رواية احببت خاطفي الفصل الثاني عشر بقلم يسرا نصر
رواية احببت خاطفي الفصل الثاني عشر
ف مستشفى عام كانت انجي نايمة شبه الاموات
وجمبها ظابط بعد ما المستشفى بلغت وعملت محضر وجه الظابط عشان يستجوبها
.
الظابط : الحاله اية يا دكتور؟
.
الدكتور : الناس جابوها وقالوا انها كانت مرمية
في الزباله و بعد الفحص الدقيق عليها
.
الدكتور : اتضح انها اغتصب من اكتر من شخص
وشكلهم بعد ما تم الاعتداء عليها جنسيا رموها
وسط الزباله
.
روايات بقلمي يسرا نصر %%
روايات بقلمي يسرا نصر %%
روايات بقلمي يسرا نصر %%
.
الظابط بعد ما كتب حالتها والتعرض لها واخد اقوال الشهود الناس اللي جابوها و اقوال الدكتور
وتم تصويرها و مشي وراح ع القسم والظابط لقي بلاغ عن اختفاء زوجته واسمة احمد، المهدي وقرر الظابط يروح ل احمد
.
بعد مرور كذا ساعه وصل الظابط ل فيلا المهدي
.
سمر : اؤمر؟
.
الضابط محمود : انا النقيب محمود علي هو احمد بية المهدي موجود؟
.
سمر : موجود يا بية اتفضل
.
دخل الظابط، محمود واللي لاحظ صورة كبيرة ع الحيطة فيها شبة كبير من انجي الضحية طلع محمود الصورة اللي ع الموبايل ولاحظ الشبة الكبير بينها وبين الصورة اللي مع محمود
.
بعد شوية جه احمد بكرسية المتحرك الكهربائي
.
محمود : مساء الخير يا فندم
.
احمد، : مساء النور انت مين؟
.
محمود : انا النقيب محمود علي احنا جالنا بلاغ من حضرتك ان زوجتك مختفية احنا لقينا مدام انجي مرات حضرتك
.
احمد بتمثيل اللهفة بمهارة عالية : بجد؟ بجد لقيتوو انجي،؟
.
طلع محمود الصورة وعرضها ع احمد بية
.
محمود : بص، كدة ف الصورة دي،؟
.
احمد بتمثيل اللهفة : ايوا ايوا هي، دي انجي هي فين؟ طمني عليها ارجوووووووك
.
روايات بقلمي يسرا نصر %%
روايات بقلمي يسرا نصر %%
روايات بقلمي يسرا نصر %%
محمود، : متقلقش هي دلوقتي ف مستشفى الاهالي جابوها ع المستشفى ف حاله اغتصاب كامل
.
احمد بتمثيل الصدمة : اية؟ بتقول اية؟؟ اغتصاب؟ نراتي انا حد اغتصابها؟
.
محمود ب اسف : انا اسف يا فندم اني قلتلك كدة
بس دة الواقع
.
احمد : انا عايز اشوفها
.
الظابط محمود : اتفضل معايا حضرتك
.
احمد : يا سمررررر
.
جات سمر بسرعة : اوامرك يا احمد بية
.
احمد : قولي للسواق يجهز حالا
.
سمر، : تحت امرك يا بية
.
وبعد دقائق كان احمد بية ف العربية و الظابط
محمود وبعد مرور تقريبا 20 دقيقة وصل الظابط
محمود و احمد الي المستشفى ودخل اوضة انجي
لقاها مرمية ع السرير وبعد لحظات دخل الدكتور وطمن احمد بية عن حاله انجي وانها بدأت تستقر
.
احمد بية : اعمل، اجراءاتك يا دكتور عشان مدام انجي تخرج
.
الدكتور : بس يا فندم هي لسة مش ع استعداد
للخروج
.
احمد : لا متقلقش انا ههتم بيها وهجيب لها ممرضات ف الفيلا
.
الدكتور : طيب استني حتي اما تفوق
.
احمد بية : لا خليها تفوق ف الفيلا احسن عشان متتخضش واما تشوفني تشعر بالامان
.
الدكتور : ع راحتك يا فندم حاضر هعملها اجراءات الخروج
.
الظابط محمود : يااااه يا فندم حضرتك طيب اوووي وقلبك كبير اووي يا فندم
.
( دنت اللي طيب اووي يا محمود 😂 )
.
احمد بية كان باصص ل انجي بنظرات غموض
.
روايات بقلمي يسرا نصر %%
روايات بقلمي يسرا نصر %%
روايات بقلمي يسرا نصر %%
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
.
ف المستشفى عند حازم و فريدة اللي تم حجز سهير ف اوضة وبعد مرور لحظات الدكتور جه
.
حازم بلهفة : طمني يا، دكتور ماما عاملة اية؟
هو اية اللي حصل اصلا؟ دي كانت كويسة
.
الدكتور : انت قولي اية اللي، حصل دهور حالتها الصحية كدة؟
.
حازم : احنا شدينا مع بعض ف الكلام وفجأة لقتها
مسكت دماغها وهي مؤلمة جداً وفجأه وقعت اغمي عليها
.
الدكتور : هو انا كل اللي اقدر اقولك عليه انها عندها انهيار عصبي
.
حازم ب ارتياح : خضتني يا، دكتور يعني ماما عندها انهيار عصبي بس؟
.
الدكتور : لا هي مبدأيا عندها انهيار عصبي لكن النتيجة هتطلع بعد الاشاعات و التحاليل بعد كدة اقدر اقولك عندها اية بالظبط
.
حازم : انت قلقتني يا دكتور
.
الدكتور : ارمي حمولك ع الله .. عن اذنك
.
فريدة : معلش يا حازم بكرة ربنا ان شاءالله يشفيها
.
روايات بقلمي يسرا نصر %%
روايات بقلمي يسرا نصر %%
روايات بقلمي يسرا نصر %%
حازم : انا متشكر يا فريدة ع وقفتك جمبي
.
فريدة : عيب عليك يا حازم انت قبل اي شئ انت ابن عمي
.
فريدة : يلا بقي نمشي و نتغدي برة ع حسابي يا سيدي
.
حازم ب ابتسامة : ماااااشي كلامك يلا بينا
.
خرجت فريدة و حازم واللي ركبوا العربية وراحو
مطعم ع النيل من افخر المطاعم وطلبوا الاكل
وأكلوا ومشيوووووا ووصلت فريدة حازم ومشيت ورجعت ع الفيلا
.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♣
.
في شركة السياحة و حسام ف الشغل بيتابع الكربسة والشغل اللي اتضاعف الطاق عشرة بعد
ما حازم اتشارك مع رياض بية و حسام اعلن عن
مطلوب موظفين وسكرتارية وفيه طابور بنات ع شباب للوظائف الجديدة
.
روايات بقلمي يسرا نصر %%
روايات بقلمي يسرا نصر %%
روايات بقلمي يسرا نصر %%
حسام : بقولك اية يا محمد اعمل انت الانترفيو
عايزك تختار ناس بتوع شغل مش عايزين لعب عيال واما تخلص دخلي التصفيات
.
محمد : حاضر يا فندم
.
تابع حسام شغلة مع التنسيق مع الفنادق ورحلات العمرة
.
....... : مساء الخير
.
رد حسام من غير ما يبص ع اللي دخل
.
حسام : مساء النور
.
ملك : ازيك يا حسام
.
بص حسام ع الصوت اللي جاي منه و لقاها ملك
.
حسام بسعادة : ملك؟ ازيك عاملة اية؟
.
ملك : بخير الحمد لله
.
حسام : واقفة عندك كدة لية؟ تعالي اقعدي
.
قعدت ملك وحطط رجل ع رجل
.
حسام بحب : وحشتيني ع فكرة
.
ملك بكسوف : وانت كمان ع فكرة
.
حسام : انا اتصلت بيكي الصبح موبايلك كان مغلق لية؟
.
ملك : لا كان فاصل شحن بس
.
حسام : طيب ابقي قوليلي قبلها عشان بقلق عليكي
.
ملك : بجد بتقلق عليا يا حسام؟
.
حسام : طبعا يا ملك انتي متعرفيش انتي بقيتي
غالية بالنسبالي اد اية؟
.
ملك : بجد يا حسام؟ انا غالية عندك؟
.
حسام قام من ع مكتبة وقعد ع الكرسي اللي قدامها ومسك ايديها وفي عنية نظرات مليانة اعجاب ع حب من جدعنتها و شجاعتها وحجات كتير اعجب بيها ف ملك
.
روايات بقلمي يسرا نصر %%
روايات بقلمي يسرا نصر %%
روايات بقلمي يسرا نصر %%
حسام : طبعا يا ملك انتي عندك شك في كلامي
.
ملك بكسوف : كان عندي شك بس راح
.
ملك : مش تسألني جاية لية؟
.
حسام : حاضر يا ستي جاية لية؟
.
ملك : انا قرأت ع الصفحة الرسمية بتاعتكم انكم طالبين موظفين
.
حسام : يعني انتي جاية عشان تتوظفي هنا؟
.
( ملك مش محتاجة للشغل اصلا هي بنت مرفهه جدا وابوها من الرجال الاعمال المشهورين لكن هي كانت عايزة تبقي جمب حسام اللي اكتشفت انها بتحب حسام)
.
ملك ب ابتسامة : ايوا
.
حسام : بس اللي اعرفة عنك انك مش محتاجة للشغل وغير كدة هتعملي اية ف دراستك؟
.
ملك : بالنسبة ل دراستي متقلقش كلها كام شعر واتخرج ان شاءالله و بالنسبة للشغل واني مش محتاجة
.
تابعت ملك : انا صحيح مش محتاجة بس عايزة اشتغل
.
حسام : طيب مشتغلتيش ف شركة باباكي لية؟
.
ملك بكسوف وهي وشها ع الارض
.
ملك بكسوف : مش عايزة اشتغل مع بابا.. عايزة اشتغل معاك انت.. وكمان بالمرة اكتسب خبرة
.
هنا حسام حس ان ملك عايزة تفضل جمبة ووافق
ع طلبها ع طول
.
حسام : انا معنديش مانع بس هتبقي تحت التمرين تحت ايدي انا لمدة شهرين
.
حسام ب ابتسامة : وهشوف وقتها ان كنتي تتفعي ولا لا
.
ملك بسعادة من موافقة حسام ع شغلها
.
ملك : مش هتندم يا حسام
.
حسام ب سعادة : طيب بكرة ان شاءالله تكوني هنا الساعه 10 الصبح
.
ملك : موافقة
.
روايات بقلمي يسرا نصر %%
روايات بقلمي يسرا نصر %%
روايات بقلمي يسرا نصر %%
حسام : و ابعتيلي جدولك ع الواتساب عشان ابقي انثق ما بين جدولك وبين شغلك
.
ملك بسعادة : موافقة
.
حسام : بس باباكي عارف انك هتشتغلي؟
.
ملك : انا قلت ل ماما وهي هتقنع بابا
.
حسام : تمام
.
حسام : تشربي اية؟
.
ملك ب ابتسامة : عصير مانجو
.
حسام يا عبدة.. يا عبدة
.
عبدة : نعم يا بية؟
.
حسام : 2 مانجو فريش
.
عبدة : من عنيا الاتنين يا بية
.
وبعد دقائق دخل عبدة، بالمانجووو
.
عبدة : احلي 2 مانجوووو مش هتلاقوة غير عندي انا
.
ملك ب ابتسامة : تسلم يا عم عبدة
.
طلعت ملك مبلغ 50 ج
.
ملك : خد يا عم عبدة
.
حسام بسرعة : انتي بتعملي اية يا ملك؟ انتي بتدفعي تمن المانجووو لية شايفاني سوسن قدامك؟
.
.
ملك : لا دي ل عم عبدة ملكش دعوة انت
.
عم عبدة : شكرا يا هانم ربنا يرزقك بالزوج الصالح يارب واجمل زرية يارب
.
حسام و ملك ف نفس واحد : يارب
.
بص حسام ل ملك ع انهم دعوا نفس الدعوة مع بعض وفضلوا يضحكوا
.
روايات بقلمي يسرا نصر %%
روايات بقلمي يسرا نصر %%
روايات بقلمي يسرا نصر %%
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♣
.
في فيلا احمد المهدي صحيت انجي لقت نفسها
مش عارفه تتحرك وايديها مقيدتين حاولت انجي تصرخ بس صوتها مكتوم وعنيها معصبتبن
.
انجي وهي، بتحاول تصرخ : اممماعاممممم
.
دخل واحد من رجاله احمد ف قبو الفيلا وشال اللي ع راس انجي واللي ف فمها و بصت لقت واحد من رجاله احمد جوزها ف وشها
.
انجي بخوف : انت عايز مني اية؟
.
وفجاة فتح الباب و دخل احمد وهو واقف ع رجلة
من غير كرسية المتحرك
.
انجي بصدمة : انت بتمشي ع رجليك؟ 😮
.
أحمد : .........
.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♣
.
ستووووووووووب هنا
.
توقعاتكم وارجو الاجابة ع التوقعات
.
. يا ترا احمد بية لية كان مخبي ع الكل انه بيمشي
ع رجلية؟ و كان قاعد ع كرسي متحرك كا تموية
لية؟
.
. يا ترا احمد بية هيعمل اية ف انجي؟
.
. يا ترا احمد بية عمل اية ف مالك؟
.
يا ترا حازم هينفذ مخطط فريدة ازاي؟ وهيعمل فيها اية؟
يتبع الفصل الثالث عشر اضغط هنا
تعليقات
إرسال تعليق