لقت يوسف بيعمل اكل ومبهدل نفسه ضحكت عليه غصب عنها
_ يوسف اتبسط انها ضحكت بس محبش يمنع ضحكتها : بتضحكي علي اي هانم عاجبك منظري ده
_ ضحكت : صراحه اه
_ تعالي اعمليلي حاجه اكلها الهي تنستري
_ ضحكت : حاضر
_ ابتسملها : شكرا
_ يوسف ممكن اقولك علي علي حاجه
_ بهيام : اسمي احلو كدا ليه
_ بطل محن واسمعني
_ اتفضلي ي شبح
_ جميله حالتها مش كويسه خالص ف جبتها معايا ترتاح شويه هيه حاليا نايمه ف اوضتك
_ يوسف فرح جدا وقاالها : اوضتنا مش اوضتي
_ غصون اتحرجت ف قال : يستي دا كمان بيتك اعملي اللي يعجبك فيه وان شاء الله جميله هتكون بخير
_ ابتسمت : شكرا
اوعي بقي كده عشان انا كمان جعانه
_ يوسف ضحك وخرج براا المطبخ ، غصون عملت الاكل ودخلت منه ل جميله خلتها تاكل غصب وخرجت ليوسف
بقلمي اميرة محمد.محمود
_ كلو وخلصو وغصون اتكلمت بمرح : انت هتنام هنا ف الصالون علي فكرة
_ نعم ؟؟؟؟؟؟
_ ايوة زي م سمعت كدا
_ هنام ف اوضة الاطفال
_ لا انا اللي هنام فيها
_ انتي بتقولي اي ؟؟
_ يلا تصبح علي خير
_ قبل م غصون تدخل الاوضه يوسف سبقها واترمي من علي السرير وغمز : هنام سوا
_ غصون بإحراج : دا بعينك
_ طلعت برااا فرشت ف الصالون ونامت ويوسف طلع نام جمبها ابتسمتله وغمضت عنيها ، هوة كمان قعد يدقق ف ملامحها لحد م نام
________
خديجه ومصطفي رجعوا وملقوش جلال ف البيت خديجه دخلت اوضة غصون وقع نظرها عليه وهوو مرمي علي الارض
_ عميييييي ......!!
بقلم اميرة محمد محمود.
لقراءة ومتابعة القصص والروايات كاملة انضم الينا عبر التلجرام اضغط هنا
لمتابعة الفصل الثالث عشر اضغط هنا
تعليقات
إرسال تعليق