رواية احببت خاطفي الفصل الثالث عشر بقلم يسرا نصر
رواية احببت خاطفي الفصل الثالث عشر
.
انجي بصدمة : انت بتمشي ع رجليك؟ 😮
.
احمد بية و عنية بتطلع شر وبنبرة شر
.
احمد بية : انتي فاكرة ان خيانة احمد المهدي بالساهل كدة؟
.
انجي بخوف ع دموع و برجاء : سامحني يا احمد
.
احمد بغضب شديد وصوت هز جدران الفيلا
.
احمد بغضب : قلتلك احمد بية
.
انجي بدموع و خوف : سامحني يا احمد بية انا غلطانة
.
احمد كان واقف وحاطط ايدية من ورا ضهرة
و خرج احمد ايدية من ورا ضهرة واللي كان ماسك
فيها كرباك حصنة
.
( اللي بيلسوع دة )
.
انجي بخوف شديد : انت هتعمل اية؟ هتعمل اية؟
.
( ملحوظة / احمد كان عامل القبو دورين تحت الارض وعاملة دة بطريقة معينة بحيث انة ميخرجش اي، صوت ابدا ومحدش يعرف عن القبو دة شيء دورين تحت الارض ولا حتي فريدة بنتة )
.
احمد بشر وهو بيقرب من انجي واللي انجي بتحاول تفك نفسها واما لقت ان مفيش فايدة من فك نفسها وحاولت الصراخ
.
احمد بشر و جمود شديد : اصرررخي زي منتي عايزة محدش هيسمعك
.
انجي بصرااااخ و رجاءً : احمد، بيييية ارحمني ارجوووووك
.
وهنا بدأ احمد بية يضرب انجي بقوة بالكرباك وانجي عماله تصرخ بشدة واحمد متلزز بعذابها بشدة
.
فضل احمد، بية يضرب انجي بقسوة مميتة
.
انجي بصراخ شديد : ارحممممممني يا احمد حرام عليك
.
احمد بغيظ و قسوة : قلتلك احمد بية
.
انجي بصراخ : ارحمني يا احمد بية
.
انجي جسمها اتهرررري من الضرب واتعور و نزل دم من كل مكان وكانت عماله تنزف بشدة وفقدت الوعي
.
احمد بصوت عالي : اما الزباله دي تفوق طهروا الجرح بتاعها ولو نطقت انتم عارفين هتعملوا اية؟
.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
.
بعد مرور 4 شهور فريدة خلصت السنة الاخيرة من
الجامعة و وملك بقت دراع حسام اليمين ف الشغل و سهير خرجت من المستشفى وطلع عندها كانسر ف المخ ف حالة متؤخرة وملازمة السرير
و حازم جاب ل امة وحدة تقعد معاها وتعطيها الادوية ف معادها وتاخد باله منها وتقعد معاها
وتشوف طلباتها و حازم اتفق مع فريدة انة يروح يطلب ايد فريدة من احمد بية
.
.
.
حازم وهو بيكلم فريدة ع الموبايل
.
حازم : طيب افرضي يا فريدة باباكي موافقش عليا؟
.
فريدة : ومش هيوافق لية يعني انت ناسي انك ابن عمي؟
.
حازم : مش عارف بس، مش متفائل
.
فريدة : متقلقش يا حبيبي تعالي انت بس وانا هظبط مع بابا
.
حازم : اتفقنا خوديلي معاد انهرضة بليل
.
فريدة بسعادة : بس كدة حاضر من عيوني
.
فريدة بحب وسعادة : ياااااااه يا حازم انا سعيدة جداً اننا هنتجوز وهكون ف بيتك خصوصاً ان ظروفك المادية بقت حلوة جدا ومظنش ان بابا هيعترض
.
فريدة : بابا صحيح له حركات كدة بس طيب وحنين اوووي
.
حازم ف نفسة : اه طيب وحنين اووي اسكتي اسكتي انتي متعرفيش حاجة ابوكي دة الشيطان نفسة يتعلم منة
.
فريدة : حازم حازم الوووو الووووووو
.
فاق حازم ع صوت فريدة
.
حازم : هه كنتذ بتقولي حاجة؟
.
فريدة : اية سرحت في اية؟
.
حازم بحب مزيف : سرحت فيكي يا حبيبتي وفي اليوم اللي هتكوني فيه مراتي ان شاءالله
.
فريدة : وانا كمان يا حازززم بحبك اووووي ومستنية اليوم دة بفارغ الصبر
.
حازم بغموض : ربنا يقرب البعيد
.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
.
في فيلا احمد المهدي وهو غضبان جدا وبيزعق ل فريدة
.
احمد بغضب : نعممممممم يا روح امك؟ مين عايز يتجوزك؟ قلتي مين؟
.
فريدة ب استغراب من طريقة ابوها الغربية واللي اول مرة تشوفة عصبي كدة وعصبيتة المفاجأة
اول ما سمع اسم حازم
.
فريدة ب استغراب : لية يا بابا؟ حازم ابن عمي وانا بحبة يا بابا
.
فريدة : وهو عايز يتجوزني وانا مواقفه
.
احمد وهو قاعد ع كرسية المتحرك وكان متعصب جدا
.
احمد : اه وادام انتم متفقين وموافقين بتقوليلي
انا كا تحصيل حاصل؟
.
فريدة : مقصدش يا بابا والله انا اقص....
.
قطع احمد كلامها بغضب : خلاص انا قلت كلمة الواد دة مش عايزك تعرفية تاني
.
فريدة : جرا اية يا بابا انا كبرت ومن حقي اتجوز
الانسان اللي بحبة
.
احمد بغيظ : يا بنتي حازم دة مش كويس
.
فريدة ب اصرار : لا يا بابا حازم دة احسن واحد ف الكون دة كلوووو
.
احمد بغضب : واياكي تجيبي سيرة الواد دة تاني
ولو عرفت انك شفتية انا هودية ورا الشمس
.
احمد بصوت عالي : فااااااااهمة
.
جريت فريدة ع اوضتها وهي منهارة من العياط
.
وطلعت موبايلها واتصلت ب حازم
.
ترررررررررن تررررررررن ترررررررررن
.
حازم : الوووووو ايوا يا ديدا انا لابس ومستعد انزل اجيلك اطلب ايدك يا روح قلبي
.
بس لا حازم ان فريدة بتعيط
.
حازم : مالك يا فريدة؟
.
فريدة : انا قلت ل بابا عليك و توقعك طلع ف محلة
.
حازم : اهدي بس يا فريدة واحكيلي ع اللي حصل
.
حكت فريدة ع كل رد احمد ورفضة النهائي ل حازم
.
حازم بهدوء : انا كنت متوقع يا فريدة ابوكي دة قلبة اسود
.
فريدة : حازم انت مخبي عليا حاجة؟
.
حازم بغموض : اكيد لا هخبي اية يعني؟
.
فريدة : امال لية قلت ان بابا قلبة اسود وزي متكون كدة مخبي عليا حاجة
.
حازم بلجلجة : اااا اه اا لا اقصد عشان رفض حبنا
.
فريدة بدموع : متسبنيش يا حازم
.
حازم بغموض : عمري ما هسيبك ابدا
.
حازم : طيب يا فريدة انا هقفل دلوقتي عشان ماما بتنادي سلام
.
افل حازم مع فريدة وهو بيفكر ازاي ينفذ المخطط اللي ف دماغة
.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
.
في فيلا احمد المهدي وهو في اوضة نومة وعمال يفكر ازاي يخلص من حازم ويحمي فريدة بنته من الذئب البشري اللي، اسمة حازم دة؟
.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
.
بعد مرور اسبوع
.
احمد بية : فريدة فريدة
.
خرجت فريدة من اوضتها
.
فريدة : نعم يا بابا
.
احمد بسعادة : مبروك يا حبيبتي
.
فريدة : مبروك ع اية بس يا بابا
.
فريدة بفرحة : اية خلاص وفقت ع حازم؟
.
احمد : لا طبعا اوافق ع مين؟
.
فريدة : امال بتقولي، مبروك ع اية يا بابا
.
احمد : انتي فرحك الشهر الجاي ان شاءالله ع ابن شريكي وهما جايين بكرة ان شاءالله يتغدوا معانا عشان تشوفية
.
لحمد بجمود : بس اعملي حسابك يا فريدة انتي هتتجوزي ابن شريكي يعني هتتجوزي بالزوق بالعافية هتتجوزية
.
فريدة بدموع وهي، بتحاول تبقي قوية
.
فريدة : بابا انا مش عايزة اتجوز غير حازم ولو مش هتجوزني حازم مش هتجوز خالص
.
وجريت فريدة ع اوضتها وهي منهارة جدا
.
احمد بصوت عالي : عضي ف الارض يا فريدة واللي قلتووو هو اللي هيتنفذ،
.
طلع احمد موبايلة واتصل بواحد من الرجالة بتوعة طلب منه يراقب بيت حازم 24 ساعه
وينقل كل تحركاتهم هو و امة واي حد من طرفهم
.
.
بعد مرور 3 ايام
.
في جنينة الفيلا كان واقف واحد من رجالته
.
احمد : ها يا حسين هتعمل المهمة دي؟ ولا اشوف غيرك؟
.
حسين : انت تؤمر ياباشا بس
.
احمد، : بس اية؟
.
حسين : اللي حضرتك طالبة دة طلب صعب جداً
الست اللي حضرتك بتتكلم عنها دي مريضة كانسر
ومش بتنزل كتير
.
احمد : هو انت هتغلب يا حسين؟
.
حسين : لا مش هغلب ولا حاجة يا بية بس المنطقة هناك شعبية ولو عملت كدة هلاقي الشارع كلة ع دماغي ومقبوض عليا معلش يا باشا شوف حد تاني بس بلاش الموضوع دة انا عندي عيال
وعايز اربيهم
.
.
احمد : طيب خلاص .. بس حسك عينك الكلام اللي، سمعته هنا يطلع برة
.
احمد بحزم : عمرك ف كفة والموضوع دا يطلع برة ف الكفة التانية.
.
حسين : عيب عليك يا بية حضرتك عمرك قلتلي اي حاجه واي حد بس سمع عنها؟
.
احمد : خلاص روح انت دلوقتي اما اطلبك تيجي
.
حسين : اوامرك يا باشا يا كبير اوووي
.
احمد طلع من جيبة فلوس واداه ل حسين
.
حسين : اية دة يا باشا؟
.
احمد، : دا حساب العملية اللي فاتت
.
حسين : ربنا يخليك ليا يا باشا بس دة كتيررر اووووي
.
احمد: امشي يلا
.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
.
بعد مرور 4 ايام فريدة بتكلم حازم وهي، يتعيط
.
فريدة بعياط : اعمل حاجة يا حازم انا مش ممكن
اتجوز حد غيرك يا حازم انا بحبك
.
حازم : اهدي يا فريدة انا هروح ل عمي واطلب ايدك بنفسي بس متقوليش له حاجة انا هطب، علية
.
فريدة بدموع امل : حاضر يا حازم
.
افل حازم مع فريدة وهو قاعد، يفكر يدخل ل عمة ازاي وراح ل سهير في اوضتها
.
حازم : ماما
.
سهير، : تعالي يا حازم
.
حازم : بعد اذنك يا نعمة عايز اكلم ماما ع انفراد
..
نعمة : حاضر يا حازم بية
.
خرجت نعمة الجليسة مع سهير وقعد حازم ع طرف السرير وهو باصص لامة وهو سرحان
.
سهير : مالك يا حازم يبني؟
.
حازم : عمي يا ماما مش راضي يجوزني فريدة
.
سهير : انسي يبني الموضوع دة بقي حرام عليك يا حازم انت مش اد عمك ... دة رجل قلبة اسود
واللي يستحل الحرام هو دة اللي تخاف منوو
.
حازم بجمود : لا يا ماما انا لازم انفذ وصية ابويا الله يرحمة
.
سهير : حرام عليك يا حازم متوجعش قلبي عليك
.
حازم : متخافيش يا ماما عليا انا ادة كتيرررر اوووي
.
حازم بنظرة شر : ولو كان هو ظالم.. انا الشيطان نفسة
.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
.
ستوووووووب هنا ونكمل بكرة ان شاءالله
.
توقعاتكم
.
. يا ترا احمد كان عايز حسين يعمل اية؟
. يا ترا حازم هيقدر يقنع عمة انة يتجوز فريدة؟
. يا ترا فريدة هتوافق تتجوز رجل تاني غير حازم؟
يتبع الفصل الرابع عشر اضغط هنا
تعليقات
إرسال تعليق