رواية حكاية رغد البارت الرابع 4 تأليف القلم الذهبي
رواية حكاية رغد الفصل الرابع 4
لما اتفتح باب الشقه ارتبكت وخوفت ومكنتش عارفه اتصرف !!
وفجاه !
باب غرفتي اتفتح وفي لحظه لقيت . واحد
هجم عليا وبايده منديل وحطه علي وشي
ومفيش لحظه وبقيت مغيبه عن الدنيا !!
وصحيت الصبح جسمي مكسر وعندي الم ببطني وهدومي مقطعه ببص حواليه وانا
علي السرير زي المجنونه اي حصل .
لقيت بقع دم علي السرير . انصدمت
وفضلت اصرخ واعيط واعصابي انهارت تمام ومش عارفه مين اللي عمل فيا كدا
مش قادره اتلم علي اعصابي .رجفه وقشعريره اصابتني . الدنيا لفت بيا بلحظه
ومش قادره انطق. هتصرف ازاي والا هقول اي لما حكايتي تتفضح .
انا وقعت في مصيبه كبيره ومش عارفه كمان مين اللي عمل فيا كدا وازاي دخل الشقه
بسهوله دي ؟
حاولت اهدي شوي وافكر استنجد باي حد
خوفت اتصل علي حارس العماره يفضحني
مسكت التليفون وجمعت رقم الاستاذ حسان ..
الوووو يا استاذ حسان الحقني انا بموت الحقني ..
ووقع مني التليفون علي الارض من الرجفه اللي بجسمي. وانا مش عارفه اوقف من العياط..
_ بعد نص ساعه سمعت خبط شديد علي الباب وبحاول اوقف من مكاني ..
الخبط شديد وسامعه صوت حسان بينادي
عليا افتحي يا رغد
افتحي يا رغد انا عمك حسان.
حاولت اتسند علي الحيطه ووقفت
وطلعت من اوضتي وانا مش قادر اتلم علي نفسي وهدومي متقطعه . وفتحت الباب .
دخل بسرعه ملهوف وبص عليا وشكله اتقلب لغضب . اي حصلك ومين عمل فيكي كدا.
انا بعيط ومش قادره اتكلم شاورتله بصباعي علي اوضتي .
دخل بسرعه وطلع من جوه بيضرب كف كف. ازاي حصل دي ؟ وامتي ؟
ومسكني من ايدي بقوه . اتكلمي مين اللي عمل . وازاي دخل هنا ؟
اتمالكت نفسي وبدات احكيله الحكايه من اولها .
خلصت كلامي وهو مستغرب ومزهول من اللي سمعه مني .
طلع تليفونه بسرعه وحطه علي ودنه وقال للشخص اللي بيتصل بيه بعصبيه شديده..
__ تعالي فوق شقتي بسرعه يا موسي بسرعه . وقفل تليفونه ومش مصدق اللي حصل دي .
_ دخلت اوضتي وسمعت صوت حارس العماره بيقوله.
_ خير يا حسان بيه اي حصل .
قرب منه حسان والغضب مالي عيون وشده من قميصه ومسكه جامد.
_ عايز اعرف مين اللي دخل العماره غريب وفتح شقتي . اتكلم
_موسي بيتالم من مسكة حسان ومش قادر ينطق. سابه شويه وقاله اتكلم
بصله موسي بتعب .
والله ما اعرف حاجه يا حسان بيه انا بالليل بنام ومش بشوف مين يدخل العماره
بصله حسان بقهر ونرفزه . ازاي مش عارف مين دخل العماره . وازاي تنام .دي شغلك عارف يعني اي شغلك.
رد بخوف وزعر موسي .
عارف يا بيه بس انا طول اليوم شغال وبتعب لازم انا مش بقدر اتحمل.
_ حسان هز راسه بزهق. انا هوديك في داهيه لو مقولتش مين دخل شقتي.
موسي ماسكه من ايده ووطي يبوسها.
وبخوف رد
_ حرام عليك يا بيه انا صاحب عيال وامي مريضه بصرف عليها . والله ما اعرف حاجه ولا شفت مين دخل شقتك..
_ حسان بينفخ وشايط من الغضب .
بص لموسي بقرف . يلا غور من هنا بسرعه غوور .
موسي جري من قدام حسان..
قرب الاستاذ حسان من اوضتي ووقف قدامي وقال
_ متخفيش انا معاكي وهجيبلك حقك ولو عند مين . عايز ابلغ الشرطه بس مفيش دليل حتي الشقه سليمه ومفيش اثار اي حاجه يبقي اللي دخل هنا شخص نعرفه
يا تري مين ؟
_ بصيت عليه وانا بتالم .
ارجوك وديني المستشفي انا تعبانه.
رد عليا وباين عليه الحزن والضيق.
_متخفيش دقيقه وهيكون عندك هنا دكتور
طلع تليفونه واتصل علي دكتور !!
نص ساعه ووصل دكتور ومعاه ممرضين وكشفوا عليا .
خلص الدكتور الكشف وقال لحسان..
_ احنا لازم ناخدها المستشفي بتعتي معانا يا حسان بيه . ضروري نعمل اشاعات وتحاليل مهما ليها.
_ حسان بصله وهزا راسه بنعم.
ساعدوني الممرضين وغيرت هدومي وطلعنا معاهم.
ركبت العربيه مع حسان وروحنا وراهم المستشفى الخاصه بتاعة الدكتور اللي كشف عليا .
خلصت الكشف وعملت التحاليل والفحوصات . وكان واضح علي وش الدكتور ان في حاجه مش مطمنه في التحاليل والفحص.
_ وقف حسان قدام الدكتور عشان يعرف نتيجه الفحوصات.
لحظه صمت من الدكتور وبص لحسان وقاله...
يتبع الفصل الخامس اضغط هنا
تعليقات
إرسال تعليق