Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت خاطفي الفصل الخامس والعشرون بقلم يسرا نصر

رواية احببت خاطفي الفصل الخامس والعشرون بقلم يسرا نصر


رواية احببت خاطفي الفصل الخامس والعشرون 

في مستشفى و هرج و مرج ووسط دوشة كبيرة 

دخلت كذا عربية ل الاسعاف وهما بينزلوا حالات 

كتير شكلها كدة كانت حادثة كبيرة واللي جريوا كل الدكاترة و الممرضات وتحضير حجرات العمليات بسرعة ودخول اهالي المصابين وهما منهارين تماماً 

.

مجدي : هو في اية؟  

.

علي واحد من رجاله احمد بية 

.

علي : مش عارف هي المستشفى ملها ادربكت فجأة كدة لية؟  

.

مجدي بسؤال ل ممرضة كانت ماشية 

.

مجدي، : لو سمحتي هو فية اية؟  

.

الممرضة : فيه حادثة كبيرة جات والمستشفى مقلوبة دول شوية شباب اولاد وزراء كانوا طالعين رحلة بالعربيات وعملوا حادثة كبيرة وفية مجموعة من الوزراء تحت 

.

مجدي، : طيب شكراً 

.

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

علي : تعالي يا مجدي نشوف ف اية؟  

.

مجدي، : هنشوف اية يا عم دي حادثة 

.

علي، : ياعم انت مزهقتش وانت واقف كدة تعالي، نتفرج اهوو نعمل حاجة بدل ما احنا واقفين قدام اوضة الولية الخرفانة دي 

.

مجدي، : طيب افرض حصل حاجة ولا راحت ف حته دا احمد بية مممن يقتلنا فيها 

.

مجدي، : انا مش عارف هو لية مهتم بالولية دي 

مايسبها تموت ولا تغور ف ستين داهية 

.

علي : ياعم هي يعني هتروح فين؟  ماهي متنيلة ف غيبوبة 

.

علي : تعالي بس ننزل اهو نمشي رجلينا شوية عشان انا زهقت متثبت هنا من امبارح 

.

مجدي، : طيب خلاص بطل، زن..  زنك عامل زي زن النسوان 

.

اخد علي مجدي و نزلوا وفعلا كان فية مجموعة وزراء و زوجاتهم مزعورين بشدة ع اولادهم 

.

بعد مرور حوالي ساعتين طلع مجدي و علي ورجعوا يقفوا ادام الاوضة تاني 

.

جات ممرضة عشان تدخل الاوضة عشان تغير المحاليل ل سهير وفتحت الاوضة بس لقت الاوضة فاضية 

.

خرجت الممرضة ب استغراب شديد وهي بتسأل مجدي 

.

الممرضة : لو سمحت يا فندم؟  

.

مجدي، : اؤمري يا عسولة 

.

ابتسمت الممرضة ف خجل، بسيط وهي بتسأل 

.

الممرضة : هي، مدام سهير فين؟  مش موجوده ف اوضتها؟  

.

مجدي بصدمة شديدة : نععععععععم؟  مش موجوده ازاي؟  

.

دخل، مجدي، بسرعة جداً الاوضة واللي، فعلا ملقاش سهير فيها جري ع الحمام وفتحو بسرعة من غير ما، يخبط حتي بس ملقاش حد 

.

مجدي بزعر ع صدمة : الولية راحت فين يا علي؟  

.

علي : ينهر اسود ينهر اسود هي الولية فين؟  

.

علي بزعر : دا احمد بية هيعلقنااااا 

.

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

مجدي وهو ماسك ف الممرضة من دراعتها الاتنين 

.

مجدي بغضب : الست اللي جوة راحت فين؟  

.

الممرضة بزعر : معرفش والله يابية انا لسة مستلمة ورديتي حالا 

.

مجدي بغضب : انتي هتستعبطي يا روووح امك؟  

.

الممرضة : والله معرف يا بية الست سهير راحت فين؟  

.

💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜

.

عند حازم و فريدة قامت فريدة من النوم وهي مبتسمة و هي، باصة ع حازم بحب اللي نايم جمبها 

.

فريدة بصوت هامس : بحبك اوووي يا حازم ربنا يهديك ليا و عليا وربنا يقدرني اني اسعدك طول منا عايشة 

.

قامت فريدة واخدتت الفوطة ودخلت الحمام تاخد شاور بعد الليلة الرومانسية اللي حازم عملها لها بعد ما قرر يبعدها عن مشاكلة مع ابوها ويعيش معاها ف سعادة خصوصا انها بتحبو حب جنوني واي حد مكانها كانت كرهتوو 

.

صحي حازم وقعد ع السرير بعد ما سمع كلام فريدة 

.

حازم ف نفسة : ياااااه للدرجادي يا فريدة بتحبيني؟  وانا مستهلكيش 

.

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

قام حازم و خرج برة الاوضة واللي، دخل المطبخ يحضر الفطار عشان يعوض فريدة ويديها قليل من الحنان من كتر ظلمة لها بدون ذنب 

.

بعد دقائق خرجت فريدة لقت حازم بيحط الفطار ع السفرة 

.

فريدة ب ابتسامة حب : اية دة؟  انت حضرت الفطار لية؟  انا كنت هحضرة بنفسي 

.

اتجه حازم ناحيتها ومسك ايديها ف حنان وباسها 

.

حازم بحب : اية القمر دة؟  

.

فريدة بكسوف : انت اللي عيونك حلوة 

.

حازم ب ابتسامة: بجد،؟  

.

فريدة ب، ابتسامة : طبعا عندك شك؟  

.

حازم : طيب، يلا نفطر لحسن انا واقع من الجوع 

.

قعد حازم ع السفرة ووقفت فريدة ورا حازم مستنية يخلص فطار 

.

حازم وهو بياكل 

.

حازم : متقعدي يا فريدة واقفة كدة لية؟  

.

فريدة بلجلجة : م م م 

.

حازم : مالك يا فريدة بتمأمأي لية؟  

.

فريدة : مستنية اما تخلص اكل وابقي اكل بعديك 

.

شعر هنا حازم بالذنب وقام واخد فريدة ف حضنوو 

.

حازم : انا اسف يا فريدة ع قسوتي معاكي 

.

حازم : و من هنا و رايح هنقعد، مع بعض 

.

حازم بحنان وهو بيبوس ايديها 

.

حازم : اتفضلي يا ملاكي اقعدي 

.

قعدت فريدة وهي سعيدة جداً وبدأ حازم يأكلها 

.

فريدة : لااا دنت مدلعني خالص 

.

مسك حازم ايد فريدة وهو باصص لعيونها اللي اول مرة ياخد باله من لون عيونها عسلي فاتح شوية .. وباص ايديها 

حازم : انا اسف يا فريدة ع اللي عملتو معاكي قبل كدة وانتي استحملتيني 

.

فريدة : انا حاسة بيك يا حازم والله بس مش ب ايدي اي، شيء انا معرفش ان بابا بالبشاعه دي 

.

حازم : فريدة انا هبعدك عن مشاكلي مع باباكي بس ارجو اني مندمش ع القرار دة 

.

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

فريدة. بسرعة : لا طبعا يا حازم عمرك ما هتندم ابدا وهفضل ف ضهرك دايماً وهقف جمبك لغاية مترجع حقك من بابا 

.

حازم ب، ابتسامه حب : ربنا يخليكي ليا يا قلبي 

.

ف اللحظة دي رن موبايل حازم وكان رياض بية 

.

ترررررررررررن تررررررررررن ترررررررررن 

.

حازم : بااااشا 


رياض : الامانة معانا و هتوصلك بعد نص ساعه 

ومعاها ممرضة تعتني بيها 

.

حازم : ربنا ما يحرمني منك ابدا يا باشا 

.

رياض : كل المستلزمات الطبية هتكون مع الممرضة و الرجاله 

.

حازم بشر : يبقي يوريني بقي احمد بية هيعمل اية بعد ما يكتشف ان امي مش تحت ايدية 

.

حازم : يفرجني بقي هيعمل اية؟  

.

رياض : خلية يعض ف الارض..  بس احنا ع اتفاقنا؟  

.

حازم : طبعا يا باشا 

.

افل حازم مع رياض 

.

حازم ل فريدة : فريدة لو سمحتي عايزك توضبي الاوضة التانية دي عشان ماما جاية بعد شوية وهتقعد معانا 

.

فريدة ب، استغراب : هتقعد معانا؟  هو مش انت قلت ان بابا خاطفها؟  

.

حازم : منا عرفت اهربها 

.

فريدة : طيب حمد ع سلامتها انا هدخل انضف الاوضة حالا 

.

دخلت فريدة تنضف الاوضة لاستقبال سهير ام حازم. 

.

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜

.

بليل.. 

.

في اوضة سلمي كانت مرمية ع السرير و عماله بتعيط بشدة دخلت مامتها 

.

ام سلمي بخضة : اية دة؟  مالك يا سلمي؟  بتعيطي، لية كدة يا حبيبتي؟  

.

سلمي بلجلجة وهي بتمسح دموعها بسرعة 

.

سلمي : لا لااا لا يا ماما مفيش حاجة 

.

ام سلمي : اتأخرتي لية يا سلمي امبارح؟  جيتي امته امبارح؟  

.

سلمي بلجلجة: اااا متأخرتش ولا حاجة حاجة يا ماما انا كنت بتشتري حجات وجيت ع طول 

.

ام سلمي بقلق : طيب، بتعيطي، لية؟  

.

سلمي، : مفيش يا ماما اتخانقت انا و ملك بس 

.

ام سلمي ب ارتياح : بس، كدة؟  حرام عليكي، خضتيني  

.

ام سلمي : طيب انا هقولك ع خبر هيفرحك 

.

سلمي : خير يا ماما؟  

.

ام سلمي : متقدملك عريس 

.

سلمي بخضة : عريس،؟  عريس، مين؟  

.

ام سلمي : دا ابن شريك باباكي شاب محترم خلوق متدين و ابوة طلب ايدك 

.

سلمي : انا مش بفكر ف الجواز دلوقتي يا ماما 

.

ام سلمي : طيب حتي شوفية مترفضيش كدة ع طول دا ابوكي عمال بيشكر ف اخلاقة اووي 

.

سلمي : طيب سيبيني افكر 

.

ام سلمي : هبلغ بابا انك موافقة 

.

سلمي بعصبية خفيفة : ماما انا قلتلك سيبيني افكر بس كدة 

.

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

ام سلمي : طيب ع راحتك عامتا هما جايين بكرة يتغدوا عندنا اهوو تشوفية وتقعدي معاه و رأيك هو اللي هيمشي 

.

ام سلمي : بس اتمني انك توفقي، بية لان اخلاقة اللي اتحكي بها بصراحة عريس ميتفوتش 

.

سلمي : اما اشوفة و هفكر 

.

ام سلمي : طيب، يلا عشان  نتعشي 

.

سلمي بضيق : لا مليش نفس 

.

ام سلمي : يلا يا سلمي بلاش دلع يلا حالا مستنياكي برة 

.

سلمي : حاضر يا ماما 

.

خرجت ام سلمي و اتعدلت سلمي ع السرير وهي، بتفتكر 

.

سلمي : اعمل اية دلوقتي ف المصيبة اللي انا فيها دي؟  

.

سلمي : حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا مالك 

.

سلمي وهي بتكلم نفسها : و اللي، جاي، بكرة دة اعمل فيه اية؟   

.

سلمي بدموع : خلها من عندك يارب 

.

ف اللحظة دي، رن موبايل سلمي و كان احمد 

.

تررررررررن ترررررن تررررررن 

.

مسكت سلمي الموبايل وهي بتكلم نفسها 

.

سلمي ف نفسها : ارد؟  مردش،؟  ارد..  مردش،؟  

.

سكت رن الموبايل بس رن تاني 

.

تررررررررن ترررررررن ترررررررن 

.

اخيرا قررت سلمي ترد 

.

سلمي : الووووو 

.

احمد، : لولو حبيبتي ازيك وحشتيني اووووي 

.

سلمي بلجلجة : ووو وانت كمان 

.

احمد لاحظ تغير ف صوت سلمي 

.

احمد، بقلق : مالك يا سلمي صوتك متغير لية؟  

.

سلمي : اااا لا لا مفيش حاجة 

.

احمد : هتخبي عليا انا يا سلمي،؟   

.

سلمي بدموع مقدرتش تمسك نفسها 

.

احمد، بخضة : في اية يا سلمي مالك يا حبيبتي 

متقلقنيش عليكي 

.

سلمي : اصل اصل 

.

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

مقدرتش سلمي تتكلم و قفلت الخط ف وش احمد 

بس احمد اتصل بيها تاني و سلمي ردت بعد ما حاولت تهدي نفسها شوية 

.

سلمي : ايوا يا احمد 

.

احمد، بخضة : بتقفلي الخط ف وشي لية يا سلمي؟  

.

احمد : انتي لسة بتفكري ف مالك برضة؟  ومش قادرة تنسية؟  

.

سلمي بلجلجة : لا مش كدة 

.

احمد بعصبية : انتي كنتي بتشتغليني يا سلمي اما قولتيلي انك بتحبيني؟  

.

سلمي : متظلمنيش يا احمد انا حبيتك بجد 

.

احمد : امال مالك فيكي اية؟  كنتي، بتعيطي لية؟  

.

سلمي : بصراحة اصل متقدملي عريس ابن شريك بابا 

.

احمد بصدمة : نعم؟  وانتي وافقتي علية؟  

.

سلمي، : انا رفضت بس، هما مصرين علية 

.

احمد، : متقلقيش يا حبيبتي انا هاجي و هتقدملك بس انتي اقفي جمبي 

.

سلمي : بس...  

.

احمد بقلق : في اية يا سلمي انتي مش موافقة عليا؟  

.

سلمي بسرعة : لا موافقة عليك طبعا 

.

احمد بسعادة : بحبك يا سلمي بحبك اوووي بعشقك 

.

احمد بحب : حبك لزق جوة قلبي ومش راضي، يطلع منووو 

.

سلمي : وانا كمان يا احمد حبيتك اوووي 

.

( هنا سلمي فعلا بدأت تحب احمد وبقي، يبقي غالي عندها اوووي ومعندهاش استعداد انها تفقدة 

و خصوصا بعد اللي حصل عرفت قيمة احمد وحست فعلا بحبوو و حنانة عليها و انوو متمسك بيها جدا)  

.

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

احمد بفرحة و سعادة من كلام سلمي اللي اخيرا حست بحبوو لة بعد صبر سنين واخيرا جه اليوم اللي، سلمي تبادلة نفس حبووو 

.

ام سلمي : جرا اية يا سلمي مجتيش لية؟  

.

سلمي : حاضر يا ماما جاية اهووو ههلص الفون اللي معايا وطالعة اهووو 

.

سلمي : انا هقفل دلوقتي يا احمد ماما بتنادي عليا 

.

احمد بحب : هتوحشيني يا رووووح قلبي، 

.

سلمي : وانت كمان 

.

افلت سلمي مع احمد و سرحت شوية وبد كدة قامت خرجت تتعشي معاهم 

.

💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜

.

نروح ل ملك اللي كانت اعدة ف اوضة نومها سرحانة ف حسام والباب خبط، 

.

ملك : ادخل 

.

دخل  محمود ابو ملك 

.

محمود، : اعدة كدة لية يا ملك لوحدك مش قاعدة معانا تحت لية؟  

.

ملك : مفيش يا بابا اعدة بلعب ف الموبايل 

.

محمود : طيب، انا كنت عايزك ف موضوع مهم 

.

ملك : اتفضل يا بابا 

.

محمود، : انتي يا حبيبتي  كبرتي و خلصتي جامعة ونفسي اشوفك بقي عروسة 

.

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

ملك ب استغراب : عروسة؟  عروسة اية يا بابا انا مش فاهمة حاجة 

.

محمود، : انتي متقدملك عريس 

.

ملك هنا فكرت ان حسام هو اللي اتقدم 

.

ملك بفرحة و عنيها لمعت لمعة حب 

.

ملك بفرحة : بجد يا بابا؟  مين دة يا ترا اسمة اية؟  

.

ملك : انت تعرفة؟  

.

محمود، : اعرفة كويس اووووي وانتي، كمان تعرفية 

.

هنا ملك قلقت لان محمود ابوها نيعرفش حسام 

.

ملك : مين دة يا بابا 

.

محمود، : جاسر ابن عمك يا حبيبتي طلب، ايدك مني 

.

ملك بصدمة : ابية جاسر. ؟ 😮

.

محمود، : لا ابية اية بقي فرق السن مش كبير اووي بينكم يا حبيبتي 

.

ملك : بس انا شايفه جاسر طول، عمري زي اخويا 

.

محمود : متستعجليش ف الرد يا حبيبتي خودي وقتك وفكري كويس، وبعدين ردي 

.

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

ملك : بس...  

.

قطع محمود كلامها 

.

محمود : مفيش بس فكري و ردي عليا قدامك  10 ايام فكري فيهم كويس 

.

ملك : 😕

.

خرج محمود من اوضة ملك و سابها تفكر في طلب جاسر لها 

.

ملك ف نفسها : حاسر عايز يتجوزني انا؟  انا؟  

.

وووووووووو 

.

💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜

.

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

.

ستوووووووووووب هنا 

.

علقوا هنا ب 10 ملصقات 

.

توقعاتكم .. 😃. 

.

. يا ترا احمد بية هيعمل اية في اختفاء سهير 

. يا ترا اية المصيبة اللي سلمي وقعة فيها؟  

. يا ترا ملك هتوافق ع جاسر؟  ولا هتستصعب الموضوع؟  

. يا ترا ابو سلمي هيوافق ع احمد؟  خصوصاً انة لسة بيكون نفسة ؟ 

. يا ترا ابو سلمي هيجبر بنتو انها تتجوز ابن شريكوو المتدين ولا لا؟  

.

مستنية الاجابة ع التوقعات 

.

.

انتظروني ف الحلقة الجديدة يوم الاحد ان شاءالله بليل. 

.

تابعوني ف الرواية التانية الجديدة / رجل بلا قلب 

.

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

 يتبع الفصل السادس والعشرون اضغط هنا

reaction:

تعليقات