رواية أحببتها رغماً عني الفصل الحادي والعشرون بقلم شروق والي
رواية أحببتها رغماً عني الفصل الحادي والعشرون بقلم شروق والي
رواية /أحببتها رغما عني
بقلم /شروق والي
في الساعه الثالثه فجرا
رن جاسر علي ادم
جاسر : يلا علي المقر مش فاضل غير ساعه
ادم:ماشي جاي
ذهب جاسر الي غرفه اسر
جاسر :يلا ي اسر عشان نمشي المقر قوم.
اسر :بس بقاا ب لولو
جاسر : هي فيها لولو
اسر : تعالي في حضني ي حببتي
ذهب جاسر واحضر تلج
اسر :اعااااااااااااااا
جاسر :يلا ي ابو لولو
اسر :حرام عليك في حد يعمل كده
جاسر :قوم اخلص مفيش وقت
عند ادم
قام ادم وجهز نفسه
وطبع قبله علي جبين سمر
ولسه هيمشي سمر مسكت ايدو
سمر : متسبنيش
ادم :راجع علي طول متخفيش
سمر : بجد ي ادم
ادم :طبعا ي حببتي
حضنها وباسها في خدها وذهب الي المقر
وصلوا المقر. وجهزو القوات وانطلقو. الي مكان شبه مهجور
ب الصحراء
فضلو مستنين لحد ما اجتمع الطرفين
ادم : روح شوف مراتك. وانا واسر هنا يلا
جاسر :حاضر.
وذهب كي ينقذ شروق
قامو بتبادل النيران مات ناس كتير من القوات. وكذلك من الطرفين الاخرين
ليث هو وريم : لسه هيهربو
ادم : علي فين
ليث :ادم
ادم : ايوا ادم. مفيش مفر يلا اقبضو عليهم
ليث : طلاما مفيش مفر ماشي
وضرب ليث ادم برصاصه جات بعيد عن القلب ب شويه
اسر بصرااخ. الاسعاف بسرعه
ادم : خلي بالكو من سمر وامها. انت وجاسر
اسر بدموع :هتعيش ي ادم. متقولش كدا
عند جاسر
دخل جاسر البيت المهجور
لقي اتنين واقفين علي الباب
ضربهم بمسدس كاتم للصوت
وفتح الباب. لقي شروق متكورة علي نفسها
رفع جاسر وشها لقي الدموع تنهمر من عينيها
شروق :وحشتني اوووي
جاسر :وانتي كمان.
حد عملك حاجه
شروق :لا.
جاسر :يلا نخرج
عند سمر
سمر :انا قلقانه لي كده
فضلت تصلي وتدعو له ان ربنا يحميه
سمر : هروح اصحي ليليان
سمر :قومي ي ليليان
ليليان : نعسانه سبيني
سمر : ي بت قومي انا قلقانه
ليليان : في اي
سمر :ادم طلع مهمه وانا قلبي مقبوض مش عارفه لي
ليليان : متخافيش هيبقي كويس
عند جاسر
اول ما خرجو من المبني. لقو ادم غرقانه في دمه
جاسر بصدمه : ادم
اسر : هات السيارة بسرعه لسه هنستني الاسعاف
حمل اسر وجاسر. ادم.
وركبو السيارة وانطلقو الي المستشفي
في المستشفي
دخلو الممرضين بسرعه الي العمليات
جاسر مسك الدكتور.
جاسر :عارف لو ما انقذتهوش. مش هيحصلك كويس
الدكتور :طب سيبني عشان انقذه
عدي اربع ساعات ولسه الدكاترة مخرجوش
جاسر :في راجل بيعيط ي اهبل
اسر : اعمل كل حاجه عشان ادم
شروق : هنقول لسمر ازاي هي وليليان
اسر :فضل يوصيني علي سمر وامها كتير هروح اجيبهم.
بعد شوية الدكتور خرج
جاسر : هاا انقذتوه
الدكتور : اه خرجنا الرصاصه. الحمدالله كانت بعيدة عن القلب بس
اسر :بس اي
الدكتور :المريض دخل في غيبوبه
جاسر : وهيفوق امته
الدكتور : ممكن اسبوع شهر سنه الله اعلم
ذهب اسر الي قصر ادم
سمر : ادم جه اهوو ادم فين ي اسر
ليليان :مالك ي اسر
سمر :ادم كويس صح عاوزة اروح عنده
اسر : يلا هوديكم
وذهبو الي المستشفي
بعد شوية وصلو.
سمر : احنا جينا هنا لي
اسر :ادخلو بس
دخلو. لقو جاسر وشروق والحزن علي وجوههم
سمر : بتعملي اي هنا ي شروق
شروق :حضنتها وفضلت تعيط
سمر :ي بنتي مالك في اي
اسر بدموع : ادم دخل في غيبوبة
سمر : بصراخ. لا. قول انك بتهزر ي اسر
ليليان : مش وقت هزراك ي اسر
شروق :اسر مش بيهزر
وقع الخبر عليهم كالصاعقة
سمر فقدت الوعي
وليليان. خدها اسر في حضنه.
شروق :سمررررر
شالها جاسر بسرعه ودخلها الغرفه. والدكتور كشف عليها
جاسر :مالها
الدكتور :المريض عندها انهيار عصبي
جاسر :هتقوم امته
الدكتور :شويه وهتفقوق
بعد شوية فاقت سمر. وفضلت تصرخ
عطاها الدكتور مهدا ونامت تاني
شروق :ان لله وان اليه راجعون
جاسر :لي هي ماتت
شروق : *(( وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعونَ ))*
جاسر :ماشي
اسر : تعالي ي شروق هوصلكم انتي وليليان وانت ي جاسر خليك معاهم
وصلهم اسر ورجع علي المستشفي تاني
اسر :هنعمل اي
جاسر : متخفش هجيب حقه
اسر : هيتعرض بكرا علي المحكمه
جاسر :هيتعدم
تعالي ندخل نشوف سمر
جاسر :بصي بقااا دا اكتر وقت ادم محتاجك فيه
هترجعي الشركه زي الاول
وتروحي الكليه وتذاكري عشان الامتحنات قربت
سمر :عاوزة اشوف ادم
جاسر :ماشي يلا
انتهي البااااارت.
لمتابعة البارت الثاني والعشرون اضغط هنا
تعليقات
إرسال تعليق