رواية حكاية رغد البارت العاشر 10 تأليف القلم الذهبي
رواية حكاية رغد الفصل العاشر 10
فارس دخل اوضته وقاعد علي سريره
وبيفكر في كلام سميره الا قالته لهايدي.
_يا تري ناويه علي اي يا ماما ..
حس بتعب فارس من كثر التفكير ونام.. .
* اليوم التالي . سميره وفادي وهايدي وعمرو قاعدين بيفطرو علي السفره .
هايدي بصت ناحية سميره وقالت.
_ امال رغد مش باينه هيا مش هتفطر
معانا ؟
سميره بقرف !
_ يختي بلي قرف تبقي تفطر لوحدها.
هايدي بتنهيده.
_ يا ماما دي مسئوله مننا حرام نعاملها كدا .
بصلهم فادي وقال بسخريه .
_ لا لا يا ماما ملكيش حق ابعتيلها حد يقولها تعالي افطري ..
اضايقت هايدي من طريقة فادي في الكلام
_ هو انا قلت حاجه تستاهل التريقه.
يا استاذ فادي . خلي في قلوبكم رحمه بقي.
ندهت هايدي الخدامه وقالت .
_ اطلعي اندهي لرغد خليها تيجي تفطر معانا
الخدامه.
_ حاضر يا ست هانم ..
طلعت الخدامه لفوق عند اوضة رغد تناديها علشان تنزل تفطر.
_ خرج فارس من اوضته وقرب منهم.
_ صباح الخير يا جماعه
الكل بصوت واحد .
صباح الخير يا فارس .
بصتله سميره ..
اقعد افطر يا حبيبي .
فارس بهدوء..
معلش يا ماما عندي اجتماع مهم . هعمل ساندوتش ع الماشي واخرج. ..
**
فارس عمل الساندوتش وقبل ما يتحرك من عندهم..
الكل وقف علي صوت الخدامه ..
الخدامه بصوت عالي .
يا ست يا ست رغد اوضتها مفتوحه ومش قاعده فيها.
طلعت هايدي تجري لفوق ووراها فارس وفادي
وصلوا غرفة رغد .
دولابها مفتوح ومفيش هدوم.
فارس بص ناحية هايدي ومستغرب
_ طيب هيكون خدت هدومها وراحة فين ؟
هايدي ..
_ طب وهتروح فين دي ملهاش حد غيرنا.
مسك فادي تليفونه وبيرن عليها
تليفونها مقفول.
_ الله وكمان قافله تليفونها هو اي الحكايه
فارس ساب الغرفه ونزل بسرعه لتحت ولحقته هايدي وفادي..
قرب من سميره ومكشر.
_ رغد فين يا ماما.
سميره مستغربه من سواله!!!!
_ ايه اللي راحة فين دي متروح في اي داهيه وانا مالي !!
فارس بتنهيده وضيق ،.
_ ازاي انتي مالك يا ماما . انا سامعك بوداني وانتي بتكلمي هايدي وعايزه تخلصي منها باي طريقه.
= بص لهايدي وراه وكمل كلامه
_ واللي كلامه مش صحيح يا هايدي.
هايدي نزلت وشها بالارض وسكتت .
سميره بتبص ناحيته بغل !!
_ وانت بقي بتصنت عليا يا سي فارس
عشان خاطرها..
_ انا مش بصنت علي حد يا ماما . دي قدرت ربنا عشان يكشفك انا ورايح اوضتي كان صوتك عالي وسمعتك.
كمل كلامه فارس بتعب ..
_ ارجوكي يا ماما رغد فين .
_ انا صحيح كنت بكلم هايدي عليها بس والله معرف هيا راحت فين ..
فارس قرب من فادي ..
_ اسمع يا فادي . ادخل مكتب بابا في اجنده فيها كل عناوين الاوتيلات اتصل عليهم واسال عنها .
انا رايح الشركه اخلص الاجتماع وابعت حد من الموظفين يدور عليها بكل مكان..
= طلع فارس من الفيلا وركبت عربيته رايح علي الشركه.
قربت عايدي من سميره وبتبصلها بنظرات لوم وعتاب.
سميره : مالك انتي كمان بتبصيلي كدا ليه !
_ مفيش يا ماما بس اللي مستغرب ليه ؟ وعايزه افهمه ؟ ليه الكره دي كله علي رغد ؟..
***
وصل فارس الشركه وطلب من السكرتيره تبعتله نادر..
دخل نادر مكتب فارس ومعاه الملف العربيه
_ اتفضل يا فارس بيه . الملف في كل حاجه عن صاحب العربيه..
_ تمام يا نادر يعطيك الف عافيه..
_ استاذن انا يا فارس بيه .
_ اتفضل وشكرا علي تعبك معايا
_ تحت امرك فارس بيه
خرج نادر من مكتب فارس . وطلب فارس من السكرتيره محدش يدخل عنده. .
مسك نادر الملف بسرعه وبيقلب فيه
ولحظه وفتح عنيه جامد واتصاب بالزهول والصدمه وقال ..
_ حسان ابو المكارم دي بابا !!
ازاي دي ؟ ومين اللي معاه عربية بابا
انا مش فاهم حاجه ؟ معقول بابا ليه يد في كل اللي بيحصل لرغد دي .
امال ليه جابها الفيلا. طيب وليه وصاني عليها وهو سبب المصايب دي ..
انا هجنن..
قاطع تفكيره دخول نادر المفاجئ.
_فارس بيه فارس بيه
فارس بخضه..
_ خير يا نادر حصل أي.
_ العربيه اللي جبتلك بياناتها موجوده قدام .
_ مين اللي السواق انطق.
_ مش هتصدق يا فارس بيه مين اللي سايق العربيه ؟
يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا
تعليقات
إرسال تعليق