Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت خاطفي الفصل السادس بقلم يسرا نصر

رواية احببت خاطفي الفصل السادس بقلم يسرا نصر


رواية احببت خاطفي الفصل السادس 

في صباح يوم جديد 

.

ف مطعم الفندق كانوا الجروب قاعدين بيفطروا 

.

مالك راح قعد ع ترابيزة اللي فريدة اعدة عليها بس مقعدش جمبها ومالك كان بيتهرب من فريدة بناء ع طلب من انجي 

.

مالك : صباح الخير 

 

كلهم : صباح النور    


حازم ل فريدة : صباح الفل ع اجمل وردة 

.

حازم وهو بيقدم وردة ل فريدة وع وشة ابتسامة 

.

فريدة ب ابتسامة : ميرسي يا حازم صباحك فل 

.

مالك بعصبية : جرا اية يا كابتن 

.

حازم : اية في اية؟  

.

مالك : هو انا مش مالي، عينك ولا اية؟  

.

حازم : هو انا عملتلك حاجة؟  

.

فريدة : خلاص اهدوا مفيش حاجة حصلت لكل دة 

.

سمع مالك صوت جاي من وراه وكان صوت انجي 

.

انجي بغضب وهي باصة ع مالك بنظرات كلها غضب شديد 

.

انجي، : جرا اية؟  في اية؟  

.

مالك ب ارتباك : اااا مفيش حاجة 

.

هنا لاحظ حازم نظرات مالك و انجي لبعض 

بس فريدة مأخدتش بالها خالص حتي حسام اخد بالة بس معلقش 

.

حازم ف نفسة : هو في اية؟  اية النظرات اللي بين مالك العيل دة وبين انجي مرات ابو فريدة؟  

.

حازم ف نفسة : طيب انا هرمي كلمتين كدة وهشوف في اية؟  

.

روايات بقلمي يسرا نصر 

روايات بقلمي يسرا نصر 

حازم : لا في بقي فية حجات 

.

حازم ل انجي : انا بدي وردة ل فريدة وبقولها صباحك فل 

.

حازم : لقيت دة قايم بيزعقلي 

.

انجي بغضب ونظرات شر، ل مالك 

.

انجي بغضب ونظرات محدش اخد باله منها الا مالك 

.

انجي : جرا اية يا استاذ انت وهو محدش له دعوة ب فريدة 

.

انجي بغيظ ع غضب، : فريدة امانة معايا لحد منرجع مصر محدش من فضلكم له دعوة بيها 

.

انجي بغيظ : سامع يا مالك او اي حد تاني؟  

.

حازم بعد ما اتأكد ان فيه علاقة بين انجي و مالك من ورا فريدة 

.

( هنا حازم قرر قرار هنعرفه مع الوقت)  

.

حسام بصوت واطي ل حازم 

.

حسام : هو في اية يا معلم؟  الولية دي مالها ب مالك دا اد اخوها الصغير 

.

حازم بصوت واطي : شششششش بعدين 

.

قعدوا كلهم يفطروا ونظرات الغيظ من انجي لمالك متوقفتش ومالك بيحاول يتجاهل نظرات انجي وبعد شوية 

.

انجي : الحمد لله انا قايمة اتمشي 

.

قامت انجي وهي غضبانة وقام مالك وراها بعد دقائق عشان ميلفتش الانتباه 

.

❤❤❤❤

.

ع البحر انجي كانت ماشية وهي عماله بتشوط الرمل ب رجلها وعماله تبرطم وهي، ماشية 

.

مالك : انجي انجي 

.

سمعت انجي صوت مالك واللي، تجالته تماما وفضلت ماشية بل اسرعت ف الخطوات 

.

مالك : استني يا انجي بس هقولك ع حاجة 

.

وقفت انجي وهي في قمة غضبها 

.

روايات بقلمي يسرا نصر 

روايات بقلمي يسرا نصر 

انجي بنظرات غضب، : نعم؟  عايز اية؟  

.

مالك بهدوء وهو بيحاول يكلمها بهدوء 

عش يصالحها 

.

مالك : مالك يا روووووح قلبي 

.

انجي بغضب، : مليش وانت من هنا ورايح ملكش دعوة بيا 

.

مالك : لية بس يا روح قلبي اية اللي حصل بس لكل دة؟  

.

انجي : يعني انت مش عارف اللي حصل؟  

.

مالك : لا مش واخد بالي 

.

انجي بهجوم : انت ازاي تتخانق عشان فريدة 

.

مالك : يا حبيبتي الجروب كلووو عارف اني مرتبط ب فريدة وانا اللي، مقترح اقتراح السفرية دي عشان عيد ميلاد فريدة 

.

مالك : مينفعش كدة قبل عيد ميلادها اخلع 

فجأه كدة 

.

مالك : طيب ع الاقل اتلكك لها لكن اسيبها كدة من غير سبب والباب للطاق كدة 

.

انجي بخبث : خلاص اهي جاتلك الفرصة 

.

مالك : ازاي؟  فين دي؟  

.

انجي : انا ملاحظة نظرات بين حازم ل فريدة 

.

مالك بغضب : نعم بتقولي اية؟  

.

انجي بغضب : بقول اني شايفة انك اختارت فريدة 

.

انجي بغضب، : سلام متكلمنيش تاني 

.

مالك وهو بيجري ورا انجي 

.

مالك : استني بس اهدئ كدة متبقيش عصبية كدة 

.

انجي : اثبتلي انك اختارتني انا وانا مستعدة اروح معاك جهنم 

.

مالك : بجد؟  

.

انجي : جرب 

.

مالك : وانا موافق اية رايك؟؟  

.

( هنعرف مع الوقت مالك ناوي ع اية)  

.

روايات بقلمي يسرا نصر 

روايات بقلمي يسرا نصر 

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

.

فريدة : هو مالك راح فين؟  

.

حازم بهدوء : بقولك اية؟  تعالي نخرج شوية 

.

ملك : ها يا ديدا جاهزة بليل؟  

.

فريدة : معرفش مالك هو اللي بيجهز كل شيء 

.

ملك : طيب انا هروح اشوف سلمي 

.

حسام : استتي يا ملك خوديني معاكي 

.

قام حسام بسرعة ورا ملك اللي معجب بيها 

.

قام حازم بسرعة ورا ملك 

.

حازم : ملك ملك 

.

ملك : ايوا يا حازم ف حاجه؟  

.

حازم : هو انهرضة في اية بخصوص فريدة؟  

.

ملك ب ابتسامة : اصل فريدة عيد ميلادها انهرضة و مالك كان عاملها مفاجأه 

.

ملك : بس، معرفش هو مختفي فين لازم نجهز بكل شيئ من دلوقتي 

.

حازم : طيب متحمليش هم انا هتصرف وسيبك منه اصلة مش فاضي، 

.

ملك : هو انت عارف مالك راح فين؟  

.

حسام بتسرع : هيكون فين يعني بيعط مع انجي 

.

ملك ب استغراب : نعم؟  

.

هبط حازم حسام ع كتفة وهو بيصلح اللي حسام هببة 

.

حازم : اااا لا هو يقصد انه راح يحضر عيد ميلاد فريدة مع انجي 

.

ملك : اااااااه قول كدة خضتني 

.

سلمي : انتي فين يا ملك؟  عماله ادور عليكي 

.

حسام : تعالي طيب نجيب هدايا ل فريدة 

.

ملك : طيب يلا عشان منتأخرش 

.

مشيوا الثلاثي حسام و ملك و سلمي 

.

ورجع حازم ل فريدة 

.

حازم : تعالي يا ديدا 

.

روايات بقلمي يسرا نصر 

روايات بقلمي يسرا نصر 

فريدة : ع فين؟  

.

حازم : هنتمشي شوية 

.

راحت فريدة مع حازم لانها مرتاحالة اوووي 

.

( ملحوظة / فريدة كل دة متعرفش ان حازم ابن عمها وهي مش فاكراه خالص لانها كانت صغيرة ومش بتشوفة كتير ابوها الظالم كان مانعها عن ابن الرقاصة لكن حازم كان بيشفها وهي بتلعب ف الجنينة او من شباك اوضتها كدة يعنى)   

.

.

قامت فريدة مع حازم واتمشوا شوية ع البحر 

.

حازم : كلميني عن نفسك شوية يا فريدة 

.

فريدة كانت لسة هتتكلم بس لمحت مالك واقف مع انجي مرات ابوها بعيد 

.

فريدة : اية دة مالك اهووو 

.

فريدة : مااااااالك مااااالك 

.

....... 

عند مالك و انجي 

.

انجي : متردش عليها وسيبك منها 

.

روايات بقلمي يسرا نصر 

روايات بقلمي يسرا نصر 

مالك : مينفعش يا حبيبتي مش عايزين حد يشك فينا 

.

سكتت انجي لما فريدة قربت من مالك ومعاها حازم 

.

فريدة : اية يا مالك فينك؟  

.

مالك : مفيش انا موجود اهوووو 

.

بصت فريدة ل انجي 

.

فريدة : واقفين لوحدكم لية؟  

.

مالك : عادي واقف بتكلم معاها 

.

ف اللحظة دي سمعوا كلهم صوت صرااااخ شديد جاي من البحر بصوا كلهم لقوا بنت من بعيد بتغرق 

.

فريدة بخضة : يلهووووي دا فيه بنت بتغرق انزل يا مالك انقذها 

.

مالك : وانا مالي انا اغرق هدومي لية؟  

.

فريدة بصدمة : انت مالك دة اية؟  انزل انقذها يا مالك البت هتغرق 

.

مالك : انا مش بعرف اعوم كويس 

.

لسة فريدة هتنطق بس، لقت حازم خلع التيشرت ونزل بسرعة جداً و سبح سباحة ماهرة لغاية ما وصل للبنت بس كان اغمي عليها ونزلت تحت الماية نزل حازم وراها بسرعة وشدها ورجع بيها للشاطئ وطلعا ع الرملة 

.

حازم : فريدة اطلبي الاسعاف بسرعه 

.

فريدة بلبخة : ااا ححح حاضر حاضر 

.

حاول حازم يطلع الماية اللي شربتها ويضغط ع صدها عشان الماية تطلع بس مطلعتش ولازم قبلة الحياه 

.

حازم بقي محتار مش عارف يعمل اية؟  

.

حازم : فريدة بصي هقولك تعملي حجات وتنفذيها 

نفذت فريدة كلام حازم وفي خلال دقائق البنت شرقت وكحت والمية طلعت من فمها وبدأت تفوق بس لسة مش اوووي 

.

البنت : ااااامممم انا فين؟  

.

حازم : انتي، كويسة؟  

.

فريدة : متخفيش انتي بخير ان شاءالله 

.

وبعد لحظات الاسعاف كانت موجودة و شالت البنت وراحت ع المستشفي 

.

فريدة سابت مالك وسابتهم كلهم ومشيت وهي، عماله تفكر ازاي مالك طلع اناني كدة 

.

وبدأت فريدة تفتكر تصرفات من مالك معاها 

بس بقي انتم عارفين مراية الحب عمياء 

.

.

.

روايات بقلمي يسرا نصر 

روايات بقلمي يسرا نصر 

فلاش بااااااااك ف الجامعه نزلت فريدة من التاكسي وكان مالك مستنيها ع باب الكلية 

.

مالك : ديدا وحشتيني ازيك 

.

فريدة بسعادة : وانت كمان وحشتني موت 

.

مالك : اية مش عوايدك تتأخري كدة 

.

فريدة : مفيش صحيت متأخر ونزلت بسرعة من غير ما افطر حتي وعصافير بطني بتصوصو 

.

مالك : وانا كمان جعان مووووت 

.

فريدة : خلاص هعزمك انا ع الفطار 

.

مالك : ماشي، كلامك 

.

فريدة : دقيقة بس احاسب التاكسي 

.

فريدة : كام لو سمحت؟  

.

السائق : 40 ج 

.

فريدة : طيب دقيقة 

.

فتحت فريدة شنتطها بس ملقتش غير 15 ج في سسته الشنطة وملقتش المحفظة 

.

فريدة بخضة : يلهووووي المحفظة فين؟  

.

فريدة : ينهر ابيض دنا نسيت المحفظة ع السرير وانا بغير شنطتي 

.

فريدة : بليزززز يا مالك ادفعلي لحسن مش معايا غير 15 ج 

.

مالك : انا لو معايا معزش عليكي حاجة 

.

فريدة : ياعم ادفعلي واكيد هديهملك 

.

طلعت فريدة ال 15 ج 

.

فريدة : كملي طيب الباقي لو سمحت بليززززز 

.

مالك بضيق وهو بيطلع من جيبة 25 ج واخد 15 ج من فريدة وحاسب التاكسي ومشي 

.

فريدة : ميرسي اوووي يا مالك انك انقذتني من الموقف دة 

.

مالك بضيق ملحظتهاش فريدة 

.

مالك بضيق، : لا ع اية عادي 

.

( ملحوظة/ مالك مش فقير هو ابوة غني جدا بس هو بخيل شوية بس مش بخيل ع نفسة خالص ) 

.

فريدة : طبعا المحاضرة فاتتني 

.

مالك : اكيد بس تعالي بقي نروح نفطر 

.

راحت فريدة مع مالك ع ماكدونالدز 

.

مالك بجرأه : طبعا انتي عزماني صح؟  

.

فريدة ب اسغراب : ازاي يعني ما اخر 15 ج التاكسي اخدهم 

.

مالك : اه طيب تعالي نروح مطعم تاني 

.

فريدة : طيب يلا وبعد دقايق كانوا واقفين قدام مطعم فلافل 

.

فريدة : اية يا مالك دة انا مش بحب الفلافل 

.

مالك : هحيبلك بطاطس 

.

فريدة : طيب هاتلي 2 بطاطس و 1 فول بالبيض 

.

مالك : اوكي 

.

دخل مالك وجاب ل فريدة ساندوتش بطاطس واحد و لنفسة 4 ساندوتشات هامبرجر + سوسيس + كفته 

.

استغربت فريدة من تصرف مالك بس افترضت حسن النية 

.

فريدة ف نفسها : اية دة بقولة جعانة يجيبلي ساندويتش واحد وهو 4 ساندويتشات؟  

.

فريدة ف نفسها : يمكن مش معاه فلوس  زيادة 

.

مالك كان بياكل بسرعة جداً قبل ما فريدة تخلص

الساندويتش بتاعها 

.

بعد مرور دقائق خلصوا فطار ورجعوا ع الجامعة 

يحضروا محاضراتهم 

.

باااااااااااك 

.

فاقت فريدة ع صوت حازم 

.

حازم : اتفضلي 

.

فريدة : اية دة؟  عصير فراولة؟  

.

فريدة بسعادة : انت عرفت منين اني بحب عصير الفراولة؟  

.

حازم : بصراحة معرفش بس انا بحب عصير الفراولة جدا 

.

فريدة : طيب انا اللي هحاسب 

.

حازم بغضب : لية ان شاءالله واقفه مع خروف؟  

.

فريدة ب، ارتباك : لا والله مقصدش بس 

.

قاطع كلامها حازم 

.

حازم : خلاص يلا اشربي 

.

نسيبهم بقي يشربوا العصير 

.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

.

و نروح ل انجي و مالك. 

.

.

انجي : بقولك اية يا مالك انا عايزة اكل حاجه عشان انا مفطرتش كويس 

.

مالك ب ارتباك : اااا اه ااا بس انا المحفظة بتاعتي ف الاوضة 

.

انجي : طيب خلاص خليها عليا المرادي 

.

( شكلك وقعتي ولا حدش سمي عليكي  😂 ) 

.

وراح مالك مع انجي و خرجوا برة الفندق 

..

♥♥♥♥♥♥♥

.

عند حسام و ملك و سلمي وهما بيقوموا، بتحضير العيد ميلاد بناء ع طلب من حازم انه يتولي الموضوع 

.

ملك : بص كدة يا حسام الفستان دة روعه جامد 

.

في اللحظة دي عدي واحد جمب ملك ونشل منها المحفظة بس حظ الحرامي المهبب ان ملك حطط ايديها ع شنتطها فا اتخضت وصرخة 

.

ملك : حرااااامي حرااااامي 

.

جرررري الحرامي بعد ما خطف الموبايل اللي، ملك مسكاه وحسام جرررري وراااااه وهو بيجري وراه 

.

حسام بصوت عالي، عشان الناس تتلم ع الحرامي 

.

حسام بصوت عااالي، : حرااااامي امسك حرررامي 

.

الناس كلها مسكت الحرامي..  والحرامي اخد علقة مووووت من الشعب، المصري، 

.

.

( وانتم طبعا عارفين خدمات الشعب المصري خصوصاً مع حرامي  😂  الرجل اغتصبووا  😂) 

.



الحرامي من كتر الضرب بقي عمال يهلوس، ف الكلام 

.

الحرامي : اااااااه حررررمت توبت ع ايدكم  سيبووووني ألحقيني ياماااااا. 

.

خلص حسام ضرب، ف الحرامي مع الناس واخد موبايل ملك وباقي الناس اخدوا الحرامي ع القسم 

عشان يتعمل معاه الصح. 😂

.

رجع حسام ل ملك اللي، كانت واقفة بعيد هي و سلمي 

.

حسام : اتفضلي يا ستي الموبايل اهووو 

.

ملك بسعادة وهي عماله تتنطط زي الهبلة 

.

ملك بسعادة : ميررررسي كتيرررر يا حسام مش عارفة اقولك اية حقيقى 

.

حسام بمرح : قوليلي هاتي بوسه مشبك 

..

ملك : نعم؟  

.

حسام بمرح : بهزر، يا رمضان.. اية مبتهزرش يا رمضان ؟ 

.

ملك وهي حاطة ايديها ع قلبها بخضة 

.

ملك بخضة : خضتني، يا جدع 

.

حسام : لا متخديش ع كلامي انا بحب اهرج كتير 

احب اضحك بحب اعيش من الاخر 

.

ملك بجنون وتنطيط 

.

ملك بضحك : هههههههه بصرة وانا كمان 

.

حسام : انتي كمان اية؟  

.

ملك : بحب اضحك....  بحب اهزر ... بحب الحياه اوووي..  ومحبش حد، يفهمني غلط 

.

تابعت ملك : ومبحبش اتحايل ع حد وحد، يسوق فيها 

.

حسام بابتسامة اعجاب : شكل كدة فيه حجات مشتركة بينا كتيرررر اوووي 

.

ملك : حاليا مش واخدة بابي 

.

حسام ب ابتسامة : وانا هستني لحد متاخدي، بالك 

.

ملك : انا عايزة فشار انا وسلمي 

.

ملك : مش كدة يا، سلمي؟  

.

سلمي : ايوا حجم كبير، 

.

حسام بمرح : انتم تؤمروا هو انا اطول اجيب حلويات للحلويات؟  

.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

.

نرجع ل حازم و فريدة. 

.

فريدة وهي ماشية ع الرمل هي و حازم 

.

لقت ترابيزات كتيرة ومحطوط عليها تحف من الجبس الابيض ع اشكال تماثيل والناس تلونها 

.

فريدة بمرح : الله بص كدة يا حازم؟  

.

فريدة : تعالي، نروح نلون انا بحب التلوين اوووي 

.

حازم وهو عمال، يكلم نفسة 

.

حازم ف نفسة : هي البت دي، هبلة ولا اية؟  

.

حازم : استني، بس يا فريدة 

.

فريدة وقفت 

.

فريدة : بص قولي يا، ديدا اصحابي المقربين هما اللي، بيقولوليريا، ديدا، 

.

حازم ب ابتسامة : يعني افهم من كدة اني من الاصدقاء المقربيين؟  

.

ديدا : ااااام اكيد وكمان بلاش رغي كتير يلار

.

شدت ديدا حازم وراحوا قعدوا ع دسكات كل واحد اختار تحفة شكل وفضل، يلون بمهارة 

.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

.

بليل ف ديسكو الفندق وكل الجروب قاعد بيرقصوا ويتنططوا ويهيصوا 

.

احمد مع سلمي.. 

.

( احمد، زميل سلمي ف الكلية بسرلسة جاي حالا) 

.

حسام مع ملك 

.

حازم مع فريدة 

.

مالك مع انجي  

.

وكلهم عمالين يرقصوا رقصة البطريق 

.

( كلكم عارفين طبعا رقصة البطريق)  

.

حازم كان بيرقص مع ديدا وبعد ما الاغنية خلصت بدأ اغنية تانية سلووو وبدأ حازم يحضن فريدة 

.

حازم وهو بيرقص مع ديدا لقي بنت بتكلمة 

.

.......: استاذ حازم؟  

.

حازم : ايوا انا؟  

.

فريدة : انا بشبة عليكي 

.

...... : انا وردة 

.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

.

ستووووووووووب هنا 

.

توقعاتكم 

.

. يا ترا مالك هيقدر يسيب فريدة؟  

. يا ترا احمد صديق سلمي واللي بيحبها هيقدر

  يخلي سلمي تحبة وتنسي مالك؟  

. يا ترا مين وردة دي؟  

. يا ترا حسام هيحب ملك؟  ولا بيتسلي؟  

.

 يتبع الفصل السابع اضغط هنا

عرض التعليقات

تعليقات