Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت خاطفي الفصل العشرون بقلم يسرا نصر

 رواية احببت خاطفي الفصل العشرون بقلم يسرا نصر



رواية احببت خاطفي الفصل العشرون 


ف صباح يوم جديد، ع جميع ابطالنا 

.

صحيت ملك من النوم وبصت في ساعه الموبايل لقتها الساعة 9:30 صباحا نطت من ع السرير بسرعة جداً ودخلت الحمام اخدت شاور الصباحي اليومي بتاعها بسرعة و خرجت ولبست ف اقل من 10 دقائق بس مسرحتش شعرها كان مبلول وبينقط ع ضهرها خرجت ملك من الاوضة لقتهم بيفطروا 

.

ملك : انا نازلة يا بابا 

.

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

الام : تعالي هنا رايحة فين؟  

.

ملك : متأخرة اوووي يا ماما ع الشغل، 

.

الاب : اقعدي افطري متنزليش وانتي متعفرطة كدة اهدي هتتأخري ع الوزارة يا خي؟  

.

ملك رجعت تاني ع مض وخايفة تتأخر لانهر عمرها ما اتأخرت ع الشغل كانت بتنزل بدري جدا 

.

الاب : مش كفاية اني مش موافق ع شغلك دة؟  

.

ملك وهي بتحاول تبقي هادية لانها متؤخرة وعقلها انها مش قادرة تستغني عن حسام 

.

ملك بهدوء مصطنع : يا بابا يا حبيبي الشغل دة هيخلي عندي خبرة في مجال السياحة 

.

الاب : دا بدل ماتيجي تشتغلي معايا وتساعدي جاسر اللي لسة جاي من برة دة  وحتي مشافكيش ؟؟ 

.

وقفت ملك بصدمة : ابية جاسر جة؟  

.

الام ب ابتسامة : ايوا يا ستي جة من 3 ايام بس كان قاعد ف فندق ولسة جاي امبارح هنا 

.

ملك بسعادة وهي، بتتنطط، زي الهبلة 

.

ملك بسعادة : ولية محدش قالي؟  هو فين؟  هو فين؟  

.

سمعت ملك صوت جاي من وراها صوت وحشها من سنين وكان صوت جاسر 

.

ملك بسعادة : عاعااععاا ابية جاااااسر وحشششششتني اوووووووي 

.

جريت ملك ع حضن جاسر وهو كمان حضنها لانها كانت وحشاه جدا 

.

الام: ربنا يخليكم لبعض يارب 

.

الاب : يلا بقي يا بطل تعالي افطر عشان تنزل تروح الشركة 

.

جاسر بمرح : من عنيا الاتنين 

.

قعدوا كلهم يفطروا وفضل جاسر يهزر مع ملك كا عادتهم من قبل ما يسافر 

.

❤❤❤❤❤❤

.

ستووووووب هنا تعالوا نتعرف ع جاسر 

.

جاسر دة يبقي ابن عم ملك هو اكبر منها ب 10 سنين بتقوله يا ابية نظرا ل فرق السن و احتراما له ابوة سابلة شركة سياحة مناصفة بينه وبين عمة ابو ملك بس جاسر سافر فرنسا يكون نفسة عشان ميعتمدش ع ابوة وسافر واشتغل واتمرمط برة لحد ما وصل ورجع مصر واقف ع رجلية 

.

❤❤❤❤❤❤❤

.

نرجع ل ملك و جاسر واللي ملك كانت سعيدة جداً 

بمجيئ جاسر اخيرا ونسيت الشغل خالص 

.

بعد مرور دقائق 

.

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

قامت ملك تغسل ايديها بعد ما خلصت فطار 

.

ف اللحظة دي رن موبايل ملك و كان حسام 

.

جاسر : ملك موبايلك بيرن تعالي ردي 

.

جاسر مسك الموبايل وبص فيه ولقي اسم حسام حبيبي 

.

جاسر في نفسة وهو ماسك الموبايل 

.

جاسر ف نفسة : مين حسام حبيبى دة؟  

.

فتح الخط جاسر 

.

جاسر : الوووووو 

.

حسام ب استغراب وهو ليكلم نفسة؟  اية دة؟  هو انا اتصلت ب رقم غلط ولا اية؟  

.

جاسر : الوووو مين اللي، بيتكلم انت مين؟  

.

حسام : مش دة رقم ملك؟  

.

جاسر : ايوا دا رقم ملك انت مين؟  

.

حسام بعصبية خفيفة : انت اللي، مين؟  و موبايل ملك بيعمل اية معاك 

.

قام جاسر ع جمب ونزل الجنينة 

.

جاسر : انت مين وعايز اية انطق، عشان مقفلش الخط ف، وشك واعملك بلوك 

.

حسام بغيظ من الشخص السمج التقيل دة 

.

حسام بغيظ : انا مدير ملك ف الشركة اللي، بتشتغل فيها 

.

جاسر : الله الله ومديرها ف الشركة كاتباك ع موبايلها حسام حبيبى دي نهارها اسود 

.

راح قفل ف وش حسام الخط 

.

ملك : اية يا جاسر واقف كدة لية؟  

.

جاسر بغضب : مين حسام دة يا ملك؟  

.

ملك بخضة و بصدمة : ااااا اااا دا مديري ف الشركة 

.

جاسر : ملك انتي من امته بتخبي عليا؟  

.

حطط ملك وشها ع الارض  رفع جاسر وش ملك ب صباعه 

.

جاسر ب ابتسامة حانية : كبرتي يا قردة وبقي ليكي حبيب 

.

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

ابتسمت ملك وحطط وشها ع الارض وهي بتحاول تهرب من الرد 

.

ملك : اااا انا اتأخرت ع الشغل دنا شكلي هترفد انهرضة 

.

جاسر : استني هوصلك بس هتحكيلي في الطريق 

مفهوم؟  

.

ملك : مفهوم 

.

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤💛

.

نروح ل حسام  وكان قاعد متغاظ وكل ما يرن ع ملك الموبايل مغلق ومخة عمال يجيب اخماس ف اسداس 

.

حسام بغيرة جوة نفسة : يا ترا مين اللي رد عليا 

دة؟  

.

حسام جوة نفسة : متظلمهاش ممكن يكون ابوها 

.

حسام بغيرة و الغيرة عماله تنهش فيه 

.

حسام : لا دا صوت شاب مش صوت رجل كبير 

.

حسام : ممكن يكون اخوها؟  

.

حسام ف نفسة : خلاص استني اما تيجي الشغل وأسألها مين دة؟  

.

حسام ف نفسة بغيظ : هو انا لسة هستني الموبايل بتاعها مغلق مش عارف راح فين؟  

.

الموظفة في الحسابات : عم عبدة  هو مستر حسام عندة حد؟  

.

عم عبدة : لا يبنتي بس خلي بالك دا مش طايق نفسة 

.

ايناس بفضول : متعرفش لية يا عم عبدة؟  

.

عم عبدة : معرفش والله انا لسة مدخلة الشاي طردني 

.

ايناس بخوف بسيط : ربنا يستر بقي 

.

خبطط ايناس ع مكتب حسام بس مفيش رد بس كانت سامعه صوت دربكة جوة 

.

خبطط كمان مرة بس مفيش رد وقررت ايناس تدخل 

.

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

فتحت ايناس الباب واللي اتخضت من منظر المكتب اللي كان مقلوب علية واطيه وكل الاوراق والمستندات ع الارض 

.

حسام بغضب شديد بعيون مليانة غضب 

.

حسام بغضب و صوت عالي : انتي اية اللي دخلك هنا؟  وازاي، تدخلي من غير ما تخبطي 

.

ايناس بلجلجة : ااااا اا 

.

حسام بصوت عالي غاضب، : انتي لسة هتؤائي 

.

حسام : انطقي ازاي تدخلي من غير اذن 

.

ايناس : انا خبط والله يا فندم مرتين 

.

حسام وهو مخنوق : انطقي عايزة اية؟  

.

ايناس، : فية ورق لازم يتمضي حالا من حازم بية 

بس هو مش موجود فا مفيش غير حضرتك اللي تمضي بداله 

.

حسام وهو مش، طايق يسمع اي صوت 

.

حسام بغضب، : برررررة 

.

ايناس، بصدمة : نعم؟  

.

حسام بغضب اكبر : برررررة اية مش محتاجة مترجم

.

حسام بغضب اشد، : برررررة اخرررررجي برررررررة 

.

خرجت ايناس بسرعة 

.

ايناس، : دا ماله دة بيتخانق مع دبان وشو كدة لية؟  

.

خرج حسام من المكتب وخرج برة الشركة كلها و ركب عربيته وفضل يلف بيها شوية من شدة غضبة 

.

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤💛

.

في كافية كانت اعدة ملك مع جاسر بعد ما حكتلة ع كل شيء بينها و بين حسام 

.

جاسر : انتي متأكدة ان اللي، اسمة حسام دة بيحبك بجد؟  

.

ملك بسرعة : طبعا يا أبية 

.

جاسر : و مجاش يتقدم لية ان شاءالله؟  

.

ملك : هيجي يا ابية انا متأكدة بس يبقف ع رجلية وهيجي 

.

جاسر : اكتبي اسمة هنا بالكامل و رقم موبايلة وانا هعمل اتصالاتي عنة 

.

ملك بقلق : حاضر 

.

نفذت ملك كلام جاسر وكتبت اسمة و عنوان الشركة و رقم موبايلة 

.

ملك : اتفضل يا ابية 

.

حط جاسر الورقة ف جيبة 

.

جاسر : يلا يا حبيبتي اوصلك شغلك 

.

ملك ب ابتسامة : يلا 

.

بعد مرور حوالي نص ساعه كانت ملك تحت الشركة 

.

جاسر : خودي بالك من نفسك يا ملووكي 

.

ملك : وانت كمان خد بالك من نفسك يا أبية 

.

ملك لسة هتنزل 

.

جاسر : اه ملك بقولك اية كنت عايز اطلب منك طلب 

.

من جهه تانية حسام وصل تحت الشركة بالعربية 

وكان متعصب جدا لانة عمال بيتصل ب ملك بس موبايلها لسة مغلق بس لمح ملك في عربية قدامة بس بعيد شوية مع شاب وكانت عمالة تضحك و حاطة ايديها ع كتفة ومتبسمة 

.

اتغاظ حسام جدا و نزل من العربية بسرعة وراح ناحية عربية جاسر 

.

...... 

.

عند  جاسر و ملك 

.

جاسر : اتفقنا يا ملك؟  

.

ملك وهي حاطة ايدها ع كتف جاسر ومتبسمة 

.

ملك : متقلقش يا جاسر هنفذ كل كلامك وانا من امتي يعني كسرتلك كلمة؟  

.

جاسر ب ابتسامة : ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي 

.

ف اللحظة دي كان وصل حسام وسمع جاسر وهو بيقولها ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي 

.

حسام : ........... 

.

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤💛

.

في مكان مجهول وسط الصحراء كانت فريدة اعدة ع السرير بتعيط ع حالها و صدمتها في اكتر انسان حبيتووو في حياتها واللي عارضة ابوها عشانوو 

.

فريدة ف نفسها : مش ممكن يكون دة حازم اللي حبيتووو هو انا كنت عميت ولا هو شاطر انة وقعني ف حبووو؟  

.

فاقت فريدة من سرحانها  ع صوت حازم اللي دخل زي الطور الهايج 

.

حازم : الله الله انتي فاكرة انك قاعدة ف التكية بتاعت ابوكي؟  

.

فريدة بغضب، : انا بكررررهك بكرهك يا حازم بكرهك 

.

حازم بقرف، : مين سمعك دنا ولا طايقك ولا طايق ابوكي 

.

حازم : قومي، فزي اعملي الفطار عايز افطر 

.

فريدة وهي، مصطنعة القوة : مش قايمة ومش عاملة زفت 

.

اتغصب حازم وراح جابها من شعرها وفريدة عماله تصرخ واللي، شعرها هيطلع في ايدوو لانه كان بيشدة بغضب و غيظ شديد 

.

فريدة بصراااخ : عاععراعاااااااهه شعري يا حازم اوعي كدة سيب شعري 

.

جرها حازم ع المطبخ و رماها ع الارض بتاع المطبخ 

.

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

حازم بحزم : 10 دقائق لو الفطار مجهزش اطلع 

ميتين اهلك 

.

حازم بصوت عالي، : سامعة؟  

.

فريدة ب، استسلام : حاضر 

.

قامت فريدة ع مض و حضرت الفطار و جهزت الفطار ع السفرة الصغيرة 

.

فريدة جايا تقعد عش تفطر، 

.

حازم : بتعملي اية؟  

.

فريدة: هفطر 

.

حازم : اما سيدك يفطر الاول واما ابقي اخلص ابقي كولي اللي يفضل مني؟  

.

فريدة وهي بتحاول تصتنع الهدوء عشان تسلم من بطشة ع متشوف هتعرف تهرب منه ازاي؟  

.

فريدة : انا جعانة يا حازم حرام عليك انا عملت فيك اية عشان تعاملني بالطريقة المتوحشة دي؟  

.

فريدة : فيه مشاكل بينك وبين ابويا ماشي طيب انا زنبي اية؟  

.

حازم بغيظ : ذنبك انك بنت احمد المهدي 

.

فريدة : طيب ممكن تفصلني انا عن بابا وتتعامل معايا كويس،؟  

.

حازم ببرود : لا انا متجوزك اصلا عشان ازلك وازل ابوكي الحرامي اكل مال اليتيم اللي معندوش حاجة اسمها حرام 

.

حازم بحقد، : ابوكي و الشيطان اصلا اخوات 

.

قعد حازم يفطر واللي كانت فريدة عاملة ع الفطار 

بيض اومليت و فول و جبنة و طماطم و خيار 

والاكل كان طعمة لذيذ جداً 

.

فريدة بغيظ من تجاهل حازم لها واللي، قعد ياكل 

لوحدة من غيرها دخلت فريدة المطبخ وطلعت علبة الملح وخرجت 

.

فريدة : الفول ناقص ملح مش، كدة ؟ 

.

اكل حازم الفول بهدوء وهو بيحاول يستفظ فريدة 

.

حازم : اممممم لا مش محتاج الفول بصراحة طعمة يجنن 

.

ابتسما فريدة للحظة بس، ابتسمتها اختفت لما لقته مكمل اكل وسايبها 

.

راحت فريدة فتحت علبة الملح ودلقته بسرعة ع كل الاكل و بوظت الاكل 

.

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

.

حازم بزهول وغضب، : انتي اية اللي، عملتية دة؟  

.

فريدة ب استفزاز : الاكل ناقص ملح 

.

فريدة : اووووو سوري شكل علبة الملح فلتت من ايدي و بوظت الاكل 

.

حازم وهو متغاظ انه ملحقش يفطر والفطار كان طعمة تحفة لانة كمان كان جعان اووووي 

.

حازم بغيظ، : انتي بتستعبطي يبت؟  انا جعان هفطر اية دلوقتي؟  

.

فريدة : واية يعني، لما تجوع منا كمان جعانة  

هحس بيك لية؟  وانت مش حاسس بيا، 

.

اتغاظ حازم ولسة هيجري يجيبها من شعرها بس، فريدة كانت اسرع منه وحريت ع الاوضة وقفلت الباب بالترباس من جوة 

.

فضل حازم يخبط ع الباب وهو متغاظ عايز يطوبها ب اي طريقة 

.

حازم بغيظ، : افتحي افتحي الباب 

.

فريدة بخوف بسيط، : لا مش هفتح 

.

حازم : هكسر الباب لو مفتحتيش 

.

فريدة : برضة مش هتفتح 

.

اتغاظ حازم و خرج برة البيت الصغير و اتمشي ف الصحراء وقعد تحت الشجرة يفكر هينتقم من احمد بية ازاي؟  

.

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤💛

.

في مكان مجهول تاني عند احمد بية واللي دخل ب كرسية المتحرك ف اوضة كان مربوط فيها سهير و هانم والاتنين مغمي عليهم من كتر الصراخ وطلب النجدة بس للاسف المكان مجهول و سهير و هانم مش فاهمين هما مخطوفين لية ولا نين خاطفهم اصلا؟  

.

بدأت سهير تفوق وفتحت عنيها لقت احمد، بية ف وشها، 

.

سهير بغضب، : انت؟  انت اية اللي جابك هنا؟  

.

وبدأت سهير تفتكر خطفها 

.

سهير : هو لنت اللي خاطفنا؟  

.

احمد بية : عليكي نور 

.

سهير، : انت عايز، مننا اية؟  

.

احمد، : ابنك خاطف بنتي ومن الاخر كدة حياتك قصاد حياة بنتي لو ابنك مرجعهاش

.

سهير وهي بتدافع عن حازم ابنها 

.

سهير، : انا ابني ميخطفش بنات الناس ابني متربي 

.

احمد، بية : وهيشوف التربية فين؟  اذا كانت امة رصاص رخيصة جسمها سبعة للي، يدفع اكتر 

.

سهير بغضب، : اخرس يا حيوان انا تبت عن الرقص من زمان من اول، متجوزت اخوك و من ساعتها جسمي مبانش تاني وانت عارف كدة 

.

سهير، : وانت بنفسك حاولت معايا كذا مرة مش، كدة؟  

.

احمد بية بحزم : انا معنديش وقت اضيعة في كلامك الفارغ دة انا هتصل ب حازم دلوقتي ونش هتشوفي نور الشمس الا لما بنتي ترجع او يترحم عليكي 

.

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

احمد بية : و علي فكرة دي حاجه مش صعبة خالص اني اخلص عليكي و ارميكي للكلاب تتهش ف لحمك الرخيص دة يا سووسووو، 

.

احمد بية : انتي، مش سوسو برضة؟  

.

سهير، : انا عارفه انك مش هتقدر تعملي حاجة 

انت بوق ع الفاضي 

.

( بوق = يقول كلام ف الهواء ) 

.

احمد بية بغموض : دة كان زمان يا سووسووو 

انتي عارفه الانسان بيتغير مع الزمن 

.

احمد بية : ومش عشان مؤذتكيش لغاية دلوقتى 

ابقي مقدرش اعمل شيء نصيحة مني متعتمديش ع كدة 

.

احمد بية : مجدي هات الموبايل 

.

نفذ مجدي امر احمد بية واللي عامل زي الكلب الوفي ل صاحبة احمد بية 

.

احمد بية بدأ يتصل ب حازم بس الموبايل مغلق 

.

احمد بية : ابنك قافل الموبايل 

.

احمد، بية : عامتا هتفضلي مشرفاني هنا لغاية ما ابنك يرجع بنتي 

.

سهير : منك لله يا راجل يا مفترررري  انا مش عارفة ربنا هيعمل فيك اية تاني يا مفترري 

.

سهير : قعد ع كرسي متحرك ومفيش فايدة ف جبروتك دة هو انت اية مش بتتهد ابدا،؟  

.

خرج احمد بية ب كرسية المتحرك وساب سهير تهوهو مع نفسها وقفل الباب عليهم 

.

احمد بية : مجدي خليك ورا رقم حازم لغاية ما يفتح الموبايل 

.

مجدي : اوامرك يا باشا 

.

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

روايات بقلمي يسرا نصر %% 

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤💛

.

ستوووووووووووب هنا 

.

توقعاتكم 

.

. يا ترا حسام اية هيكون تصرفة اما سمع ملك بتقول للشخص المجهول بالنسبة ل حسام حاليا ربنا يخليك ليا يا حبيبي  

.

. يا ترا حسام هيتخانق مع جاسر؟  

.

. يا، ترا جاسر هيتصرف مع حسام ازاي وهيكون رد فعلة اية؟  

.

. يا ترا حازم هينتقم من فريدة ازاي؟  

.

يا ترا فريدة هتقدر تهرب من حازم؟  ولا خططها هتفشل؟  

.

. يا ترا سهير هتقدر تقنع حازم يرجع فريدة ل ابوها ولا لا؟  

.

. يا ترا احمد بية هيعرف يوصل ل فريدة ولا لا؟   

.

يتبع الفصل الواحد و العشرون اضغط هنا 

عرض التعليقات

تعليقات