Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية خادمه بعقد شرعي الفصل التاسع 9

رواية خادمه بعقد شرعي البارت التاسع 9 تأليف القلم الذهبي

رواية خادمه بعقد شرعي كاملة

رواية خادمه بعقد شرعي الفصل التاسع 9

منصور رفع جسمه وبعد عنها قاطع نظراته ليها صوت واحد من رجالته جاي من بره.. 
_ منصور بيه منصور بيه مصيبه مصيبه يا بيه .. 
منصور بصله بصوت حاده وفزع  !!
_ انطق فيه اي ؟
_ قاسم ورجالته ضربوا اتنين من رجالتنا  وخدوا معاهم دلال هانم من شباك اوضتها وكان معاهم عربيتين ومشيوا. 
_ منصور بص ناحيت رجالته بغل..
انتوا مستنين ايه وراهم وخدوا سلاحكم معاك وهاتولي قاسم ودلال هنا يلا بسرعه.  
طلعوا يجروا رجالة منصور لبره وكان واقف حسن . بص ناحية حسن 
_ وانت واقف ليه خد عربيه وباقي الرجاله وراهم بسرعه. 
طلع حسن يجري وخرج . واقف منصور وعليه غضب شديد وسناء قاعده بالارض. 
بس ناحية سناء وبص ناحية غرفة صفيه  ونادي بصوت عالي حاد.. 
_ صفيه انتي صفيه تعالي هنا بسرعه .. 
طلعت صفيه من اوضتها بخوف وهلع ونزلت جريت ووقفت قدام منصور .. 
بصلها وملامحه كلها قسوه وغضب..
_ امسكيها واطلعوا قدامي. 
مسكت صفيه سناء وماشين قدام منصور وطلعوا بره باب الفيلا .
ووقفوا قدام عربية منصور . فتح الباب الخلفي ركبت سناء ومعاها صفيه.. 
ركب منصور وهو اللي هيسوق العربيه.  طلع بالعربيه بسرعه شديده ناحية الغرفه اللي فيها عوف.  وصل عند السور وقف شويه وبيبص علي صافيه من المرايا واتذكر اول يوم شافت فيه السور لما فتح وكانت مستغربه وخايفه 
فتح السور  وأنطلق منصور بعربيته وصلوا 
عند الغرفه نزلت صفيه ونزلت سناء . 
فتح عوف باب الغرفه ودخلت سناء ومستغربه واول مره تشوف المكان المخيف دي بالقصر قبل كدا  
دخل منصور الغرفه وصفيه واقفه جمبه وسناء مسنوده علي حيطه بالغرفه وبتعيط وخايفه جداا 
بصلها منصور وقال بلهجه شديده..
_ اتكلمي يا سناء عايز اعرف كل حاجه وبسرعه.. 
سناء بتعيط ومرعوبه. 
_ والله ما عملت حاجه يا بيه..
منصور بيجز ع اسنانه وقال بغيظ..
_ اتفقتي مع قاسم ليه عليا وكمان بتجسسي عليا بالمكتب وشعبان قتلتيه ليه وهو كان معاكي ليلة الحادثه.. 
سناء بعتيط وبتردد نفس الكلام 
_ معملتش حاجه  معملتش حاجه والله يا بيه ومعرفش..
منصور بص ناحية صفيه ولف راسه الناحيه التانيه وعطي اشاره لعوف حارس الغرفه 
قرب عوف من سناء اللي اترعبت من شكله وضخامة جسمه وعماله تصرخ وترتعش. 
مسكها عوف وقفها وشد ملابسها اتمزقت نصين. 
صفيه واقفه جمب منصور بصت بعيد لما عوف مزق ملابس سناء .. 
سناء بتصرخ وتعيط وتتوسل لمنصور ومش عايزه تتكلم . 
منصور اشار بايده لعوف وضغط عوف علي الزراير واشتعلت النار داخل صندوق بالغرفه.  
سناء شافت النار وجريت اترمت تحت رجل منصور وبتتوسل فيه ودموعها نازله.. 
بصلها منصور بغل وغيظ.  
_ آخر كلمه . هقولها اعترفي والا حابه تموتي بنفس طريقة سعديه صحبتك.. 
سناء مسكت برجلين منصور وبتبوس علي رجليه بهستريا وتقول 
_ الله يخليك يا منصور بيه مش عايزه اموت. ارحمني مش عايزه اموت.. 
بصلها منصور وقال بهدوء.. 
_ طيب اتكلمي وانا اوعدك هسيبك وتخرجي من القصر ومش عايز اشوفك تأني.. 
سناء بدموع وخوف.. 
_ حاضر يا منصور بيه هتكلم  . حاضر.  
_ يلا اتكلمي بسرعه.. 
غصب عني يا منصور بيه سلمت لشيطان قاسم اللي اغارني بالفلوس الكتير في مقابل اعرفه كل حاجه بتحصل بالقصر  واتفق معايا وعطاني مبلغ كبير عشان اخلص منك ويجوز دلال هانم وياخد كل حاجه لوحده . بس انا مقتلتش شعبان والله العظيم لان شعبان يبقي جوزي بالسر واجوزته بالسر عشان يجبلي اخبار مدام دلال واوصلها لقاسم لانه هو سواق الهانم ويعرف عنها كل حاجه ويوم الحادثه كان بايت عندي بس والله ما قتلته.  بعد ما خلصنا مع بعض العلاقه دخلت الحمام اخد دش طلعت لقيته مقتول وعشان محدش يكشف سرنا لفيته بملايا وقدرت اطلعه من شبابك اوضتي ورميته لتحت وخرجت بره القصر وبعدته بعيد عن شباك اوضتي.  والله ما بكدب عليك يا منصور بيه دي كل اللي حصل. 
منصور بيبصلها بذهول ومستغرب   .. 
_ طيب وليه كتبتي ورقه وحطتيها علي سرير صفيه .  
_ عملت كدا عشان صفيه تخاف وتبقي معايا وتساعدني نخلص عليك ولو رفضت كنت هددها بالورقه دي .. 
منصور بيهز راسه وبيبص ناحية صفيه اللي اتفاجت من كلام سناء. 
منصور بص لسناء وقال .  
_ كملي في ايه تاني عملتيه من ورايا.. 
سناء مسكته من رجليه وبتتوسل وتبكي. 
_ سامحني يا منصور بيه انا اضحك عليا . سامحني.. 
منصور دفعها برجله واتقلبت علي الارض 
_ اشار لعوف اللي قرب منها ومسها وبيجرها من شعرها لصندوق اللي فايده فيه النار . 
_ سناء بتعافر مع عوف وتقول بصوت عالي. 
_ مش عايزه اموت . سامحني يا منصور بيه . وكملت بصوت عالي . لحظه يا منصور بيه انا عايزه اقولك علي حاجه ضروري.  
منصور شاور بايده لعوف وسابها من ايده وجريت ناحية منصور وقالت.. 
_ انا مش هموت لوحدي في واحد لازم ياخد جزاته وعايز يخلص منك..
بصلها منصور وعيونه وسعت. 
_ انطقي مين ؟ انطقي ؟!
 _ انا هقولك كل حاجه عن...... 
وفجاه صوت رصاص و انقطعت الكهربا 
بسرعه أضاء عوف الكشافات ولقيوا سناء ...
يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
reaction:

تعليقات