Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لعبة زواج الفصل الثالث بقلم حبيبة ياسر

 رواية لعبة زواج الفصل الثالث بقلم حبيبة ياسر

رواية لعبة زواج الفصل الثالث بقلم حبيبة ياسر

اي دا مش غلط تتجوز علياا يا نادر،وكمان واحده مش بنت 

نادر:اي اي ال انت بتقوليه دا يا جميلة؟

جميلة:اي بقول اي مراتك وكمان ام ابنك 

نادر:انت بتقولي اي مرات مين وابن مين 

جميلة:مراتك يا حبيبي ،وانت يا سكر مش غلط تتجوزي واحد مراته قربت تولد 

زينه:تصدقي بالله لو كنت اعرف انه متجوز مكنتش وافقت اصلاً 

جميلة:متوافقيش اصلاً لي هو انت في حد عبرك ،بس معلش اديكي عرفتي اني مراته واهو الماذون موجود 

نادر:انت بتخرفي تقولي اي مرات مين 

جميلة:الله مراتك يا نادر وقسيمه الجواز اهي 

نادر: انتِ تهزري انا متجوزتش ولا نيلت اي حاجة انت جاياا تملي بلاكي علياا ولا اي 

جميلة:اه هو انت مش قايل للهانم انك متجوز ولا اي 

نادر: أنتِ هتتجنيني ولا اي الكلام دا محصلش 

زينه:لي مقولتليش انك متجوز علي الاقل كنت لقيت سبب ارفضك بيه للمره الرابعة ،بدل ما تكدب علياا 

جميلة:اي دا هو انت كمان اترفضت قبل كدا ،وانت يا سكر ليه المره دي وافقتي ،اه نسيت علي شان ال حصل فيكي 

نادر ضرب جميلة بالقلم وقال 

نادر:ال بتتكلمي عليها دي تبقاا مراتي فاهمه 

الأم:ودي مراتك وام ابنك 

نادر:ماما انت بتقولي اي الكلام دا محصلش وانا مش متجوز

الأم:كفايااا كدب بقااا انا مشيت معاك في الحكاية لغايت متتجوزهاا وتجيبها تخدمني انا ومراتك ولا نسيت ال قولته 

نادر:انتوا بتقولوا اي ،زينه الكلام دا محصلش صدقيني 

زينه :طلقني ،مهو انا مش هخدمكم علي شان انا مش خدامه. ،حتي بعد ال حصلي بردو مش هعيش خدامه ،واهو الماذون موجود 

نادر:انتوا بتتكلموا جد ،ماما انت سامعه انت بتقولي اي

الام :انا سامعة بقول اي شوفك مرتاتك وانا ماشية 

زينه:طلقني يت نادر

نادر:طلاق مش هطلق فاهمه ان صدقت ما بقيتي مراتي ،وانت في شهود علي الكلام دا والماذون ال كتب الكتاب فين 

جميلة:موجودين ،انت شكلك فقدت الذاكره ولا اي 

نادر:انا فقدت الذاكره 

ضربها بالقلم وقال 

نادر:اه فقدت الذاكره ورحمت ابوياا في ترابة لو الكلام دا طلع محصلش هتندمي فاهمه هتندمي ...يالا يا زينه 

زينه:يالا فين انا مش هتحرك من هناا 

نادر:ابوس ايدك افهم اي ال بيحصل دا وال انت عايزه اعملية انا بجد مش فاهم اي حاجة من ال بتحصل دي 

"زينه مش عارفه قلبي كان بيقولي روكي معاه هو بيبحك ومحتاجك جمبه روحيِ وابقي اعملي ال عايزاه بعدين "

نزلوا وكانوا راكبين العربية جميلة اتكلمت وقالت 

جميلة: انت هتركبي فين اركبي وراا ولا كمان عايزه تاخدي مكاني 

نادر:مكان مين اركبي يا زينه 

جميلة:مش هتركب يا نادر 

نادر:وانا بقول هتركب 

"ركبت زينه وهي علي وشها ضحتك النصر " 

جميلة:هو كدا طيب انا هركب تاكسي وهبقا وراكم

نادر بصوت مرتفع :تاكسي اه معلش اركبي وراا يالااا 

جميلة يصوت مرتجف :ح حااضر 

"جميلة بقاا هي تركب قدام جمبة حبيبي وانا ورا والله هدفعك تمنه غالي يا بت فاروق "

"نادر انا مش فاهم اي حاجة اتحوزت جميلة امتاا وازاى امي بتقول انها مراتي وكمان حامل ،ازاى الكلام دا محصلش محصلش ،اهدا يا نادر اهدا شويه وهتتاكد من الكلام دا "

"زينه انا اي ال خلاني اوفق اؤوح معاهم اي ال خلاني ازافق ،ولي ضحتك وحسيت نفسي فزت لما ركبت جمب نادر لي ،يارب انا اطلع من حفره ادخل في حفله عميقه اكتر من ال قبلهاا "

نادر:هو دا المكان 

جميلة:ايوه 

نادر:انزلي ،وانت يا زينه جليكي هناا

جميلة:لي مش عايزه تعرف اني مراتك ولا اي ،ولا لسه عايز تكمل الكدبه عليها 

نادر:كدبه اي انت بتخرفي تقولي اي ،اقسم بربي لو الكلام ال بتقولي دا طلع مش صح هتدفعي التمن غالي

زينه:انا هدخل معاكم 

نادر: انزلي

نزلوا ودخلوا عند الناذون واتفاجأ نادر بالماذون وهو بيقول 

لمتابعة الفصل الرابع اضغط هنا
reaction:

تعليقات