Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت خاطفي الفصل الثامن بقلم يسرا نصر

 رواية احببت خاطفي الفصل الثامن بقلم يسرا نصر


رواية احببت خاطفي الفصل الثامن 

.
في شقة فاخرة في القاهرة دخلت انجي شقتها 
اللي جوزها احمد المهدي كاتبها لها ب اسمها 
واللي عاشوا فيها شهرين قبل متطلب تروح الفيلا 
.
انجي : تعالي يا مالك ادخل..  اتفضل، 
.
مالك ب اعجاب بالشقة : وااااااو شقتك حلوة اوووي يا انجي 
.
انجي : شكرا يا حبيبي انا 
.
دخل مالك وهو سعيد ع قلقان 
.
مالك : طيب وجوزك يا انجي؟  
.
انجي : متقلقش  دي شقتي هو كتبهالي ب اسمي 
.
مالك : منا عارف بس مش ممكن يجي يطب عليكي مثلا؟  
.
انجي : متقلقنيش بقي يا مالك ربنا يستر بقي 
.
انجي : المهم يا حبيبي انت ادخل خد شاور 
وغير هدومك كدة ع مطلب الاكل 
.
مالك : ماشي يا قمرررر دنا همتعك 
.
انجي بضحكة خليعة : هيهيهيهييييي
.
دخلت انجي اوضة تانية ودخلت الحمام التاني 
و اخدت شاور ولبست قميص شفتشفي قصير 
وطلبت الاكل 
.
مالك : اية الحلاوة دي يا جيجي 
.
انجي بدلع : بجد؟  عجبتك؟  
.
شد مالك انجي وقعدها ع رجلو 
.
مالك : عجبتيني بس؟  دنتي تجنني دنا سبت الدنيا دي كلها عشانك 
.
انجي : تقصد ع فريدة؟  
.
مالك : لا وابويا كمان متخانق معاه وطردني من البيت 
.
انجي بخضة : يلهووووي لية كدة؟  
.
مالك : مشاكل عائلية متشغليش بالك انتي 
.
مالك : المهم خلينا ف اعدتنا الحلوة دي 
.
انجي : يعني اية؟  يعني عايز اية؟  
.
مالك : عايزك ترقصيلي شوية 
.
انجي بدلع : بس كدة؟  دنت هتلاقي صافينار قدامك بترقص 
.
مالك : اووووبا وووووولع 
.
اشتغلت الاغاني وبدأت انجي ترقص رقص رائع ومغري جداً ع اغنية خلتني اقول - محمد، سعد  
.
.
ياليلى ياليلى ياليلى ياليل
ياعين ياليل ياليل ياليل
خلتنى اقول لا لا لا
الاة اهين لا لا لا
ولا اقولش غدار يا زمان
غدار يا زمان

يا ما طال الليل عليا
قمت عديت النجوم نفسى اعيش
حياتى جنبك كل ليلة وكل يوم
لو هقول عن شوقى ليكى
عايزلى مثلا مية سنة دة كفاية
بس نظرة عنيكى يامو جتة ملغمة
الكلام اللى انت قلتة كان دليل
ما شفت غير هجر واسى

ياريت يكون لا لا لا
ان الاوان لا لا لا
ولا اقولش غدار يا زمان
غدار يا زمان
.
.
خلصت الاغنية وهما الاتتين بيضحكوا وشد مالك انجي و دخلوا الاوضة ليفعلوا ما حرم الله 
.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
.
وفجأة..  
.
ملك بخضة : يلهوووووي اية دة يا حسام؟  
.
حسام بخضة : اية دة؟  دة شعر؟  
.
حسام بخوف : تعالي يا ملك نمشي لنروح ف داهية 
.
ملك : ياض متبقاش جبان كدة تعالي بس نكمل حفر 
.
وبدأوا يكملوا حفر لحد ما لقوا جثة طفلة عمرها لا يتعدي ال 8 سنوات 
.
حسام بخضة شديدة : ينهر اسووووود دي قتيلة 
.
ملك : اتصل بالشرطة بسرعه 
.
طلع حسام موبايلة واتصل بالشرطة وبلغ عن جريدة القتل دي وبعد مرور حوالي ساعتين وصلت الشرطة للمكان ومنعت اي حد يدخل مسرح الجريمة وبدأت الشرطة تحفر عشان تطلع البنت بس لاحظوا وهما بيحفروا اصابع بني ادم 
.
العسكري : ألحق يا فندم...  الحق يا فندم 
.
الظابط: في اية يا عسكري؟  
.
العسكري : لقينا جثة تانية يا فندم وشكلها جثة طفل صغير 
.
الظابط : دا اية اليوم المهبب دة 
.
الظابط، : كمل حفر يا عسكري وطلع الجثة الجديدة وكمل حفر يمكن تلاقي جثث كمان 
.
العسكري : الريحة صعبة اوووي يا فندم والعساكر 
مش قادرة تكمل 
.
الظابط، : جرا اية يا عسكري شووووف شغلك 
.
العسكري بقلة حيلة : حاضر يا فندم 
.
الظابط، : انت اللي اكتشفت الجريمة؟  
.
حسام : ايوا يا فندم 
.
الظابط صالح : اكتشفتوا الجريمة دي ازاي؟  
.
حكي حسام الظابط صالح كل اللي شافوة 
.
صالح : طيب انتم لازم تيجوا معانا القسم عشان 
نكمل التحقيق 
.
حسام : انا مليش ذنب يا صالح بية انا شفت جريمة وبلغت عنها 
.
صالح : يعني انت شفت اللي، قتلهم 
.
حسام : لا طبعا اقصد اما شفت شيء غريب كدة 
وبدأت الحفر لغاية ما لقيت شعر بنت 
.
( ملحوظة / حسام مرضاش يجيب سيرة ملك عشان متتبهدلش في الاقسام)  
.
طلع حسام موبايلة واتصل ب حازم وحكي له كل الحكاية 
.
حسام بخوف : اتصرف يا حازم دول هيشدوني ع القسم 
.
حازم : ياض بطل جبن وعامتا متقلقش انا هاجيلك انت فين؟  
.
وصف حسام ل حازم واللي راحله بسرعة هو و رياض بية اما استتجد بية لانه صاحب نفوذ كبيرة 
.
رياض الظابط : انا رياض الاسيوطي رجل اعمال 
.
الظابط صالح : غني عن التعريف يا فندم 
.
رياض : انت هتحجز حسام؟  
.
صالح : حضرتك عارف يا فندم لازم نحقق كويس عشان نشوف اللي اسمة حسام دة له يد من بعيد او قريب ولا لا؟  
.
رياض : يا صالح بية حسام ملوش ذنب الرجل شاف حاجة مريبة بلغ عنها 
.
صالح : متقلقش يا رياض بية محرد اجراءات بس 
.
بعد مرور ساعه جات عربية الاسعاف وشالت الجثتين وتم القبض ع حسام و حازم و رياض بية راحوا معاه القسم الشرطة 
.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♣
.
في فيلا احمد احمد المهدي ابو فريدة وهو متعصب جدا لانه عمال يتصل ب انجي وموبايلها مغلق و بيتصل ب فريدة وموبيلها مغلق برضة 
.
احمد بية وهو بيكلم نفسة : هما قفلين الموبايل لية؟  
.
احمد : استر يارب  اللهم اجعل خير 
.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♠
.
في الفندق كانوا كلهم مجتمعين حول ال pool 
.
ملك : يا ترا حسام عامل اية دلوقتي؟  
.
فريدة : مش حازم معاه؟  
.
ملك : ايوا معاه بس انا قلقانة ع حسام اوووي 
انتي مشفتيش الظابط اخدة ازاي 
.
ملك : دا اخدة من افاه كأنة هو اللي قتل الاطفال دول 
.
سلمي : حسبي الله ونعم الوكيل في الناس اللي قتلوهم دول 
.
فريدة : عندك حق والله يا سلمي منهم لله زنب الاطفال دي اية؟  دا اكيد اهلهم قالبين الدنيا عليهم 
.
ملك بقلق : والنبي يا فريدة اتصلي ب حازم طمنيني ع حسام عشان قلقانة علية 
.
فريدة : هو اية حكايتك مع حسام بالظبط،؟  انا ملاحظة انك مهتمة بيه اووووي بزيادة 
.
ملك بكسوف : هو انا باين عليا اوووي كدة؟  
.
سلمي، : دي واضحة للاعمي 
.
ملك : بصراحة حسام ابن حلال وراجل بمعني الكلمة بس هو خواف شوية 
.
فريدة : انتي اللي، قلبك جامد اوووي انك تحفررري ف الرمل ويطلع قدامك جثة طفلة 
.
فريدة بخوف : يلهووووي دنا قلبي يقف دنا كنت جريت 
.
سلمي، : دنا ممكن يغمي عليا من المنظر بس والريحة 
.
ملك : اه دي الريحة كانت بشعه الله يرحمهم يارب 
وينتقم من اللي عمل كدة 
.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
بعد مرور 4 ايام تم القبض ع الاب و الام والدين الاطفال ورجالتهم  المتهمين واللي انهاروا بعد التحقيق معاهم بعد ما وكيل النيابة شك فيهم من قلقهم وتصرفاتهم الغريبة وتم الإفراج عن حسام 
.
بناء ع تحاليل ال DNA واتضح ان الطفلين اخوات وابوهم و امهم بيشتغلوا ف تجارة الاعضاء البشرية وبعد التحقيق اتضح ان ...  رجالتهم كانوا 
كانوا بيخطفوا الاطفال ويبيعوا اعضائهم 
وتم خطف الطفلين دول ورجالتهم ميعرفوش انهم ولادهم وتم اخذ الاعضاء بتاعت الطفلين الاخوات 
واما ابوهم شافهم وهما متقطعين وميتين انهار جدا وفضل يضرب فيهم ومبقوش عارفين يدفنوهم فين اقترحت الام تدفنهم ع الشاطئ مكان بعيد جدا ع الناس والاب امر رجالته دفنهم 
بس رجالتهم غلطوا غلطة وهي دي اللي، كشفت المستور انهم اما دفنوا الاطفال عملوا زي جبل متوسط يلفت النظر ودة اللي، كشفتهم بعد التحقيق معاهم وهنا يكون ربنا سبحانة وتعالي انتقم من الاب والام من تجارتهم المحرمة النجسة  
.
وطبعا نهايتهم معروفة وهي الاعدام 
.
وبكدة ربنا يكون انتقم منهم من كل نفس قتلوها 
.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
.
في الفندق 
.
حسام : انا مش عارف اشكرك ازاي يا رياض بية 
.
رياض : مفيش شكر ولا حاجة دنت زي وليد ابني 
.
ملك بسعادة : حمد الله ع سلامتك يا حسام 
.
فريدة و سلمي : حمد الله ع السلامة يا حسام 
.
حسام بتعب : الله يسلمك يا ملك وانتم جميعا 
.
حسام : انا طالع اخد شاور و انام لحسن جسمي 
واجعني من النومة ع البرررش 
.
حازم : طيب اطلع انت وانا هاخد الجروب ونروح نتغدي 
.
حسام : طيب، ماشي 
.
وطلع حسام ياخد شاور وينام 
.
عند حازم و فريدة بعد ما لاحظ ان فريدة اتعلقت بيه وبقت لزقة فيه وفي اللحظة دي رن موبايل فريدة 
.
فريدة : دا بابا 
.
حازم : طيب انا هروح اجيب غداء 
.
فريدة : لا استنا عشتسلم ع بابا 
.
حازم ملامح وشة اتغيرت ع الفور لانه بيكرة عمة 
وبيكرة فريدة بنت عمة جداً وكان عايز يوقعها ف حبة ب أي طريقة او ب اي ثمن 
.
حازم وهو بيتوه الحوار : معلش يا فريدة اصلي جعان 
.
حازم ساب فريدة ومشي بسرعة لانها رددت ع ابوها ع الموبايل 
.
فريدة : وحشتني اووووي يا بابا 
.
احمد الاب : وانتي كمان يا، رووووح بابا 
.
فريدة بسعادة : اسكت يا بابا لقيت هنا مين؟  
.
احمد : خير؟  لقيتي مين؟  
.
فريدة : لا حزر فزر انت 
.
احمد فضل يفكر شوية بس، معرفش 
.
احمد : لا مش عارف قولي انتي 
.
فريدة بسعادة حب : لقيت حازم 
.
احمد ب استغراب : حازم مين دة؟  
.
فريدة : هو احنا عندنا كم حازم يا بابا ف العائلة ؟ 
.
فريدة : حازم ابن عمي مصطفى الله يرحمة 
.
احمد بغضب شديد : قلتي مين؟  

يتبع الفصل التاسع اضغط هنا 

reaction:

تعليقات