رواية احببت خاطفي الفصل الثالث بقلم يسرا نصر
رواية احببت خاطفي الفصل الثالث
حازم : انتي مسافرة لوحدك انتي و مالك؟
.
فريدة : لا طبعا انا واصحابنا.. ها هتيجي؟
.
حازم : هفكر
.
فريدة : اوكي يبقي مستنياك
.
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
.
بليل في بيت حسام فتح حسام الباب
.
حسام : مساء الخير يا ماما اية دة؟ احنا عندنا ضيوف؟
.
سميرة : مساء النور يا حبيبي
تعالي سلم ع ام هند
.
حسام : اهلا وسهلا يا فندم
.
ام هند : ازيك يا حبيبي عامل اية؟
.
حسام : بخير الحمد
.
لسة حسام هيتحرك ويدخل اوضة نومة
خرجت من المطبخ بنت جميله جدا وهي هند
وفي ليديها صنية شاي
.
هند بمرح : احلا شاي جه ع احلا امهات مصر
.
حطط هند صنية الشاي ووقفت لما شافت حسام
.
سميرة : تعالي يا حسام اعرفك ع هند
.
فهم حسام انها عروسة امة جابتهم عشان يشوفها
بحجة ان جارتها بتزورها
.
حسام : اهلا وسهلا يا انسة هند
.
سميرة : حسام خد هند البلكونة عشان متزهقش
من الاعدة معانا
.
حسام في نفسة : اللهم طولك يا روح
.
حسام بأبتسآمـة مزيفة : اتفضلي
.
قامت هند ورا حسام وطلعوا البلكونة
.
هند : انت اسمك حسام؟
.
حسام : ايوا
.
هند : بتشتغل اية؟
.
حسام : شريك في شركة سياحية
.
هند : اممممم كويس
.
هند : عندك كم سنة؟
.
حسام : 27 وانتي؟
.
هند : 25 سنة
.
حسام: متخرجة من جامعة اية؟
.
هند : بكالريوس تجارة
.
حسام : امممم كويس
.
هند : بقولك اية؟ انا عارفه الاعدة اللي عاملينها جوة دي لية؟
.
حسام : عارفة؟ طيب واية رأيك؟
.
هند، : بصراحة انا مش عايزة اكدب عليك
انا بحب واحد كان زميلي في الجامعة وهو بيكون نفسة عشان يجي يتقدملي وطالبة منك خدمة
.
حسام : خدمة اية؟
.
هند : عايزاك ترفض الجوازة دي عشان انا لو قلت لماما كدة هتزعقلي لانك عندها فرخة بكشك
.
حسام باستغراب : فرخة بكشك؟
.
هند، : ها قلت اية؟
.
حسام : اولا موافق
.
هند : وثانياً؟
.
حسام : ثانيا احب اهنيكي ع صراحتك واحدة غيري كانت خدعتني
.
هند : الخداع ف بداية الطريق بيوصل الي طريق
مسدود وانا مش عايزة طريقي يبقي مسدود
.
حسام بأعجاب بفكرها الواسع وطريقة كلامها وصراحتها
.
حسام : تمام اوووي
.
هند: يعني متفقين؟
.
حسام : متفقين..
.
حسام بمرح : طيب قومي بقي اعمليلي حاجة اكولها عشان جاي جعان اهو اطمن ع مستقبل
الشاب اللي بتحبية
.
هند بضحك : ههههههه بس كدة امرك يا سي السيد
.
قامت هند وراحت ع المطبخ وهي داخله المطبخ
.
ام هند : رايحة فين يا هند؟ سيبتي حسام ورايحة فين؟
.
هند : مفيش هروح احضر ل حسام العشاء جاي جعان وقالي اعملة عشاء
.
ام هند استغربت بس مقالتش حاجة
.
سميرة افتكرت انه بيختبرها في المطبخ وانه وافق عليها
.
دخلت هند المطبخ وفتحت التلاجة طلعت الغداء
وسخنته وحطته في اطباق وطلعته البلكونة ل حسام
.
هند بأبتسآمـة : ألف هنا
.
حسام : اممممم لا تنفعي ست بيت اشهدلك
الاكل ساخن كأنة لسة معمول حالا
.
هند بمرح : يعني انفع ست بيت يا سي السيد؟
.
حسام وهو بياكل وهو جعان جدا
.
حسام : طبعا طبعا
.
هند، : طيب مش، هتقولي، اتفضلي،
.
حسام : طبعا اتفضلي روحي هاتي طبق
.
هند بمرح ومناكفة : متقلقش عملت حسابي وجبت طبق
.
حسام : فين دة
.
هند، : وسع كدة؟ ... اهووو تحت الطبق بتاعك
.
اخدت هند الطبق واقعدت تتعشي مع حسام ويضحكوا شوية ويغلسوا ع بعض شوية
.
بعد، ما خلصوا غداء قامت هند شالت الاطباق
وغسلتها وغسلت شوية اطباق كانت ف الحوض
كمان وروقت المطبخ وغسلت البوتاجاز وخلته
يلمع وزي القشطة
.
( انها حقا عروسة تجنن بس النصيب بقي)
.
بعد مرور ح الي نص ساعة كمان
.
ام هند : طيب نستأذن احنا بقي
.
سميرة : مبدري
.
ام هند، : المرة الجاية عندنا بقي يا ام حسام
.
سميرة : ان شاءالله يا ام هند،
.
مشيت ام هند ولسة حسام هيدخل الاوضة
بس سميرة نادته
.
سميرة : حسام
.
حسام : ايوا يا ماما؟
.
سميرة : تعالي، يبني اقعد جمبي عايزة اتكلم معاك
.
حسام : انا عارف الموضوع يا ماما من فير متقولي، ومش موافق، عليها
.
سميرة : لية يبني انت مش شايف البنت بسيطة ازاي؟ ومش متكلفة؟ ومتواضعة وبنت ناس طيبين
.
حسام : البنت تحفة بس، مش، شبهي مش، لوني يا ماما لا مش عجباني
.
سميرة : طيب يا ابني ع راحتك هشفولك غيرها
بس انا مستخصرة هند دي ف حد تاني
.
حسام في، نفسة : وانا كمان والله بس النصيب بقي
.
حسام : ماما انا هسافر بكرة ان شاءالله العين السخنة مع حازم
.
سميرة : طيب والمكتب هتقفلة؟
.
حسام : لا طبعا ما الموظفين موجودين
.
سميرة : هتسافر كم يوم؟
.
حسام : مش عارف بس اظن يومين تلاته اخرنا
.
سميرة : طيب يا حبيبي خد بالك ع نفسك
.
حسام : حاضر يا ماما
.
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
.
في فيلا المهدي
.
فريدة : هاي دادي
.
احمد : هاي يا عيون دادي
.
فريدة : دادي عايزة فلوس
.
احمد : لية؟
.
فريدة : اصحابي هيعملوا عيد ميلادي ف السخنة
فا عايزة فلوس
.
احمد : هتسافري امتي؟
.
فريدة : بكرة الصبح ان شاءالله
.
احمد : هتروحي بالعربية؟
.
فريدة : ايوا
.
احمد : بس، مين اللي، هيسوق،؟
.
فريدة : اصحابي معايا يا دادي حد، فيهم يبقي
يسوق هو ع متعلم القيادة كويس وتطلعلي الرخصة
.
احمد : عايزة كام؟
.
فريدة : مش عارفه تحديدا بس ممكن 5000 ج
.
احمد : طيب استني
.
احمد : انجي يا انجي
.
انجي، : نعم يا حبيبي
.
احمد : هاتي المحفظة بتاعتي من جيب البنطلون جوة
.
انجي : حاضر،
.
دخلت انجي تجيب المحفظة
.
فتح احمد المحفظة
.
احمد، : خودي يا فريدة دي atm بتاعتي
.
فريدة بسعادة : ميرسي يا دادي اوووي
.
فريدة : انا هدخل احضر شنتطي بقي
.
دخلت فريدة اوضة نومها وبعد شوية
رن موبايل فريدة وكان مالك
.
ترررررن ترررررن ترررررن
.
فريدة : الووووووو
.
مالك : ديدا حبيبتي وحشتيني اووووي
.
فريدة : وانت كمان يا بيبي
.
مالك: ها حضرتي شنتطك؟
.
فريدة : لا لسة بتحضرها اهووو وانت حضرت شنتطك؟
.
مالك : بحضرها اهووو متنييش المايو عشان ننزل
البحر
.
فريدة بضحك : ههههههههههه طبعا مش هنسي
.
انجي : فريدة فريدة
.
فريدة : اووووووف،
.
مالك : اية في اية؟
.
فريدة : الشيء السئيل اللي اسمها انجي دي بتنادي عليا
.
مالك : طيب متردي، عليها
.
فريدة : لا مش عايزة
.
مالك : نفسي اعرف انتي لية مش، بتحبيها؟ ولية بتعاملي باباكي بطريقة غريبة؟
ممكن بقي تجاوبيني ع السؤال دة؟
.
فريدة : اووووف مش عارفه اقولك اية؟
دادي كل سنة او سنتين يتجوز واحدة شكل
زي منت عارف ومن كتر ما اتجوز مبقتش طايقاه
ولا طايقة اي واحدة يجيبها الفيلا هنا
.
مالك : بس ع حسب كلامك ان نرات ابوكي بتحاول تتقرب، منك
.
فريدة : وهيفيد ب اية؟ مش عايزة اتعود عليها
عشان لما تتغير مبقاش اتعلقت بيها
.
مالك : بس ع الاقل عامليها بلطف
.
فريدة بزهق : يوووووة بقي يا مالك ممكن تقفل
الموضوع دة ومتفتحوش تاني،؟
.
مالك : حاضر ع راحتك
.
فريدة : طيب انا هقفل بقي عشان احضر شنتطي
عشان منساش حاجة
.
مالك : اوكي يا قلبي خودي، بالك من نفسك
.
افلت فريدة مع مالك وبعد شوية الباب خبط
.
فريدة : ادخل،
.
دخلت انجي
.
انجي : انتي هتسافري امته؟
.
فريدة : بكرة ان شاءالله
.
انجي : طيب انا هاجي معاكي عايزة اغير جو
.
فريدة : لا طبعا احنا طالعين اصحاب مع بعض
انتي هتيجي هتعملي اية؟
.
انجي : انا استأذنت باباكي وقالي سافري عشان اخد بالي منك كمان واغير جو
.
فريدة بعصبية خفيفة : لية ان شاءالله هو انا صغيرة؟
.
انجي : لا بس دي اومر باباكي
.
فريدة : كدة طيب ماشي انا هروح ل دادي
.
خرجت فريدة ع حجرة باباها اللي قاعد ع كرسي متحرك بكهرباء عشان عندة كانسر واثر ع رجلة
.
فريدة بعصبية خفيفة : دادي انت لية هتخلي مراتك تيجي معايا؟
.
احمد : معلش يا حبيبتي انا من ساعت متجوزتها
وهي اعدة جمبي مخرجتش خليها تغير جو معاكي
.
فريدة : دادي بليزززز مش عايزاها تيجي معايا
.
احمد بحزم : فريدة لو عايزة تطلعي السفرية دي
يبقي انجي تروح معاكي سامعة؟ لو مش عايزاها تطلع براحتك بس ساعتها مفيش سفر
.
فريدة بغيظ : انت بتلوي دواعي يعني؟
.
احمد : احسبيها زي ما تحسبيها
.
فريدة : طيب ماشي امري الي الله تيجي معايا
.
خرجت فريدة من اوضة ابوها ولقت انجي ساندة ع الباب
.
فريدة : حضري شنتطك تكوني جاهزة الصبح الساعة 10 صباحا
.
دخلت انجي تحضر شنتطها بسرعة
.
انجي : ميرسي يا حبيبي
.
احمد : دا عشان خاطرك بس
.
انجي، : طيب هات فلوس،
.
احمد: ما فريدة معاها ال ATM
.
انجي: يعني كل ما هعوز شيء هقول ل فريدة وتتحكم فيا؟
.
احمد : اممم طيب ماشي عايزة كام؟
.
انجي : هات 10:000 ج
.
احمد : لية كل، دة
.
انجي بدلع : تستخسرهم فيا؟
.
احمد : لا طبعا انا اديكي عيوني
.
انجي بمرح : طيب يلا بقي شخشخ جيبك
.
احمد : هههههههه من عنيا يا قلبي
.
خلص اليوم ع خير
.
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
.
في صباح يوم جديد ع طريق صحراوي وكان عليها 3 عربيات مع بعض وعمالين بيخمسوا ف الطريق .... في عربية فريدة واللي، كان سايق مالك وانجي كانت في المقعد اللي ورا وفريدة كانت نايمة
.
.
انجي بأبتسآمـة ل وسامة مالك : انت اسمك مالك؟
.
مالك بأبتسآمـة : ايوا وانتي انجي صح؟
.
انجي : صح
.
مالك : طيب انا مش عارف اقولك يا طنط ولا اقولك اية؟
.
انجي : طنط دة اية؟ انا صغيرة ع فكرة انا مكملتش 30 سنة
.
مالك : يااااه دنتي صغيرة خلاص هقولك يا جيجي
.
انجي بضحكة خليعه وغمزة : هههههههههه اتفقنا
.
مالك فهم نظرتها : ليتنا فل ان شاءالله
.
انجي : بقولك اية ممكن تقف عند اي كافية نجيب
شوية حجات وندخل الحمام
.
مالك : من عنيا يا قمرررر
.
وقف مالك عند كافية
.
مالك : فريدة فريدة
.
انجي : لو مصحيتش خليها نايمة
.
بس صحيت فريدة
.
فريدة بنوم : اية؟ وصلنا؟
.
مالك: لا يا حبيبتي بس وقفنا ف كافية انزلي هاتلنا شوية طلبات وتسالي، عشان الطريق
.
نزلوا كلهم
.
دخلت انجي اون ذا ران واشترت طلبات وتسالي للطريق وقعدت ع ترابيزة
.
انجي : لو سمحت عايزة واحد هوت شوكليت
.
قعد مالك جمب انجي وفضل يتكلم معاها ويتعرف عليها ولقاها شخصية مرحة جدا ولذيذة
من الاخر كدة عجبتوووو 😜
.
ملك: انا عايزة اوصل بسرعة
.
فريدة : لية؟
.
ملك : عايزة انزل ال pool
.
سلمي كانت اعدة متغاظة جدا وعماله تاكل في نفسها لانه كان قاعد مع انجي
.
سلمي في نفسها، : برضة مش واخد باله مني العطاط دة
.
ملك : مالك يا سلمي اعدة ضاربة بوز الكلب لية؟
.
سلمي بعصبية خفيفة : مفيش
.
فريدة : هو مالك فين؟
.
ملك : قاعد هناك اهوو مع مرات ابوكي
.
فريدة بصت عليهم ودورت وشها وقعدت مع اصحابها فضلت ترغي عشان مكنتش عايزة تحتك
ب انجي
.
نروح ل ترابيزة انجي
.
انجي، : مقلتليش بقي انت عندك كم سنة؟
.
مالك؟ 22 سنة
.
انجي بمناغشة : ياااه دنت صغنونة خالص،
.
مالك : لا لا صغنون دا اية انا صحيح سني صغير
بس جامد اوووي
.
ضحكت انجي بعد ما، فهمت مقصدة
.
انجي : امت مرتبط؟
.
مالك : لا مش مرتبط،
.
انجي، : امال فريدة بالنسبه لك اية؟
.
مالك : مجرد صديقة
.
انجي بغمزة : بجد،؟
.
مالك : جد الجد
.
انجي بمياعه : طيب انا هدخل الحمام عشان نمشي بقي
.
مالك : اتفضلي
.
قامت انجي ودخلت حمام السيدات واللي، بسة هتقفل الباب بس لقت رجل عاق الباب انه يتقفل
واللي، لقتو مالك
.
انجي : اية اللي جابك هنا؟
.
مالك : قلت يمكن تحتاجي حاجة
.
انجي : ...........
.
تعليقات
إرسال تعليق