Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت خاطفي الفصل السادس عشر بقلم يسرا نصر

 رواية احببت خاطفي الفصل السادس عشر بقلم يسرا نصر


رواية احببت خاطفي الفصل السادس عشر 

في فيلا احمد المهدي اللي كان غضبان جداً من خطف، بنته فريدة ومخة عمال، يضرب اخماس ف اسداس ومن الواضح ان حازم ملوش علاقة ب خطف فريدة 

.

مجدي : هنعمل اية يا باشا؟  

.

احمد، بية : مش عارف، يا مجدي مخي، هيتشل 

مش عارف اعمل اية؟  

.

احمد، بية : انا بس لو امسك طرف خيط امشي وراه بس للاسف مفيش ف ايدي اي، معلومات 

.

مجدي : طيب، يا باشا حضرتك مش شاكك ف اي حد؟  

.

احمد بية : لو ع المشكوك فيهم هما كتيرررر اووووي بس مين بالظبط مش عارف 

.

بعد مرور 10 ايام فاتوا ع احمد، بية كأنهم 10 قرون وكان قلق جداً ع بنتوووو 

.

في جنينة الفيلا كان احمد، بية قاعد بيقرأ الجرايد 

.

.

احمد، بية : سمررر يا سمررررررر 

.

سمر : تحت امرك يا احمد بية؟  

.

احمد بية : اعمليلي قهوة 

.

سمر : تحت امرك يا بية 

.

بعد مرور دقائق جابت سمر القهوة وصبتها 

.

سمر : اتفضل يا احمد، بية 

.

بعد مرور دقائق رن موبايل احمد بية برقم مجهول 

.

تررررررررن تررررررررن تررررررن 

.

احمد بية وهو ماسك الموبايل لحظات وهو باصص ع الرقم المجهول وهو بيكلم نفسة وكل دة حصل ف لحظات. 

.

احمد بية : نفسة مين الرقم دة؟  

..

فتح احمد بية اخيرا الخط 

.

احمد بية : الووووووو 

.

سمع احمد صوت ع الموبايل صوت رجل تخين 

باين علية صوت مركب صوت مش مظبط كدة  

.

المجهول : بنتك فريدة معانا لو لو عايزها ترجع لك بالسلامة من غير اي خدش فيها ادفع 20 مليون ج 

.

احمد، بية بغضب : نعم  ؟ انت اتجننت؟  

.

المجهول : انا قلت اللي عندي قدامك مهلة 4 ايام تكون حضرت المبلغ .. ولو الشرطة شمت خبر 

.

المجهول بنبرة شر : مش هتشوف بنتك ع وجه الارض تاني هتشوفها ميتة 

.

احمد، بية بخوف ع بنتووو : لاااا لااا متعملش 

ف بنتي حاجة ارجووووووووك 

.

المجهول : قدامك مهلة 4 ايام وهتصل بيك اقولك 

هتجيب الفلوس فين. 

.

وأفل المجهول بسرعة ف وش احمد، بية واللي وشة مليان بالغضب الشديد وحاسس انة تايه وعمال، بيلف حوالين نفسووو ومش عارف يعمل اية؟  

.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

.

.

في كافية ع النيل كان احمد و سلمي قاعدين 

بعد ما احمد اتصل ب سلمي عشان تنزل تقابلة 

واللي، مكنتش راضية ابدا تنزل بس بعد ألحاح كتير من احمد وافقت تنزل تقابلة 

.

احمد : وحشتيني اووووي  يا، سلمي 

.

سلمي من غير نفس : امممم طيب كويس 

.

احمد : انتي، هتفضلي لحد، امتي يا سلمي تصديني كدة؟  

.

سلمي : انا اسفة يا احمد، بس قلبي مش ب ايدي 

.

احمد : يعني، مفيش اي، امل ان حتي اكون ولو جزء صغير ف قلبك؟  

.

سلمي بضيق، : اوووووف يووووووة بقي يا احمد 

حرام عليك ارحمني 

.

احمد : يا سلمي انا بحبك اووووي انا بقالي اربع سنين بحبك وانتي عارفه كدة كويس، 

.

سلمي، : وهو يعني قلبي، دة مكنة ادوس ع الزرار يحبك؟  

.

احمد بضيق لانه مش عارف يوصل ل قلب سلمي اللي قعد كذا سنة يحبها ف صمت لان قلبها مع مالك واللي، اختفي ومحدش عارف يوصلة ولا سلمي عارفه توصل له احمد، كان حزين جداً ومكنش طايق، نفسووو 

..

احمد بضيق : ماشي يا سلمي براحتك 

.

احمد : تشربي، اية؟  

.

سلمي : هوت شوكليت 

.

احمد مناديا للجرسون : لو سمحت 

.

الجرسون : تحت امرك يا فندم 

.

احمد : 2 هوت شوكليت 

.

مشي الجرسون وجاب الطابات بعد شوية وفضلوا يشربوا هما الاتنين الهوت شوكليت وكل واحد فيهم عمال يفكر ف كلام التاني 

.

خلصت سلمي المشروب 

.

سلمي : انا هروح بقي 

.

احمد : متخليكي شوية؟  

.

سلمي : لا عشان اتأخرت وميقلقوس عليا ف البيت 

.

احمد، : طيب ممكن قبل متمشي اطلب طلب صغير؟  

.

سلمي، : خير؟  

.

احمد : ادام انتي رفضتي حبي بس ع الاقل ممكن نبقي اصحاب؟  

.

سلمي : اممم طيب مفيش مانع 

.

احمد : طيب هشوفك امتي تاني؟  

.

سلمي : سيبها بظروفها 

.

احمد : متقفليش السكة عليا كدة يا سلمي ارحمي قلبي وعيني اللي بتبقي مشتاقة تشوفك 

.

سلمي، : لو سمحت يا احمد لو عايزنا نبقي اصحاب بس متكلمنيش ع حب ولا قلبك ولا اي شيء من هذا القبيل 

.

احمد : للدرجة دي، يا سلمي حبي تقيل ع قلبك؟  

.

سلمي بضيق : يووووووة بقي يا احمد انا ماشية 

.

احمد : لااا لااا استني خلاص متزعليش اوعدك مش هكلم ف اي، موضوع يدايقك بعد كدة بس 

نبقي اصحاب 

.

سلمي : والله لو مش هتكلمي ع حبك والكلام الفارغ دة موافقة وهديك فرصة اشوف فيها ان كنت هتفتح الموضوع دة تاني ولا لا؟  

.

احمد : لا يا سلمي مش هكلمك تاني ف الموضوع دة بس...  

.

سلمي بضيق من مشاعر احمد الواضحة للاعمي 

.

سلمي بضيق : اووووف بس اية تاني؟  

.

احمد، بحزن : بس اقدر اكلمك بليل اطمن عليكي؟  

.

سلمي : هشوف ربنا يسهل يلا سلام 

.

مشيت سلمي وسابت احمد حزين ع متغاظ ع متعصب 

.

قعد احمد وهو حزين وهو بيكلم نفسووو 

.

احمد، ف نفسة : انا مش عارف اعمل اية عشان تحس بيا 

.

احمد بصوت شبة مسموع : مترميش نفسك عليها اكتر من كدة كرامتك راحت فين؟  

.

احمد ف نفسة بضعف : بس، انا بحبها ومش بلعب بيها انا بحبها ونفسي اتجوزها وتبقي ام اولادي 

.

احمد، بصوت شبة مسموع : انساها يا قلبي انساها 

.

وهنا احمد سمع اغنية ف التليفزيون الخاص بالكافية اغنية محمد، فؤاد  لا يا قلبي ع قناة المولد 

.

اغنية محمد فؤاد - لا يا قلبي 

https://youtu.be/4ffrLcak_fw

.

(  لأ يا قلبى

سيبك

ولا حبيبى ولا حبيبك


ما يستاهلش دمعة واحده من دموعنا

بيع يا قلبى بيعه زى مهو باعنا


لا يا قلبى

مش بدايتى مش نهايتى مش نصيبى

لا يا قلبى

مش حبيبى مش هيبقى فى يوم حبيبى


إحنا إتفقنا عالفراق و خلاص وافقنا

إنت وأنا و هو من المشوار رجعنا


ما يستاهلش دمعة واحده من دموعنا

بيع يا قلبى بيعه زى مهو باعنا


لأ يا قلبى

بعد غدره بعد ناره بعد جرحه

لا يا قلبى

لو حياتى فى إيده برده مش هسامحه


مش كل مرة…) 

.

خلصت الاغنية واحمد كان حاطط ايده الاتنين ع وشوو واللي، هربت منوو دمعة غصب عنة واللي، مسحها بسرعة 

.

احمد بصوت مسموع بسيط، : قويني يارب ع ضعف قلبي 

.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

.

في بيت سلمي واللي كانت اعدة قدام التليفزيون  مع مامتها و باباها وكانت سلمي ف دنيا تانية وكانت عماله تكلم نفسها بس قامت تدخل اوضتها 

.

ام سلمي : رايحة فين يا لولو يا حبيبتي 

.

سلمي : هدخل ارتاح شوية عشان مصدعة 

.

ام سلمي : هنادي عليكي اما نحضر الغداء 

.

سلمي : طيب ماشي 

.

ودخلت سلمي اوضتها وقعدت ع السرير وكانت اعدة بتكلم نفسها  

.

سلمي ف نفسها : هو انا لية صديتة كدة 

.

سلمي : انا مش بحبة انا بحب مالك بعشق مالك 

مالك هو النور هو الحياه اللي نفسي اعيشها معاه 

.

سلمي ف نفسها : بس مالك محدش يعرف عنة اي شيئ دا حتي محضرش امتحانات الترم التاني ف الجامعة ومش عارفة اختفي وراح فين فجأة كدة 

.

طلعت سلمي موبايلها وحاولت تتصل ب مالك بس الموبايل دايماً مغلق 

.

سلمي : استر يارب ع مالك انا بس عايزة اطمن علية 

.

سلمي ف نفسها : طيب متروحي بيتووو اطمني علية 

.

سلمي : اروح لوحدي ازاي 

.

قعدت سلمي تفكر شوية وفجأة احمد جه ع بالها 

.

سلمي في نفسها : خلاص انتي اتصلي باحمد و روحي، معاه وهو ما هيصدق اصلا انة يبقي معاكي 

.

سلمي بصوت شبة مسموع : بس انا كدة ابقي بستغل حب احمد ليا 

.

سلمي ف نفسها : امال يعني هتعملي اية؟  منا عايزة اطمن ع مالك قلبي واجعني علية اوووي، 

.

سلمي : خلاص ماشي هتصل ب احمد وأسألوا ان كان ممكن يجي معايا ولا لا 

.

ف اللحظة دي رن موبايل سلمي وكان احمد 

.

سلمي : الووووووو 

.

احمد : ازيك عاملة اية؟  

.

سلمي : بخير الحمد لله 

.

احمد : كنت بطمن عليكي بس 

.

سلمي : دنا كنت لسة هكلمك 

.

احمد، بفرحة : بجد؟  بجد يا سلمي كنتي هتكلميني؟  

.

( احمد كان ف دنيا تانية خالص تفتكر ان سلمي فكرت ف كلامة وانها بدأت تحس بية لحد ما اتصدم )  

.

سلمي : ايوا يا احمد كنت بطلع رقمك حالا اتصل بيك 

.

احمد بحب : خير يا حبيبتي 

.

استحملت سلمي كلمة حبيبتي ع مض 

.

سلمي : انا كنت عايزة اطلب، منك طلب بس، بصراحة مش عارفه هتوافق علية ولا لا؟  

.

احمد بفرحة : انتي تؤمري يا قلبي 

.

سلمي بضيق من تلميح احمد الدائم والصريح بحبة دايما لها 

.

سلمي بضيق غير ملحوظ : انا كنت عايزة اروح اطمن ع مالك ف الفيلا بتاعته بس مكنتش عارفة اروح مع مين 

.

تابعت سلمي، : وانت جيت ف بالي اني اخدك معايا و نروح نطمن ع مالك في فيلتووو 

.

احمد بصدمة لانة كان فاكرها انها هتقولة انها هتديلة فرصة تانية يثبتلها عن حبة وانها ممكن تحبووو بس لاحظ ان سلمي ولا ف دماغها اي حد غير مالك وبس 

.

احمد، بيأس : يعني انتي كنتي هتتصلي بيا بس عشان اروح معاكي ل مالك عشان تطمني علية بس 

.

احمد بغيظ وعصبية : وانا طززز فيا 

.

سلمي : جرا اية يا احمد متتعصبش عليا انا بطلب، منك طلب ومن حقك ترفض ع فكرة 

.

احمد بعصبية وصوت عالي : ملعوووون ابو اللي، يحبك يا سلمي  انتي ازاي انانية كدة؟  

.

سلمي بغيظ، : احترم نفسك يا احمد ومتتكلمش، معايا كدة وانا اللي غلطانة اصلا اني كنت هكلمك عشان تيجي معايا 

.

تابعت سلمي : وهكلم ملك تيجي معايا ل مالك 

.

احمد بغيظ وهو بيحاول يقفل عليها السكة 

.

احمد بغيظ : ومين قالك ان ملك وهرضي تروح معاكي بيت شاب غريب لوحدكم كدة ملوش اي، صفة بيها ولا حتي زمايل لانها خلصت الجامعة خلاص 

.

تابع احمد : بقي، بذمتك دي تصرفات بنت محترمة؟  

.

سلمي بغيظ لان احمد عندة حق هي مش ضامنة ان ملك توافق بس كانت متغاظة من تلميح احمد 

ان ملك محترمة و وهي بيصفها بعدم الاحترام  

.

سلمي : من فضلك يا احمد ألتزم حدودك وانا مش عايزة منك اي حاجه خلاص وسلام 

.

افلت سلمي بمنتهي، قلة الذوق مع احمد واحمد كان متغاظ جداً وجواه مشاعر متداخلة  من غيظ 

ع غضب ع عصبية ع غيرة ع خوف عليها 

وقرر احمد انة يروح مع سلمي فيلا مالك عشان المجنونة دي متروحش لوحدها او تقنع صحبيتها ملك انها تروح معاها 

.

مسك احمد الموبايل واتصل ب سلمي بس رقمها مشغول ومن هنا عرف ان سلمي كلمت ملك عشان تقولها...  وفعلا سلمي عملت كدة 

.

...... 

.

عند سلمي وهي، بتتصل ب ملك 

.

ملك : الووووووووو لولو حبيبتي والله ليكي وحشة فينك يا بنتي مش بتتصلي لية؟  

.

سلمي : ازيك يا لوكي وحشاني والله 

.

ملك : وحشتيني والله عملتي اية بقي بعد ما اتخرجتي من الجامعة 

.

سلمي : معملتش حاجة اعدة ف البيت، 

.

ملك : لا انا الحمد لله بشتغل، ف، شركة سياحة 

.

سلمي : بجد؟  طيب كويس طول عمرك طموحة 

.

ملك : اه الحمد لله 

.

سلمي : كنت عايزة اطلب منك طلب يا ملك بس ارجو انك مترفضيش 

.

ملك : طلب اية اؤمري عايزة تشتغلي؟  

.

سلمي، : لا مش كدة خالص 

.

ملك : امال طلب اية؟  

.

سلمي : بصراحة كنت عايزاكي تيجي معايا اروح ل مالك بيتووو عشان هو مختفي وانا قلقانة علية اوووي 

.

ملك : ينهرك يا سلمي انتي لسة بتحبي الواد دة؟  ومتعلقة بية؟  

.

سلمي : غصب عني يا ملك والله بحبووو مش قادرة اشيلة من قلبي 

.

ملك : وانتي اتجننتي عشان تروحي بيته انتي اتجننتي يا سلمي؟  

.

سلمي، : متا بقولك تعالي، معايا 

.

ملك : مقدرش اعمل كدة يا سلمي واصلا حسام مش هيوافق 

.

سلمي ب استغراب : حسام مين؟  

.

ملك : حسام صاحب حازم ابن عم فريدة 

.

سلمي : اااااه افتكرتة..  ودة انتي بينك وبين حاجة؟  

.

ملك : اه بنحب بعض 

.

سلمي : انتي، اتجننتي، يا ملك حسام دة مش، من مستواكي 

.

ملك : اولا انا ميفرقش معايا الكلام دة وغير كدة حسام شاطر دا قدر ف فترة قليلة يكبر الشركة واللي، انا بشتغل معاه حاليا 

.

سلمي، : وكمان بتشتغلي معاه؟  

.

ملك : وفيها اية يعني؟  

.

سلمي : لا مافيهاش حاجة..  طيب قلتي اية ف طلبي دة؟  

.

ملك : هستأذن حسام مع اني عارفة ردووو كويس 

.

سلمي : مش ضروري تقولية..  تعالي نروح احنا عايزة اطمن بس ع مالك عشان خاطري 

.

ملك : والله هقول ل حسام وهقولك 

.

سلمي : طيب، ع راحتك مستنية ردك بس متتأخريش عليا 

.

ملك : حاضر 

.

افلت ملك مع سلمي واتصلت ب حسام ع طول 

.

تررررررررررن ترررررررررن ترررررررررن 

.

حسام : ملوكة حبيبتي وحشتيني اوووي 

.

ملك ب ابتسامة حب : وانت كمان وحشتني اووووي 

.

ملك : كنت عايزة اطلب منك طلب صغنون بس، ياريت مترفضش 

.

حسام : خير طلب اية يا حبيبتي؟  

.

حكت ملك تفاصيل مكالمة سلمي لها وملك كانت عارفه ان حسام هيرفض واللي فعلا رفض رفض تام 

.

حسام : انتي اتجننتي يا ملك؟  عايزة تروحي بيت واحد غريب متعرفيهوش عشان خاطر واحدة صاحبتك وعايزة تجريني معاكي؟  

.

حسام : لا اكيد انتي بتهزري يا ملك او متصلة تحرقي، دمي 

.

ملك بسرعة : لا والله ابدا بس سلمي عايزة تطمن ع مالك مش اكتر وعايزاني اروح معاها منا معاها يعني مش هكون لوحدي ولا هي لوحدها 

.

حسام : متولع صاحبتك دي انا مالي بيها اصلا وكمان هي عايزة تروح متروح براحتها وكمان ازاي يعني بنتين يروحوا بيت واحد غريب عنهم لا وفي بيته كمان هي عايزة تطمن عليه انتي مالك اصلا؟  

.

ملك : يا حسام انت مشش فاهمم...  

.

قطع حسام كلام ملك 

.

حسام : ملك اقفلي ع الموضوع دة وياكي تفتحية تاني وحسك عينك تروحي معاها بزعلة بجد بينا يا ملك انتي فاهمه؟  

.

ملك بقلة حيلة : طيب، خلاص 

.

حسام : خلاص اية؟  هتروحي ؟ 

.

ملك : لا مش هروح ما انت مش راضي خلاص بقي هعمل اية تتصرف هي 

.

حسام : ونصيحة مني قوللها متروحش بيتوو عشان اظن انة عيب وعشان سمعتها يعني ولا هي مش فارق معاها؟  

.

ملك : اكيد، فارق طبعا عشان كدة هي طلبت مني اجي معاها 

.

حسام : اه وتبقي سمعتكم انتم الاتنين زباله  تبقوا قدام الناس بتروحوا شقق عذاب صح؟  

.

ملك بحزم : حسام انا مسمحلمش تغلط ف اخلاقي انا لو عايزة اخبي عليك مكنتش قلتلك اصلا 

.

حسام : يا سلااااام يعني انتي كنتي عايزة تخبي عليا كمان؟  

.

ملك : امال انا اتصلت بيك وبقولك اهووو انا مخبتش عليك اي شيئ 

.

( حسام عشان يهدي الجو اللي شعلل من غير لزوم دة ) 

.

حسام : ودي احلا حاجة بحبها فيكي يا روووح قلبي انك صريحة معايا ومش بتخبي عليا اي شيء وانا واثق فيكي وواثق انك مش هتخليني اندم اني اديك ثقتي يا ملك 

.

ملك بسعادة : بجد؟  بجد يا حسام بتثق فيا؟  

.

حسام : طبعا يا روح قلبي عندك شك؟  

.

ملك : طيب يا قلبي انا هقفل عشان سلمي معايا ع الانتظار وهقولها اني مش هقدر اروح معاها 

.

حسام : ماشي يا روح قلبي .. 

.

حسام : لا إله إلا الله 

.

ملك : سيدنا محمد رسول اللَّهِ 

.

افلت ملك مع حسام وردت بسرعة ع سلمي 

.

ملك : الووووو 

.

سلمي : ها عملتي اية؟  استأذنتي شمهورش بتاعك دة؟  

.

ملك : اه قلتلة 

.

سلمي : وقالك اية؟  

.

ملك : زي ما توقعت..  مرضاش 

.

سلمي : يعني هتسيبيني اروح لوحدي؟  

.

ملك : بلاش يا سلمي وحاولي انسي مالك دة 

انا معرفش انتي بتحبية ع اية؟  دا بخيل وعرة 

.

سلمي : لو سمحتي يا ملك متغلطيش، ف مالك 

دا احسن رجل ف الدنيا 

.

ملك : اشربية ع ماية سخنة براحتك انا نصحتك وانتي عقلك ف راسك 

.

سلمي : طيب متسألي فريدة علية يمكن تكون عارفه عنة اي شيء 

.

ملك : لا فريدة متعرفش اي، حاجة عن ملك دي فرحها كان من اسبوع واتخطفت 

.

سلمي : يلهوووي اتخطفت؟  مين خطفها؟  

.

ملك : لسة محدش عارف دا عمووو هيتجنن عليها 

.

سلمي بشماتة : احسن انا شمتانة فيها عشان اخدت مالك مني لانة كان مصاحبني انا واول ما ظهرت ست فريدة دي سبني وراح لها 

.

ملك : حرام عليكي متشمتيش ف حد 

.

سلمي، : يارب، يغتصبوها يارب 

.

ملك : بعد الشر سلمي متقوليش ع فريدة كدة انتي عارفه انها بست فرندز عندي 

.

سلمي : خلاص يا ملك هبقي اكلمك تاني سلام 

.

ملك : سلام 

.

افلت سلمي مع ملك وهي، شمتانة ف فريدة 

.

سلمي بحقد : يارب يغتصبوكي ولا يموتوكي واخلص منك بقي عشان مالك يبقي ليا لوحدي 

.

.

 فضلت سلمي مخها عمال يضرب اخماس ف اسداس تعمل اية عشان تروح ل مالك وتطمن علية 

.

سلمي ف نفسها : اعمل اية انا دلوقتي؟  

.

سلمي بحقد، : منك لله يا فريدة  انتي السبب ف كل حاجة  

.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

.

في مكان مجهول كانت فريدة اعدة ع السرير وزهقانة وصوتها واجعها من كتر الصريخ والخبط ع الباب والعياط المستمر والخوف اللي جواها لانها مش فاهمة اي شيئ ولا نين اللي خطفها ولا هي مهطوفة لية اصلا؟  

.

فريدة وهي اعدة سمعت صوت مكبر صوت في الاوضة اللي هي فيها صوت غريب متعرفوش 

كان صوت شخص تخين وتحس ان الصوت مش حقيقي او صوت تزيف الاصوات بيقلها 

.

( مساء الخير يا فريدة انتي موجودة امانة عندنا هنا لغاية ما ابوكي ينفذ المطلوب والا مش هيشوفك تاني ابدا وهيبقي الله يرحمك)  

.

سكت الصوت وخافت فريدة اوووي وفضلت تصرخ جامد 

.

فريدة بصرااخ : حرااااام عليكم انتم عايزين مني اية؟  دا بابا لو عرف انتم مين هيوديكم ورا الشمس وابن عمي كمان لو عرف اني مخطوفة هيقتلكم كلكم 

.

سمعت فريدة الصوت رجل المجهول 

.

( تقصدي ابن عمك حازم؟  باين عليكي بتحبية اوووي كويس عشان نطلب منو فدية ليكي منه هو كمان)  

.

فريدة بصراخ : محدش له دعوة ب حازم اللي هيقربلة هموت نفسي 

.

بس سكت الصوت اللي، بيكلمها وهي فضلت تعيط لغاية ما راحت ف النوم من كتر التعب 

.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

.

ستوووووووووووب هنا 

.

توقعتكم 

.

. يا ترا سلمي هتروح بيت مالك لوحدها؟  

. يا ترا  دعوة سلمي هتستجاب ولا لا؟  

. يا ترا احمد هيقدر ينسي سلمي اللي، بيحبها حب من طرف واحد؟  ولا قلبو هيحن تاني؟  

. يا ترا مين خطف فريدة 

. يا ترا حازم هيقدر ينقذ فريدة؟  ولا لا؟  

.

يتبع الفصل السابع عشر اضغط هنا 

عرض التعليقات

تعليقات